Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW E39 M54B30 olej

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Mateo
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: ned 19.09.2010 00:00

BMW E39 M54B30 olej

#1 Příspěvek od Mateo »

Zdravím
Privezl jsem vyse zminene auto r.v. 2003/12 s 217000km. Auto jsem vezl z nemecka po vlastni ose cca 600-700km kdy oleje podle rysky vubec neubylo. V cr po vymene za Shell helix ultra 5W40 auto zacalo zrat olej a to nasledovne. V pripade ze nepouzivam tempomat zere cca 1l na 1000km a v pripade tempomatu dokaze sezrat temer 0,5l pri ceste na dalnici o vzdalenosti 150-200km. Je jedno v jakych otackach se auto pohybuje- vzdy najedu podobne vzdalenosti at jedu pilu ci klidne. Momentalne najeto temer 8 500km s tim ze 2. vymena oleje probehla v 5000km kdy z motoru tekl cerny olej jak z naftaku. Vzhledem k cernote oleje a long-life intervalum vse pricitam karbonu a pripecenym stiracim krouzkum ale zajimaly by me 2 veci. Auto zere olej stejne at uz jedu duchodce ci pilu a taky rozdilna spotreba pri jizde bez a s tempomatem. Auto jinak jede jak ma a krom mirneho prolinani oleje u domku olej. filtru jiny unik neni, ostatne na konci vyfuku je znat ze olej zere takze to ze to jde motorem o tom nepochybuji. Olejovy separator vymenen i s hadicema a Disa klapka funguje tak jak ma. Normalne bych to neresil ale vyse popsany stav se mi nezda tak jednoznacny abych si to dokazal objasnit pouze tim ze M54 proste zerou olej.
Simirg
Registrovaný
Příspěvky: 21
Registrován: čtv 02.04.2015 00:00

Re: BMW E39 M54B30 olej

#2 Příspěvek od Simirg »

Něco podobného se mě stalo taky na E39 530D dával jsem tam normálně castrol 5w30 bmw LL04 ale pak jsem se nechal překecat kamarádem na olej s molikou stejné specifikace ale ne castrol.Na 1000 km zmizel 1 litr oleje.tak jsem po 3000 olej vymenil za Castrol i s novým separátorem a je zase klid olej dělám po 15 tis a ubude naprosté minimum,skoro nic.Takže já můžu jen Castrol.
Mateo
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: ned 19.09.2010 00:00

Re: BMW E39 M54B30 olej

#3 Příspěvek od Mateo »

No ja to ze tedka ten olej zere prisuzuju tomu ze jsem vymyl sracky po long-life intervalech a zbyly pripeceny krouzky jen nechapu ty rozdily zrani oleje pri pouzivani tempomatu a naopak nezavislost zrani oleje pri stylu jizdy pila vs klobouk.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: BMW E39 M54B30 olej

#4 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Jak jsem si ověřil v létě, je jedno jestli jedu štreku s plným autem lidí do cizin, nebo jen přískoky po městě žere to +/- stejně. Leda kdy žere moc je točení za studena a pak nějaké to pilování-sportování. Ale to taky není žádný překvapení.
Mateo
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: ned 19.09.2010 00:00

Re: BMW E39 M54B30 olej

#5 Příspěvek od Mateo »

Za studena ho netocim a na totalni sportovani to taky neni vzhledem k tomu ze je to touring. Nicmene na dalnici se na tech 5000 otacek dostanu na delsi dobu. Nicmene jak jsem zminil nechapu ze pri pouzivani tempomatu olej zere vyrazne rychleji nez kdyz ten tempomat nepouzivam.
Mateo
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: ned 19.09.2010 00:00

Re: BMW E39 M54B30 olej

#6 Příspěvek od Mateo »

Jinak po dotazu na bimmerforum jeden z odpovidajicich napsal tohle :

Over the years people on E39 forums have reported oil consumption depending on the brand of oil, even though all were LL-01 certified. For example Brand X => 2,500 km/litre. Change to Brand Y oil => 7,500 km/litre. Try changing back to the first oil and see if your results improve.

Takze mozna ze na tom oleji neco bude ale nechce se mi teda tomu moc verit no nevadi az doleju zbytky shellu zkuisim ten castrol no :D
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

Re: BMW E39 M54B30 olej

#7 Příspěvek od ACDC »

10W-40 nežere. Co taky do starýho motoru, který má hodně nalítáno?
Mateo
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: ned 19.09.2010 00:00

Re: BMW E39 M54B30 olej

#8 Příspěvek od Mateo »

Tak po nejake dobe sledovani to olej zere pouze kdyz brzdim znatelne motorem napr. Jedu v otackach 4000-5000rpm, pustim plyn a necham zarazenou rychlost tak pak auto zere olej (znatelne bordel na vyfuku a cerne skvrny na zadnim narazniku). V okamziku kdy si davam pozor a motorem nebrzdim tak se vse zda ok a olej nemizi (znatelne cistci vyfuk i naraznik).
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW E39 M54B30 olej

#9 Příspěvek od patras Čestný člen »

ja vymenil separator oleje a vsechny hadicky okolo .. a spotreba oleje klesla na polovinu. Pak jsem presel z castrolu magnatec (kdo vi co to bylo, kdyz v polsku objevili celou fabriku, kde ho padelali) za mobil a spotreba oleje zase o polovinu klesla ....
jinak dle vyrobce je 1l/1000km v norme :) zvlast u M54B30, ktera trpi na sudovitost valcu ... :) proste jsem presel na levnejsi olej, menim za rok nebo 10k km a behem vymeny prakticky vymenim dolevanim celou olejovou napln :) .. motor bezi jak svicary a tech 10hal na km za olej ozelim :)
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: BMW E39 M54B30 olej

#10 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Celou jako Kastrol fabriku? FAKT :) kde kdy? Když mi tajnou výrobnu lihu tak Poliši oleje? Ten GTX v sudu byl pravda nějak podezřele levnej, ale Bixxol je třeba taky. Už jsem dávno na Mobilu a spokojenost i s novým separátorem..
Mateo
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: ned 19.09.2010 00:00

Re: BMW E39 M54B30 olej

#11 Příspěvek od Mateo »

Asi takhle ja auto koupil v nemecku a po vlastni ose dovezl do cr cca 600km auto za tu dobu nic nesezralo na vyfuku ani okolo stopy po uniku oleje. Udelal technickou a nasledne vymenil olej. Puvodni olej byl nejspi bmw 0w40 s tim z jsem tam dal shell helix ultra 5w40 od te chvile auto zaclo zrat olej a jak je vyse zmineno hlavne pri brzdeni motorem. Rekl jsem si ok a po asi 600km vymenil separator i s hadicema (puvodni separator byl ve finale ok a relativne novy) a nic se nezmenilo. Od te doby jsem najel 10000 km a ted kdyz budu menit olej zkusim tam dat mobil 1 0w40. Jinak mam spotrebu tak ten 1l na 1000km. Auto jede ok tlaky v motoru taky ok takze uz moc nevim na co se zamerit jeste navic kdyz to zaclo ve chvili vymeny oleje. Ze by tekl pres ventily tak to taky ne protoze kdyz necham 5 minut nastartovano a pak pridam plyn tak z vyfuku zadnej coud ani zadnej bordel. Ztrata oleje nezalezi ani na otackach tzn. stiraci krouzky jsou taky dobry. Jedine kdy je rozdil ve spotrebe oleje je ten kdyz casto brzdim motorem (vyssi spotreba) nebo vyrazuju na neutral(nizsi spotreba).
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW E39 M54B30 olej

#12 Příspěvek od patras Čestný člen »

Totic píše:Celou jako Kastrol fabriku? FAKT :) kde kdy? Když mi tajnou výrobnu lihu tak Poliši oleje? Ten GTX v sudu byl pravda nějak podezřele levnej, ale Bixxol je třeba taky. Už jsem dávno na Mobilu a spokojenost i s novým separátorem..
sory v rusku a ne v polsku .. ale velka cast produkce sla pres polsko .. a samo i k nam :)
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
Mateo
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: ned 19.09.2010 00:00

Re: BMW E39 M54B30 olej

#13 Příspěvek od Mateo »

Tak problem vyresen pouzivany shell helix ultra 5w40 vymenen za Mobil1 NewLife 0w40 a po zrani a ztrate oleje ani pamatky.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: BMW E39 M54B30 olej

#14 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Zaujmavé, mě taky s Mobil1 5W-40 žere ještě trošku míň než předchůdci.
zedmen
Registrovaný
Příspěvky: 198
Registrován: pon 28.04.2008 00:00
Bydliště: Brynych-Šterc u Dolfabáhnu

Re: BMW E39 M54B30 olej

#15 Příspěvek od zedmen »

...no mě to chlemtá oil asi okolo kolem 1000-1300km a za 0.5-0.75l oilu,a dávám tam 5-40w asi mobil či co...je pravda,že víc to glgá rajsováním po štatlu než výjezd po jižních Sudetech či moravy a sem taky někdy občas vypálit pavučinky ani ne do 4500ot/min při předjížděni veliké kolony paznaček:D....
Odpovědět