Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
m42b18 kolísání otáček po nastartování
zdravim mám problém při startování zahřátýho motoru. Po nastartování mi chvíli kolísaj otáčky dokud se nesrovnaj, někdy musim přidržovat plyn aby mi motor nechcípl. Na diagnostice mi řekli že je špatná váha vzduchu ale ty jsem zkoušel 2 a nepomohly, lambda řikal že ukazuje, volnoběžnej ventil jsem tam měl taky jinej, měnil jsem i svíčky a měřil kabely. Nevíte kde by mohla být ještě chyba? Dělá mi to stejně jako v tomhle videu: https://www.youtube.com/watch?v=O22ObngvkAc
motor m42b18, r.v.94
Díky za odpovědi
motor m42b18, r.v.94
Díky za odpovědi
na vlnovec jsem už koukal a hadice od ventilu jsou taky v pořádku, měnil jsem i nějaký sponky za ty se šroubem, abych je přitáhnul. A ještě někdy se chytne jen na 3 válce, ale po menším vytočení motoru se chytne i 4, ale pak pořád nějakou dobu volnoběh kolísá a musim přidržovat plyn. Je možný že by mohl vynechávat... mohla by to dělat i cívka?
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Když jsem měl ISo, tak jsem stím bojoval skoro rok... 3 volnoběžný ventily, 2 váhy, nový lambdy.. nic... potom jsem se nasral, vyndal všetky hadice sání a podtlkové hadice DISAm klapky a koupil nové a furt nic... už jsem byl hotovej a vzdal to... potom jsem při výměně DISA klapky rozebral sání a dal nové těsnění a kolísání uplně zmizelo...
tak jsem dnes měnil to těsnění DISA klapky (pokud je to teda tohle: https://www.autoteimer.cz/victor-reinz- ... |100229|44 ) a zase beze změny a začíná se to docela zhoršovat, dělá to už i za studena
Ten volnoběžný ventil jsi zkoušel nový nebo jsi tam dal jiný použitý? Pokud použitý tak ho vyndej nalej do něj brzdovou kapalinu tak aby se dostala tou malou dírkou až k motorku ovládání. Druhý den kapalinu nech vykapat. potom připoj 12 voltů ( vždy se jen krátce dotkni) klapka se musí pohybovat lehce a s okamžitou odezvou v celém rozsahu pohybu. pokud tomu tak není vyzkoušej jinou. A opět si ověř zda se pohybuje jak má.
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
To je jen jedno těsnění doprostřed sání, doufám, že jsi to tam pořádně očistil, když jsi ho tam dával. Pak je další větší těsnění co vede k motoru, ale rozebrat to sání je strašnej oser, ve prostřed sání vede elektrika, kterou musíš oddělat, takže všechny konektory co vedou do motoru a k převodovce označit, vytáhnout a pak už to půjde.
Dále můžeš mí popraskaný hadičky ztohodle schematu:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_1398
(to je podtlakové ovládání DISA klapky, která je vespod sání a otáčí klapkou v sání - i ta samotná DISA může mít protrženou membranu, sám jsem to měl, díl mi šel z německa za 1500,- ... na to schematu není s žádným číslem, ale vede do něj hadička č. 8. Nicméně všechny ty hadičky se daj nahradit obyč palivovými s opletem z Kelly za pár korun)
Dále může bejt díra někde v hadici 10 z tohodle schémata:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_1408
to je odvětrávání z hlavy.
Potom to můžou bejt hadice, co vedou do volnoběžnýho ventilu a z něj.
Dále můžeš mí popraskaný hadičky ztohodle schematu:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_1398
(to je podtlakové ovládání DISA klapky, která je vespod sání a otáčí klapkou v sání - i ta samotná DISA může mít protrženou membranu, sám jsem to měl, díl mi šel z německa za 1500,- ... na to schematu není s žádným číslem, ale vede do něj hadička č. 8. Nicméně všechny ty hadičky se daj nahradit obyč palivovými s opletem z Kelly za pár korun)
Dále může bejt díra někde v hadici 10 z tohodle schémata:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_1408
to je odvětrávání z hlavy.
Potom to můžou bejt hadice, co vedou do volnoběžnýho ventilu a z něj.
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
toms píše:ještě mě napadlo jestli to nemůže dělat palivový čerpadlo? někdy slyšim jak vzadu něco hučí a kdyžtak jak ho vyzkoušim jestli je dobrý?
Na to si musíš dát na palivový trubky T-spojku s manometrem do cca 4 bar. Na volnoběh má mít auto kolem 2 bar a když přidáš plyn tak 3,4 bar. Nevím jestli jsou ty hodnoty přesné, ale zhruba tolik by to mělo být.
Ještě jsem zkoušel palivový regulátor na liště vstřiků. Auto proženeš dost v otáčkách, zastavíš necháš nastartováno. Do toho regulátoru vede malá podtlaková hadička, tak ji zněho vyndáš a chvíli koukáš, jestli ti z toho nepoteče benzín. Nesmí samozřejmě.