Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Jaký motor pro zástavbu do e36 ??
Jaký motor pro zástavbu do e36 ??
Zdravím všechny motoristické nadšence. Mám e36 325i bezvanos na občasné blbnutí a jízdu pro radost. Akorát mam poslední dobou problémy s motorem, konkrétně s chlazením, přehřívá se, voda vaří a lítá ven atd. Hlavu jsme už dělal, termostat jsem vyhodil, chladič, vod. pumpa, viskospojka vše nové, systém odvzdušněný. Tak jsem se začal dívat rovnou po jiném motoru a vzhledem k tomu že sice auto jezdilo dobře s tímto motorem, nějak mi to logicky už nestačí. Výkon je hrozně návykový a člověku postupem času nezbývá, než přidávat. Zvažoval jsem kupovat stejný motor a zkusit přidat nějaké ty koně, ale z diskuzí jsem pochopil že ladit atmosféru se moc nevyplatí vzhledem k poměru cena/výkon. řešení by bylo i motor nějakým způsobem přeplnovat (turbo/kompresor) ale toto řešení je také náročné a s nejistým výsledkem. Tak jsem se rozhodl nainstalovat zcela jiný motor. Je mi jasná komplikovanost této operace a že to bude na dlouho atd... K dispozici mam plně vybavenou dílnu se 2 zvedáky a dalšího mechanika, takže by to mělo jít. Jen pořád váhám z kterého modelu vzít ten nový motor, aby byla montáž co možná nejjednodušší. Jestli z 740i, 735i, 535i, 330i atd... Podmínka je ale manuální převodovka, diferák nejspíš zavařit. Už jsem toto forum pročítal a dočetl jsem se že e36 není zrovna vhodná k zástavbě jiných motorů, ale už jsem na netu viděl e36ky s různými motory. Budu rád za každé rady a informace at už ohledně výměny motorů, nebo případného přeplnování. Díky
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký motor pro zástavbu do e36 ??
Mě poslední dobou leží v hlavě nové motory 35i - sehnat se dají od 50tis cca , postavit na základní standalone jednotku , nafoukat si 400ps a jebat 
Zástavba jakekoliv V8 s manuálem stejně smrdí 70k za motor i s převodovkou + další úpravy
M54 bude nuda - zase takový brko to není
Novější s 190/200kw by už byly zajímavější...
pak stejně budeš řešit adekvátní brzdy, podvozky, diferáky, bla bla bla ... vítej v klubu

Zástavba jakekoliv V8 s manuálem stejně smrdí 70k za motor i s převodovkou + další úpravy
M54 bude nuda - zase takový brko to není

Novější s 190/200kw by už byly zajímavější...
pak stejně budeš řešit adekvátní brzdy, podvozky, diferáky, bla bla bla ... vítej v klubu

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: Jaký motor pro zástavbu do e36 ??
Díky za uvítání
já jsem plánoval že koupim celé auto na díly a pak už by to mělo být o trochu jendoušší to vše jen upravit a přeházet. Jako první mě napadli V8 M62 ale těžko se shání s manuálem. Jelikož auto by nebylo na okruhy ani na závody, tak nepotřebuji rovnou 400 ps i když by to asi bylo opravdu příjemný v e36
Legalitu takového projektu asi netřeba řešit, ale to beru s nadhledem. Novější modely typu e90, 92, e60 atd mě ani nenapadli, protože jsem si myslel že to bude až moc odlišné od té mojí babičky. Ale například u 300+ ps bych asi i přežil ten automat 



-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký motor pro zástavbu do e36 ??
Vítej do klubu.
Řeším postupně podobnou záležitost výměnou M52B25 za M52B28 + sání z M50B25 + lehký jednohomotový setrvák + vačky s jiným časováním a větším zdvihem + svody a výfuk z M3, brzdy z M3/Z4/540i, ... více zde.
300 PS z toho nevydoluju, jenže mám to na denní jízdu, takže do zástavby V8 se mi vhledem k legislativním komplikacím nechce.
Možností máš několik (seřazeno přibližně podle finanční náročnosti):
ladit M50/M52 atmo - relativně snadné, možno až stroker třílitr ... do 270-280 PS
kompresor/turbo na M50/M52 - relativně snadné, dají se koupit sady ... 300+ PS
implantovat M60/M62 V8 - pro zručného technika s malými problémy, kolize s nápravnicí a posilovačem brzd +- 300 PS
implantovat atmo N52/N53 - problém je Valvetronic, přímý vstřik, ... do 300 PS
implantovat S50/S54/S62 prostě něco ///M
implantovat N54 ... 400+ PS
implantovat něco od GM, např. LT1 ...
Řeším postupně podobnou záležitost výměnou M52B25 za M52B28 + sání z M50B25 + lehký jednohomotový setrvák + vačky s jiným časováním a větším zdvihem + svody a výfuk z M3, brzdy z M3/Z4/540i, ... více zde.
300 PS z toho nevydoluju, jenže mám to na denní jízdu, takže do zástavby V8 se mi vhledem k legislativním komplikacím nechce.
Možností máš několik (seřazeno přibližně podle finanční náročnosti):
ladit M50/M52 atmo - relativně snadné, možno až stroker třílitr ... do 270-280 PS
kompresor/turbo na M50/M52 - relativně snadné, dají se koupit sady ... 300+ PS
implantovat M60/M62 V8 - pro zručného technika s malými problémy, kolize s nápravnicí a posilovačem brzd +- 300 PS
implantovat atmo N52/N53 - problém je Valvetronic, přímý vstřik, ... do 300 PS
implantovat S50/S54/S62 prostě něco ///M
implantovat N54 ... 400+ PS
implantovat něco od GM, např. LT1 ...

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký motor pro zástavbu do e36 ??
Mohlo by tě zajímat toto: https://m52supercharged.wordpress.com/
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: Jaký motor pro zástavbu do e36 ??
Takže myslíš tam narvat kompresor ?
s kompresory osobně moc zkušeností neznám, i když princip znám. Jako první mě napadlo turbodmychadlo, ale u toho bych viděl problém hlavně s mazáním a regulací. A jaký motor je pro přeplňování vhodnější ? vanos či bez ? A snesl by to ten můj motor M52 B25 bez úprav vnitřností, nebo je třeba nějak upravit kompresní poměr, nebo palivový systém (vstřiky, pumpa, regulátor). Jinak ten odkaz je pěkně popsaný, díky.

-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký motor pro zástavbu do e36 ??
Přestavba na turbomotor vždycky ztroskotá na dobrém řízení směsi - jednotce.
Druhá věc je, že pajšl je lepší taky přízpůsobit - opět jsi se dostal k tomu , že můžeš koupit hotový turbomotr od BMW.
V každém případě se nevyhneš standalone jednotce, která ti v mnohém ušetří spoustu práce s elektronikou motoru a pomůže ti snad úplně ve všem
Stejně lítají statisíce ve vzduchu za tyhle přestavby, takže většinou to ztroskotá na tom, že prostě 250 nikdo do motoru nedá aby měl 400ps+
Druhá věc je, že pajšl je lepší taky přízpůsobit - opět jsi se dostal k tomu , že můžeš koupit hotový turbomotr od BMW.
V každém případě se nevyhneš standalone jednotce, která ti v mnohém ušetří spoustu práce s elektronikou motoru a pomůže ti snad úplně ve všem

Stejně lítají statisíce ve vzduchu za tyhle přestavby, takže většinou to ztroskotá na tom, že prostě 250 nikdo do motoru nedá aby měl 400ps+

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
- icecold
- Registrovaný
- Příspěvky: 1644
- Registrován: úte 21.07.2009 00:00
- Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký motor pro zástavbu do e36 ??
neříkal jsi ze začátku že máš 325i bezvanos? ted najednou povídáš že máš m52b25...
e36 328i
e36 325iA
e46 320d
BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
e36 325iA
e46 320d
BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký motor pro zástavbu do e36 ??
Jak píše MattyX, u turba je největší problém s řízením směsi, zejména při prudkém přechodu ze záporného do kladného tlaku v sání (v porovnání s okolím, ne absolutně
) a s detonační mezerou ve spalovacím prostoru.
Blok z lehkých slitin M52Bxx není vhodný pro přeplňování nad 330 PS, na to je lepší litina M50B25.
S lehkým přetlakem do 0,5 baru kompresorem si v nouzi vystačíš se seriovou jednotkou motoru, při turbu (rychlé změny tlaku) a nebo nad 0,5 baru bude nutná jiná jednotka (Megasquirt, její klon kdFi, Ecumaster nebo tak něco) + průtočnější.vstřikovače a odpovídající čerpadlo paliva, jen v hardwaru bez práce v tom budeš za mnoho desítek tisíc kaček a s nejistou životností pokud jsi v tomto začátečník.

Blok z lehkých slitin M52Bxx není vhodný pro přeplňování nad 330 PS, na to je lepší litina M50B25.
S lehkým přetlakem do 0,5 baru kompresorem si v nouzi vystačíš se seriovou jednotkou motoru, při turbu (rychlé změny tlaku) a nebo nad 0,5 baru bude nutná jiná jednotka (Megasquirt, její klon kdFi, Ecumaster nebo tak něco) + průtočnější.vstřikovače a odpovídající čerpadlo paliva, jen v hardwaru bez práce v tom budeš za mnoho desítek tisíc kaček a s nejistou životností pokud jsi v tomto začátečník.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: Jaký motor pro zástavbu do e36 ??
Nejlevnější bude jednoznačně zástavba M60/M62,
https://auto.bazos.cz/inzerat/67554057/ ... -drift.php
https://auto.bazos.cz/inzerat/66544974/ ... zvanos.php
Ladit M50 na 280koní určitě není až tak snadné a už vůbec né levné,jediná výhoda by byla že to bude legál.
Dávat 120tis. za M motor který potřebuje generálku,taky nic moc.
https://auto.bazos.cz/inzerat/67554057/ ... -drift.php
https://auto.bazos.cz/inzerat/66544974/ ... zvanos.php
Ladit M50 na 280koní určitě není až tak snadné a už vůbec né levné,jediná výhoda by byla že to bude legál.
Dávat 120tis. za M motor který potřebuje generálku,taky nic moc.