Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

N53B30O0

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#261 Příspěvek od starML Člen Klubu »

kompre píše:... auto je nyní v německém BMW, další info dostanu zítra dopoledne ....:oops:
Hrabali se v tom skoro celý týden a chtěli měnit vysokotlaké palivové čerpadlo a vstřikovače, ale to jsem jim nepovolil, protože tyhle díly jsou OK. A hodně dlouho trvalo, než dali na moje doporučení povolit šrouby před prostředním dílem výfuku. Můj tip byl ucpaný NOx katalyzátor pro 1-3 válec a tak to skutečně bylo. Protože válce 1-3 neměli kam odfouknout, došlo ke klepání a čidlo klepání B62400 ty válce přes ŘJ motoru ve vyšších otáčkách odpojilo. Teď shání ten prostřední díl výfuku ..
Pajk85 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2873
Registrován: úte 26.04.2016 00:00

Re: N53B30O0

#262 Příspěvek od Pajk85 Člen Klubu »

Jak se to může stát tohle? To je jak s DPF? ... Klobouk jízda, krátký trasy a pá pá?
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#263 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Životnost katalizátorů není nekonečná, někomu vydrží o něco déle, ale většinou končí tak, že drahé kovy výlítají z výfuku ven, katalizátor se začíná pomalu bortit až se ucpe ... u starších kousků klidně zvládnul 20 let provozu, ale dneska to vydrží sotva pár let a je to na výměnu (většinou řešeno odstraněním :D )
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice

Re: N53B30O0

#264 Příspěvek od mykovec »

To je fakt peklo tohleto :D Protoze se v tom spodku uplne neorientuju, chapu to spravne, ze je tedy v coudu ten NOx kat nebo jen vymenis dil vyfuku a nebo je to jedna cast oboji? Na kolik to prijde?
A obecne, kolik tam tech katu vlastne je? A v jakym poradi? Je tedy jeden, pak nox a na konci ten hlavni tricestnej? Co me jeste ceka :D
Radek
Registrovaný
Příspěvky: 593
Registrován: pon 26.05.2003 00:00

Re: N53B30O0

#265 Příspěvek od Radek »

Kdyby někdo potřeboval, tak mám nový origo vstriky na N53/N43 13 53 7 589 048 a nové origo cívky 12 13 7 559 842.
kompre
Registrovaný
Příspěvky: 131
Registrován: pon 14.10.2013 00:00

Re: N53B30O0

#266 Příspěvek od kompre »

starML píše:
kompre píše:... auto je nyní v německém BMW, další info dostanu zítra dopoledne ....:oops:
Hrabali se v tom skoro celý týden a chtěli měnit vysokotlaké palivové čerpadlo a vstřikovače, ale to jsem jim nepovolil, protože tyhle díly jsou OK. A hodně dlouho trvalo, než dali na moje doporučení povolit šrouby před prostředním dílem výfuku. Můj tip byl ucpaný NOx katalyzátor pro 1-3 válec a tak to skutečně bylo. Protože válce 1-3 neměli kam odfouknout, došlo ke klepání a čidlo klepání B62400 ty válce přes ŘJ motoru ve vyšších otáčkách odpojilo. Teď shání ten prostřední díl výfuku ..

A zaznamenal si u seba niekedy chybu? 0030E9 (cat konverter ageing?) Ci len tak zrazu?

Tieto n53ojky to su citlivky skarede. Bez NOX senzoru a NOX katov by clovek asi este presiel emisnou ci?
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#267 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Ahoj, dnes jen krátké odpovědi, přeberte si, co komu patří:
- cat konverter ageing => stárnutí katu jsem na diag. u mne neviděl, oops - opravuji, již dříve jsem tam několikrát měl 0030E9 DME: Stickoxidkatalysator-Alterung, což je to samé německy, píšu to tady http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?t=79755
- bez NOX senzoru a NOX katu na emisích v pohodě projdeš, protoře měří COx a HCO,
- NOx katy jsou součástí prostředního dvojitého dílu výfuku, kolik to stálo napíšu, až bude faktura,
- ANO, zbortilo se to při vytočení na cca 4000rpm, má to 10 let a 174tkm, klobouka moc nejezdím,
- NOx katalyzátor je benzínová obdoba DPF.
Naposledy upravil(a) starML dne sob 10.12.2016 14:52, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice

Re: N53B30O0

#268 Příspěvek od mykovec »

Nevíte náhodou, co znamená koncový doplněk k part no.? Ze 6 vstřiků, které jsem vyndal mají tato čísla, mohlo to mít na něco vliv?

2ks: 1353 7589048-08
1ks: 1353 7589048-09
3ks: 1353 7589048-10
Přílohy
N53.JPG
N53.JPG (82.33 KiB) Zobrazeno 3595 x
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#269 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Číslo za pomlčkou (index) je označení výrobní verze. Takže první injektory byly s číslem 1353 7589048-01, potom -02 atd. a až do verze 04 byly skoro všechny nespolehlivé a zdarma je měnily na svolávačce (Rückrufaktion). Potom v průběhu jednoho roku rychle za sebou následovaly verze 05 až 08, které už byly spolehlivější a současná aktuální verze je -11. Ale pozor!! Ty staré -03 až 08 jsou ještě pořád ve skladech a snaží se je prodat, případně Ti je tam v autorizáku namontují, jako by se dříve nic nestalo. Ale proč do motoru montovat díl z výrobní série, která nebyla nejpovedenější? Proto, aby jsi se zase brzo do servisu nebo obchodu vrátil.

Neuděláš chybu, když je pošleš do http://www.jetservis.cz/kontakt z vyčištění a přezkoušení. Co projde namontuj zpět, zbytek doplň injektory s indexem 11 a vyšším.
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice

Re: N53B30O0

#270 Příspěvek od mykovec »

Diky moc za info, toto by me nenapadlo, jinak s jet servisem jiz mam dobre zkusenosti, jiz mam zabaleno a odesilam pristi tyden vsech 6ks a uvidim, co se dozvim, sice uz chteji skoro 600 za kus plus postovny, tzn. 3,5k, ale aspon clovek vi na cem je.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#271 Příspěvek od pavproch »

Neska sem si (po několika měsících, kdy sem dyžtak řídil jen pindicu či leguána) zase užil "sheer driving pleasure"... je to teda ale kuwa rozdíl, mnichovské N/A R6 oproti konzernovému foukanému R4 či slabounkému nefoukanému italovi....
Pajk85 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2873
Registrován: úte 26.04.2016 00:00

Re: N53B30O0

#272 Příspěvek od Pajk85 Člen Klubu »

No pro mě je to strašnej nezvyk jet každou zatáčku driftem. Jak napadl jen bordel, tak mi to neustále ustřeluje. Přijde mi to víc nebezpečný než koncern.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#273 Příspěvek od pavproch »

3er je z výroby xDrive (4x4) a navíc nedávno sem mus dopřál dozadu lamelový LSD... takže (právě na) na kluzkém je to fčíl ono... :twisted:
ugurundu
Registrovaný
Příspěvky: 198
Registrován: ned 05.05.2013 00:00

Re: N53B30O0

#274 Příspěvek od ugurundu »

Jestli to neni tajny na kolik vysel?
uvazuju o dodelani na e92 335i :-D
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#275 Příspěvek od pavproch »

při asi 200 tis km sem preventivně měnil oba diffy (za OEM, nové, akorát že pro X3, čili o 15% kratší - montáž ale byla PnP) a při tom sem do zadního nechal dát špéru (lamela drechsler 60%) - vše včetně montáže u MirageMotors a přišlo ty myslím nějak na kilopade....
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#276 Příspěvek od pavproch »

Neska po víc než půlroce první delší "vyjížďka" s 3er - asi 250 km. Ooooachhh, R6 je fakt o něčem jiným než foukaný R4 z Wlkohradu....
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#277 Příspěvek od pavproch »

Sem zapoměl sa podělit o zážitky z cest: fčera na I/19 u NMnM sem s 316i dojel a předjel (taktak, s vyplazeným jazyčiskem, otáčkama v redline a pedal-on-metal) jinou e91 v šedé metle, m-paketu s dvojitou koncovkou výfuku, staggered 18" a s nápisem na prdelce 318d..... jj, brambor není sám s kamufláží na prdelce.... podle toho jak mu to jelo, to tipuju taky na 330i(d)... a dal sem ho asi enem díky zkrácenému diffu....

Nebyl to někdo ocuto?
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#278 Příspěvek od matiz »

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#279 Příspěvek od pavproch »

Neska ráno I/56 mezi Dolní Bečvou a Rožnovem p. R. - dojel sem se svou e91 pěknou až krásnou taky e91, 330i FL, černá metla, hagusy, staggered setup (kola myslím 18 nebo 19"), RZ ústeckého kraje.... a předjel, sice se mně snažil dohnat ale moc se mu nedařilo uviset "316i" (až v obci a to já už zase odbočoval....)

Nebyl to někdo ocuto?
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#280 Příspěvek od pavproch »

A fčíl sem ho v RpR u Alberta na Koryčankách potkal zas - mladej kluk v bejzbolovce - kývnul na ňa... dík...

jo a ty kola má fakt kchůl (gunmetal, vypadalo to jako 18", asi nějaké ultralight OZ či co...)
Odpovědět