Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e60 LCI pádla na volantu
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 106
- Registrován: ned 10.08.2014 00:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 721
- Registrován: stř 20.04.2005 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Kopíruji sem text, který jsem psal autorovi dotazu do SZ, třeba se někomu bude hodit:
Zatím jsem měnil jen standardní joystick za ten sportovní. K tomu je potřeba joystick, tlačítko sport, rámeček kolem joysticku - toto vše se prodává zvlášť. Možná ještě šrouby pro joystick, ale to už si napamatuji. Jinak je vše stejné, výměna byla asi na 10 min a bez problémů,konektor pasuje atd. Pak lze překódovat převodovku na sportovní (rozdíl je opravdu jen v kódování, skříň je stejná i když je to z výroby) a pokud se dodělají i pádla, funguje pak po stisku tlačítka sport sportovní mód řazení (S1-S6). Bez dodělaných pádel toto nefunguje a sport tlačítko funguje jen pro ztuhnutí servořízení.
No a k těm pádlům, je potřeba volant, který je jimi vybaven a pak tento propojit dalšími 2ma kabely přímo s jednotkou. Jednotka je v mot. prostoru před spolujezdcem a je k ní průchodka za kastlíkem. Volné pozice v konektoru na ty 2 kabely jsou. Takže to by mělo jít celkem lehce a bez větších prasáren. Zůstává jediná otázka - jestli je potřeba sehnat i elektroniku pod volantem (přenosové dráhy z volantu do sloupku) nebo jestli se v ní najdou 2 volné dráhy právě pro napojení těch 2 kabelů. V ETK jsem to nevypátral a když jsem hledal po netu, vypadalo to, že to někdo dělal a že tam volné dráhy byly a stačilo k nim kabely připájet. Zkušenost ale nemám, k tomu jsem nedošel, není čas a není pěkný volant, který nestojí velkou raketu a je prodejný bez airbagu... Tak už jsem na to dlouho nevzpomněl...
Zatím jsem měnil jen standardní joystick za ten sportovní. K tomu je potřeba joystick, tlačítko sport, rámeček kolem joysticku - toto vše se prodává zvlášť. Možná ještě šrouby pro joystick, ale to už si napamatuji. Jinak je vše stejné, výměna byla asi na 10 min a bez problémů,konektor pasuje atd. Pak lze překódovat převodovku na sportovní (rozdíl je opravdu jen v kódování, skříň je stejná i když je to z výroby) a pokud se dodělají i pádla, funguje pak po stisku tlačítka sport sportovní mód řazení (S1-S6). Bez dodělaných pádel toto nefunguje a sport tlačítko funguje jen pro ztuhnutí servořízení.
No a k těm pádlům, je potřeba volant, který je jimi vybaven a pak tento propojit dalšími 2ma kabely přímo s jednotkou. Jednotka je v mot. prostoru před spolujezdcem a je k ní průchodka za kastlíkem. Volné pozice v konektoru na ty 2 kabely jsou. Takže to by mělo jít celkem lehce a bez větších prasáren. Zůstává jediná otázka - jestli je potřeba sehnat i elektroniku pod volantem (přenosové dráhy z volantu do sloupku) nebo jestli se v ní najdou 2 volné dráhy právě pro napojení těch 2 kabelů. V ETK jsem to nevypátral a když jsem hledal po netu, vypadalo to, že to někdo dělal a že tam volné dráhy byly a stačilo k nim kabely připájet. Zkušenost ale nemám, k tomu jsem nedošel, není čas a není pěkný volant, který nestojí velkou raketu a je prodejný bez airbagu... Tak už jsem na to dlouho nevzpomněl...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 106
- Registrován: ned 10.08.2014 00:00
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: e60 LCI pádla na volantu
Na kterých motorizacích v E60/1 se vlastně dávaly pod volant pádla. Jen M5 ?
Re: e60 LCI pádla na volantu
V8 taky umí mít padla ne? Rozhodně když má smg převodovku
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: e60 LCI pádla na volantu
No se mi zdá, že jsem je viděl i v 535D ? Dalo se to dalo přiobjednat se sport-mode automatika, nebo jen s SMG do E60/1?
Re: e60 LCI pádla na volantu
Já myslím že pádla šli objednat k jakýmukoliv automatu (klasika se Sport modem, SMG je má automaticky), bez ohledu na motorizaci.
Ale třeba někdo doplní přesněji...
Ale třeba někdo doplní přesněji...
Re: e60 LCI pádla na volantu
Predface mel SMG, takze to byla uplne odlisna prevodovka.
U poface mohl mit sport prevodovku jen 530i, 550i, 530d a 535d a jeste ne x-drive. U M5 SMG jsou to skutecne padla pod volantem a pravy a levy radi nahoru a dolu. U ne-M verzi to jsou to jen tlacitka na volantu a s obema se da radit nahoru i dolu (stisknutim a vytazenim).
Zaver je, ze jedine padla u M5 maji nejaky vyznam. Ty tlacitka (mam je v aute) mi prijdou mnohem horsi nez padla.
U poface mohl mit sport prevodovku jen 530i, 550i, 530d a 535d a jeste ne x-drive. U M5 SMG jsou to skutecne padla pod volantem a pravy a levy radi nahoru a dolu. U ne-M verzi to jsou to jen tlacitka na volantu a s obema se da radit nahoru i dolu (stisknutim a vytazenim).
Zaver je, ze jedine padla u M5 maji nejaky vyznam. Ty tlacitka (mam je v aute) mi prijdou mnohem horsi nez padla.