Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Servis ojeteho BMW 325d rv2008

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
dst
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: pon 01.08.2016 00:00

#1 Příspěvek od dst »

ahoj chlapi,
mam (asi) zajimavou moznost na koupi BMW (https://auto.bazos.cz/inzerat/63544084/ ... norama.php)
chci se zeptat, jak moc nakladna je udrzba (olej - kolik, filtry) a pripadne co se nejvice na takovem aute kazi?
servis melo kazdy cca 30t, a jedna mezera na 60t pred 4 lety
motor m57/t2, 3.0tdi

chci auto, ktere vydrzi dalsich min 5 let, budu mit najezd cca 15-20t rocne, provozni opravy samozrejme chapu, avsak bych nerad resil potkany motor nebo jine 'bolistky'

dekuji za rady a postrehy
dst
ugurundu
Registrovaný
Příspěvky: 198
Registrován: ned 05.05.2013 00:00

#2 Příspěvek od ugurundu »

Ahoj,

1) jestli auto jezdilo 225k km na long live intervali tak bych menil rozvody asi hned co by auto prislo domu
2) muzes pocitat ze DPF ti bude delat probelmy pokud budes jezdit kratke trasy
3)ohledne vymen oleje, minimalne informaci kdy to bylo resetovane ti daji v autorizovanem servisu
dst
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: pon 01.08.2016 00:00

#3 Příspěvek od dst »

Diky za komentar.
Na kolik prosim orientacne vychazeji rozvody? (V radech, neocekavam presne cislo)
Majitel rika, ze je tam retez a rozvody se nedelaji :-D
Je to asi vtipalek.
A DPF by tam nemel byt, alespon co jsem koukal na vybavu.
ugurundu
Registrovaný
Příspěvky: 198
Registrován: ned 05.05.2013 00:00

#4 Příspěvek od ugurundu »

Kdyz jsem jeste ten motor mel tak se mluvilo neco o 40 - 50.
DPF to bude mit urcite protoze to ma rovne konce.
Takze bud vykuchane tzn problem s STK, nemcko a rakousko.
Nebo jestli je jeste original stejne bude za chvilku chtit vymenit.
Original stoji myslim 40. Pripadne vycistit a to je neco kolem 10-15.
Uživatelský avatar
kuboslav
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: pon 06.06.2016 00:00
Bydliště: Ostrava

#5 Příspěvek od kuboslav »

dst píše:Na kolik prosim orientacne vychazeji rozvody? (V radech, neocekavam presne cislo)
Majitel rika, ze je tam retez a rozvody se nedelaji :-D
Rozvody mají udávanou životnost motoru, ale je to hodně relativní. V této variantě (motor M57) je to o něco lepší, ale žádná sláva (viz vlákno zde
). Výměna by mohla být za cca 30.000,-
ugurundu píše:DPF to bude mit urcite protoze to ma rovne konce.
Není pravda. Mám stejné (jen o pár měsíců starší), taky mám rovné konce a filtr pevných částic nemám. Dá se to zjistit dle VIN. Ve výbavě je to kód S200A.
FFrenkie
Registrovaný
Příspěvky: 146
Registrován: ned 25.11.2012 01:00

#6 Příspěvek od FFrenkie »

dst
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: pon 01.08.2016 00:00

#7 Příspěvek od dst »

Fakt ve vybave DPF neni, nebo se neuvadi?

Kod kód S200A chybi.

Jedine co me neda spat jsou ty dlouhe intervaly a pak vynechanych 60t.
A asi celkove 250tkm.

Nerad bych kupoval za takove penize auto a za rok ho daval na srot.
Ostatni provoz chapu, ze bude neco stat a pocitam s tim.

Jaky je vas nazor na konkretni vuz?
FFrenkie
Registrovaný
Příspěvky: 146
Registrován: ned 25.11.2012 01:00

#8 Příspěvek od FFrenkie »

Mám ten samý motor, ve výpisu výbavy filtr také nemám uveden a je tam. Koupil jsem před třemi roky, najeto mám cca 240000, dělal jsem po koupi komplet brzdy, filtry, oleje, měnil jsem přední a zadní tlumiče, minulý rok žhaviče a jednotku žhavení. Jezdím denně, spíš kratší trasy, občas delší. Olej měním po 10000 km, dávám Schell 5w30. Diagnostiku mám vlastní,občas to zkontroluju pro klid duše.
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Joshuax »

osobne ? To ze nekdo jezdi 30k interval uz samo o sobe neco znaci. Jasne, predpis je predpis a je rozdil, jak to najezdi, tzn jestli to je cca rocni interval, nebo treba dvoulety. Vzhledem ke stari a najezdu, pokud se mu da verit, to vychazi na cca rocni interval, coz neni takova traga, ale co uz traga je, ze nekdo nevymeni olej 60t km... Jako sorry, ale to za ten rok nemel cas nechat udelat olej ? S tim najezdem jezdit starej olej je prasarna. Viditelne mu to bylo dost jedno, coz se samozrejme projevi nejen na tom motoru, ale spis na pristupu ke zbytku toho auta. Po nekom takovem bych auto asi nechtel, at uz by vypadalo sebelip. preci jenom to neni pes v utulku, ktery bude za lepsi zachazeni vdecny a verny, ale prave naopak, ty se budes snazit a ono se to zacne vic a vic srat, jak uz to tak bohuzel byva (Murphyho zakon).
surfis
Registrovaný
Příspěvky: 4554
Registrován: úte 24.07.2007 00:00
Bydliště: Budějcééé
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od surfis »

Pokud koupíš, tak při tomto nájezdu udělej ihned rozvody (cca 30K). A opravdu to neoddaluj. Může přijít fatální konec a násobně se ti to prodraží...
dst
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: pon 01.08.2016 00:00

#11 Příspěvek od dst »

dekuji za nazory

serviska vypada asi takto:
http://img24.rajce.idnes.cz/d2401/13/13 ... .jpg?ver=0
http://img24.rajce.idnes.cz/d2401/13/13 ... .jpg?ver=0

interier vypada docela dobre, proto je zvlastni ze by o auto 'nepecovali'..mozna jen dodrzovala co ji rika PP..
MHS
Registrovaný
Příspěvky: 47
Registrován: pát 06.11.2015 01:00

#12 Příspěvek od MHS »

Podle moji servisky z DE auto taky jezdilo 30 ročně na LL servis a tady v Čr už jsme radši kratily výměnu na 15tkm.
Rozvody jsem taky pro klidný spánek nechal ve 225tkm vyměnit. Bral jsem original dily bmw včetně rozvod. kol a těsnění. Celá výměna mě vyšla na 30 tis a kupodivu nebyly řetězy vůbec vytahané. Ale jezdím 70%dalnice a mam manuál převodovku.
Tak snad chytneš a vybereš dobrý kus :lol:
dst
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: pon 01.08.2016 00:00

#13 Příspěvek od dst »

kuboslav píše:V této variantě (motor M57) je to o něco lepší, ale žádná sláva (viz vlákno zde
). Výměna by mohla být za cca 30.000,-
jake motory jsou tedy povazovane za ty spolehlivejsi?

ja co se koukam tak 325d se vubec neprodavaji..ani v bazarech ani soukrome..tot prave otazka proc? :)

ad DPF..nevim nevim..kdyz ho najdu na aute, tak ok..ono tech 10k neni moc, ani ty rozvody za 30 pro klid duse..za 40K vcelku nemit problemy na dalsich 5-6 let..ok..jen jsem zvykly z AUDI ze se meni olej 15tkm/1rok a kdyz jsem videl tady 30+tkm, tak se mi proste nechce verit, ze tomu motoru to neskodi..ikdyz to zvlada..
je to jako se zdravim..clovek si ho pomalu nici a v jeden den bum a je vymalovano..zpet se cas nevrati..
dst
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: pon 01.08.2016 00:00

#14 Příspěvek od dst »

Joshuax píše:Preci jenom to neni pes v utulku, ktery bude za lepsi zachazeni vdecny a verny, ale prave naopak, ty se budes snazit a ono se to zacne vic a vic srat, jak uz to tak bohuzel byva (Murphyho zakon).
Ja prave neco jako psa "z utilulku" mam, a ze by byla nejak vdecna? :))

Tak ze naprosty souhlas
FFrenkie
Registrovaný
Příspěvky: 146
Registrován: ned 25.11.2012 01:00

#15 Příspěvek od FFrenkie »

Co vím tak motor M57 145 kW je mechanicky stejný jako 170 kW, jsou tam jen jiné vstřiky a menší turbo. Tak si myslím že je to víceméně podladěné, tím pádem méně namáhané a snad trvanlivější :D
Kubas4Mi
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: čtv 28.04.2016 00:00

#16 Příspěvek od Kubas4Mi »

Když se tu řešily rozvody, tak se zeptám, na kolik vyjdou u benzinového šestiválce? Taky je to cena kolem 30k nebo je u benzinu nižší? Díky :)
Uživatelský avatar
kuboslav
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: pon 06.06.2016 00:00
Bydliště: Ostrava

#17 Příspěvek od kuboslav »

kuboslav píše:Není pravda. Mám stejné (jen o pár měsíců starší), taky mám rovné konce a filtr pevných částic nemám. Dá se to zjistit dle VIN. Ve výbavě je to kód S200A.
Tak jsem zjistil, že jako volitelná výbava s kódem S200A to bylo v 320d od 2005 do 2007. Od 2008 je to automaticky a ani se to ve výbavě neznačí. A modely 325d to mají všechny automaticky. Omlouvám se za nepřesnosti v předchozím příspěvku.
Odpovědět