Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Kupa Bmw 320i[51] R4 2,0 l (1995 cm³) Convertible

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
zlatnik
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: ned 07.02.2016 01:00
Bydliště: Wien

#1 Příspěvek od zlatnik »

Zdravim vsetkych, prosim Vas, planujem si zakupit Bavora 320i z roku 2008, convertible. Ide o tento voz :

320i[51] R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC priame vstrekovanie 84,00 mm × 90,00 mm 12,0:1 170 koní (125 kW) pri 6700 ot/min 210 Nm pri 4250 ot/min....

Mate prosim, skusenosti s tymto motorom a vobec, so spolahlivostou tychto auticok?

Alebo aky motor by ste odporucili v tejto rade, pokial ide o benzin a kabrio? Zvazujem aj o 2,5 litrovom, ale su drahsie a zbytocne to zdviha poistku ( v AT nie mala polozka ), 2 litrovy motor by mi bol uplne dostatocny, ale nemam absolutne ziadne skusenosti s BMW...poprosim o rady, chyby, ktorych sa mam vyvarovat pri kupe, pripadne co by ste bezodkladne vymenili po kupe...vopred dakujem..
M. :wink:

velmi sa mi tento model, ale netusim, ako je to s motormi...

http://ww3.autoscout24.at/classified/29 ... asrc=pl|as
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od tommee »

Nikdo se k tomu nemá, když trochu pohledáš, o těchto motorech je tady napsáno dost špatného. Tyto 2.0i jsou už čtyřválce a nejsou úplně vrcholem spolehlivosti. Můj motor kleknul na rozvodech (120i). Další věc je, že e93 je celkem těžký auto, cca 1850kg a ten motor s tím bude mít hodně práce. Hledej určitě R6, 2.5 nebo 3.0. Chápu, že pojistka je v AT asi někde jinde, ale čím lepší výbava a motor, vyváží ti to radostí z každýho nastartování.
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Joshuax »

Tak tak. Motor do cabra/convertible je potreba mit co nejvetsi. Auto je tezsi a ten 4val je tam nesmysl. Moderni trend dnesni doby. Snizovat obsahy a zvysovat pocet turb, pak to je za 200k naodpis... Takze jak pise tommee R6 2.5 nejmene, ver, ze ten zvuk 4hrnku bys za chvili nesnasel :)
zlatnik
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: ned 07.02.2016 01:00
Bydliště: Wien

#4 Příspěvek od zlatnik »

dakujem za odpoved...no mate pravdu, stavim na 2,5 liter..som nejaky jelen z tych motorizacii..jeden tu pisal o odporucani motoru N52 s klasickym vstrekom v 325i, je to 2,5 liter? davali ho aj do kabrio? v ponuke inzerentov vidim len 2 litre a 3 litre, nechapem...rocnik 2007-2008...mam v tom gulas

ci N52 klasicky je 2,5 liter ale 4valec...N52 R6 je uz 6 valec...3 liter, ci stale 2,5 liter? ma niekto nejaky normalny ilustracny prehlad, alebo tabulku motor?
Pajk85 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2873
Registrován: úte 26.04.2016 00:00

#5 Příspěvek od Pajk85 Člen Klubu »

325i je slabší 3litr. Tento motor v kábru samozřejmě je, ale klidně koukej i po 330i. Tuším jich bude možná i více v nabídce. Celkově vzato pokud koupíš jakýkoliv benzínový 6ti válec, tak nic nezkazíš.
zlatnik
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: ned 07.02.2016 01:00
Bydliště: Wien

#6 Příspěvek od zlatnik »

radsej by som ostal pri 2,5 litri..isteze, 3 liter je fantazia, ale poistky...v AT dost drahe..co u teba rok, tu mesiac..
Pajk85 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2873
Registrován: úte 26.04.2016 00:00

#7 Příspěvek od Pajk85 Člen Klubu »

Původně jsem chtěl napsat, že 2,5l u E9x vůbec neexistuje, ale google mi vyplivl, že ano. Takže jestli to je pravda, tak za sebe můžu řict, že jsem to nikdy neviděl. A na mobile.de v nabídce nic takovýho taky není. Tzn. dělalo se to vůbec pro EU trh? Mě se to nechce vyhledávat.
zlatnik
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: ned 07.02.2016 01:00
Bydliště: Wien

#8 Příspěvek od zlatnik »

takze 325i E93 N52 3,0 liter? tie sa vyrabali do roku 2008 a mali inak rieseny, klasicky vstrek, v 2009 davali uz priamy vstrek...
3 liter musi byt pekna zabavka...so servisom je to ok? ziadne drahe polozky?
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#9 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Přímý vstřik (nejde moc do LPG) = N53 v 325i, 330i je vše 3litr
Klasika vstřik a objem 2,5l a 3l = N52 s Valvetronic a Vanos.
- ty byly v předfacelift modelech. U E93 se obávám jen v US. Viděl jsem jedinou na Mobile a měla stejně oranžový blinkry. Teď nevím jak Coupé, tam jsou asi k mání.
zlatnik
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: ned 07.02.2016 01:00
Bydliště: Wien

#10 Příspěvek od zlatnik »

Totic : ako to myslis, ze v US? Vyroba v US a dovoz do Europy? Je nejaka moznost, ako to neprehliadnut?


U E93 se obávám jen v US. Viděl jsem jedinou na Mobile a měla stejně oranžový blinkry. Teď nevím jak Coupé, tam jsou asi k mání.
zlatnik
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: ned 07.02.2016 01:00
Bydliště: Wien

Re: Kupa Bmw 320i[51] R4 2,0 l (1995 cm³) Convertible

#11 Příspěvek od zlatnik »

Dakujem dodatocne za info...:-) napokon som si pred tyzdnom priviezol z Nemecka vozitko BMW 325i e93 2007 s najazdom 108 000km, po 2 majitelovi, z toho druhy majitel bol predajca showroomu...s rocnou zarukou. Rad by som aj foto prilozil, ale nevidim tu, kde ta moznost s prilohou je..
Takze sa zatial tesim. Zvlastne je, ze sa pisalo o krasnom zvuku benzinoveho 6 valca, no mne pride vyraznejsi az pri 4500-5000 otacok a vyssie..inak je relativne tichy...alebo som len hluchy?! :-)
kubajz79
Registrovaný
Příspěvky: 174
Registrován: úte 22.10.2013 00:00

Re: Kupa Bmw 320i[51] R4 2,0 l (1995 cm³) Convertible

#12 Příspěvek od kubajz79 »

pokud se ti podařilo koupit motor n52,můžeš si gratulovat.je to ještě vcelku "bezproblémový" motor.a vzhledem k jeho nájezdu doporučuji ihned vyměnit olej za 5w40 nebo případně 5w50 (těžká noha aneb navykovost tociveho šestivalu).olej měnit každých max. 15k km.motoru to jen prospěje.longlife oleje mu vůbec nesvědčí (5w30 nebo 0w30).
co se týče zvuku,je pravda že oproti starším motorům m53 a m54 jsou motory n52 zvukově umírněnější.dle jednoho bývalého člena za to může i valvetronic,který defakto nahradil klapku.svůj podíl má určitě i lepší odhlučnění.i tak je ale zvuk od 6k ot. uchu lahodící.
tak gratulace a nechť dělá jen radost.
Naposledy upravil(a) kubajz79 dne úte 15.11.2016 14:31, celkem upraveno 1 x.
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

Re: Kupa Bmw 320i[51] R4 2,0 l (1995 cm³) Convertible

#13 Příspěvek od xyron »

Zlatnik - co máš v papírech.. N52 2,5litr 160kw nebo N53 3,0litr 160kw ? N52 se montovala ješte v roce 2007, pak už ne..
zlatnik
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: ned 07.02.2016 01:00
Bydliště: Wien

Re: Kupa Bmw 320i[51] R4 2,0 l (1995 cm³) Convertible

#14 Příspěvek od zlatnik »

ziadna gratulacia mi nepatri, je to e93 n53b30a, takze mozem ocakavat problemy? Ma 108 000 km najazdenych, zatial som s nim nerobil nic...
zlatnik
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: ned 07.02.2016 01:00
Bydliště: Wien

Re: Kupa Bmw 320i[51] R4 2,0 l (1995 cm³) Convertible

#15 Příspěvek od zlatnik »

a vobec, preco nemozem pridavat prilohy? nejaky specialny postup, ci?!
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: Kupa Bmw 320i[51] R4 2,0 l (1995 cm³) Convertible

#16 Příspěvek od pavproch »

@zlatnik: congrats

Btw, spousta lidí Ti bude tvrdit, že N53 je motor na guvno..... není, vím, mám (pravda v neošizené verzi N53B30 - 200kW, už sem s ním najel 220tis km)

Mimochodem, tu 325i lze předělat na plnohodnotný třílitr - tady na pokecu to už předělal (úspěšně) uživatel jménem BudVlad
zlatnik
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: ned 07.02.2016 01:00
Bydliště: Wien

Re: Kupa Bmw 320i[51] R4 2,0 l (1995 cm³) Convertible

#17 Příspěvek od zlatnik »

no popravde prisiel mi ten 3 liter slabsi, ocakaval som citelne silnejsi vykon :-) ale ako pise, okresana verzia :-)..a chiptuning je blbost? skusal niekto?
zlatnik
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: ned 07.02.2016 01:00
Bydliště: Wien

Re: Kupa Bmw 320i[51] R4 2,0 l (1995 cm³) Convertible

#18 Příspěvek od zlatnik »

a nahodou nema niekto k dispozicii uzivatelsky manual na tieto rocniky? v cestine, v slovencine..pdfko. Kamarat sa pytal v BMW servise, maju len maju len v nemcine. Na nete som nikde nenasiel..
zlatnik
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: ned 07.02.2016 01:00
Bydliště: Wien

Re: Kupa Bmw 320i[51] R4 2,0 l (1995 cm³) Convertible

#19 Příspěvek od zlatnik »

aj takto sa ho da ziskat....snad to niekomu pomoze.... :-)


Dobrý deň pán ........,

ďakujeme za váš e-mail. Manuály zasielame na CD bezplatne. Prosíme, aby ste nám zaslali vašu poštovú adresu, kde Vám manuál môžme poslať.

S pozdravom a prianím pekného dňa

--
BMW Group Slovakia
Eduard Skalský
Zákaznícky servis
CBC I, Karadžičova 8/A
821 08 Bratislava

zakaznicky.servis.sk@bmw.com
zlatnik
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: ned 07.02.2016 01:00
Bydliště: Wien

Re: Kupa Bmw 320i[51] R4 2,0 l (1995 cm³) Convertible

#20 Příspěvek od zlatnik »

chlapi poradte, co sa po 100 000km bezne opravuje, co sa tam uz serie? Na co si mam davat pozor? je tu niekto, kto ma ten isty motor a cabrio zaroven ako ja? zaujimaju ma jeho skusenosti...
Odpovědět