Rád bych si nechal prověřit svůj motor na E36 323i sedan 1996 na možné defekty jako např. načnuté těsnění pod hlavou, zkroucená hlava, opotřebované pístní kroužky nebo mrtvá gufera ventilů. Nezaznamenávám nějaký markantní chyby nebo nefunkčnost motoru, spíš jen chci znát jeho aktuální stav.
Jako nejkomplexnější se mi jeví cylinder leak down test - oproti testu komprese pokryje opravdu všechny vady v jednom měření.
Pro představu jsem si našel video https://www.youtube.com/watch?v=svlwuhK0IIU kde to je pěkně vysvětlený a v zásadě je to i jednoduchý měření.
Moje otázka ale je - kdo tohle umí změřit a má k tomu měřicí aparaturu? S tím se pojí i otázka, kolik to asi stojí?
Pokud by to někdo uměl nebo měl doporučení na člověka, kdo to má, budu jedině rád. Ideální by bylo Praha a okolí.
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Cylinder Leak Down Test - test úniku tlaku z válců
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cylinder Leak Down Test - test úniku tlaku z válců
Žere nemrzku? Žere olej? Kouří modře? Jde nepravidelně?
Pokud jsou všechny odpovědi NE, tak jezdi dál a nepátrej, nebo se dozvíš něco co nechceš vědět.
Pokud jsou všechny odpovědi NE, tak jezdi dál a nepátrej, nebo se dozvíš něco co nechceš vědět.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: Cylinder Leak Down Test - test úniku tlaku z válců
Chyby na autě vidím, ale mají dost nepravidelný charakter.
1) olej mi auto loni žralo - v létě výměna separátoru včetně ucpaných hadic. Nejdřív jsem zlepšení nepozoroval a doléval stejně, teď přes zimu za poslední 3 měsíce jsem nemusel doplňovat nic - auto je provozováno pořád ve stejném režimu. Důvod neznámý?
2) nemrzka taky mizela opět v létě s příchodem zimy a posledním dolitím se hladina stabilizovala nebo ubyla jen nepatrně. Důvod neznámý?
3) nikdy jsem modrý kouř z výfuku neviděl ani necítil za žádné situace
4) co se týče chodu, tak motor jede pěkně a pravidelně - nezaznamenal jsem, že by vynechával nebo ztrácel výkon
Nejde mi jen o to, abych se dozvěděl, jak "špatně" nebo "dobře" na tom auto je, ale taky se trochu obohatit znalostmi zkušenostmi. Kromě toho se mi nepovedlo někoho najít, kdo by právě tenhle test dělal, to je dalším důvodem, proč se obracím právě sem.
Nebojím se toho, co se dozvím - radši budu smutnej realista než šťastnej neználek...
1) olej mi auto loni žralo - v létě výměna separátoru včetně ucpaných hadic. Nejdřív jsem zlepšení nepozoroval a doléval stejně, teď přes zimu za poslední 3 měsíce jsem nemusel doplňovat nic - auto je provozováno pořád ve stejném režimu. Důvod neznámý?
2) nemrzka taky mizela opět v létě s příchodem zimy a posledním dolitím se hladina stabilizovala nebo ubyla jen nepatrně. Důvod neznámý?
3) nikdy jsem modrý kouř z výfuku neviděl ani necítil za žádné situace
4) co se týče chodu, tak motor jede pěkně a pravidelně - nezaznamenal jsem, že by vynechával nebo ztrácel výkon
Nejde mi jen o to, abych se dozvěděl, jak "špatně" nebo "dobře" na tom auto je, ale taky se trochu obohatit znalostmi zkušenostmi. Kromě toho se mi nepovedlo někoho najít, kdo by právě tenhle test dělal, to je dalším důvodem, proč se obracím právě sem.
Nebojím se toho, co se dozvím - radši budu smutnej realista než šťastnej neználek...
Re: Cylinder Leak Down Test - test úniku tlaku z válců
dělal jsem to X-krát jelikož díky tomu přípravku měníme gufera na ventilech (držíme si tím ventily), ale jak píše Francis, nepátrej po tom 
většině lidi mizí olej přes separator a voda přes ruzny hadice, spoje atd. hlavy sou vzácnost. zjistíš že máš netěsnej válec a budeš nasranej a bude tě to stát spoustu peněz.
https://www.uni-max.cz/tester-komprese-combiduo/d/

většině lidi mizí olej přes separator a voda přes ruzny hadice, spoje atd. hlavy sou vzácnost. zjistíš že máš netěsnej válec a budeš nasranej a bude tě to stát spoustu peněz.
https://www.uni-max.cz/tester-komprese-combiduo/d/