Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW e91- dotazy ohledne DPFka

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Jirka636
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: ned 17.04.2016 00:00

#1 Příspěvek od Jirka636 »

Zdravim kamaradi mel bych na Vas par dotazu a verim ze mi s nima pomuzete, nektere dotazy se mozna budou opakovat ale nikde jsem je nenasel :)
Mam BMW 318d, (iDrive verze) r.v 2008, najeto 246000

1) jak spustim "regeneraci" vozu aby se propalil DPF (filtr pevnych castic)?
2) po cca 10 km se mi zobrazi kontrolka filtru pevnych castit, znamena to ze to chce poradne projet aby se filtr vypalil?
3)cim cistite DPFko?
4)kde zjistim ze je moje auto zahrate? nemam kontrolku na teplotu vozu :(

Diky za odpovedi, verim ze mate vice zkusenosti nez ja :)
Martyn
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: ned 12.10.2003 00:00
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Martyn »

Regenerace by se měla spouštět automaticky, to že ti blikla kontrolka bohužel nejspíš znamená že už je dpf těsně před smrtí.

Může se stát - pokud máš v autě ko žhavičky, termostat či něco podobného, tak ty to ani nemusíš poznat, ale auto to vyčuchá (nic ti neřekne) a klidně pěkných pár měsíců ti nepustí regeneraci a filtr se pomalu potichu ucpává a ucpává..

Jak je auto zahřáté bys právě standartně zjistit neměl, leda pokud máš start - stop - ten se neaktivuje než se auto ohřeje, jinak smůla..
Jde to zjistit akorát přes "skryté menu" - https://www.youtube.com/watch?v=bslttVEbuWU

Imho pěkná prasárna celá tahle věc se "zatajením nefunkčnosti regenerace" a schováváním teplot motoru od bmw..
Jirka636
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: ned 17.04.2016 00:00

#3 Příspěvek od Jirka636 »

Diky za rady, jeste se zeptam...je lepsi dpf vycistit (pokud ano tak jak) nebo koupit novy :-(
Dale pak mam start stop system ale mam ho vypnuty (predchozi majitel asi vypnul ci co) a po kazdem nastartovani mi to hazi chybu ze start stop je vypnuty, da se opet zapnout? Proroze se da vypnout pomoci tlacitka.

Diky
Martyn
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: ned 12.10.2003 00:00
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Martyn »

Tak jestli máš zbytečných 40 tak asi lepší nový:) vyčistit asi není úplně sranda, ale dá se (mě to dělal zrovna teď o víkendu Snejk tady z fora). Jak, to ti neřeknu, tuším že říkal něco o "mechanickém čištění":lol: ale hodnoty jako nový.. Ještě to dělaj co jsem viděl nějak ultrazvukem.. Dokonce jsem na youtube zahlédl nějaké vidka že to borec doma protáhl wapkou a prej dobrý:lol:

Jinak co jsem slyšel tak určitě nebrat laciné DPF z druhovýrob, materiály nejsou tak kvalitní a vydrží prý prd, lepší to vyčistit.. (ale jedna baba povídala, osobní zkušenost s druhovýrobou nemám, jak říkám - nechával jsem čistit).

He, tak vidíš, ten start stop může mít souvislost - pokud nefachá tak to může být známka že se auto neohřívá jak má...
Schválně zkus odemknout to skryté menu a zobrazit teplotu, uvidíš hned..
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od matiz »

Pokud se rozsveci kontrolka, bude uz silne zaneseny, klidne i tak, ze se regenerace uz nespusti a bude to jezdit do doby nez se to ucpe definitivne, pak uz to nepojede.

Jakmile se rozsviti kontrolka, velmi doporucuju zdiagnostikovat to auto a co nejmene s nim jezdit, radsi vubec nejezdit. kazdy ujety kilometr muze znamenat velkou financni castku pri oprave.
surfis
Registrovaný
Příspěvky: 4554
Registrován: úte 24.07.2007 00:00
Bydliště: Budějcééé
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od surfis »

Velmi častý důvod zanesení filtru jsou krátké trasy, nebo vadné termostaty. Motor se pak nedostane na provozní teplotu a regenerace se nespustí.

Nejdřív zkontroluj ve skrytém menu budíků teplotu vody po cca 20km. Mělo by tam být okolo 90 stupňů.

Pokud bude teplota OK, tak si zkus udělat výlet. Aspoň 50 a více kilometrů. Každopádně už může být pozdě a budeš ho muset nechat vyčistit.
Jirka636
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: ned 17.04.2016 00:00

#7 Příspěvek od Jirka636 »

Diky za radu kluci, prvne to zkusim poradne projet jestli se to nezregeneruje, jinak budu muset nechat vycistit, tak se jeste zeptam.

1) kolik stoji vycisteni DPF? jakej chemickej sajrajt pouzit?
2) jak zjistim ve skrytem menu teplotu?
3) da se opet zapnout start-stop system?

Diky moc
Paras_1
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: stř 05.05.2010 00:00

#8 Příspěvek od Paras_1 »

Důležitý je zjistit jak se ti zahřívá motor ( skryté menu ) a pokud špatně, tak vyměň termostaty. Jestli se motor nezahřeje, tak nedojde k regeneraci DPF. Teď jsem řešil na svým 330d. Vyměnil termostaty a pak vynutil regeneraci přes diagnostiku. Od regenerace jsem ujel asi 500 km a zatím se mi kontrolka nerozsvítila. Pokud tohle nepomůže je DPF KO a nejspíš bude nutná výměna. Ono už to nestojí majlant. Za cca 10 tis se dá pořídit na ebay.com.
Odpovědět