Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

EGR na E90

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#21 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Je tam spojitost s přímým vstřikem a jeho možností provozu na chudou směs ... katy pak nestíhají
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#22 Příspěvek od BudVlad »

Nechápu proč by recyklace výfuku zabránila vzniku sazí. N54 má přímý vstžřik a EGR nemá.
Obrázek
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#23 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Sazí ne, ale NOx. Katy potřebují lambda 1 aby mohly správně fungovat a přímý vstřik umí jít až k lambda 2,5. Recirkulace výfuku snižuje teplotu hoření a tím tvorbu NOx. Toť vysvětlení od BMW.
Proč N54 nemá EGR netuším.
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#24 Příspěvek od BudVlad »

Bez EGR jezdím dva roky a emisema jsem prošel bez problému (legálně). Jsem rád že jsem se té recyklace zbavil, protože podle stavu toho ventilu si dovedu představit jak by vypadaly sací ventily.
Obrázek
czNEWMANcz
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: čtv 12.04.2012 00:00

#25 Příspěvek od czNEWMANcz »

Včera jsem v ISTA D objevil možnost částečně omezit otevírání EGR ventilu přes service functions/diesel electronics/adjustment/exhaust-gas recirculation. Zde se dá nastavit možnost objemu přisávání čerstvého vzduchu/omezení EGR v rozsahu -40mg/+40mg. Defaultně je 0. Po nastavení na +40mg jde auto výrazně líp v nízkých otáčkách, je znát, že se tolik nedusí. Někdo s podobnou zkušeností? Co jsem zatím hledal, tak to omezí EGR tak z cca 5% - říkám si furt lepší alespoň něco než nic. Může to mít i nějaký negativní dopad?
kubicek106
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: sob 10.05.2014 00:00
Bydliště: Liberecko

#26 Příspěvek od kubicek106 »

czNEWMANcz píše:Včera jsem v ISTA D objevil možnost částečně omezit otevírání EGR ventilu přes service functions/diesel electronics/adjustment/exhaust-gas recirculation. Zde se dá nastavit možnost objemu přisávání čerstvého vzduchu/omezení EGR v rozsahu -40mg/+40mg. Defaultně je 0. Po nastavení na +40mg jde auto výrazně líp v nízkých otáčkách, je znát, že se tolik nedusí. Někdo s podobnou zkušeností? Co jsem zatím hledal, tak to omezí EGR tak z cca 5% - říkám si furt lepší alespoň něco než nic. Může to mít i nějaký negativní dopad?
Tak jsem se dnes koukal taky na EGR - exhaust-gas recirculation, ale default 0 a jde nastavit z 0 na max 0,7 až 1.0 podle typu software. nic o mg tam nemám. (viz příloha)
Přílohy
egr3.png
egr3.png (41.51 KiB) Zobrazeno 1123 x
czNEWMANcz
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: čtv 12.04.2012 00:00

#27 Příspěvek od czNEWMANcz »

Podle mě máš starší verzi ISTA, tam to tuším takhle bylo. Na verzích z poslední doby je už konkrétní hodnota +/- 40 mg (mám teď poslední z května 3.55.11, ale je to i na 3.52, kterou požívám ještě na druhém stroji)
kubicek106
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: sob 10.05.2014 00:00
Bydliště: Liberecko

#28 Příspěvek od kubicek106 »

Mám istu (D) 3.54 - konec ledna. Namáš náhodou programovací?
A kdž s té mé dám z 0 na 0,7 tak to bude stejné jako u tebe ne? nebo nemáš zkušenost? Díky za info K.
czNEWMANcz
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: čtv 12.04.2012 00:00

#29 Příspěvek od czNEWMANcz »

kubicek106 píše:Mám istu (D) 3.54 - konec ledna. Namáš náhodou programovací?
A kdž s té mé dám z 0 na 0,7 tak to bude stejné jako u tebe ne? nebo nemáš zkušenost? Díky za info K.
ISTA P mám taky, ale na tohle používám ISTA D. Myslím, že jsem někde viděl, že u toho 0,7 se to dá udělat několikrát po sobě (znásobit), je to takový dost nepřehledný a asi nikdo moc neví, jak to presně funguje. U toho +/-40 mg je to jasně daný.

Jakou máš verzi řídící jednotky DDE?

http://www.motor-talk.de/forum/agr-rate ... 73265.html
radekmini
Registrovaný
Příspěvky: 72
Registrován: ned 22.06.2014 00:00

#30 Příspěvek od radekmini »

ahoj lidi, tak co, po jaký době by se měl čistit EGR?
czNEWMANcz
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: čtv 12.04.2012 00:00

#31 Příspěvek od czNEWMANcz »

radekmini píše:ahoj lidi, tak co, po jaký době by se měl čistit EGR?
Já ho nedávno čistil opět cca po roce (cca 40 tis km) a byl opět připečený :-(
kubicek106
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: sob 10.05.2014 00:00
Bydliště: Liberecko

#32 Příspěvek od kubicek106 »

czNEWMANcz píše:
kubicek106 píše:Mám istu (D) 3.54 - konec ledna. Namáš náhodou programovací?
A kdž s té mé dám z 0 na 0,7 tak to bude stejné jako u tebe ne? nebo nemáš zkušenost? Díky za info K.
ISTA P mám taky, ale na tohle používám ISTA D. Myslím, že jsem někde viděl, že u toho 0,7 se to dá udělat několikrát po sobě (znásobit), je to takový dost nepřehledný a asi nikdo moc neví, jak to presně funguje. U toho +/-40 mg je to jasně daný.

Jakou máš verzi řídící jednotky DDE?

http://www.motor-talk.de/forum/agr-rate ... 73265.html

Jednotka viz příloha, nebo myslíš jiné info? (když jsem v inpe, tak mi to všude ukazuje DDE7
Přílohy
DDE jednotka.jpg
DDE jednotka.jpg (52.66 KiB) Zobrazeno 512 x
czNEWMANcz
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: čtv 12.04.2012 00:00

#33 Příspěvek od czNEWMANcz »

To by mohlo být ono, já mám DDE 6.0, tak tam je to třeba jinak, co se týká nastavení.
Odpovědět