Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Geometrie na sportovním podvozku

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od MattyX Moderátor »

tobě se ve předu liší odklon o 1" ?
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Jackj07
Registrovaný
Příspěvky: 189
Registrován: pon 07.09.2009 00:00
Bydliště: Hradec Králové

#22 Příspěvek od Jackj07 »

to přední levý kolo bych rád vyřešil, začínám u těhlice a uvidím co se změní...
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od MattyX Moderátor »

No tehlice to nutne byt nemusí, ono se za ty roky ty klobouky v kastly umí pohnout únavou. Každopádně stavitelné uložení to vyřeší, když dáš 2" odklon tak to bude na silnici dobrý :-)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#24 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Je to tehlicí nebo ohnutym tlumicem, protože by jinak nezavrel kapotu, kdyby musel o tolik uhnout klobouk Mcpersnu... da se to vyřešit excentrickym sroubem nebo proste dat na vlastní riziko menší :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od MattyX Moderátor »

zrovna e36 ty hrnce od nosníku praskají každé druhé ...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Jackj07
Registrovaný
Příspěvky: 189
Registrován: pon 07.09.2009 00:00
Bydliště: Hradec Králové

#26 Příspěvek od Jackj07 »

zrovna tlumič bych vyloučil, ten je nový KW, zkusím těhlici a dyštak dík za tip se stavitelným uložením :) jak se bude auto chovat s tímhle odklonem oproti serii nebo jak to mám teď já?
Jackj07
Registrovaný
Příspěvky: 189
Registrován: pon 07.09.2009 00:00
Bydliště: Hradec Králové

#27 Příspěvek od Jackj07 »

jinak kapota lícuje dobře :D
zitap
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: sob 27.11.2010 01:00

#28 Příspěvek od zitap »

Tak přidám svůj výstup z geometrie. Byl jsem u Sršeň&Brož. Byla to vesměs pozitivní zkušenost. Vyměnili mi táhla řízení a potom seřizovali.
Nicméně udělali jen přední nápravu, kde vyladil sbíhavost. Zadní zůstala netknutá. Báli se, aby nestrhli šrouby ve spodním rameni, kde se dělá odklon. Sbíhavost vzadu taky nenastavoval, i když jsem předtím měnil siláče ve vlečných ramenech, nicméně mě potěšilo, že jsem se trefil do celkové tolerance sbíhavosti, i když nahraně. Takže podle toho co píše Francis, je zadek seřízen „správně“ tzn. odklon lehce za hranicí do příklonu a sbíhavosti na hranici do sběhu. Předek je bohužel, trochu mimo.

Vidím, že mám podobnej problém jako Jackj07, kdy se mi odklon vpředu liší o 0,9°. Přišel si na to, čím to může být? Jsem v podobným stádiu jako ty, mám nový tlumiče + uložení, nový axiální táhla řízení + čepy, nový polyuretany ve stabilizátoru i jeho tyčkách. Jediný, co mi chybí k dodělání jsou ramena, který jsou pěkně starý. Můžou dělat takovej rozdíl právě ramena? Když jsem se koukal pod kapotu pohledovou kontrolou mi nepřišel levej klobouk nějak nadměrně vytaženej a kapotu bez problému zavírám. Těhlici jsem nekontroloval, takže kouknu i na ní a uvidím, co zjistím.

Kód: Vybrat vše

http://www.imgup.cz/images/2016/08/25/geometrieE36323isedanM-suspension.jpg
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od Joshuax »

Takze geometrie negeometrie... ma smysl jezdit na geometrii, kdyz ti tam pak 3/4 auta neudelaj ?

A tolerance nejsou od toho, aby kazda strana byla v opacnem spektru tolerance... Dostat to auto tam bylo viditelne drazsi, nez vysledna hodnota odvedene prace :cry: kam ten svet speje...
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
zitap
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: sob 27.11.2010 01:00

#30 Příspěvek od zitap »

Musím doplnit ještě něco. Psal jsem to ráno narychlo. Jelikož jsem na geometrii spěchal a potřeboval jí mít do pátku hotovou, jelikož jedu na dovolenou, nacpal jsem se jim do programu. Pan Brož říkal, že nemůže slíbit nastavení zadní nápravy právě kvůli zmíněným šroubům a čas nahřejvat je a zkoušet povolit nebyl a nový šrouby skladem taky neměl. Podstoupil jsem tedy tenhle zákrok s vědomím, že odklony nastavit možná nepůjdou.

Sbíhavost je otázka, ptal jsem se servisáka, co to dělal, jestli jí nastavoval, ale říkal, že s tim nic dělat nebude tzn. nebude nastavovat sbíhavost bez odklonů a naopak.
Takže ke zhodnocení, přístup byl pozitivní a rychlý. Odvedená práce je vidět na protokole. Celková cena byla 1.500 Kč = výměna axiálů+čepů a geometrie.
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od Joshuax »

Aha, no to pak mnohe vysvetluje, ale stejne si nemyslim, ze by odtamtud mela odjizdet auta s rozdilem v geometrii o cely stupen mezi stranami... Jsou tu dva protokoly a oba se stejnym problemem, to je statisticky dost velke procento :D
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
zitap
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: sob 27.11.2010 01:00

#32 Příspěvek od zitap »

Vzhledem k tomu, že geometrie byla dělaná stejným zařízením tzn. John Bean Visualiner 3D Arago i protokol má stejné schéma, je tu pravděpodobnost, že přístroj neumí měřit E36 s M-podvozkem :D a přidává odklonu vlevo cca 1°
Ne, ale vážně. Není to divný?!
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od Joshuax »

Treba nemaj rovne podlahu :D
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#34 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Tak to zkusím vyhrabat protokol pro E36 M-sport podvozek co jezdím taky na Mr.Johna Beana 3D laser něco..

Druhá věc, že odklon vpředu se na seriovkách nešteluje jen sbíhavost, to jde na M vozech skrz unibaly ne? Pokud se pletu sorry.
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od Joshuax »

Ano, ale kdyz mam takhle rozhozeny odklony, tak bud je na tom podvozku neco zle, nebo nebyly dodrzeny podminky nastaveni geometrie. Vzhledem k dvoum protokolum, ktere maji stejny problem, bych tipoval spis to druhe...
Leda ze by oba parkovali na stejnem miste s jednim kolem na chodniku, to je taky cesta, jak docilit rozm*dani podvozku :)
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO

#36 Příspěvek od airbone »

vsecky bmw sa robia so zatazenim. Jednoducho ak vam niekto robi na tychto karach geometriu bez predpisaneho zatazenia vozidla a plus k tomu min 60% paliva v nadrzi, tak to nie je geometria ale kokotina a nikdy to nebude dobre. Vela servisov nato jebe, lebo sa im nechce zohnat vrecka s pieskom alebo bandasky s vodou pre spravne zatazenie. Potom to aj tak vyzera ak niekto steluje odklony bez zatazenia... :D
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

#37 Příspěvek od johnyfly1 »

mne zatazovali v jednom servise auto ale nezatazili ho predpisanou zatazou ale zatazili ho tolkymi zavaziami aby kleslo na pozadovanu vysku ktora je pisana aj v tise...je to spravne?
zitap
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: sob 27.11.2010 01:00

#38 Příspěvek od zitap »

Tak pridam dalsi poznatek. Byl jsem na geometrii znovu, protoze byla nutna vymena zadniho lozisko. Jiny servis, ale stejny zarizeni na mereni, nicmene stejny vysledek. Odklon se mi lisil o cca 1 stupen.
Zatizeni bylo v obou pripadech stejne podle toho co bylo v predpisu. Takze podminky mereni zustaly taky stejny.
Proto si myslim, ze je proste neco spatne. Tipuju, ze rameno nebo samotna tehlice. Az vymenim ramena napisu dalsi zkusenost.
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od Joshuax »

Tak to je hodne slusny, ze tu jsou dva stejny problemy na dvou ruznych autech :D
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
Rouballik
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: pát 24.05.2013 00:00

Re: Geometrie na sportovním podvozku

#40 Příspěvek od Rouballik »

Některý přístroje při měření geometrie náprav dokážou i počítat s tím nezatíženým autem. Pozor na to, že vám to pak nemusí štimovat když to neládujou taškama.

Celou vadu bych tipoval na to, že si to prostě kucí blbě nastavili a nenapsalo jim to že maj do auta něco cpát.
Odpovědět