Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

N53B30O0

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice

Re: N53B30O0

#241 Příspěvek od mykovec »

Mohl bych poprosit o detailnejsi popis? Kde to cidlo je? Nebo i pripadne cislo dilu? Diky moc. Michal
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#242 Příspěvek od starML Člen Klubu »

To mykovec:
Ahoj Michale, ty problémy se vstřikovači pravděpodobně začaly už letos 2.8. na té německé dálnici a je škoda, že jsi to neřešil dříve. Pokud vstřikovač nedává dost paliva, tak ve válci vznikne nezapálitelná směs, která ale dohoří ve svodech a katech a lambdy (pro každé 3 válce jedna) ji mohou vyhodnotit i jako směs bohatou. Pokud bude vstřikovač blbě rozprašovat, šilhat nebo ukapávat, tak opět nedojde ke správnému spalování a může dojít k poškození válce nebo pístu. To když bude benzín omývat stěnu válce a odstraní olejový film. Nebo když bude ukapávat na píst, kde jeho zahoření způsobí propálení pístu stejně jako u dieselu. Proto je nutné tyto benzínové vstřikovače stejně jako u dieselu vyměnit, nebo alespoň dát vyčistit a otestovat. Jediná firma, která to v ČR dělá je Jetservis v Hradci Králové.

Já ale vstřikovače měnil, asi při 160tkm. Povedlo se mi výhodně koupit 6ks nových, nikdy nejetých + pochopitelně 6ks nových Entkoplungselement, to jsou ty kontaktní kroužky - více jsem popsal zde http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?t=79755 . Všimni si prosím, že jeden válec se mi pomocí INPA zapsat nedařil. Respektive ŘJ motoru tu hodnotu akceptovala, ale bylo to blbě a musel jsem použít "jiný" program. A protože předchozí majitel u BMW Bychl několik vstřikovačů měnil, ale bylo to blbě zapsáno (nebo neprovedeno vůbec?), tak jsem si na to dal pozor - došlo totiž k vyhoření primárních katů. To není zadarmo, můj příběh zde http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?t=80028 .

Koplikovanost zápisu ale neomlouvá mechanika, že to blbě nakódoval nebo dodal špatné nebo nevhodné vstřikovače. Jako další doporučuji přečíst http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... 6&start=10 , kde píšu, že jsem několikrát nedopatřením nepřidal VIF a přestala se objevovat chyba Catalytic-converter conversion - tedy na absorpčních katech NOx.

Ta 523i/N53 s chybou 003075 DME: Zylindergleichstellung über Laufunruhe Zylinder 6 není moje, majitel je někde ze severních Čech okolo Ohře, ale na diagnostiku do Mariánek se dostavil. Vzhledem ke stavu chodu motoru a tacho přes 245tkm jsem mu doporučil výměnu všech vstřikovačů. Tuto neděli mi volal, že koupil všechny nové (+kroužky !!) v BMW a mechanik poblíž bydliště mu je vyměnil a nakódoval. Chod motoru se rapidně zlepšil a po výměně svíček je to ještě lepší. Momentálně ho ještě trápí dost vysoká spotřeba okolo 10litrů/100km, která bude pravděpodobně způsobena přestárlými lambdami. A pokud bude některá primární lambda "zamrzlá" (=nepřeklápí se 10x za vteřinu) viz můj příspěvek http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... 9&start=10 a podrobněji zde http://cykpro.sweb.cz/lmb4.pdf , bude muset ještě vyměnit i ty lambdy. Teď se už dost vydal z peněz za ty vstřikovače - prostě opice a banány.

Ten snímač regulace sklonu světlometů hledej na přední a zadní nápravě, na každé je jeden viz http://www.etkbmw.com/bmw/CS/search/sel ... 1/31_0656/ , ale najdi si svoje auto podle VIN. Zkontroluj, že není vypadlé některé táhlo, odpoj konektor, vystříkej Kontoxem, zkontroluj zajištění kontaktů a kabelů v konektoru. Potom je na řadě výměna snímače, ale napřed udělat diagnostiku, co píše. Jestli je problém s předním, nebo zadním (i když jsou stejné) a jestli je to skutečně problém v tom snímači, nebo řídící jednotce naklápění (natáčení) světel.
:D
Naposledy upravil(a) starML dne pát 11.11.2016 22:34, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice

Re: N53B30O0

#243 Příspěvek od mykovec »

Diky diky moc za vsechny uzitecny rady, fakt si toho vazim, protoze tohle jentak clovek nekde nevycte. S Jetservice jsem zrovna mluvil pred chvili. Min.tyden jsem tam poslal 3 vstrikovace, ktere byly podle mechanika ko a dal misto nich svoje. Ted mi volali, ze 2 z nich jsou naprosto v poradku. Takze hned jak pridou, hned je tam dam zpatky misto tech 3, co tam jsou od nej a beh neni nic moc. Ikdyz chybu nehazi zatim, ale beh by mohl byt lepsi.To ze to muze bejt pruser pro valce pisty katy jsem si dobre vedomej a resit jsem to chtel, ale proste jsem mu duveroval, o to vicnme to mrzi. Za to bych si nafackoval nejradsi. A nebylo to proto, ze bych na tom setril. Stesti v nestesti jsem rad, ze vim, na cem jsem a ze jsem nekoupil v lete 6ks novejch za 36tis a on je jeste nejak nenacnul tim, ze tam treba nedal tesneni. A ted by to byly taky v coudu. Stejne to jednou dopadne, ze to takto koupim a necham to udelat nekoho fundovanyho.

Posledni rada, co bys mi doporucil prosim: Mam ted 2 provereny ok vstriky z jet servisu. Ty necham instalovat s podlozkama misto 2 ze 3, ktere tam mam a nic o nich nevim. Muzu nekde pomoci inpa nebo ista zjistit, jaky z tech 3 instalovanejch jsou 2 nejhorsi, aniz bych to musel vyndat poslat do jet servisu auto stalo, atd.??

Pri studenym startu v INPE jeden na par sekund jde do cervena - ten je jasnej. Ten pujde. Ale ty 2 se tvari oba celkem ok. Mam moznost nekde to nejak pomerit s referencnima hodnotama, abych to nedelal od oka posle zelenejch hodnot i inpe?

Diky moc i za ty cisla xenonu. Michal
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#244 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Chceš radu? Musíš pracovat s prověřenými díly. Vyndej všechny vstřikovače z motoru a pošli je do JetServisu a ať Ti řeknou, kterých 6 nejlepších máš namontovat do motoru + zase 6 nových Entkoplungselementů + nakódovat a kódování zkontrolovat. Ty ostatní vstřiky dej mechošovi i s protokolem od Jetu. Jestli mu je dáš do ruky nebo "někam jinam" je na Tobě.
:D
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice

Re: N53B30O0

#245 Příspěvek od mykovec »

Diky za doporuceni. Ja si to myslel :-)
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#246 Příspěvek od starML Člen Klubu »

mykovec píše:Muzu nekde pomoci inpa nebo ista zjistit, jaky z tech 3 instalovanejch jsou 2 nejhorsi, aniz bych to musel vyndat poslat do jet servisu auto stalo, atd.?? Mam moznost někde to nejak pomerit s referencnima hodnotama, abych to nedelal od oka podle zelenejch hodnot v inpe?
Michal
S INPA to nejde, ta Ti maximálně ukáže graf "Gefilterte Laufunruhe" jednotlivých válců, což je vlastně zrychlení po odpálení jednotlivých válců, ale nic to neříká o stavu vstřikovačů, jak práší, jak rychle otevírají a zavírají. S ISTA to je to samé v číselném vyjádření, ale dají se k tomu připojit speciální měřící přístroje na principu osciloskopu. Ale do tohoto neinvestují ani značkové servisy. Další možností je program Testo, který umí vyčíst a graficky zobrazit různé hodnoty z řídící jednotky motoru. Tohle jsem použil při vyčtení hodnot lambda zde http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?t=80028 . Ale ty scripty jsem si musel dopsat do programu sám jako nový JOB, protože autor Testa motor N53 ještě neměl zpracovaný, ale docela mne to bavilo.

Scripty na ty vstřikovače jsem si taky napsal a vyzkoušel, ale abych to dal jako 100% ověřené, tak to zase ne. Jenže po dnešním večeru to asi budu muset udělat. Při výjezdu do stoupání ve sportovním módu automatu se motor krásně vytočil na 4000rpm, odřadil dolů, asi po 3 sekundách motor ztratil výkon a na vrchol kopce jsem se doplazil asi 25km/hod. Na nejbližším místě jsem zastavil, všechno vypnul, kouknul pod kapotu. Znova natočil, otevřel víčko oleje, nikde žádný problém, žádná kontrolka nenaběhla. Motor jde do otáček, ale jakmile se po něm chce výkon, v motoru začně něco cvrdlikat a jede na 5 nebo 4 válce. Takže zase zastavit, všechno vypnout a zase pokračovat, než se to zacvrdliká znova. Takže 30km domů jsem ujel na 4x. Dobře je, že se to stalo poblíž domova a ne na německé dálnici. Zítra si udělám diagnostiku, předpokládám nějakou svíčku nebo zapalovací cívku a podám report. Pokud se toto už někomu stalo, budu rád za příčinu problému.
:oops:
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice

Re: N53B30O0

#247 Příspěvek od mykovec »

Moje upalena svicka se projevovala naprosto stejne. Z nemecka jsem dojel na 3x a poprvy se mi to stalo v pulce predjizdeni a sakra me to vypeklo, kdyz jsem to fakt necekal. Od 2500 to zaclo bejt neklidny, pokud jsem sel dal, ve 3tis vykon pryc a kontrolka. Po restartu vsechno zas ok. Ale jinak ale potom, co jsem prisel na to, ze to spadne pri +- stejnejch otackach, na 6st. jsem to kolem 100/h a 2tis otacek jsem dojel nakonec v pohode. Takze to vidim na svicky. Ta co idesla byla uplne upalena a cerna jak uhel. Jinak kdyz mi takhle na N42 odesly postupne 2 civky, nezapalovalo to ani na volnobeh. Tak good luck.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#248 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Přesně - do 2500 jakž takž, potom to začne cvrdlikat a výkon jde dolů. Svíčky bych v sobotu ještě mohl sehnat, ale s klíčem na svíčky bude problém. Díky za inspiraci ... :D
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#249 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Report z dneška:
- Chyby z diagnostiky:
- 0029CC - Verbrennungsaussetzer, mehrere Zylinder,
- 0029CD - Verbrennungsaussetzer, Zylinder 1,
- 0029CE - Verbrennungsaussetzer, Zylinder 2,
- 0029CF - Verbrennungsaussetzer, Zylinder 3, vše +/- při aktuálním stavu tacho,
- pokud se s tím jede v malých otáčkách, tak i ta žlutá kontrolka motoru zase zhasne,
- ale při větším zatížení výpadek celé skupiny válců na Bank1,

Objektivně:
- vstřikovače nové před 10tkm,
- svíčky nové asi před 30tkm,
- elektrická instalace od DME do cívek i vstřikovačů OK, skoro jako z výroby,
- kostry cívek X6170, X6171, X6172 a odrušovací kondenzátor 0,1uF/100V vypadají OK,
- okolí svíček suché, ale svíčky bez klíče nejsem schopen vyndat, snad v pondělí,
- 5 ks zapalovacích cívek mají číslo 7638477 Bosch, na válci 2. je 7559842 Delphi, dle ETK povolená záměna,
- odpory na primárních vinutích cívek, kontakty (1) a (3) jsou okolo 4 Ohmů,
- odpor na sekundárních vinutích, kontakt (2) a (4=svíčka) hodně velký,
- izolační odpor (2)-(4) při cca 1500V bohužel doma nezměřitelný,

Zítra zkusím ještě zaměnit zapalovací cívky mezi skupinami (Bank 1-2), co to napíše, ale zrovna já nemiluji způsob pokus, omyl, zásah. Bohužel si také vzpomínám, jak mi na e39/M57/1999 vypadly 3 válce kvůli vyschlému elektrolytickému kondenzátoru v DDE za 25tKč.
:oops:
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#250 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Dnes jsem zapalovací cívky namontoval v opačném pořadí. Potom jsem vymazal závady, natočil motor, nechal asi 5 min běžet na volnoběh, několikrát lehce přidal plyn a znovu vyčetl závady - paměť závad čistá. Po 10 minutách jsem provedl ještě jedno totéž, kromě odpojeného AUC senzoru se nezapsalo nic. Zítra to trochu projedu, aby se motor ohřál a půjdu do vyšších otáček, potom se uvidí. Ale při vytahování cívek jsem si nevšimnul, že by některá cívka byla povytažená.
:?:
kompre
Registrovaný
Příspěvky: 131
Registrován: pon 14.10.2013 00:00

Re: N53B30O0

#251 Příspěvek od kompre »

snad to budu len tie sviecky pripadne nejaka cievka,

kazdy den startujem s obavou ze sa raz vrati to cim som si presiel pred 3-4 rokmi :) a cakam ako padaju otacky a ci nezacnu misfires na niektorom valci a trasenie a nekludny chod, zatial bez problemu :) musim zaklopat, vsimol som si ze auto nema rado len take nastartovanie na par sekund, nasledne po dalsom starte sa raz za cas chova nekludne 2, 3, 4 sekundy

clovek aby bol stale v strehu a sledoval nejake priznaky :) (cisty vyfuk, spotrebu, padanie otacok po starte, vykon a jehompriebeh, starty) az si clovek niekedy vravi, ci to stoji za to :), ale ak to slape a je vsetko v poriadku tak to veru za to stoji :)
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice

Re: N53B30O0

#252 Příspěvek od mykovec »

starML: mnoho zkusenosti nemam, ale pridavam jeste detaily k historce s moji svickou - ted uz totiz vim, ze za vsechno mohla ona, ikdyz mechanik lecil vstriky. Nanestesti si ale myslel, ze je na spravny ceste. Potom co vymenil prvni vstrik, kterej daval pofiderni hodnoty, vymazal chyby, projel to 15 km a vse bylo ok. Pak auto predal me, ja byl podezrivavej, tak jsem to projizdel a vse se zdalo ok, ale po 20min. co jsem tomu daval stosy to zaclo ve stejnych otackach lehce vybrovat a po dalsich 10 min. jizdy byla stejna chyba na svete se vsema priznakama jako predtim (nad 2.5tis vykon pryc, atd.). Potom jsem mu to vratil, on tvrdil, ze je potreba vymenit i 5 ostatnich, podkladal to diag. Vymenil, projel, predal mi to. Ja byl skeptickej, takze jsem to projizdel a zase se asi 30km zdalo, ze je vse ok. A pak to prislo, naprosto stejne jako v prvnim pripade a uz se to nezlepsilo. Pak jsem mu to vratil a donutil ho, aby vymenik vsechny svicky. A to teprve definitivne problem vyresilo (bohuzel se mi tim rozjela spirala reseni vstriku, ktera jeste neskoncila).
Pointa ale je: ze ackoliv se svicka upalila uz nekolik tydnu pred tim na dalnici a byla spatns, po vymazani chyb v diag se auto vzdy par 10km tvarilo ok, az teprve pod plnym plynem se to objevilo zase, proto bych to zajel po stejny trase, kdy se ti to stalo a pak nacetl chyby.
Osobne bych ale vsechny svicky vymenil preventivne predtim nez bych zacal vsechno testovat, je to nejlevnejsi dil a u me to zafungovalo a jestli maji 30tis, tak to malo neni, na jednech strankach jsem cetl, ze u N53 vydrzi v prumeru 10tis km, coz mi prijde pritazeny, ale ocekaval bych ze pri tehlech vykonech to 60tis jako v jinejch autech proste nevydrzi a kdyz se tomu jednou pak poradne nalozi, takvnejaka odejde predcasne.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#253 Příspěvek od pavproch »

svíčky u N53B30 měním každou třetí výměnu woleje tj co 45tis km
kompre
Registrovaný
Příspěvky: 131
Registrován: pon 14.10.2013 00:00

Re: N53B30O0

#254 Příspěvek od kompre »

mykovec píše:starML: jestli maji 30tis, tak to malo neni, na jednech strankach jsem cetl, ze u N53 vydrzi v prumeru 10tis km, coz mi prijde pritazeny, ale ocekaval bych ze pri tehlech vykonech to 60tis jako v jinejch autech proste nevydrzi a kdyz se tomu jednou pak poradne nalozi, takvnejaka odejde predcasne.

ja mam moje v aute 2 a pol roka cca. a +- 27000km a bez problemu
na jar, najneskor na jesen pri 3tej vymene oleja pojdu nove, ako pise pavproch to by mal byt postacujuci interval, ak ich ovsem predtym niekto menil a menil vsetky aj na poslednych 2 valcoch k oknu samozrejme (lenivost a pohodlnost je svina)
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#255 Příspěvek od starML Člen Klubu »

kompre píše:snad to budu len tie sviecky pripadne nejaka cievka,
- zapalovací svíčky (nové cca 30tkm) jsem vymontoval (=prodloužená 15"), vypadaly velmi dobře, jsou tam zpět,
- zapalovací cívky (od výroby) jsem osadil v opačném pořadí, jestli se závada nepřesune na válce 4-5-6 - nestalo se tak, i Ta Delphi pálí dobře,
- vstřikovače všechny nové před cca 10tkm od "dist01", funkce a testy přes ISTA OK, (díky Matiz),
- do 2000-2500rpm to ještě jede, ale bez výkonu, nad 2500rpm se v DME vygeneruje chyba, která odpojí válce 1-3 a je nutno vypnout klíček,
- auto je nyní v německém BMW, další info dostanu zítra dopoledne ....:oops:
Pajk85 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2873
Registrován: úte 26.04.2016 00:00

Re: N53B30O0

#256 Příspěvek od Pajk85 Člen Klubu »

Tady to vlákno nerad čtu. Snad mě nic podobnýho dlouho nečeká. A když už ano, tak bych rád rychlé vyřešení problému. :D
Fakt Vám pánové nezávidím.
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice

Re: N53B30O0

#257 Příspěvek od mykovec »

Update: vzhledem k tomu, ze po 3 tydnech jizdy zacinaji jit pri studenem startu na rough idle dalsi 2 vstriky a postupne se to horsi, nebudu uz resit nejaky testovani v jetservisu, jaky jsou dobry a jaky ne a koupim to vsechno novy za tech 40koliku, dela to na me totiz dojem, ze i to, co jednu chvili dava dobry hodnoty je za 10tis km uz mrtvy. Jak uz nekdo predemnou zminil, nechci se kazdej start den co den desit, co se zas bude dit. Resim ted cenu, na jakou se dostanu, pri 6ks je kazdejch 5% znat.
Jinak aspon ty xenony uz jsou ok, novej mechanik zjistil, ze ten puvodni pri vymene ulozeni tlumicu dal ten sensor nivelace opacne, po spravnym zapojeni je vsechno jak ma bejt. Co na to rict, akorat zbytecny nervy.
kompre
Registrovaný
Příspěvky: 131
Registrován: pon 14.10.2013 00:00

Re: N53B30O0

#258 Příspěvek od kompre »

https://www.leebmann24.de/injektor-1er- ... 89048.html

skus ak tak porovnat cenu, asi to bude lepsia cena ako kdekolvek v CZ/SK (autorizovany predajca) pred zlavou. Bral som od nich performance koncak vyfuku.

zaujimave, ze mna pred 3 rokmi stali vstrekovace aj s vymenou 930€ a to viac ako 200€ bola robota a diagnstika (autorizovany servis) nejak zdrazeli tie vstreky.

(nezabudni na tie podlozky ked tak)
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: N53B30O0

#259 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Ja ted preventivne/zkusmo vytahnul ty vanos ventily (co jsou vpredu na hlave), vycistil, profouknul a dal je opacne (jsou stejne), po startu bezi motor houpave, po projeti lepsi chod ve vsech otackach (i na volnobeh, predtim mel tendenci "zakopavat"). Je to akce na par minut, nemusi se nic demontovat, staci 10 orech a mala gola+nástavec, doporucuju na chladnem motoru, na horkém je to jen pro fajnšmekry :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice

Re: N53B30O0

#260 Příspěvek od mykovec »

Co StarML a jeho kopice chyb, jak to vypada?
Ja ty vstriky sezenu nejlevnejsi za 5660 (mo cena ca.6500, slo to od jara zas o par set nahoru), min nikdo neda, uhanim ted mechanika a snad pristi tejden to vymeni, vcetne vsech doplnku. Do ty doby se snazim s tim nejezdit, ale udivuje me to, ze to nevyhodi zadnou chybu, ackoliv na ten studenej start je ten chod uplne rozhasenej a budou min. 2ks v coudu.
Odpovědět