Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Geometrie na sportovním podvozku
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
No tehlice to nutne byt nemusí, ono se za ty roky ty klobouky v kastly umí pohnout únavou. Každopádně stavitelné uložení to vyřeší, když dáš 2" odklon tak to bude na silnici dobrý 

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Tak přidám svůj výstup z geometrie. Byl jsem u Sršeň&Brož. Byla to vesměs pozitivní zkušenost. Vyměnili mi táhla řízení a potom seřizovali.
Nicméně udělali jen přední nápravu, kde vyladil sbíhavost. Zadní zůstala netknutá. Báli se, aby nestrhli šrouby ve spodním rameni, kde se dělá odklon. Sbíhavost vzadu taky nenastavoval, i když jsem předtím měnil siláče ve vlečných ramenech, nicméně mě potěšilo, že jsem se trefil do celkové tolerance sbíhavosti, i když nahraně. Takže podle toho co píše Francis, je zadek seřízen „správně“ tzn. odklon lehce za hranicí do příklonu a sbíhavosti na hranici do sběhu. Předek je bohužel, trochu mimo.
Vidím, že mám podobnej problém jako Jackj07, kdy se mi odklon vpředu liší o 0,9°. Přišel si na to, čím to může být? Jsem v podobným stádiu jako ty, mám nový tlumiče + uložení, nový axiální táhla řízení + čepy, nový polyuretany ve stabilizátoru i jeho tyčkách. Jediný, co mi chybí k dodělání jsou ramena, který jsou pěkně starý. Můžou dělat takovej rozdíl právě ramena? Když jsem se koukal pod kapotu pohledovou kontrolou mi nepřišel levej klobouk nějak nadměrně vytaženej a kapotu bez problému zavírám. Těhlici jsem nekontroloval, takže kouknu i na ní a uvidím, co zjistím.
Nicméně udělali jen přední nápravu, kde vyladil sbíhavost. Zadní zůstala netknutá. Báli se, aby nestrhli šrouby ve spodním rameni, kde se dělá odklon. Sbíhavost vzadu taky nenastavoval, i když jsem předtím měnil siláče ve vlečných ramenech, nicméně mě potěšilo, že jsem se trefil do celkové tolerance sbíhavosti, i když nahraně. Takže podle toho co píše Francis, je zadek seřízen „správně“ tzn. odklon lehce za hranicí do příklonu a sbíhavosti na hranici do sběhu. Předek je bohužel, trochu mimo.
Vidím, že mám podobnej problém jako Jackj07, kdy se mi odklon vpředu liší o 0,9°. Přišel si na to, čím to může být? Jsem v podobným stádiu jako ty, mám nový tlumiče + uložení, nový axiální táhla řízení + čepy, nový polyuretany ve stabilizátoru i jeho tyčkách. Jediný, co mi chybí k dodělání jsou ramena, který jsou pěkně starý. Můžou dělat takovej rozdíl právě ramena? Když jsem se koukal pod kapotu pohledovou kontrolou mi nepřišel levej klobouk nějak nadměrně vytaženej a kapotu bez problému zavírám. Těhlici jsem nekontroloval, takže kouknu i na ní a uvidím, co zjistím.
Kód: Vybrat vše
http://www.imgup.cz/images/2016/08/25/geometrieE36323isedanM-suspension.jpg
- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Takze geometrie negeometrie... ma smysl jezdit na geometrii, kdyz ti tam pak 3/4 auta neudelaj ?
A tolerance nejsou od toho, aby kazda strana byla v opacnem spektru tolerance... Dostat to auto tam bylo viditelne drazsi, nez vysledna hodnota odvedene prace
kam ten svet speje...
A tolerance nejsou od toho, aby kazda strana byla v opacnem spektru tolerance... Dostat to auto tam bylo viditelne drazsi, nez vysledna hodnota odvedene prace

E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
ex E53 3.0i
Musím doplnit ještě něco. Psal jsem to ráno narychlo. Jelikož jsem na geometrii spěchal a potřeboval jí mít do pátku hotovou, jelikož jedu na dovolenou, nacpal jsem se jim do programu. Pan Brož říkal, že nemůže slíbit nastavení zadní nápravy právě kvůli zmíněným šroubům a čas nahřejvat je a zkoušet povolit nebyl a nový šrouby skladem taky neměl. Podstoupil jsem tedy tenhle zákrok s vědomím, že odklony nastavit možná nepůjdou.
Sbíhavost je otázka, ptal jsem se servisáka, co to dělal, jestli jí nastavoval, ale říkal, že s tim nic dělat nebude tzn. nebude nastavovat sbíhavost bez odklonů a naopak.
Takže ke zhodnocení, přístup byl pozitivní a rychlý. Odvedená práce je vidět na protokole. Celková cena byla 1.500 Kč = výměna axiálů+čepů a geometrie.
Sbíhavost je otázka, ptal jsem se servisáka, co to dělal, jestli jí nastavoval, ale říkal, že s tim nic dělat nebude tzn. nebude nastavovat sbíhavost bez odklonů a naopak.
Takže ke zhodnocení, přístup byl pozitivní a rychlý. Odvedená práce je vidět na protokole. Celková cena byla 1.500 Kč = výměna axiálů+čepů a geometrie.
- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ano, ale kdyz mam takhle rozhozeny odklony, tak bud je na tom podvozku neco zle, nebo nebyly dodrzeny podminky nastaveni geometrie. Vzhledem k dvoum protokolum, ktere maji stejny problem, bych tipoval spis to druhe...
Leda ze by oba parkovali na stejnem miste s jednim kolem na chodniku, to je taky cesta, jak docilit rozm*dani podvozku
Leda ze by oba parkovali na stejnem miste s jednim kolem na chodniku, to je taky cesta, jak docilit rozm*dani podvozku

E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
ex E53 3.0i
vsecky bmw sa robia so zatazenim. Jednoducho ak vam niekto robi na tychto karach geometriu bez predpisaneho zatazenia vozidla a plus k tomu min 60% paliva v nadrzi, tak to nie je geometria ale kokotina a nikdy to nebude dobre. Vela servisov nato jebe, lebo sa im nechce zohnat vrecka s pieskom alebo bandasky s vodou pre spravne zatazenie. Potom to aj tak vyzera ak niekto steluje odklony bez zatazenia... 

Tak pridam dalsi poznatek. Byl jsem na geometrii znovu, protoze byla nutna vymena zadniho lozisko. Jiny servis, ale stejny zarizeni na mereni, nicmene stejny vysledek. Odklon se mi lisil o cca 1 stupen.
Zatizeni bylo v obou pripadech stejne podle toho co bylo v predpisu. Takze podminky mereni zustaly taky stejny.
Proto si myslim, ze je proste neco spatne. Tipuju, ze rameno nebo samotna tehlice. Az vymenim ramena napisu dalsi zkusenost.
Zatizeni bylo v obou pripadech stejne podle toho co bylo v predpisu. Takze podminky mereni zustaly taky stejny.
Proto si myslim, ze je proste neco spatne. Tipuju, ze rameno nebo samotna tehlice. Az vymenim ramena napisu dalsi zkusenost.
Re: Geometrie na sportovním podvozku
Některý přístroje při měření geometrie náprav dokážou i počítat s tím nezatíženým autem. Pozor na to, že vám to pak nemusí štimovat když to neládujou taškama.
Celou vadu bych tipoval na to, že si to prostě kucí blbě nastavili a nenapsalo jim to že maj do auta něco cpát.
Celou vadu bych tipoval na to, že si to prostě kucí blbě nastavili a nenapsalo jim to že maj do auta něco cpát.