Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E60-nejde přístrojovka
E60-nejde přístrojovka
Dnes jsem nastartoval auto a pristrojovka vůbec nefunguje. Ani kontrolky ani ukazatele. Idrive a vše ostatní jde. Není tady někdo z Brna s diagnostikou, kdo by se mi na to mohl mrknout? Díky moc
Re: E60-nejde přístrojovka
Popř setkal se s tím někdo?
Re: E60-nejde přístrojovka
UZ som sa s tym stretol parkrat ze zdochli takto budiky na E60. V tom pripade je nutna vymena + nakodovanie.
Na i-drive ti nepise chybu budikov? Lebo to v niektorych pripadoch robilo. Nesvietia ti na budikoch resp neblikaju obe kontrolky smeroviek?
Niekedy ich dokaze zabit aj vyslahana bateria.
Na i-drive ti nepise chybu budikov? Lebo to v niektorych pripadoch robilo. Nesvietia ti na budikoch resp neblikaju obe kontrolky smeroviek?
Niekedy ich dokaze zabit aj vyslahana bateria.
Re: E60-nejde přístrojovka
u E60 odchází tolik věcí že takle těžko říct, ty budíky běžně shoří a nebo v nich shoří jen čast co řeší např teplotu, nádrž atd.
základ
- kontrola vody, v kufru v podlaze jeslti nestojí voda (běžná věc)
- kontrola baterky, jak je stará? drží napětí? byla dobře zaregistrovaná?
- diagnostika - idealně ISTA tam člověk krásně vidí co se s čím baví a určit problém je pak jednoduchý.
základ
- kontrola vody, v kufru v podlaze jeslti nestojí voda (běžná věc)
- kontrola baterky, jak je stará? drží napětí? byla dobře zaregistrovaná?
- diagnostika - idealně ISTA tam člověk krásně vidí co se s čím baví a určit problém je pak jednoduchý.
Re: E60-nejde přístrojovka
Známému takto někdy "vypla" přístrojovka za jízdy, vše fungovalo dál, jen budíky mrtvé, zvlášťní pocit... po výměně baterky a vyčištění všech kontaktů (i kostry motoru) se to chovalo ok... baterka ale byla KO nezávisle na tomhle, nevím jestli to mělo extra souvislost...
Re: E60-nejde přístrojovka
ZAbít myslíš jako definitivně? Nebo by po nabití baterky měly zase fungovat?airbone píše:UZ som sa s tym stretol parkrat ze zdochli takto budiky na E60. V tom pripade je nutna vymena + nakodovanie.
Na i-drive ti nepise chybu budikov? Lebo to v niektorych pripadoch robilo. Nesvietia ti na budikoch resp neblikaju obe kontrolky smeroviek?
Niekedy ich dokaze zabit aj vyslahana bateria.
Je tam LPG toroid, ale žádnou vodu jsem neviděl. Předtím než se mi to stalo mi čistili auto, může to mít souvislost? Baterka je tam údajně rok stará, ale jestli ji dobře zaregistrovali, to nevím.. Ve středu jdu na diagnostiku, tak snad budu moudřejší..JaraX píše:u E60 odchází tolik věcí že takle těžko říct, ty budíky běžně shoří a nebo v nich shoří jen čast co řeší např teplotu, nádrž atd.
základ
- kontrola vody, v kufru v podlaze jeslti nestojí voda (běžná věc)
- kontrola baterky, jak je stará? drží napětí? byla dobře zaregistrovaná?
- diagnostika - idealně ISTA tam člověk krásně vidí co se s čím baví a určit problém je pak jednoduchý.
Re: E60-nejde přístrojovka
čistili znamená nějak intezivně myli? E60 je hodně citlivý na vodu, lepší vůbec neumývat 
tam kde máš toroid je pár jednotek,asi sou někam přesunuty, třeba vedle toroidu, mrkni jesli tam neni voda, to samý po bokách kufru.

tam kde máš toroid je pár jednotek,asi sou někam přesunuty, třeba vedle toroidu, mrkni jesli tam neni voda, to samý po bokách kufru.
Re: E60-nejde přístrojovka
Tony3:
asi 3-4 krat som riesil vymenu budikov za nove, resp vymenu dosky - tri boli totalne mrtve a jedne fungovali prerusovane, padli rucky, blikalo podsvetlenie displeja a idrive vyhadzoval chybu budikov. Nedavno som tu mal tiez mrtve budiky ale vsimol som si po napojeni ze na nich svietili smerovky ako ked sa do nich nahrava novy sw. Tak sa ich podarilo preprogramovat s winkfp a funguju. Co sa s nimi stalo ze sa dostali do takehoto stavu to netusim, nejake zvlastne poskodenie sw....
Inac predal som asi 12 budikov novych pre e60 za posledne cca 2 roky. Myslim ze u takmer vsetkych pripadoch sa jednalo o vymenu za zdochnute. Takze mozu odist....
Konkretne tam odide processor na doske. Nic ine okrem neho tam ani velmi neni....
asi 3-4 krat som riesil vymenu budikov za nove, resp vymenu dosky - tri boli totalne mrtve a jedne fungovali prerusovane, padli rucky, blikalo podsvetlenie displeja a idrive vyhadzoval chybu budikov. Nedavno som tu mal tiez mrtve budiky ale vsimol som si po napojeni ze na nich svietili smerovky ako ked sa do nich nahrava novy sw. Tak sa ich podarilo preprogramovat s winkfp a funguju. Co sa s nimi stalo ze sa dostali do takehoto stavu to netusim, nejake zvlastne poskodenie sw....
Inac predal som asi 12 budikov novych pre e60 za posledne cca 2 roky. Myslim ze u takmer vsetkych pripadoch sa jednalo o vymenu za zdochnute. Takze mozu odist....
Konkretne tam odide processor na doske. Nic ine okrem neho tam ani velmi neni....
Re: E60-nejde přístrojovka
No myli mi to vapkou z venku a ručo uvnitř. Včetně tepovani kufru. Co reflow toho procesoru? Jsem v Brně na elektro výšce a mám přístup k mnoha hračkám. Popr. kolik stojí nové budiky a kde by mi je mohli doprogramovat?
Re: E60-nejde přístrojovka
Ten procesor je v TSOP puzdre, nie bga. Mozes ho skusit prepajkovat pod mikroskopom rucne, ale myslim ze tymto to nebude... skor je chyba priamo v nom.
Budiky sa daju splasit aj pouzite, ale potrebujes niekoho kto ich vie modifikovat a prisposobit pre vozidlo.
Najprv ti vsak radim to zdiagnostikovat...
Budiky sa daju splasit aj pouzite, ale potrebujes niekoho kto ich vie modifikovat a prisposobit pre vozidlo.
Najprv ti vsak radim to zdiagnostikovat...
Re: E60-nejde přístrojovka
Takže byl jsem dneska na diagnostice a budovy jsou mrtvé :/ Rovnou uz jsem je i rozebral a neni nikde vidět Např chyba ve spoji. Na nějakém anglickém fóru jsem četl, že často odchází eeprom 35080. Je to tak? V tom případě by asi bylo nejjednodušší sehnat obsah paměti a naládovat to do nového čipu. Popř sehnat budiky z jiného auta a přehodit jenom eepromku. Fungovalo by to? Tím pádem bych se vyhnul i veškeré mu kódování, protože by se pak chovaly stejne jako ty staré..
Re: E60-nejde přístrojovka
Ja co som sa stretol x krat s umretymi budikmi E60, nikdy nebol problem v eeprom. Skus ju jednoducho precitat na programatore a uvidis. Respektive skorej neuvidis, pretoze vzdy nejake data vycitas, ale ten obsah moze byt poskodeny. Ked si na tej elektrofakulte, urcite tam nejaky vercajg zozenies. Ked mi posles dump, poviem ti ci je v poriadku.Tony3 píše:Takže byl jsem dneska na diagnostice a budovy jsou mrtvé :/ Rovnou uz jsem je i rozebral a neni nikde vidět Např chyba ve spoji. Na nějakém anglickém fóru jsem četl, že často odchází eeprom 35080. Je to tak? V tom případě by asi bylo nejjednodušší sehnat obsah paměti a naládovat to do nového čipu. Popř sehnat budiky z jiného auta a přehodit jenom eepromku. Fungovalo by to? Tím pádem bych se vyhnul i veškeré mu kódování, protože by se pak chovaly stejne jako ty staré..
Ale to je zbytocne - pretoze jeden podstatny fakt je ze budiky nabehnu aj bez eeprom, aj ked ju vyberies. Budu svietit a ukazovat same nezmysly, ale nebudu mrtve. Minimalne displej na nich bude svietit.
Lebo ak by si mal v hajzlu eeprom, tak ti nepomoze zohnat jej obsah. Ten je totizto stale iny, su tam ulozene aj km, aj VIN a milion inych udajov ak onapr CBS (servisne intervaly) mnozstvo z datovych skupin ma checksum (bajt s kontrolnym suctom), takze obsah nemozno modifikovat rucne bez nasledneho nakodovania. A nakodovanie nie je mozne ak nesedi VIN. Dalsia vec su km. Ak tam das eeprom z budikov, kde bol vyssi pocet km, tak ti nizsiu hodnotu prepise na vyssiu v jednotke CAS a potom to je nezvratne. FUnguje to systemom, ze vyssia hodnota vzdy prepise nizsiu obojsmerne, kedze tieto data su redundantne ulozene v KOMBI a CAS.
Jedina moznost ako toto urobit je mat spravny dump, ktory sa musi modifikovat to tzv. Virgin State. Musi sa vynulovat VIN, kilometre a co najpodstatnejsie, tak isto tzv. Mileage Offset. Je to hodnota ktora je u kazdych budikov vygenerovana pri vyrobe nahodne. Moze to byt rozne cislo, napriklad "30". AK budes mat eeprom s vynulovanymi kilometrami a mileage offset bude "30", na tachometri ti ukaze budik 0 - 30 = 999970km.....
Dalsia vec je ze kilometre nevynulujes len tak s obycajnym programatorom. Totizto pamat 35080 ma na prvych dvoch riadkoch kde je ulozeny kod s km tzv. inkrementalne registre. Nie je mozne ich prepisat nizsou hodnotou, len vyssou. Su ako mechanicke pocitadlo ktore pocita len smerom nahor, a vratit spat sa neda.... Takze pokial nemas programator za 300eur ktory je schopny prepisat aj inkrementalne registre tak sa musi pouzit stale novy prazdny chip ktory ma inkrementalne registre nulove, do nej nahrat modifikovany virgin dump a potom je mozne budiky konecne nakodovat vo vozidle programom NCS alebo ISTA-P (prenesie sa do nich VIN a kilometre, a vsetko sa nakoduje podla VO tak ako ma byt.
Takze toto bolo trochu teorie....
Ale tvoj druhy napad s prehodenim eeprom (urcite jej nic nie je ako spominam vyssie) fungovat bude. Avsak, budiky do ktorych ju prehodis, musia byt 100% identicke s tvojimi. Teda musia mat presne to iste HW number, SW number, Coding Index a aj cislo BMW musi 100% sediet.
Posledna moznost prehodit len processor z inych (tiez musia byt tie iste s tym istym sw apd...) ak mas rad pajkovanie obvodov s rozchodom noziciek 0.5mm

Napis mi presne cislo z budikov, aj HW Nr, aj cislo BMW atd atd. Mozno by som ti s tym vedel pomoct nejakym sposobom. Tu u mna sa povaluje dost vela dosiek aj funkcnych budikov z veskerych modelov bmw

Re: E60-nejde přístrojovka
Tak řešil jsem to s airbonem, ale nakonec se budiky po rozebrání na prvočinitele a složení začaly fungovat. Takže vyřešeno 
