Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
N53B30O0
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Toe tam k tomu "nalepená" z nějakýho důvodu, aby se chladila, nebo jen tak? To čerpadlo je na brzdovce, nebo nějaká hydraulika pro Xdrive spojku ? (..něponěmaju).pavproch píše:u e91 je ta řídící jednotka nabastalená rovnou na těle čerpadla DXC (pozice 2).... a je pod kapotou před řidičem]
A co u pšonků na Allegru, nebo v Chotětově stále nemají?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Ja bych byl Pavle opatrnejsi, neni potvrzene ani vyloucene ze to dela dsc, to ze to s odpojenou dsc nedela jeste neznamena ze musi byt zakonite spatne. Muze to byt i jina zrada a klidne i v dme, ja bych volil opravdu na zkousku starsi coz v pripade neuspechu nebude takova financni zatez a mozna by se dala i nasledne prodat pokud by problem pretrvaval. Kdyby to stalo tisicovku, pal to cert, ale ono to stoji fakt hodne a vysledek neni zaruceny.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Tak Pšonky nemá ráth, ale na Allegru DSC jednotek na E91 plná prdehl! http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... i-1-2-0408
Taky vždycky kroutím hlavou nad tímhle zvláštním národem, hlavně když se mě v provozu na D1 pořád lepí na kufr, se svým TDI a na střeše třímetrovým šlauchem.
Ps: Poslední dobou se mě nedaří ty novější OEM čísla identifikovat v ETK.
Taky vždycky kroutím hlavou nad tímhle zvláštním národem, hlavně když se mě v provozu na D1 pořád lepí na kufr, se svým TDI a na střeše třímetrovým šlauchem.

Ps: Poslední dobou se mě nedaří ty novější OEM čísla identifikovat v ETK.
Na mojej E90 N53 160kW sa teplota pohybuje pri bežnej jazde v rozmedzí 100-105 stupňov. Pri svižnejšej klesá na cca 95. Cez hiden menu som na BC odsledoval (po jazde auto nechané v stoji na volnobeh), že ventilátor sa zapína presne pri 110 stupňoch. Tiež sa mi to nezdalo a popýtal som sa známeho, ktorý 20 rokov pracoval v autorizovanom servise BMW (teraz už je na dôchodku). Ten mi povedal, že všetko je v najlepšom poriadku a teploty sú také aké majú byť.
Ventilátor chladiča sa vraj má zapínať pri 110 st.C. Celkom to nechápem, pretože je to už za bodom varu.. Ale u mňa to funguje presne tak, a chladiaca kvapalina mi neubúda.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Taky sem jednu dobu sledoval těplotu vody v hidden menu (pro jistotu zopakuju: mám N53B30OB 200kW EUR5) : lítalo to od 92 do 99, na kilo sem ji nikdy nedostal.... většinou , dyž sem to honil, tak okolo 97 zřejmě termostat přepnul okruhy a rychle to spadlo na 94 a pa zase lezlo nahoru k 97-98 a tak furt dokola...
větrák mi ale točí skoro furt, lépe řečeno, skoro po každém zastavení (a to nejsem prase, nejezdím systémem redline, plné brzdy, zhasnout, vždycky dojíždím, vychladím aspoň půlminutu až minutu) sahara sepne a běží minutu až pět.... dřív sme si myslel (a ptal sem se i tu na klubu), že je to blbě, ale ono to asi blbě nenisu....
větrák mi ale točí skoro furt, lépe řečeno, skoro po každém zastavení (a to nejsem prase, nejezdím systémem redline, plné brzdy, zhasnout, vždycky dojíždím, vychladím aspoň půlminutu až minutu) sahara sepne a běží minutu až pět.... dřív sme si myslel (a ptal sem se i tu na klubu), že je to blbě, ale ono to asi blbě nenisu....
presne tak to je, pokiaľ na to šlapeš - teplota je pod 100, napr. pri jazde dialnica, tempomat, 125km/h čiže stále v otáčkach som mal 90-95 ( a to zrovna bolo v horúcom lete 2015 pri vonkajšej teplote 36st.C).pavproch píše:Taky sem jednu dobu sledoval těplotu vody v hidden menu (pro jistotu zopakuju: mám N53B30OB 200kW EUR5) : lítalo to od 92 do 99, na kilo sem ji nikdy nedostal.... většinou , dyž sem to honil, tak okolo 97 zřejmě termostat přepnul okruhy a rychle to spadlo na 94 a pa zase lezlo nahoru k 97-98 a tak furt dokola...
větrák mi ale točí skoro furt, lépe řečeno, skoro po každém zastavení (a to nejsem prase, nejezdím systémem redline, plné brzdy, zhasnout, vždycky dojíždím, vychladím aspoň půlminutu až minutu) sahara sepne a běží minutu až pět.... dřív sme si myslel (a ptal sem se i tu na klubu), že je to blbě, ale ono to asi blbě nenisu....
V mestskej premávke budeš mať okolo 105. Ventilátor sa mi podarilo zopnúť len keď zohriate auto stálo na volnobeh cca 15 min. (s občasným jemným pridávaním plynu ala kedy už kurva ten ventilátor rozbehne..)
Ja clonu chladiča nemám, takže neviem posúdiť. Inak neviem načo na N53 je clona pred chladičom, keď ten motor má tak vysokú teplotnú zaťažiteľnosť.BudVlad píše:Ventilátor se zapíná, ale nezdá se mi že při tepltě nad 100 stupňů a běžícím ventilátoru zůstává clona chladiče zavřená.
Na tie 3 dni do roka, keď klesne teplota pod bod mrazu si predsa môžeme dať na ľadvinky alobal /ako kedysi na Š 120/ ::)
Tá roletka pred chladičom má možno nejaký význam v zime pri diesel engines.BudVlad píše:Taky nevím proč tam ta clona je. E9x do US a Kanady clonu nemají a tady v mírném klima to v autě mám. Budu měnit chladič, tak tu clonu vyhodim.
Tí majú večné problémy so zahriatím motora. U našich motorov je to skôr naopak, kvapalina má teplotu prakticky okamžite. Nevidím žiadny dôvod bráneniu chladenia nejakou roletkou / clonou.
V chladícím systému je přetlak, takže bod varu je výš. Ta vyšší provozní teplota má souvislost s účinností - ref. Brusel, starý V8čky (M62) jedou okolo 110 pořád, někteří chlapi to tu řeší termostatem z 840ci, který otvírá dřív...MMM123 píše:
Ventilátor chladiča sa vraj má zapínať pri 110 st.C. Celkom to nechápem, pretože je to už za bodom varu.. Ale u mňa to funguje presne tak, a chladiaca kvapalina mi neubúda.