Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Xdrive jak velké to je zlo???
Caues, lidi chci se zeptat na Xdrive jestli je v autě výhoda nebo spíše nevýhoda. Chci si koupit nějakou e91 a když se mi nějaká líbí tak je to XD. Bydlím ve městě, na hory jezdím minimálně takže 4kolka je mi zbytečná. Tak se chci zeptat jestli raději čekat vyloženě na zadokolku, nebo toho XD se nebát.
sám sis odpověděl.když je ti čtyřkola zbytečná,počkej si na zadokolu.
napsáno tu ohledně X-ka bylo už dost viz. uživatel "pavproch".takže pohledej.
troufam si tvrdit,že většina zdejších členů si pořizuje bmw jednak pro skvěle podvozky tak pro pohon zadních kol(pominu-li benzínové R6).
X-kem se z části připravíš o onu pověstnou "radost z jízdy".
napsáno tu ohledně X-ka bylo už dost viz. uživatel "pavproch".takže pohledej.
troufam si tvrdit,že většina zdejších členů si pořizuje bmw jednak pro skvěle podvozky tak pro pohon zadních kol(pominu-li benzínové R6).
X-kem se z části připravíš o onu pověstnou "radost z jízdy".
Koupil jsem 325xi v automatu, i když jsem 4x4 nechtěl. Naskytlo se zachovalé auto za super cenu, tak jsem si řekl, že xi zkusím.
Auto mám od prosince, takže zatím bylo asi 5 dnů, kdy jsem byl za 4x4 rád. Na sněhu funguje skvěle.
Jinak je to ale akorát tahání zbytečné váhy navíc, zhoršuje dynamiku a zvyšuje spotřebu. Nehledě na to, že xi má jiný podvozek a byl docela problém vybrat vhodné zadní tlumiče, které jsem měnil. Teď jen doufám, že přední ještě vydrží - našel jsem že stojí cca 7500 za kus bez práce a dalších potřebných dílů.
Vzhledem k tomu že bydlím v Praze a na hory taky jezdím minimálně bych do xi podruhé už nešel...
Auto mám od prosince, takže zatím bylo asi 5 dnů, kdy jsem byl za 4x4 rád. Na sněhu funguje skvěle.
Jinak je to ale akorát tahání zbytečné váhy navíc, zhoršuje dynamiku a zvyšuje spotřebu. Nehledě na to, že xi má jiný podvozek a byl docela problém vybrat vhodné zadní tlumiče, které jsem měnil. Teď jen doufám, že přední ještě vydrží - našel jsem že stojí cca 7500 za kus bez práce a dalších potřebných dílů.
Vzhledem k tomu že bydlím v Praze a na hory taky jezdím minimálně bych do xi podruhé už nešel...
To s tou stabilitou je pravda. Taky se nedá upřít, že auto má fakt výbornou trakci a odpich z místa. Ani na mokru se mi skoro nikdy nestane že by muselo zasahovat DSC a to i při prudší akceleraci na výjezdu ze zatáčky, při rozjezdech taky ne.
Kolik xi ubere z jízdní dynamiky je poznat na továrních číslech 0-100 a hodnotách kombinované spotřeby:
E91 325i manuál - 7.2s (8,6 l/100km)
E91 325i automat - 7,9s (9,2 l/100km)
E91 325xi manuál - 7,7s (9,4 l/100km)
E91 325xi automat - 8,3s (10,1 l/100km)
V praxi se svým E91 325xi N52B25 jezdím po Praze mezi 14-15 l/100km, mimo Prahu mezi 10-11 l/100km. (Většinou na to ale dost šlapu).
Nejméně jsem se zatím dostal na trase Praha - Pardubice na 8,5 l/100km - poklidná jízda a po dálnici max 130 km/h.
Kolik xi ubere z jízdní dynamiky je poznat na továrních číslech 0-100 a hodnotách kombinované spotřeby:
E91 325i manuál - 7.2s (8,6 l/100km)
E91 325i automat - 7,9s (9,2 l/100km)
E91 325xi manuál - 7,7s (9,4 l/100km)
E91 325xi automat - 8,3s (10,1 l/100km)
V praxi se svým E91 325xi N52B25 jezdím po Praze mezi 14-15 l/100km, mimo Prahu mezi 10-11 l/100km. (Většinou na to ale dost šlapu).
Nejméně jsem se zatím dostal na trase Praha - Pardubice na 8,5 l/100km - poklidná jízda a po dálnici max 130 km/h.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Potvrzuju. Mám 330ixD MY2011 (od novoty, aktuálně na tachu asi 220tis), jelikož sem zimní potfor a bydlím v horách, tak 4x4 je pro mne u daily nutnost a potřebnost.
Protože mám i RWD (Z4) cítím jak obrovský rozdíl ve stabilitě (obzvláště v rychlém oblouku) tam je - tam kde 3er jede naprosto klidně a nenuceně pod plným 130 a šla by i víc, tam Z4 ve 120 háže zadkem jak kobyla (v obou případech píšu o stavu DSC OFF, samozřejmě)
Já mám rozpětí spotřeby (přesná čísla, bo služebák, čili evidence) od 8/100 (za trest) do 16až18/100 - Czech Ring ve HK + cesta dom, dlouhodobá lehce nad 12 (a to skoro nejezdím po městě, zato dynamicky)
Na druhou stranu - je to drahý špass na opravy - před pár lety sem trefil PP kolem velkou díru a asi po třech letech se najednou vysypala celá přední náprava (těhlice, ložisko, poloosa atd....) - a bylo toho za vosumdesátku (díly kupuju jen v autorizáku, práci dělá dvorní mechanik)
Protože mám i RWD (Z4) cítím jak obrovský rozdíl ve stabilitě (obzvláště v rychlém oblouku) tam je - tam kde 3er jede naprosto klidně a nenuceně pod plným 130 a šla by i víc, tam Z4 ve 120 háže zadkem jak kobyla (v obou případech píšu o stavu DSC OFF, samozřejmě)
Já mám rozpětí spotřeby (přesná čísla, bo služebák, čili evidence) od 8/100 (za trest) do 16až18/100 - Czech Ring ve HK + cesta dom, dlouhodobá lehce nad 12 (a to skoro nejezdím po městě, zato dynamicky)
Na druhou stranu - je to drahý špass na opravy - před pár lety sem trefil PP kolem velkou díru a asi po třech letech se najednou vysypala celá přední náprava (těhlice, ložisko, poloosa atd....) - a bylo toho za vosumdesátku (díly kupuju jen v autorizáku, práci dělá dvorní mechanik)
S Xdrive jezdím od srpna loňského roku (cca 18tis). Nejel jsem se zadokolkou, takže srovnání nemám, ale když to budu porovnávat s předchozím autem (MX-5), tak:
Xdrive je cítit na volantu - prudká akcelerace na rozbité silnici a ve volantu budeš cítit, jak se cuká,
řízení je těžší - na moji přítelkyni až moc. Nevím, jestli je to Xdrivem, nebo nastavením BMW obecně, ale oproti Mazdě je to síla,
V zatáčce na rozbité silnici je Xdrive dost neklidnej - párkrát se mi stalo, že jsem vůbec nevěděl, co auto udělá (bavíme se ale o opravdu hodně hrbolatém asfaltu, kde výkon lítá mezi nápravama sem a tam),
ALE
Na sněhu je to BOMBA - nejsem z hor, ale sníh tady míváme a když jsem byl v prosinci vyzkoušet, co to umí, tak jsem si připadal jak ve WRC - prostě whow efekt se dostavil.
I na mokru se v autě cítím o hodně líp - z Mazdy mám zažito d隍 = 1/3 rychlosti dolů. Tady to není nutné (i když pořád raději zpomalím),
Fascinuje mě s jakou samozřejmostí a linearitou auto zrychluje - není to drama (burnout), ale je to spíš silné zatlačení do sedaček.
Za mě teda - pokud si kupuješ auto hlavně pro radost, počkal bych na RWD. Pokud s ním budeš jezdit hlavně daily (a třeba i dovolený na horách), pak bych se Xdrive nebál - pořád je radost to auto řídit.
Xdrive je cítit na volantu - prudká akcelerace na rozbité silnici a ve volantu budeš cítit, jak se cuká,
řízení je těžší - na moji přítelkyni až moc. Nevím, jestli je to Xdrivem, nebo nastavením BMW obecně, ale oproti Mazdě je to síla,
V zatáčce na rozbité silnici je Xdrive dost neklidnej - párkrát se mi stalo, že jsem vůbec nevěděl, co auto udělá (bavíme se ale o opravdu hodně hrbolatém asfaltu, kde výkon lítá mezi nápravama sem a tam),
ALE
Na sněhu je to BOMBA - nejsem z hor, ale sníh tady míváme a když jsem byl v prosinci vyzkoušet, co to umí, tak jsem si připadal jak ve WRC - prostě whow efekt se dostavil.
I na mokru se v autě cítím o hodně líp - z Mazdy mám zažito d隍 = 1/3 rychlosti dolů. Tady to není nutné (i když pořád raději zpomalím),
Fascinuje mě s jakou samozřejmostí a linearitou auto zrychluje - není to drama (burnout), ale je to spíš silné zatlačení do sedaček.
Za mě teda - pokud si kupuješ auto hlavně pro radost, počkal bych na RWD. Pokud s ním budeš jezdit hlavně daily (a třeba i dovolený na horách), pak bych se Xdrive nebál - pořád je radost to auto řídit.
plne suhlas s cedrik. Inak MX5 ma hodne lahke riadenie proti asi kazdemu trochu novsiemu BMW (od E46 novsie). Na bezne pouzivanie pokial to nema byt nieco fun od 325i vyssie tak by som asi dal prednost X-drive. X1 je pre mna stale radost riadit, je proti M-ku relaxacna ale stale je citit ze ti ma motor za prednou napravou a primarne posiela vacsinu vykonu na zadok. Priste ochotne zataca bez toho tazkopadneho predku ako maju konkurencne 4x4 od Audi alebo predokolky