Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

geometrie E90 330i s M-podvozkem + Eibach PRO-kit pružinami

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Henry_E90
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: ned 26.06.2016 00:00

#1 Příspěvek od Henry_E90 »

Chtěl bych touto cestou poprosit o pomoc s nastavením geometrie na E90 330i (2009) s "Mkovým" podvozkem, na kterém jsou však ještě pružiny Eibach PRO-kit (respektive AC Schnitzer - mělo by být to stejné). Neřešil někdo správné hodnoty geometrie v tomto nebo podobném setupu? Auto by mělo být snížené o cca 25 mm zadek a 30 mm předek. Nebo prostě jet podle sériových hodnot a nic neřešit?

Už jsem si našel k okolí Brna geometrii, kde umí pracovat podle manuálu BMW na geometrii (použití závaží atd.), ale nevím, jaké hodnoty přesně vyžadovat. BMW Renocar mi s tímto nepomůže - jednak neznají správné hodnoty geometrie, přestože jsou prodejci jak auta, tak pružin, a dokonce by mi ani geometrii neudělali, protože by na ni auto údajně nedostali. Takže přístup katastrofa... :roll:
Rouballik
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: pát 24.05.2013 00:00

Re: geometrie E90 330i s M-podvozkem + Eibach PRO-kit pružin

#2 Příspěvek od Rouballik »

Nejlepší je vycházet u meření geometrie náprav ze sériových hodnot u takovéhoto minimálního snížení. Ono se tam ani nic jiného dít nemá jen se máš hnout dolů o 2 cm. Nech si tam nastavit Mko a proměrte to.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: geometrie E90 330i s M-podvozkem + Eibach PRO-kit pružin

#3 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Se snížením se ti jenom nepatrně mění odklon kola a stím jde ruku v ruce sbíhavost, takže když to nastavíš podle serie empaket podvozek ,tak postačí ;)
To nastavování geometrie je stejně vtipné jak všichni řeší jestli sběh 1,1 nebo 0,9mm , ale ramena se hýbou 0,5cm , tlumiče v uložení taky a geometrii udržet ve stejných hodnotách je tak možná zbožné přání, natož se závažím na sedadle řidiče :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: geometrie E90 330i s M-podvozkem + Eibach PRO-kit pružin

#4 Příspěvek od pavproch »

Taktak.... mám e91 330ix na HR Sport pružinách (+ žluté tlumiče Koni) tj. dole asi o 3cm vepředu i vzadu a v pohodě jezdím na geošce nastavené dle tabulkových hodnot pro OEM podvozek.
xhans
Registrovaný
Příspěvky: 207
Registrován: pon 16.07.2012 00:00
Bydliště: ČB

Re: geometrie E90 330i s M-podvozkem + Eibach PRO-kit pružin

#5 Příspěvek od xhans »

Kluci jezdim v aute vetsinou sám (130 M-podvozek), letni pneu jsem dojel do slicků a vsiml jsem si, ze u zadnich kol na vnitrni plose behounu jsou kola diskretne sjeta malicko vice, 0.5mm? Disky jsou originalni. Je to dáno pouze odklonem a mensim zatizenim vozu napr? Nebo ma smysl nejak prenastavovat geo ? Diky
mike-ee
Registrovaný
Příspěvky: 548
Registrován: stř 09.09.2009 00:00
Bydliště: těrlicko
Kontaktovat uživatele:

Re: geometrie E90 330i s M-podvozkem + Eibach PRO-kit pružin

#6 Příspěvek od mike-ee »

Jezdím na geometrii, kde podle mně pracuje opravdu člověk, který se v tom vyzná. Mám Bilstein B8 tlumiče a Eibach pro kit pružiny na E92.

Jelikož správně by měli auto připravit podle dokumentace, tak jsme postupovali stejně. to znamená, vybral auto - nejdřív E92 mpaket, měl tam rozměry tzn. vzdálenost ráfku od blatníku při použití 19" kol, možná i rozměr od země, tzn celková výška, ale myslím, že to bylo od spodní hrany rafku.

nakonec jsme se dohledali, že nejpodobnější hodnoty má M3 E92, takže jsme nastavovali podle toho a podle znalosti mechanika, tzn, když jsme se někam nemohli o pár setin nebo desetinu dostat, tak to nastavil, tak aby to bylo stejně a jelo to správně.

Po nastavení auto sundal, pohnul s ním dopředu dozadu a znova nahoru.... Tohle se opakovalo 2x protože vždy se to po usednutí a dotažení hned trošku pohnulo. Potřetí už to sedělo. celkově jsem tam strávil přes hodinu a za to všechno 500,- :oops: 3x hurá pro razovité slezsko :-D
Odpovědět