jako dlouholetý majitel E87 jsem se setkal již se dvěma problémovými místy e87, které způsobí rozsvícení kontrolky airbagů. Ani v jednom případě však nejde o závažnou chybu, ohrožující bezpečnost, ale spíše o slabá místa v konstrukci vozu.
Rád bych se s Vámi tímto krátkým vstupem podělil o své úspěchy v řešení těchto problémů a pomohl Vám ušetřit nějaké ty peníze:)
1. při prvním rozsvícení kontrolky byla chyba v poškozené zátěžové matraci sedadla spolujezdce (93C2).
V té době jsem to samozřejmě nevěděl a první krok byl tedy zakoupení diagnostiky na diag.sk za cca 700,-(dá se sehnat z aliexpressu i daleko levněji, ale musíte si softvare a vše okolo stáhnout sami).Novou matraci jsem nechtěl kupovat, protože se jedná o velmi citlivý díl, který se snadno poškodí. Vyřešeno vymontováním podložky z auta, nastudováním NCS dummy, a následně vypnutím funkce sledování obsazenosti sedadla spolujezdce v jednotce airbagu (načtení programu jednotky, úprava a přepis stávajícího programu v jednotce).
2. když se kontrolka rozsvítila podruhé, objevila se chyba 93B2 - battery safety terminal (BST). Další častěji se objevující chyba u vozů BMW. Jednotka hlásí, že není něco v pořádku s odpojovacím zařízením baterie (v případě havárie patrona odpálí spojení baterie s autem a předejde tak požáru). V mém případě se chyba nacházela v konektoru mezi krátkým drátkem, který vede od patrony a tím zakrouceným, který pokračuje dále do auta. V tomto konektoru je plíšek, který má při spojování zabránit nechtěnému odpálení patrony elektrostatickým výbojem. Proto plíšek při rozpojeném konektoru zkratuje oba dráty. Při spojování se pod plíšek vsune plastová planžeta druhé poloviny konektoru a zkrat odstraní. V mém případě se ale plíšek unavil a dráty zkratoval i při konektoru spojeném. Stačilo tedy konektor rozebrat a na plíšku přihnout zobáčky tak, aby nedocházelo po spojení ke zkratu a poté vymazat chyby z jednotky. POZOR na nechtěné odpálení patrony. Neodvážil jsem se dráty proměřovat ani multimetrm!!!
GOOD LUCK
