Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 540i motor zdechá na světlech

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
code
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 29.02.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

E39 540i motor zdechá na světlech

#1 Příspěvek od code »

edit 3.2.2017:

Tak jsem konečně zprovoznil diagnostiku a vyhazuje mne to tuto chybu:

108 Dauerversorgung
Minimalwert unterschritten
fehler momentan nicht vorhanden
statischer fehler

Říkal jsem si že tam bude hodně chyb, ale jen tato jedna divná chyba..

Když dojedu na světla, vyřadím a zpomaluju tak mně auto dost často zdechne. Kde může být problém nějaká lambda? Když jsem googlil co znamená chyba 108, vyběhalo na mně - Internal Control Module Read Only Memory (ROM) Error.

Motor přisával okolo klapky, takže jsme vydělali klapku, vyčistili, vyměnili těsnění a teď se zdá že to nikde nepřisává.. Případně někde přisává ještě ale nevím kde.

Děkuji za rady!

Obrázek

Analog 1
Obrázek

Analog 2
Obrázek



Dávám místo M62B35 motor M62B44 je nutnost přehrát jednotku motoru?
jednotka: bosch ME 5.2
(E39, 1997, manuál.)
Díky!
Naposledy upravil(a) code dne ned 05.02.2017 21:20, celkem upraveno 7 x.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Swap motoru z 535i na 540i - nutnos přehrat řidící jedno

#2 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Ano, je to potreba.
code
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 29.02.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Swap motoru z 535i na 540i - nutnos přehrat řidící jedno

#3 Příspěvek od code »

Nevíš o někom kdo by mně tu jednotku přehrál? Byl jsem domluvený s jedním známým ale nějak se stále neozývá. Jsem z Brna.

Díky
code
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 29.02.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Swap motoru z 535i na 540i - nutnos přehrat řidící jedno

#4 Příspěvek od code »

Tak jednotka je již přehraná, ale je velice zvláštní že motor jede trochu hůře než před tím.

Před tím jsem měl 4.4 motor, jednotku i váhu vzduchu z 3.5 a jelo to pěkně. Teď je motor, váha i jednotka ze 4.4 a celkově mně připadne že motor jede o něco hůře. Jakoby se po sešlápnutí plynu chvilinku nic moc nedělo a až potom začal motor táhnout.

Váhy vzduchu ze 4.4 jsem zkoušel dvě různé.

Vcelku zvláštní nemyslíte? Kde hledat problém?
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Re: Swap motoru z 535i na 540i - přehrání řídící jednotky mo

#5 Příspěvek od RomanM3 »

je to vanos nebo bezvanos?
diag nic nepíše? všecko je ok? včetně live dat?
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

Re: Swap motoru z 535i na 540i - přehrání řídící jednotky mo

#6 Příspěvek od ACDC »

No, vanos bude tupější kvůli té debilní elektrické klapce.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Swap motoru z 535i na 540i - přehrání řídící jednotky mo

#7 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Při přehrání řj se taky resetujou adaptační hodnoty, takže je otázka, jestli tam není nějaký problém, na který původní soft nestihl reagovat před přehráním. Nicméně dotaz zůstává - je to bezvanos s ME5.2, nebo vanos s ME7.2?
code
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 29.02.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Swap motoru z 535i na 540i - přehrání řídící jednotky mo

#8 Příspěvek od code »

Je to bezvanos M62B44, na diagnostiku mrknu snad zítra. Ten borec co mně to přehrával tak říkal že mně tam nahrál nějakou nejstarší mapu pro M62. Jinak dnes večer jsem odpojil kabel od čidla (http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/13621739510/) co je na vrchu airboxu a jelo to trochu lépe - nechápu.
code
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 29.02.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Swap motoru z 535i na 540i - přehrání řídící jednotky mo

#9 Příspěvek od code »

Tak jsem zjistil že čínský kabel D-CAN asi nejede, protože se mně za boha nedaří spojit s autem, nevíte o někom kdo by prodával v ČR funkční kabel? Nechce se mně čekat než mně to dojde z číny za 3 týdny. Díky
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: Swap motoru z 535i na 540i - přehrání řídící jednotky mo

#10 Příspěvek od Misanek »

http://diag.sk/
Doporučuju
code
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 29.02.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: E39 540i motor zdechá na světlech

#11 Příspěvek od code »

edit 3.2.2017:

Tak jsem konečně zprovoznil diagnostiku a vyhazuje mne to tuto chybu:

108 Dauerversorgung
Minimalwert unterschritten
fehler momentan nicht vorhanden
statischer fehler

Říkal jsem si že tam bude hodně chyb, ale jen tato jedna divná chyba..

Když dojedu na světla, vyřadím a zpomaluju tak mně auto dost často zdechne. Kde může být problém nějaká lambda? Když jsem googlil co znamená chyba 108, vyběhalo na mně - Internal Control Module Read Only Memory (ROM) Error.

Motor přisával okolo klapky, takže jsme vydělali klapku, vyčistili, vyměnili těsnění a teď se zdá že to nikde nepřisává.. Případně někde přisává ještě ale nevím kde.

Děkuji za rady!


Obrázek

Analog 1
Obrázek

Analog 2
Obrázek

Smoothness
Obrázek
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Re: E39 540i motor zdechá na světlech

#12 Příspěvek od RomanM3 »

Můžeš udělat ještě jednou všechny tyto screeny až budeš mít teplotu vody kolem devadesati st? A taky třeba když je to studene.
Ta chyba není aktivní. Je to asi něco nahodilého. Co jsem našel tak možná problém s napájením rj motoru? Kabeláž je ok?nevypadává ti plus nebo minus?
Teplota nasávaného vzduchu je tam kolem 5st. Je to real? Odpovidalo by to okolní teplotě?
A proč tam máš 1300 ot/min na motoru když ma voda přes 50st?mi pri této teplotě myslím bude už točit jen kolem 550...možná trochu víc. Ale takto vysoko otáčky nemám asi ani za studena po startu při minus dvaceti...snad
code
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 29.02.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: E39 540i motor zdechá na světlech

#13 Příspěvek od code »

RomanM3:

Dobrý nápad udělám screeny když to bude studené a pak když to bude zahřáté, ty obrazovky jsem dělal dost ve spěchu takže je možný že jsem prošlápl zrovna plyn.

Kabeláž je doufám ok, dělal to známej od kamoše a zdá se že to dělal poctivě, ale možné je všechno..

Ta teplota byla real jak jsem to testoval.

Já podezřívám jestli není náhodou problém v ECU, jestli je správně přehraný soft.
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Re: E39 540i motor zdechá na světlech

#14 Příspěvek od RomanM3 »

Rozhodně otáčky už kolem těch 55st na vodě by měly být už jen kolem 550. Ne 1300 jak to tam máš.
Dále needed air při teplotě vody kolem 90-100st by měl být už jen kolem 14. Podmínkou ale je, že otáčky budou volnoběžné opravdu jen kolem 550-600 ot/min. Taktéž parametr HLM by měl být v rámci rozsahu tj do 20. Ale zase, otáčky musí být dole, jinak jsou všechny ty parametry vyšší.
Pokud to nebude tak bych řekl že ti to pořád někde saje vzduch. Ale může to být kopec věcí.
Ještě mi nějak uniklo je to manuál nebo mat? Mam za to že manual....
code
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 29.02.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: E39 540i motor zdechá na světlech

#15 Příspěvek od code »

Hodnoty po startu
Obrázek


Hodnoty při 46.5 stupních
Obrázek




Případně zde je video - https://www.screencast.com/t/ZVwGp77wN od nastartování až po těch 46.5 stupňů , zítra udělám screen při zahřátém motoru. Dívám se že u hodnoty total air consumption je vykřičník, čili to je znamení že to někde přisává?
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Re: E39 540i motor zdechá na světlech

#16 Příspěvek od RomanM3 »

Ne. To je jen potřeba vzduchu. Když je motor zahřátý má tam být kolem 14-15 pri volnoběhu kolem 550ot. A když koukám jaký je rozdíl na studenem a mírně ohratem tak si myslím že pri 90-100 st už to tak i bude. Což by znamenalo že je to ok. Zkus to prověřit.
Video mi na mobilu nejde.
A je to manuál nebo mat? Pokud je to mat leccos by to vysvetlilo.
code
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 29.02.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: E39 540i motor zdechá na světlech

#17 Příspěvek od code »

Je to manuál, doplnil jsem to ještě do 1 příspěvku.
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Re: E39 540i motor zdechá na světlech

#18 Příspěvek od RomanM3 »

Tak prover ty hodnoty za tepla.
A jak je tam zapsaná ta sporadická chyba tak datum a čas jejiho zapsání odpovídá tomu kdy ti to chcíplo?
code
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 29.02.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: E39 540i motor zdechá na světlech

#19 Příspěvek od code »

Ten čas je čas kdy jsem to měl zrovna napíchle na diagnostice.
code
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 29.02.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: E39 540i motor zdechá na světlech

#20 Příspěvek od code »

Tady je screen při zahřátem motoru:

Obrázek

Zde je pak video: https://youtu.be/TLGla4LyRiU (zeslabte si zvuk)

Vyhodilo mně to ještě jednou chybu:

213 Klopfsensor 4 Sensorsignal Čili asi čidlo klepání?
Error frequency : 1
Logistic counter: 37
Motordrehzahl 3120.00 1/min
Lastsignal 9.45 ms
Motortemperatur 60.00 Grad C
Fehler aufgetreten vor 0.90 h
Hexcode=D5120042004001254EBD900100FEFEFE 0.00 [HEX]
Minimalwert unterschritten
Abgasrelevanter Fehler (nach Entprellung MIL Ein)
Fehler momentan nicht vorhanden
statischer Fehler



Díky za rady
Odpovědět