Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Termostaty => DPF.

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Laetry
Registrovaný
Příspěvky: 89
Registrován: ned 02.08.2015 00:00

#1 Příspěvek od Laetry »

Zdravím, jsem tu opět s takovým specifickým dotazem. Mám sice bmw 120d (m47 120kw), ale píšu sem, protože tady u "trojek" je to přece jen víc na očích. Abych trochu nastínil situaci... Na autě od koupě proběhla řada oprav: škrtící klapka, žhavící svíčky, odlučovač oleje, výměna dpf + čidla tlaku a auto zatím funguje dobře, ale mám podezření na vadný termostat, případně oba (dnes přes skryté menu zjistím na jisto) a vás, milí odborníci, se ptám, jestli v případě, že bude některý z termostatů špatný, tzn. že se auto nezahřeje na provozní teplotu, budu moct najet ještě cca 2500 km než dojde k výměně. Jde mi o to, že před touto cestou už to určitě nestihnu vyměnit, ale trochu se bojím, aby to neodneslo dpf. 90% nájezdu bude po dálnici. Předem díky za rady.
surfis
Registrovaný
Příspěvky: 4554
Registrován: úte 24.07.2007 00:00
Bydliště: Budějcééé
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od surfis »

Pokud máš nové DPF a termostaty budou opravdu vadné a auto se nezahřeje, tak si koleduješ. DPF se neucpe hned, ale regenerace probíhá cca každých 500km. Takže 5x vynechaná není zrovna málo. Ale co se stane když pojedeš je spíš otázka pro křišťálovou kouli.
Laetry
Registrovaný
Příspěvky: 89
Registrován: ned 02.08.2015 00:00

#3 Příspěvek od Laetry »

Díky moc za odpověď a mám další dotaz. Když se auto dostane na teplotu okolo 75 °C, tak se regenace spustí nebo ne? Ví někdo?
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od FiliposII »

Při jízdě po dálnici dochází k "pasivní" regeneraci. Zplodiny jsou dostatečně teplé na to, aby mohla probíhat pasivní regenerace (není řízena RJ motoru, ale jedná se o sekundární jev spalování). Tedy pokud pojedeš po dálnici a nepojedeš nějaké eco-rally tak by se DPF nemuselo nic stát a jako bonus by se mohlo ještě trochu pročistit. Pro násilnou pasivní regeneraci na dálnici je dobré zařadit nižší rychlostní stupeň a pár minut to podržet ve vyšších otáčkách a pokud možno tak v zátěži, tak aby došlo ke zvýšení teploty výfukových zplodin a tím také k vypálení DPF.
Laetry
Registrovaný
Příspěvky: 89
Registrován: ned 02.08.2015 00:00

#5 Příspěvek od Laetry »

Děkuji moc za radu, uklidnil jsi mě. Hned po cestě udělám oba termostaty a snad už to bude ok.
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#6 Příspěvek od mi00wa »

ale i tak si hlidej teplotu motora ve skrytém menu
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#7 Příspěvek od gsicbr »

vůbec bych se toho nebál. Ta regenerace po cca 500km je sporná. Je to v závislosti na režimu a délce jízdy. Když jezdím jenom do práce cca 75km a necourám tak klidně jednou za 2000 km. Měl jsem i 3000 km bez regenerace. Takže jestli pojedeš dálkovou tak je to pro DPF ideální pracovní režim a nezacpává se vůbec.
kubicek106
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: sob 10.05.2014 00:00
Bydliště: Liberecko

#8 Příspěvek od kubicek106 »

gsicbr píše:vůbec bych se toho nebál. Ta regenerace po cca 500km je sporná. Je to v závislosti na režimu a délce jízdy. Když jezdím jenom do práce cca 75km a necourám tak klidně jednou za 2000 km. Měl jsem i 3000 km bez regenerace. Takže jestli pojedeš dálkovou tak je to pro DPF ideální pracovní režim a nezacpává se vůbec.
To že se dělá aktivní regenerace po tolika km máš potvrzene diagnostiku? Systém Ma myslím nastavené, že aktivní se dělá nejdříve po 300km Od poslední úspěšné nebo pak na 1000km kdyby náhodou něco nefungovalo.(300km mám ověřené ale 1000 ne, tak nevím zda to je pravda)
Odpovědět