Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Termostaty => DPF.
Zdravím, jsem tu opět s takovým specifickým dotazem. Mám sice bmw 120d (m47 120kw), ale píšu sem, protože tady u "trojek" je to přece jen víc na očích. Abych trochu nastínil situaci... Na autě od koupě proběhla řada oprav: škrtící klapka, žhavící svíčky, odlučovač oleje, výměna dpf + čidla tlaku a auto zatím funguje dobře, ale mám podezření na vadný termostat, případně oba (dnes přes skryté menu zjistím na jisto) a vás, milí odborníci, se ptám, jestli v případě, že bude některý z termostatů špatný, tzn. že se auto nezahřeje na provozní teplotu, budu moct najet ještě cca 2500 km než dojde k výměně. Jde mi o to, že před touto cestou už to určitě nestihnu vyměnit, ale trochu se bojím, aby to neodneslo dpf. 90% nájezdu bude po dálnici. Předem díky za rady.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 378
- Registrován: úte 31.07.2007 00:00
- Bydliště: Slovácko
- Kontaktovat uživatele:
Při jízdě po dálnici dochází k "pasivní" regeneraci. Zplodiny jsou dostatečně teplé na to, aby mohla probíhat pasivní regenerace (není řízena RJ motoru, ale jedná se o sekundární jev spalování). Tedy pokud pojedeš po dálnici a nepojedeš nějaké eco-rally tak by se DPF nemuselo nic stát a jako bonus by se mohlo ještě trochu pročistit. Pro násilnou pasivní regeneraci na dálnici je dobré zařadit nižší rychlostní stupeň a pár minut to podržet ve vyšších otáčkách a pokud možno tak v zátěži, tak aby došlo ke zvýšení teploty výfukových zplodin a tím také k vypálení DPF.
vůbec bych se toho nebál. Ta regenerace po cca 500km je sporná. Je to v závislosti na režimu a délce jízdy. Když jezdím jenom do práce cca 75km a necourám tak klidně jednou za 2000 km. Měl jsem i 3000 km bez regenerace. Takže jestli pojedeš dálkovou tak je to pro DPF ideální pracovní režim a nezacpává se vůbec.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 74
- Registrován: sob 10.05.2014 00:00
- Bydliště: Liberecko
To že se dělá aktivní regenerace po tolika km máš potvrzene diagnostiku? Systém Ma myslím nastavené, že aktivní se dělá nejdříve po 300km Od poslední úspěšné nebo pak na 1000km kdyby náhodou něco nefungovalo.(300km mám ověřené ale 1000 ne, tak nevím zda to je pravda)gsicbr píše:vůbec bych se toho nebál. Ta regenerace po cca 500km je sporná. Je to v závislosti na režimu a délce jízdy. Když jezdím jenom do práce cca 75km a necourám tak klidně jednou za 2000 km. Měl jsem i 3000 km bez regenerace. Takže jestli pojedeš dálkovou tak je to pro DPF ideální pracovní režim a nezacpává se vůbec.