Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E90 pořád topí
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 383
- Registrován: čtv 12.04.2012 00:00
Zdar chlapi, dnes jsem zjistil, že mi po zimě má E90 pořád topí. Když posunu kolečko teploty vzduchu (ne klima) na studenou, tak u řidiče fouká pořád teplý (resp. spíš horký) vzduch (jak u A sloupku, tak i ze středního výdechu (levý). Zajímavý je, že na spolujezdce - A sloupek i střední výdech (pravý) jde studený vzduch, to samé i vzadu pod loketní opěrkou, tam je to rovněž OK.
Poradíte někdo, kde hledat chybu? Jen dodám, že diagnostika je čistá, tam to žádnou chybu nehlásí (ISTA-D). Díky moc!
Poradíte někdo, kde hledat chybu? Jen dodám, že diagnostika je čistá, tam to žádnou chybu nehlásí (ISTA-D). Díky moc!
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 74
- Registrován: sob 10.05.2014 00:00
- Bydliště: Liberecko
v klimatizaci jsou klapky, které zajistí teplotu vzduchu. Neboli když chceš teplý vzduch klapka žene vzduch přes heatercore (topeni) nebo obraceně stedený přes evapurator ("chladič"). Tyto klapky se nazývají mixovací, protože mixují teplotu vzduchu. Samozdřejmě je pak spoustu dalších faktorů jako čidla teploty.... Ale pokud ti na slopujezdce jde stedený vzduch a na řidiče ne, tak tak řidičova mix. klapka asi bude mít problém. Pokud by byl vadný steprmotor ("motor" pro pohyb klapky) tak by to diagnostika klimatizace poznala, takže to vidím spíš, že bude problém s pohybem samotné klapky. Teoreticky když budeš mít rozsvícené budíky, a pustíš větrák na minimum a změníš teplotu u spolujezdce a budeš se soustředit měl by jsi slyšet pohyb klapky a pak u řidiče to samé. Slyšíš jak klapka mění pozici?
(zkusil jsem to u sebe a je to jasně slyšet, ale když zapneš větrák, nejdříve se otevře klapka pro vstup vzduchu do klimatizace. Tak když nastavíš větrák na minimum, počkej než bude slyšet jen ševelení blower motoru (ventilátoru) a pak zkus změnit telotu z 16 na 28 do 5-10s musí být klapka na konci. Je to takové nějaké mlasknutí (zvuk dotlačení těsnící gumičky na klapce). pak opět 28 na 16. )
(zkusil jsem to u sebe a je to jasně slyšet, ale když zapneš větrák, nejdříve se otevře klapka pro vstup vzduchu do klimatizace. Tak když nastavíš větrák na minimum, počkej než bude slyšet jen ševelení blower motoru (ventilátoru) a pak zkus změnit telotu z 16 na 28 do 5-10s musí být klapka na konci. Je to takové nějaké mlasknutí (zvuk dotlačení těsnící gumičky na klapce). pak opět 28 na 16. )
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 383
- Registrován: čtv 12.04.2012 00:00
Díky, díky
Tak člověče, úplně se stydím
Přes zimu vůbec nepoužívám klimu (tzn. nezapínám tlačítko s "vločkou") v domnění, že si pak veškerou teplotu řídím jenom kolečkama u větráků (rozsah modrá - červená).
No a ono to asi tak úplně není, teď koukám a na klima panelu u řidiče je nastavena teplota 28 (asi děcka si hrály...) a u spolujezdce 20, aniž by ovšem klima jako taková byla zapnutá. Po srovnání hodnoty 20 a 20 to už fouká na obou stranách stejně
Taková blbost...



Přes zimu vůbec nepoužívám klimu (tzn. nezapínám tlačítko s "vločkou") v domnění, že si pak veškerou teplotu řídím jenom kolečkama u větráků (rozsah modrá - červená).
No a ono to asi tak úplně není, teď koukám a na klima panelu u řidiče je nastavena teplota 28 (asi děcka si hrály...) a u spolujezdce 20, aniž by ovšem klima jako taková byla zapnutá. Po srovnání hodnoty 20 a 20 to už fouká na obou stranách stejně

Taková blbost...



-
- Registrovaný
- Příspěvky: 383
- Registrován: čtv 12.04.2012 00:00
No a to je to, čemu teď právě úplně nerozumím...
Kdy teda funguje klima? Ta jede víceměně teda pořád? Když na to má vliv nastavená teplota na klima panelu, ale přitom je klima vypnutá?
Na co tam pak jsou ty manuální kolečka červená-modrá, když to jde zároveň regulovat přes klima panel bez zapnuté klimy?
Kdy teda funguje klima? Ta jede víceměně teda pořád? Když na to má vliv nastavená teplota na klima panelu, ale přitom je klima vypnutá?
Na co tam pak jsou ty manuální kolečka červená-modrá, když to jde zároveň regulovat přes klima panel bez zapnuté klimy?

Tym koleckom si regulujes teply/studeny vzduch na vyduchy pred tebou na palubovke (aby ti napr. v lete ked sadnes do rozhoruceneho auta a zapnes klimu naplno nefukal 16 stupnovy vzduch rovno do ksichtu a priamo na telo - co nieje moc prijemne. V zime zase mozes 28 stupnov na okno pri zamrznutom aute ale aby si sa neuvaril na seba si zregulujes pomocou kolecka na nieco prijemnejsie).
co myslis a nazyvas pojomom klima? niekto mysli klimatizacnu jendotku? niekto klima panel? niekto celkovo ovladanie a nastavenie kurenia/chladenia?
teplotu si nastavis otocnymi ovladacmi aj ked nemas klimatizaciu zapnutu (nesvieti pri znaku hviezdicky zelena dioda) ale bez zapnutej klimatizacie si to rozumne zregulujes mozno tak ked je vonku do 20 stupnov a nesvieti slnko (aby ti nebolo v aute teplo).
co myslis a nazyvas pojomom klima? niekto mysli klimatizacnu jendotku? niekto klima panel? niekto celkovo ovladanie a nastavenie kurenia/chladenia?
teplotu si nastavis otocnymi ovladacmi aj ked nemas klimatizaciu zapnutu (nesvieti pri znaku hviezdicky zelena dioda) ale bez zapnutej klimatizacie si to rozumne zregulujes mozno tak ked je vonku do 20 stupnov a nesvieti slnko (aby ti nebolo v aute teplo).
Ahoj, mám problém s klimou...hodně podobné jak popisuje kolega výše ale nastaveno na panelu mám bohužel dobře(obě poloviny na stejnou teplotu). Problém je při zapnutí klimatizace - řidičova polovina začne chladit(ne úplně jak bych si představoval, ale chladí), spolujezdcova nechladí vůbec ale fouká stále stejně teplý vzduch. V zimě při regulaci topení problém není, topí obě stejně. Na diagnostice vše OK, zkoušeno přes diag i přestavování klapek a zdá se že jezdí všechny dobře.
Otázka zní - je to ta jedna z výše popisovaných směšovacích klapek?....nebo to může být něco jiného(např pomalé ucházení chladiva a z toho např odpojení jedné strany chlazení, ....).
Pokud je to klapka, jak složitá je výměna?
Otázka zní - je to ta jedna z výše popisovaných směšovacích klapek?....nebo to může být něco jiného(např pomalé ucházení chladiva a z toho např odpojení jedné strany chlazení, ....).
Pokud je to klapka, jak složitá je výměna?