Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E90 320i nebo 325i?
Miluju bmw, splnil sem si sen svou 120d 2005 ale zjistil ze toho najezdim fakt malo tak to chci vymenit za benzin. Poohlizim se po 320i nebo 325i (2006-2007) ale prijde mi ze je jich na ceskym trhu celkem malo. Chtel bych neco s mensim najezdem (vim, o to vic to bude stat penez), chci ho mit tak 3-4 roky a nebat se ze se neco posere kdyz najezdim tak malo. Mym snem je 6-valec ale trochu se bojim spotreby... Kdybych si mel vybrat tak bych nejspis volil manual, trochu se automatu bojim servisu
Šel jsem do atmosferického 6ti válce, protože si říkám, že na atmosferickém motoru se nemá moc co rozbít (oproti turbomotorům). A nelituju - zvuk nádhernej, motor je při normálním cestování skoro neslyšnej, ale když chceš, slyší tě všichni 
Spotřebu jsem se rozhodl neřešit - jezdím 60 procent město a 40 procent mimoměsto aktuálně 10,7l (325,N52, automat, xDrive) - s manuálem a zadokolkou se podle mě musíš dostat pod 10 celkem v pohodě když budeš jezdit 50/50 město/mimoměsto.
Co se nákladů týče - po 10tisících km jsem kromě spotřebáku neřešil nic (zlobilo čidlo na VANOSu, ale to se vyřešilo samo
). Co jsem zjišťoval, spotřební díly na e90 nejsou nijak přehnaně drahý.
Já chtěl automat (auto mám hlavně na cesty do práce) a jakmile jsem si na něj zvykl, už bych nechtěl jinak (do auta na zábavu jedině manuál, ale tohle ne fakt "pracant").
Takže za mě - pokud chceš BMW s benzínovým 6 válcem - jdi do toho. Stojí to za to. Jen načti, jaké má který motor specifika a rozhodni se, co je pro tebe důležitější (velice zjednodušeně řečeno, pro mě to bylo n52 (vyšší spotřeba, větší spolehlivost, hezčí zvuk) vs n53 (vyšší výkon, nižší spotřeba, nižší spolehlivost, horší zvuk)).
Vždycky je to ale o konkrétním kousku.
Držím palce.

Spotřebu jsem se rozhodl neřešit - jezdím 60 procent město a 40 procent mimoměsto aktuálně 10,7l (325,N52, automat, xDrive) - s manuálem a zadokolkou se podle mě musíš dostat pod 10 celkem v pohodě když budeš jezdit 50/50 město/mimoměsto.
Co se nákladů týče - po 10tisících km jsem kromě spotřebáku neřešil nic (zlobilo čidlo na VANOSu, ale to se vyřešilo samo

Já chtěl automat (auto mám hlavně na cesty do práce) a jakmile jsem si na něj zvykl, už bych nechtěl jinak (do auta na zábavu jedině manuál, ale tohle ne fakt "pracant").
Takže za mě - pokud chceš BMW s benzínovým 6 válcem - jdi do toho. Stojí to za to. Jen načti, jaké má který motor specifika a rozhodni se, co je pro tebe důležitější (velice zjednodušeně řečeno, pro mě to bylo n52 (vyšší spotřeba, větší spolehlivost, hezčí zvuk) vs n53 (vyšší výkon, nižší spotřeba, nižší spolehlivost, horší zvuk)).
Vždycky je to ale o konkrétním kousku.
Držím palce.
když projdeš fórum,je tady toho o motorizacích e90 napsano docela dost.ve zkratce n52 se dělal jak 2,5 tak 3,0.tyhle motory měly ještě klasické vstřikování,vanos a valvetronic(vše najdeš na google).montovaly se do roku 2008 a v 3,0 byly takřka bezproblémové.
pak přišly motory n53,které měly obsah 3.0 u obou variant(325,330).mají přímé vstřikování,vanos a postrádají valvetronic(už se tam západoněmeckým soudruhům prostě nevešel).
právě díky přímému vstřikování trpí na karbonizaci a samotné vstřiky mají životnost něco kolem 100k km.a nejsou zrovna levné.k tomu vyskotlaké čerpadlo atd.
na 320i(n46b20) se vyprdni.tento motor tě bavit nebude a se spotřebou se dostaneš na hodnoty 2,5.
tož tak v kostce.za mne n52.
pak přišly motory n53,které měly obsah 3.0 u obou variant(325,330).mají přímé vstřikování,vanos a postrádají valvetronic(už se tam západoněmeckým soudruhům prostě nevešel).
právě díky přímému vstřikování trpí na karbonizaci a samotné vstřiky mají životnost něco kolem 100k km.a nejsou zrovna levné.k tomu vyskotlaké čerpadlo atd.
na 320i(n46b20) se vyprdni.tento motor tě bavit nebude a se spotřebou se dostaneš na hodnoty 2,5.
tož tak v kostce.za mne n52.
Já bych jel pro ojeté BMW jedině k sousedům do Německa. Kupoval jsem tam minulý rok, zkušenosti super.Mates91 píše:Nějak se v tom nevyznám ale chápu to tak že motor N52 je v 325i a N53 v 330i? Jako díval sem se na inzerce tech BMW se slusnym najezdem je opravdu malo takze to bude chtit asi trpelivost.... Máte nejaky zkusenosti s nakupem v Nemecku?
V Čechách nejen, že skoro nejsou..ty vybavené už vůbec, ale hlavně je to tu hrozná loterie.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 13
- Registrován: stř 04.02.2009 01:00
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
zdar hele řešil jsem stejný problém, BMW 120D jezdil jsem tak 25tis za rok, rozhodl jsem se zbavit nafty i když to jezdilo parádně už byl čas koupit si něco pro sebe, navíc už tolik nejezdím.
vybral jsem E92 taky N52, jezdí to krásně, spotřeba se dá, zvuk dobrej, takže radost z jízdy
byl jsem si pro to v neměcku, protože tady za to chtěli docela dost a nelíbil se mi úplně ten stav, takže jsem vybral soukromníka se serviskou a auto je krásný, tak hodně zdaru
zapomněl jsem napsat to hlavní, uvažoval jsem o té 320, kvůli pojistce a spotřebě a já nevím co všechno, ale jestli tě přepadne taková myšlenka, tak se sprchni studenou vodou a přemýšlej jestli si do svého šestiválce budeš vůbec dávat rádio
vybral jsem E92 taky N52, jezdí to krásně, spotřeba se dá, zvuk dobrej, takže radost z jízdy

byl jsem si pro to v neměcku, protože tady za to chtěli docela dost a nelíbil se mi úplně ten stav, takže jsem vybral soukromníka se serviskou a auto je krásný, tak hodně zdaru

zapomněl jsem napsat to hlavní, uvažoval jsem o té 320, kvůli pojistce a spotřebě a já nevím co všechno, ale jestli tě přepadne taková myšlenka, tak se sprchni studenou vodou a přemýšlej jestli si do svého šestiválce budeš vůbec dávat rádio
