Ahoj, už rok vlastním X3 3,0d, 150kw, r.v. 04 a stále řeším stejný problém, který se týká házejících předních kotoučů. Při brždění mi hází volant. Nejprve se to začne projevovat při vyšších rychlostech, např. při jízdě po dálnici a zpomalení z 130 na 100 apod. A po čase i při nižších rychlostech. Po koupi X3 jsem kotouče měnil za ATE a když začaly házet, tak jsem koupil Bremba. Vždy po ujetí cca 1000 začaly postupně házet, vždy jen do volantu. Po té co mi začaly opět házet nový Bremba, tak jsem nechal vyměnit obě přední ložiska, stočit přední náboje, které házely v rozmezí setin (což by prý nemělo vadit) a kompletně jsem zrepasoval přední i zadní brzdiče, přední bremba jsem nechal stočit a vše zpět nasadil. Ujel jsem nějaké km - do tisíce, a včera když jsem jel po dálnici tak jsem zjistil, že to celé bylo k ničemu, zase hází do volantu. Zadní kotouče mám taky nové - Bremba a spodní ramena mají nové silentbloky, nové tyčky. Byl jsem teď na STK a auto bez vad a vůlí.
Poradí někdo, co s tím? Už jsem slyšel názor, že prý hází všechny X3, což se mi nezdá. Mám koupit originální BMW kotouče? nebo keramický desky? nebo je tam jiný problém? Montáž si provádím sám, mezi náboj a kotouč jsem zkusil dle doporučení i silicon i jen na sucho a výsledek pořád stejný. Díky Jakub.
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
X3 e83 150kw přední kotouče
Re: X3 e83 150kw přední kotouče
po 10 leté zkušenosti s brzdama na BMW můžu řict
- základ je montáž, většina lidí špatně očistí dosedací plochy - musí být naprosto čisté bez zrnka rzi
- stejně tak musí byt čistá dosedá plocha na kole, jelikož kotouče se chladí hodně přes kola
- je třeba zkontrolovat pístky, jestli nejsou vyrezlé a chodí jak mají
- nikdy to ničím nemazat!!! pod kotoučem i nad kotoučem musí byt sucho.
- mít pevná přední ramena, ty velká, pokud jsi ještě neměnil, tak je rovnou vyměn a pouze za LMI
- mít dobře vyvážená kola, ty podporují házivost brzd
- nemít vuli v říízení, jelikož brzdy hází vždy a pokud je vule v řizení tak se to projeví.
- používat jen kotouče Textar, origo, nebo vyjímečně u některých aut ATE
- brzdy zajíždět
i přes tento postup máme stále kolem 5ti procent reklamací na kotouče.
- základ je montáž, většina lidí špatně očistí dosedací plochy - musí být naprosto čisté bez zrnka rzi
- stejně tak musí byt čistá dosedá plocha na kole, jelikož kotouče se chladí hodně přes kola
- je třeba zkontrolovat pístky, jestli nejsou vyrezlé a chodí jak mají
- nikdy to ničím nemazat!!! pod kotoučem i nad kotoučem musí byt sucho.
- mít pevná přední ramena, ty velká, pokud jsi ještě neměnil, tak je rovnou vyměn a pouze za LMI
- mít dobře vyvážená kola, ty podporují házivost brzd
- nemít vuli v říízení, jelikož brzdy hází vždy a pokud je vule v řizení tak se to projeví.
- používat jen kotouče Textar, origo, nebo vyjímečně u některých aut ATE
- brzdy zajíždět
i přes tento postup máme stále kolem 5ti procent reklamací na kotouče.
Re: X3 e83 150kw přední kotouče
Díky za odpověď,
zjistil jsem, že mám vůli v řízení, přímo v hřebenu. Dříve jsem však tu vůli nijak nepociťoval. Tak snad po výměně už bude klid.
Jakub
zjistil jsem, že mám vůli v řízení, přímo v hřebenu. Dříve jsem však tu vůli nijak nepociťoval. Tak snad po výměně už bude klid.
Jakub
Re: X3 e83 150kw přední kotouče
Dej pak kdyžtak vedět jestli ta oprava vůle v řízení pomohla 

Re: X3 e83 150kw přední kotouče
Také bych si počkan na výsledek, protože já mám X3 přez 4roky a dělal jsem to samé!!!! Nejdříve Zimmerman reklamace potom ATE a kompletní výměna všeho na přední nápravě.... a jedno Chorvatsko a zpět a zase začali házet...... Gumy vyvážené OK (žádné číny.... Continental zima a léto tam je tuším od Pireli) jelikož si dělám vše sám a díly beru od kamaráda tak i druhé kotouče prošli reklamací a ted tam mám již třetí a zdá se mi že při vyších rychlostech to opět začínám cítit.... Jsem zvědavý na tvůj výsledek. Děkuji.
Re: X3 e83 150kw přední kotouče
Také bych si počkan na výsledek, protože já mám X3 přez 4roky a dělal jsem to samé!!!! Nejdříve Zimmerman reklamace potom ATE a kompletní výměna všeho na přední nápravě.... a jedno Chorvatsko a zpět a zase začali házet...... Gumy vyvážené OK (žádné číny.... Continental zima a léto tam je tuším od Pireli) jelikož si dělám vše sám a díly beru od kamaráda tak i druhé kotouče prošli reklamací a ted tam mám již třetí a zdá se mi že při vyších rychlostech to opět začínám cítit.... Jsem zvědavý na tvůj výsledek. Děkuji.