Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E90 v zimních podmínkách - s xdrive a bez

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
MH1
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: sob 03.09.2016 00:00

#1 Příspěvek od MH1 »

Ahoj pánové,

potřeboval bych pomoc od zkušenějších při rozhodování, zda pořizovat nebo nepořizovat auto s xdrive. Vybírám e92 325i nebo 330i (N52) pro celoroční provoz s tím, že jakmile napadne sníh, jsem zvyklý trávit dost času na horách na běžkách (Jizerky) a nechci se kvůli autu limitovat.

V současnosti jezdím v šestiválcovém mondeu s manuálem na pneu continental, v zimě skoro každý víkend ráno na do kopců, někdy po neprohrnutých cestách a v chumelenici, řetězy musím nasazovat málo kdy. Nestalo se mi zatím, že bych někam nevyjel nebo že bych zapadl.

Jaké jsou vaše zkušenosti s provozem e90 v zimě v případě zadokolky (a případně xdrive)? Chápu, že záleží na pneumatikách (tam nehodlám šetřit) a na řidiči (tam se nedokážu objektivně posoudit, ale ve sněhu jezdím často a celkem rád), ale je opravdu zadokolka schopná zimního provozu bez většího omezování a obav ze zapadnutí?

Od xdrivu mě odrazuje vyšší riziko drahých závad, vyšší hmotnost a vliv na jízdní výkony a výrazně menší výběr v Německu, spotřebu tolik neřeším (i tak si bmw vezme méně než moje současná V6).

Předem děkuji za názory :)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#2 Příspěvek od pavproch »

najdi si tady moje příspěvky, jako daily mám 330ix (MY2011) a protože sem taky zimní potfor a taky furt na lyžích, tak bych (i přes všechny Tebou jmenované nevýhody vč. drahých poruch) už jiné auto, než které hrabe všema 4 nechtěl

(je ale pravda že na letní radosti mám m4Zlika - RWD LSD....)
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#3 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Za 3 roky co mám E90 v zadokolce, jsem neměl nikdy problém, že bych někam nevyjel, zapadl nebo by auto dělalo něco co nemá. Je sice pravda, že na horách netrávím moc času a poslední zimy byly dost slabé, ale vždycky vyhlížím kdy napadne, abych ho mol jít ztrestat :twisted:
A když napadne sníh a silničáři jsou opět překvapeni, tak jsem většinou široko daleko nejrychlejší.
Člověk si musí být vědom toho, jak se zadokolka chová a podle toho k ní přistupovat, ale když se s tím skamarádíš, tak vyjedeš všechno to, co s Mondeem
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Uživatelský avatar
Sedrik
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: pon 24.11.2014 01:00

#4 Příspěvek od Sedrik »

kosh
Registrovaný
Příspěvky: 2393
Registrován: čtv 31.03.2005 00:00
Bydliště: Albrechtice

#5 Příspěvek od kosh »

Ja jezdím pořád se zadokolkou a samosvorným diferenciálem a zatím mě nikdy nic nezaslavilo.
WITT
Registrovaný
Příspěvky: 340
Registrován: stř 09.05.2007 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od WITT »

Pokud jak píšeš jezdíš často a rád na hory, tak ber určitě xdrive..
Bydlím v Karlových Varech , do hor tady jezdím málo, ale kdybych jezdil častěji, určitě bych si Xdrive vzal .. s tou zadokolkou budeš mít obavy .. nemyslím si, že bych jezdil špatně , ale prostě do hor na běžné ježdění a 100% jistotu to není ..

Za mě - 4x4
MH1
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: sob 03.09.2016 00:00

Re: E90 v zimních podmínkách - s xdrive a bez

#7 Příspěvek od MH1 »

Pánové, děkuji všem za názory, po důkladném zvážení to vidím na x-drive.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: E90 v zimních podmínkách - s xdrive a bez

#8 Příspěvek od matiz »

Hlavne nezapomen k tomu xdrive sporit do kasicky -)
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

Re: E90 v zimních podmínkách - s xdrive a bez

#9 Příspěvek od tommee »

Měl jsem oboje, teď už jen zadokolku:), kterou preferuju. Na hory mám ale jiný auto. Takže pokud trávíš na horách více času, ten xdrive ber. Stalo se mi 2x že jsem něco nevyjel a musel objet, nebo nějak řešit (u zadokolky), ale s xdrive to bylo jako po kolejích (říká člověk co preferuje zadokolku na 95% ježdění)
Uživatelský avatar
JakoobCZ
Registrovaný
Příspěvky: 270
Registrován: úte 30.12.2014 01:00

Re: E90 v zimních podmínkách - s xdrive a bez

#10 Příspěvek od JakoobCZ »

Zatím jsem s E90 RWD zažil dvě zimy, ta první byla na gumách z Tesca bez znalosti auta (kupováno v říjnu) a byl to porod, klouzalo to šíleně. Na druhou jsem si koupil Conti TS850, pochopil k čemu je to tlačítko DTC a zatím co na dálnici stála kolona vpravo, já pelášil neprohrnutým levým pruhem s tím, že to občas lehce klouzlo.

Nicméně úplně na horách tě podle mě nenaložená E90 se zadním pohonem může někde nechat, zejména když před tebou v kopci nějaký jantar zastaví a podobně. Osobně bych rád budoucna měl doma auta dvě, jednu zadokolku na běžné ježdění a pak čtyřkol do hor, kam docela často v zimě jezdím. Mám v rodině ozkoušenou Imprezu a tu snad zastaví až ledová stěna :D
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: E90 v zimních podmínkách - s xdrive a bez

#11 Příspěvek od Misanek »

Je fakt, že když je zadokolka rozjetá, tak to ještě jde a jede relativně zdatně. Nicméně jak popsal JakoobCZ - pokud je nutno v kopci zastavit, tak rozjezd už je poněkud komplikovanější
Alex89
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: ned 31.01.2010 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: E90 v zimních podmínkách - s xdrive a bez

#12 Příspěvek od Alex89 »

Pořádné pneu dělají fakt hodně :D
Davyd
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: stř 17.04.2013 00:00

Re: E90 v zimních podmínkách - s xdrive a bez

#13 Příspěvek od Davyd »

Hoďte si do kufru pytel písku - pojede to do kopce líp a když dojde na led, jste připravení :-) Naopak mám dojem, že proti předchozí předokolce vyjedu s RWD víc.
Nejhorší pro RWD je vyjet z parkovacího místa, kde vás zahrnul pluh. Stačí 20 čísel sněhu, kterýma se FWD prohrabe v klidu ven, ale RWD beznadějně klouže zpátky a nevyjede.
Odpovědět