Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Turbostory – neuvěřitelný příběh servisu Ostrava

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
DKx
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: úte 12.05.2009 00:00
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Turbostory – neuvěřitelný příběh servisu Ostrava

#1 Příspěvek od DKx »

Ano, jsem spisovatel, bude to delší. Kdo na to nemá nervy, tak zkráceně: fňukám, že nemám na pořádný servis :roll:

--

Zdravím všechny.
Tento měsíc slaví moje trojka E91 320d 10 let, a už má i trochu odběhané, něco kolem 308k. Zatím vše super, kromě známých zámků a chrastící spojky mi nic neodešlo. Možná i tím, že jsem spoustu věcí vyměnil už dopředu (žhaviče, řemeny, tlumiče, brzdy, ložiska, a další) aniž by to bylo vyloženě třeba. Protože vím, že tyhle věci mají omezenou životnost.

Jednou z takovou částí je turbo, které jsem se téže rozhodl vyměnit. Staré funguje, ale lopatkám se už nechce – turbo netáhne od nízkých otáček, a dokonce když tomu dám fakt knedlík, už je za mnou obláček – začíná propouštět olej. A upřímně, má na to i věk, 300k je super výdrž a že bych s tím jezdil zase tak mírumilovně se říci nedá.

V minulosti jsem tu narazil na pár příspěvků, kde čerství majitelé repasovaného turba brečí nad ztraceným výkonem, a tak jsem se rozhodl koupit turbo zcela nové. V BMW jsem nečekaně nekupoval, ale koupil jsem to samé dle čísla dílu volně z netu, dle všeho nakonec pochází z Auto Kelly. Je to originál Mitsubishi (resp. vypadá tak, že to není čína nikdy nepoznám). Funglovka vč. nastavené el. regulace lopatek. Cena 25 tisíc (téměř můj měsíční plat).

Přestože dost věcí na autě kutím sám v garáži, a dokonce i přes svůj amaterismus se mi i daří, tak tohle věc citlivější, řekl jsem si, dám to profíkům. Jak je patrné nejezdím do originálního servisu (tam jsem byl jednou a stačilo), jednoduše koupil jsem si opici a nemám na banány. Dal jsem to do servisu k Válkovi (http://www.valek-group.com), kde jsem jezdíval dříve a vše bylo OK. Přestože si tam s paní asistentkou moc nerozumíme, tak servis mají od roku 94, mají vlastní autosport, a specializují se na BMW. Tedy profíci.
Kdysi byli v Radvanicích, nyní se přestěhovali do Hrušova mezi cigány, no už tohle mohlo být znamení.

Každopádně auto jsem jim předal, a žádal jsem od nich: vyměnit turbo (Mitsubishi), spojku (LUK), řemenici (INA) a lambda sondu (Bosch). Veškeré díly jsem si dodal sám.

Auto tam stálo 28 dní. Ano, 28 dní tyhle 4 díly měnili.
Cena 21 tisíc :!: (práce, diagnostika, níže uvedené díly, + dotáhnutí brzdové hadičky)

První story začala s řemenicí. Nedlouho předtím jsem si v garáži sám vyměnil řemeny, kladku i napínák. Nebylo to potřeba, nic nepískalo, zase jen preventivně. Ale tím, že ty staré řemeny už byly sešoupané, řemenice byla téže obroušená a nové řemeny mi lehce prokluzovaly při startu. Sám jsem ale řemenici povolit nedokázal a tak jsem to nechal na servisu.
V servise mi bez konzultace vyměnili ty nové řemeny (ok, to je pochopitelné), ale i tu novou napínací kladku, protože to údajně prokluzovalo. No happy jsem nebyl, ale zkousnul jsem to.

Při přebírání auta začal řemen pískat jak stará Felicie, absolutně jsem nechápal, jak mi to můžou takto předávat. A že to prý předtím nedělalo. Tak jsem jim to tam nechal. Po dalších 2 týdnech z nich vypadlo, že ta nová řemenice (značky INA) je špatná, a koupili novou.
Poté pazvuky přestaly, nicméně stejně mi ten řemen při startování proklouzne. To už je údajně „asi“ kompresorem klimatizace. Zvláštní, že původně to nedělalo.

Kromě té řemenice při přebírání bylo vše v pořádku. Když pominu to, že jsem týden čuchal výfukové plyny, neb nejspíš při montáži lambda sondy něco blbě poskládali, nebo tam mám díru, ale naštěstí to přestalo, asi se to ucpalo samo (což mě teď napadá, že to může být příčina všech níže popsaných potíží).

Ptal jsem se, zdali na turbu dělali tlakovou zkoušku, tak technik se na mě díval jak na vola, o čem to točím, že nic takového není potřeba a že by to přeci slyšel, kdyby tam něco netěsnilo. OK, on je expert.

Nové turbo krásně táhlo, fakt ten rozdíl byl znát. Jediné co zarazilo byla průměrná spotřeba 18.5l zaznamenaná po předání. Nemělo by se s novým turbem nejdříve zlehka, než se zaběhne?

:arrow: A konečně se dostáváme k jádru pudla :)

Asi po týdnu ježdění se mi začaly ozývat houkavé zvuky. Takové slabé, jako autíčko na setrvačník. Zprvu jsem netušil co to je. A slyšel jsem to hlavně ráno, když auto bylo ještě studené.
Jenže zvuky den ode dne zesilovaly. A už mi bylo jasné, že je to turbo, a z mého auta se postupně stávala sanitka. Při studeném motoru totální houkačka, při zahřátí se to zmírnilo, ale po týdnu to houkalo už i za jízdy.

A věděl jsem, že je zle.
Volal jsem do servisu, ti mi potvrdili, že to je špatně a turbo musí ven. A začala válka u Válka.
Servis zaujal jednoznačné stanovisko, že turbo je špatné, a neberou za to žádnou zodpovědnost, jelikož jsem si ho dodal sám. Dodavatel turba mě zase dal jasně najevo, že zcela na jistou záruku neuznají, jelikož se jedná o chybu montáže. No a já byl v řiti.

Nechal jsem si namontovat zpět to turbo staré, zaplatil za to další 4 tisíce.
Velmi, velmi zajímavé, že staré turbo, které nehoukalo vůbec, mi nyní lehce houká při studeném motoru. Ale nesrovnatelně méně.

Turbo i řemenici jsem poslal na reklamaci. K mému překvapení mi reklamaci řemenice uznali. Turba samozřejmě ne. Na reklamačním protokolu Auto Kelly zní: „Při prvotní vizuální kontrole turbodmychadla nebylo zjištěno žádné viditelné poškození. Ložiskový uzel byl odzkoušen s výsledkem - bez závad. Únik oleje nebyl zjištěn, vibrace jsou hluboce pod úrovní normy, kterou stanovuje výrobce. Závěr: Reklamace se neuznává. Turbodmychadlo bylo vyčištěno a je plně funkční. Negativní hlukové projevy mohly být způsobeny netěsností na sací nebo výfukové soustavě.“.

:arrow: A to je konec pohádky.

Do pár dní budu mít své nové turbo zpátky, a teď přemýšlím, jak dál.
Mám to zkusit přehodit sám? Díval jsem se na nějaké návody, a to bych mohl zvládnout. Ale nejsem profík, živím se klávesnicí, bojím se, že tohle je příliš citlivá věc.
Ano, mohl bych to dát zase Válkovi, že tohle JE reklamace, ale upřímně, já to s nimi vzdávám. Já už jsem se tak navztekal, nemám na to nervy.
Nebo to dát do jiného sevisu? Ale kam? Na Ostravsku je velké prd. Akorát Sotea a tam jsem také moc dobré reference nečetl, v origo bych se zase nedoplatil…

Asi by bylo dobré zase rozebrat tu výfukovou soustavu a celé to překontrolovat (a možná tam vrátit DPF, jehož vnitřek mi jaksi chybí, když je to teď tak démonizované … ano i já jsem to neskutečné hovado, způsobující vaši rakovinu :twisted:). Jenže tohle v garáži sám nedokážu, motor nezvednu.

Popř. neznáte tady vy někoho šikovného z Ostravska? Nemáte někdo podobnou zkušenost, popř. radu?
Uživatelský avatar
kuboslav
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: pon 06.06.2016 00:00
Bydliště: Ostrava

Re: Turbostory – neuvěřitelný příběh servisu Ostrava

#2 Příspěvek od kuboslav »

Se SOTEA moc dobrou zkušenost nemám.

U mě vychází zatím nejlíp servis CRU v Karviné – i když ne na 100%. Na podzim jsem řešil pojistnou událost. Měnila sa kapota, nárazník, světlomet, mlhovka a nejaké věci kolem. Vše naprosto perfektně, dokonce to řešili formou krycího dopisu, takže jsem při vyzvednutí zaplatil pouze spoluúčast. Pan Petriskiv (vedoucí karosárny) je fakt odborník.
Další zkušenost už není tak stoprocentní. Odešel mi termostat – jenže jsem nevěděl který. Zavolal jsem tam a nechal si udělat kalkulaci. Za výměnu obou chtěli cca 4.800,-. Ta cena se mi moc nelíbila, protože ty termostaty stojí cca 2.500 a výměna je tak na 2 hodiny práce. Nakonec jsem nechal vyměnit pouze hlavní (doufajíc, že problém je v něm) za domluvenou cenu 2.600,-. Zavezl jsem tam auto a ještě jednou si nechal potvrdit cenu. Když jsem ho odpoledne vyzvedával, cena stoupla o 800,- – prý za diagnostiku, kterou zapomněli započítat. Auto mi odevzdávali s tím, že termostat je vyměněný a auto drží teplotu 90°C. Samozřejmě už na druhý den po ceste do práce jsem zjistil, že teplota OK není. Tak jsem objednal druhý termostat (na chlazení EGR) koupil chladící kapalinu (protože po výměně byla na minimu) a vyměnil si ho sám. Takže mě to ve výsledku stálo 4.800,-.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbostory – neuvěřitelný příběh servisu Ostrava

#3 Příspěvek od matiz »

Kazdy sveho stesti strujce. Az budes neco potrebovat tak se treba ozvi -) Cele jsem to necetl ani nebudu ale delka servisu je nic moc a cena taky.
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"

Re: Turbostory – neuvěřitelný příběh servisu Ostrava

#4 Příspěvek od Rade520 »

Já si na autě raději dělám všechno sám,kromě výměny/lepení okna.
Po prvé jsem nechal lepit sklo v zavedeném velkém servisu,sklo bylo křivě nalepené a trvalo to týden.
Po druhé jsem si koupil sklo a lepidlo sám a nechal to mechanikovi u nás ve vsi(zkušený chlap cca 50let),druhý den bylo sklo nalepené-bez problému a ještě ošetřil rez okolo skla,celkem za 600kč takže to vyšlo na polovinu co ve velkém servisu o jednání a kvalitě odvedené práce ani nemluvím.
To že necháš auto ve velkém zavedeném servisu ještě neznamená že se ti na něm nevyřádí nějakej 20letej klučina bez praxe.
A samozřejmě čím větší servis tím vyšší cena,protože musí platit víc lidí.
Jinak vysoká průměrná spotřeba po předání nemusí hned znamenat že s autem někdo driftoval, ale třeba že stálo nastartované na dílně.
Pajk85 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2873
Registrován: úte 26.04.2016 00:00

Re: Turbostory – neuvěřitelný příběh servisu Ostrava

#5 Příspěvek od Pajk85 Člen Klubu »

Turbo namontovat není vůbec jednoduchý. Můj odhad je, že to umí každej 3tí servis a vlastně bych se nedivil, kdyby i méně. Většinou to dělají tak, že vymění kus za kus, nastartují auto a jedeš dom. Což je pro to turbo katastrofa a má před sebou poloviční životnost. Ale u Tebe to dopadlo ještě v celku dobře, co se týče turba, protože tam nemáš evidentně žádný poškození. To podle mě znamená, že něco málo v průběhu montáže dodrželi.

Něco málo z postupu...
*mění se i přívodní hadice, hlavně olejová. Ve Tvým případě bych to udělal 100%, 300t km je moc. Ikdyž je hadice průchozí, tak na stěnách je karbon a může dojít k ucpání a co následuje asi vysvětlovat nemusím.
*turbo se plní speciálním olejem, je řidší než motorový.
*první start... nejdřív se musí natlakovat olejová soustava. Je to z toho důvodu, aby se lopatky nedotkly obalu. Proto se plní i tím olejem. Až pak se může auto plnohodnotně nastartovat. Popsal jsem to velice zjednodušeně, odpojuje se u toho palivový čerpadlo a bla bla...

Každopádně na ten první start se vždycky v servisu ptej. Je to klíčový pro životnost turba.
Gurek
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 24.03.2016 01:00

Re: Turbostory – neuvěřitelný příběh servisu Ostrava

#6 Příspěvek od Gurek »

No panečku!! Se mám asi taky na co těšit. Mám teď něco kolem 292xxx (e91, 320d, 2006) a do roka asi to turbo budu muset měnit taky. Teda, pokud se nerozsype samo dříve.. .)

Dá se nějak vysledovat v jakém stavu turbo je? Zvukově (pískání, hučení) nebo vizuálně?

ad servis v okolí Ostravy - Nedávno mi jeden dobrý známý říkal o někom z Rychvaldu, prý velice šikovný mechoš a dobrý člověk. Kontakt ještě nemám, ale mohl bych vyžádat.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: Turbostory – neuvěřitelný příběh servisu Ostrava

#7 Příspěvek od Misanek »

taky sem přihodím své domněnky a postřehy z vlastní praxe:
Vysoká průměrná spotřeba opravdu spíš vypovídá o tom, že auto vrčelo na volnoběh na dílně jak už tu někdo popsal. Nebude to z důvodu prasení

Turba už jsem párkrát svépomocí měnil a jediný problém podle mě bývá hlavně přístup k nim. Jinak na výměně neshledávám nic složitého. Vždy jsem turbo před montáží zalil olejem (žád2ným řidším, ale pokaždé tím samým, kterým je naplněn i motor) A to tak, že jsem do něj vstřikoval olej injektní stříkačkou zároveň při protáčení osičky a až začal olej vytékat odvodem, tak jsem jej připojil na mazací okruh motoru. Samozřejmostí bylo pokud možno použití nových těsnění a v žádném případě nepoužívání jakýchkoliv silikonů či tmelů.

Co se řemenice týče - taky jsem měl na m57 problém s novou řemenicí. Starší, resp. už je za studena trochu hlučnější, tak jsem taktéž zakoupil novou. Nicméně po její instalaci ta nová rachotila na volnoběh úplně neskutečně. Doteď nechápu jak je to možné a co na ní mohlo být v prdeli, dyť jsou to dva kusy kovu spojené gumou. Nerozumím tomu, jak nová řemenice může být takhle v prdeli. Nicméně taky proběhla reklamace (kde jsem jim mimo jiné zaslal i dva videozáznamy se zvukovým projevem staré a nové řemenice) a reklamace byla uznána. Teď už fakt nevím, kde novou, opravdu funkční řemenici koupit :roll:

Jinak ta tebou popisovaná závada u nového turba je opravdu zvláštní. Kor když se po další výměně za původní turbo zvuky již opět nekonají. Tím chci říct, že chyba ve vedení, ať už sacím či tlakovém asi tedy nebude, pokud ovšem nevyměnili při výměně turba nového za původní i nějakou hadici například. Fakt nechápu...
PetoK
Registrovaný
Příspěvky: 987
Registrován: čtv 19.07.2007 00:00
Bydliště: Žilina, SK

Re: Turbostory – neuvěřitelný příběh servisu Ostrava

#8 Příspěvek od PetoK »

Kluci, co sa cudujete, do motora musia ist iba orig BMW diely... nie napodobeniny a fake diely... bohuzial som sa na takých veciach popalil nielen ja ale aj kopa dalsich ludi... treba si proplatit za kvalitu a bude klud...
inspi1981
Registrovaný
Příspěvky: 958
Registrován: čtv 30.05.2013 00:00
Bydliště: Ostrava

Re: Turbostory – neuvěřitelný příběh servisu Ostrava

#9 Příspěvek od inspi1981 »

To že tam není partikl se turbu taky zrovna moc nelíbí, není odpor pro výfukové plyny=jiné otáčky turba
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: Turbostory – neuvěřitelný příběh servisu Ostrava

#10 Příspěvek od Misanek »

Tak to by snad určitě turbu vadit nemělo, takovou blbost čtu poprvé :lol: obecně u turbomotorů platí pravidlo, že čím menší odpor je ve výfukovém vedení, tím lepší pro motor samotný.

Mimo to otáčky turba určuje hlavně jeho regulace ovládaná na základě požadavků plnícího tlaku od dde, a ne že jej určují další restriktory ve vedení za turbem...
DKx
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: úte 12.05.2009 00:00
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbostory – neuvěřitelný příběh servisu Ostrava

#11 Příspěvek od DKx »

No mě fascinuje, že dneska každý druhý "frajer" (původně tam bylo "buzna", ale třeba by se to někomu nelíbilo :D) má BMW a v naší černé metropoli Ostrava není rozumný servis.
Asi fakt zahodím klávesnici a otevřu si servis vlastní, neb evidentně mi to jde lépe jak profíkům. Jasně, vtipkuju.

Jsem si říkal, že by teoreticky to fakt mohlo být něco na výfuku. Nějaké špatné těsnění, nedotáhnutý spoj či tak. Jak jsem psal, po servisu jsem chvíli cítil jakokdyby plyn v autě, i žena mi to říkala (no docela fascinující jak můžu cítit plyn v nafťáku, ale to je jedno).
Tak kdyby tam byla nějaká netěsnost, fučelo by tam. A se zahřátím se trubky roztáhnou a spoj se dotlačí. To by i vysvětlovalo, proč to staré turbo teď za studena houká také.

No a teď teorie proč to staré houká méně. Tím, že má nejspíš zadrhnuté lopatky a táhne až od vyšších otáček, tak ten tlak ve výfuku je stále malý, a pak až v těch otáčkách (od 2000) se zvýší. Ale zvýší se výrazně, ono i to auto výrazně zatáhne. A poté při vysokém tlaku to už fučí netěsností tak moc, že to ani nehouká. Teoreticky by to mělo pískat, ale možná také ne.
Zatímco turbo nové táhlo už od nízkých otáček, čili dokáže i při nízkých otáčkách (nad volnoběh) vyvinout vyšší tlak, dostatečný pro houkání. A ten přechod mezi malým a vysokým tlakem je delší a proto je to houkání znatelnější. Při vysokých otáčkách nehoukalo ani to nové, resp. neslyšel jsem to. Jen to klasické-normální turbo svištění.

Ale to je hooodně přitažená teorie.

Blbé je to, že nevím jak bych to v garáži ověřil. Ke kontrole výfuku (zvláště kolem DPF) musí jít motor ven, že? Nebo se to dá kolem nějak rozebrat?
Hoang
Registrovaný
Příspěvky: 48
Registrován: ned 14.08.2011 00:00

Re: Turbostory – neuvěřitelný příběh servisu Ostrava

#12 Příspěvek od Hoang »

Taky jsem roky hledal dobrý servis, krom originálu, ve kterém autům věří a neojebou tě. Zatím jsem nenašel. Poslední zkušenost v jednom servise, že jsem jim dal 7L oleje na výměnu (do auta se podle manuálu vejde 6,2L). Nic mi nevrátili. Řekl jsem si "OK, ať si těch 0,5-0,8L nechají". Odjel jsem 100km a auto hned zahlásilo nízkou hladinu oleje. Takže podle mě tam nalili 6L a 1L si nechali. :roll:
Nevadí mi si připlatit, jen ať je ta práce 100%. Se divím že zatím nic takového není. :cry:
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: Turbostory – neuvěřitelný příběh servisu Ostrava

#13 Příspěvek od TANN3R »

Já teda vidím v prvním příspěvku jednu velkou chybu majitele auta. Nenosit si do servisu vlastní díly, pokud trvám na záruce. Pokud servis dodá vlastní díly a je něco špatně, můžeš řešit reklamaci a jsi plně v právu, jinak těžko.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbostory – neuvěřitelný příběh servisu Ostrava

#14 Příspěvek od JaraX »

- ten válek servis budou pěkní podvodníci, jelikož mi jezdí z ostravy asi 30 zákazníků tak mi x lidí říkalo "to mi měnili, to mi měnili" a všechny ty díly byli ještě původní, takže to leda naučtovalo

- tou anabází s turbem jsem si prošel nedávno taky na stejném autě, pánovi odešlo turbo, dovezl to sem, a já se ho ptal jeslti má ok DPF, to byla moje největší chyba, pán říkal že ho nedávno čistil. turbo jsem namontoval, zalil, a turbo se poškodilo při prvních 5ti minutách běhu motoru a pískalo tak že to přehlušilo rádio, tak znova repas, rovnou vyčištění totálně zacpaného DPF, které ale udělali špatně, další pokus a další turbo v prdeli, laborování, měnení regulací a opět demontáž a poslat turbo i DPF, následně oprava DPF, nasazení toho poškozeného turba a ted to aspon funguje i když je turbo už trochu slyšet. ted už na nějaké repasy a čištění kašlu, resp nekašlu, ale zákazník mi podepíše papír že mě vůbec nezajímá kolik to vydrží, tady v té republice není schopen nikdo udělat dobře a pokud mi má někdo něco dělat, tak je to dost často nahouby, tak jsem se rozhodl že ty díly budu dávat všechny nové a hotovka.

- odpor na výfuku je třeba, kdysi když jsem ještě neznal jiná BMW než naftová jsem to hodně studoval a jak jsem ladil TDSo vím že byl právě problém s malým odporem na výfuku

- jestli turbo na 320D 120kW vydrželo 300k, tak to je na hodně velkou oslavu, většinou vydrží tak 100tkm, na naší E91 odešlo v 90tkm, další znamej si ho nechal měnit v BMW za 100k i s DPF a odešlo po 50tkm. většina 320D co mám kolem sebe tak ji turbo vydrželo do 150tkm, novější a starší 320D je s tou spolehlivostí líp, ale to Mitsubischi je krám.

- nosit si vlastní díly je kravina, s tím už lidi vyhazuju automaticky, nedávno si pán donesl 8 nových cívek a z toho šli jen čtyři, a takových bylo víc, a zbytečně sou z toho pak tahanice kdo za co může, pokud něco namontuju a prodám tak za to odpovídám a připadnou reklamaci si už s dodavatelem vyřeším, v zájmu mýho dodavatele je aby mi reklamaci uznali. ted jsem posilal 3 reklamace (hardyna, kotouče a axialní táhlo po 40tkm) a vše uznáno, docela jsem čuměl, myslel jsem že řeknou, pane jezdí se s tím po rozbitých cestách ale ne.



-
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbostory – neuvěřitelný příběh servisu Ostrava

#15 Příspěvek od matiz »

No jo, jenze ono jsou ty dily na tom netu tak levne, tak preci to by bylo aby nekdo mel jeste prachy z dilu -) Ze nefungujou, to to museli vymenit v servisu -)
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: Turbostory – neuvěřitelný příběh servisu Ostrava

#16 Příspěvek od Misanek »

JaraX píše: - odpor na výfuku je třeba, kdysi když jsem ještě neznal jiná BMW než naftová jsem to hodně studoval a jak jsem ladil TDSo vím že byl právě problém s malým odporem na výfuku
Tohle by mne zajímalo, můžeš to trochu rozvést prosím? Jaký problém s tím byl? Přece obecně je pravidlem, že pro nejlepší chod přeplňovaných motorů je ideální co nejlépe průchozí výfukový systém s co nejmenší restrikcí, vzhledem k tomu, že turbodmychadlo v podstatě funguje na principu rozdílů tlaků mezi vstupem a výstupem, kdy čím větší rozdíl tlaku nastane, tím efektivněji by turbo mělo pracovat
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbostory – neuvěřitelný příběh servisu Ostrava

#17 Příspěvek od JaraX »

a právě když je velkej rozdíl tlaků, turbo se hodně roztáčí a roztáčí se na vyšší otáčky (nebo rychleji) než normálně a to mu udajně škodí.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: Turbostory – neuvěřitelný příběh servisu Ostrava

#18 Příspěvek od Misanek »

No a od čeho by tam teda byla wg, která reguluje plnící tlak a tím pádem v podstatě pracovní otáčky turbodmychadla? Přece logicky pokud mám mít plnící tlak 1Bar, a turbo při tomhle plnícím tlaku má plácnu 80 000 ot./min. tak přece pokud regulace zůstane stále nastavená na 1Bar a za turbem je již jenom trubka, nebo úplně nic, tak to turbo bude přece stále točit 80 000 ot/min, ne?

Jistě, může nastat overboost než-li regulace zredukuje průtok spalin, nicméně to se u dnešních typů regulací bavíme o, dovolím si říct, setinách sekundy, ne-li ani to. Možná už regulace fungují tak, že overboost dokáží zcela eliminovat, to už nevím...

Jenom aby to nebylo chápáno špatně - nehádám se a nechci vyvolat nějaký flame. Jenom se snažím pochopit tohle tvrzení a eventuelně si doplnit nějaké mezery ve svém samovzdělání co se přeplňování týče :)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbostory – neuvěřitelný příběh servisu Ostrava

#19 Příspěvek od JaraX »

taky se nehádám, píšu co jsem kdysi nastudoval, jak moc je to pravda nevím.
Vapinecko
Registrovaný
Příspěvky: 172
Registrován: pát 13.02.2015 01:00

Re: Turbostory – neuvěřitelný příběh servisu Ostrava

#20 Příspěvek od Vapinecko »

Z vlastní zkušenosti jak u turbo nafty tak u turbo benzinu, když se dala holá trubka tak auto jelo hůř. Nebavím se o motorech BMW, ale koncern.
Odpovědět