Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
M62 B35 STUDENÝ START
M62 B35 STUDENÝ START
Při studeném startu chytne a chcípne, tak 2-3x. Teplý ne. Diagnostika: detekce spalování-nevím co tím myslejí, a čidlo vačky. To ale dělá problémy hlavně u teplého motoru, ne? dík
Re: M62 B35 STUDENÝ START
Mas v aute lpg? Me se studenej motor dost hadal cca minutu po startu. Na Jaraxovu radu jsem jezdil na.benzin a druhy den start jak vino. Nechal jsem seridit lpg a ted dobry i na plyn.
Re: M62 B35 STUDENÝ START
Plyn tam je. Ale začalo to zčistajasna. A závada čidla vačka je poprvé na diag.. Je teda originál, takže asi 300kkm. Adaptace smazány nedávno.
Re: M62 B35 STUDENÝ START
Tak zkouska nic nestoji. Me stacilo jet par kilometru pred chcipnutim na benzin a rano byl klid.
Re: M62 B35 STUDENÝ START
Pravda. Ale tomto počasí při parkování venku jede motor na benzin těh pár kiláků i tak. Ty myslíš před chcípnutím jet chvíli na benzin?
Re: M62 B35 STUDENÝ START
Presne tak. Nez prijedes domu, tak treba 5km od baraku prepnout na benzin. S Jaraxem jsem to resil, protoze jsem se bal, ze je neco rozjebany a rikal, ze motor startuje a potom bezi chvili na adaptace, na ktery prijel, nez zacnou pracovat lambdy. A pokud je rozhozenej plyn, tak motor nastartuje s tema spatnyma hodnotama na benzin. Ja byl vcera na serizeni plynu a ten co to delal rikal, ze to bylo rozhozeny dost. Dnesni ranni start uz byl uplne bez problemu.
Re: M62 B35 STUDENÝ START
Jenže nám plyn funguje OK.
Re: M62 B35 STUDENÝ START
Tak to nezkousej no. Te nenutim.
Jsem nekde psal, ze me to na plyn jezdilo nejak na picu?
Myslim, ze ne.

Jsem nekde psal, ze me to na plyn jezdilo nejak na picu?
Myslim, ze ne.
Re: M62 B35 STUDENÝ START
Že jede na plyn dobře neznamená, že je dobře seřízenej. To rozpětí, ve kterém se dokáže řj motoru adaptovat na aktuální poměr směsi, je dost velké. Takže pokud je plyn moc chudej nebo bohatej, jednotka to sice pobere a za tepla funguje vše ok, ale při následném studeném startu na benzín vychází z adaptací co se změnily podle plynu, takže nesmyslně zkracuje/prodlužuje dobu vstřiku benzínu. To jednoduše zjistíš tím, že najedeš pár km jen na benzín a pak zkusíš studený start, jak psal Horan. Akorát bych tomu dal víc než 5km..
A pak taky základ pro start M62 je dobrá membrána vzadu na sání.
A pak taky základ pro start M62 je dobrá membrána vzadu na sání.
Re: M62 B35 STUDENÝ START
No jo, ale v těhle mrazech jezdil jenom na benzín, protože krátké trasy a neohřál se. Dál nevím, jak by to jednotka adaptovala-jenom délkou vstřiku, lambdy nejsou zapojené. A asi před 14 dny reset adaptací, protože motor už běžel hrozně, teď jede v pohodě. Navíc kontrolka motoru nikdy nesvítila. Tohle je prostě skoková změna ze dna na den vlastně.
Re: M62 B35 STUDENÝ START
Mně tohle dělala palivová pumpa...
Re: M62 B35 STUDENÝ START
Hele a proc to prostě nezkusíš? To je těžký potom...
Jinak ja jsem měl uplne stejný problém na b44. Ale ja nemam lpg. Vyměnil jsem membranu. Nepomohlo. Vyměnil jsem čidlo vačky a kliky i když diag psala jen čidlo vačky. Bez úspěchu. Nakonec jsem měnil váhu vzduchu. A to pomohlo. Ten motor by teoreticky měl jet i bez váhy. Ale pokud mas odpojene lambdy a možná rozhazene adaptace tak se spatnou vahou určitě nepojede.
Dale muzou (krom toho co uz jsem zminil vyse) takhle trápit spatne svíčky nebo svíčky v oleji nebo spatné zapalovací moduly na některých valcich. A pak lpg jak ti tu radili výše. Tlak paliva na liste je ok? Taky můžeš mit jen nekterou z podtlakových hadic rupnutou a saje ti to falešný vzduch.
Byt tebou zkusím to startnout dokud to ještě nastartuješ protože ja už jsem pak jednoho krásného dne prostě nenastartoval. A pichni to na diag na inpu a sleduj parametr tusim luftbedarf nebo tak nějak to bylo. V anj nevím překlad. Na teplem motoru by měl být kolem 14-15 tuším = stechiometrický poměr. Za studena je myslím vyšší. Když bude moc mimo motor nepoběží což muze byt vydnou vahou nebo ti to saje lufta někde.
Ještě me napadá ze možná když odpojis váhu a smázneš adaptace tak by měl chytnout. Pokud ti to ale nekde saje vzduch tak nepoběží ani tak
Jinak ja jsem měl uplne stejný problém na b44. Ale ja nemam lpg. Vyměnil jsem membranu. Nepomohlo. Vyměnil jsem čidlo vačky a kliky i když diag psala jen čidlo vačky. Bez úspěchu. Nakonec jsem měnil váhu vzduchu. A to pomohlo. Ten motor by teoreticky měl jet i bez váhy. Ale pokud mas odpojene lambdy a možná rozhazene adaptace tak se spatnou vahou určitě nepojede.
Dale muzou (krom toho co uz jsem zminil vyse) takhle trápit spatne svíčky nebo svíčky v oleji nebo spatné zapalovací moduly na některých valcich. A pak lpg jak ti tu radili výše. Tlak paliva na liste je ok? Taky můžeš mit jen nekterou z podtlakových hadic rupnutou a saje ti to falešný vzduch.
Byt tebou zkusím to startnout dokud to ještě nastartuješ protože ja už jsem pak jednoho krásného dne prostě nenastartoval. A pichni to na diag na inpu a sleduj parametr tusim luftbedarf nebo tak nějak to bylo. V anj nevím překlad. Na teplem motoru by měl být kolem 14-15 tuším = stechiometrický poměr. Za studena je myslím vyšší. Když bude moc mimo motor nepoběží což muze byt vydnou vahou nebo ti to saje lufta někde.
Ještě me napadá ze možná když odpojis váhu a smázneš adaptace tak by měl chytnout. Pokud ti to ale nekde saje vzduch tak nepoběží ani tak
Re: M62 B35 STUDENÝ START
Ne, ne, lambdy jsou nepřipojené na plyn, jinak ano. Vždyť píšu, že to auto jezdí teď jen na benzín. Jezdí jen pár km do práce a zpět. Plyn vůbec nesepne. Prakticky to na plyn nejelo od resetu adaptací (nechtěnému, klekl AKU, úplně, stálo to pár dní). Měsíc předtím byl reset dělaný dign. To auto jede jinak úplně v pohodě, pouze občas ten start. Všechny věci okolo byly kontrolovány před prvními adaptacemi. To chytne na ťuk, ale okamžitě zdechne. Pak ještě jednou, dvakrát a pak je pokoj třeba dva dny. A udělá to někdy nejen úplně studené. Plyn bych to toho vůbec netahal. Akorát jak tu byl mladý, tak auto protáhne na plyn 60km a uvidíme zítra. Když hallovku vyměníme opatrně na zkoušku a nepomůže to, vrátíme ji.
Re: M62 B35 STUDENÝ START
Pokud jsi si jistý že plynem to není pak ok. Diag máš? Co ti to nahaze za chyby když se ten problém projeví? Mi to psalo myslím misfire lambdy a cidlo vacky. A bylo to vahou. Poprvé klekla origo. Podruhé starline co jsem tam dal pue nebyly love. No když to zaclo blbnout podruhé tak jsem už nespekuloval a dal jsem bosh. Od te doby zatím klid.
Mezitím nove lambdy cidla vacky a kliky a přetěsněné cele sani. Tesneni pod sanim i pod klapkou i pod membránou.
Ale byl tu i kdosi kdo resil stejně projevující se problem a byly to nějaké cívky a svice v oleji. Membrana to taky umí udělat.
Poradny diag umí hodně napovědět
Mezitím nove lambdy cidla vacky a kliky a přetěsněné cele sani. Tesneni pod sanim i pod klapkou i pod membránou.
Ale byl tu i kdosi kdo resil stejně projevující se problem a byly to nějaké cívky a svice v oleji. Membrana to taky umí udělat.
Poradny diag umí hodně napovědět
Re: M62 B35 STUDENÝ START
Diag. plynu bez závad. Jediné chyby: detekce zapalování, ne výpadky zapalování a hallovka. Váha by neudělala start s okamžitým chcípnutím a jen občas. Jak jsem psal, ostatní blbosti okolo nedávno kontrolovány. Vyměníme čidlo vačky a uvidíme. Má 300 kkm, chudák. Cívky a svíce naprosto OK.
Re: M62 B35 STUDENÝ START
jo, taky jsem tomu nevěřil, ale mě to dělala váha
Re: M62 B35 STUDENÝ START
Tak za celý týden to udělalo dnes jednou. Start a okamžité chcípnutí. Poté už OK.
Závady: čidlo vačky (už minule) a teplota kapaliny-asi sporadická blbost. Nemůže to udělat palivové čerpadlo? Poprvé se nějak nechytne a po dalším zapnutím zapalování ano. Jinak motor jede jak brus.
Závady: čidlo vačky (už minule) a teplota kapaliny-asi sporadická blbost. Nemůže to udělat palivové čerpadlo? Poprvé se nějak nechytne a po dalším zapnutím zapalování ano. Jinak motor jede jak brus.
Re: M62 B35 STUDENÝ START
Po výměně čidla vačky naprosto OK. Takže i tohle to může dělat. Takže vlastně cokoliv:-))