Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Cukání při stání na volnoběh - 320d E91 120kw
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 7
- Registrován: pát 28.10.2016 10:54
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Cukání při stání na volnoběh - 320d E91 120kw
Ahoj všem,
v zimě sem na to skoro zapomněl, ale když sem preventivně o víkendu zapnul klimu tak se mi ozvala bolístka, kterou sem řešil (a nedořešil) už v létě.
Když zapnu klimatizaci tak se nic neděje, všechno je v pořádku.
Problém nastává, když ji vypnu a stojím třeba na semaforech. Za jízdy sem si toho nevšiml (nebo to za jízdy spíš nedělá). Klimu vypnu, stojim světlech a s autem to začne tak nějak podivně házet a cukat (jako by poskakovat). Celkem těžce se mi to popisuje.
Nejdřív jsem to auto dal ke známému, ten zjistil, že mám ohnutý napínák - Vyměněno.
Když se to začalo projevovat znova. Tak jsem to dal do original servisu, kde byl motor prý komplet odstrojen-vyzkoušen a nic.
Klima kompresor zkontrolovali - nic. Diagnostika taky nic neprozradila.
Bylo mi zkrátka řečeno, že nikde nebyla zjištěna závada, že auto má všechno v pořádku. Ale po vypnutí klimatizace cukání stále zůstalo.
Setkal se s tím někdo z vás? popř. uměl by někdo poradit/opravit?
320d E91 2006 120kw
Děkuji
v zimě sem na to skoro zapomněl, ale když sem preventivně o víkendu zapnul klimu tak se mi ozvala bolístka, kterou sem řešil (a nedořešil) už v létě.
Když zapnu klimatizaci tak se nic neděje, všechno je v pořádku.
Problém nastává, když ji vypnu a stojím třeba na semaforech. Za jízdy sem si toho nevšiml (nebo to za jízdy spíš nedělá). Klimu vypnu, stojim světlech a s autem to začne tak nějak podivně házet a cukat (jako by poskakovat). Celkem těžce se mi to popisuje.
Nejdřív jsem to auto dal ke známému, ten zjistil, že mám ohnutý napínák - Vyměněno.
Když se to začalo projevovat znova. Tak jsem to dal do original servisu, kde byl motor prý komplet odstrojen-vyzkoušen a nic.
Klima kompresor zkontrolovali - nic. Diagnostika taky nic neprozradila.
Bylo mi zkrátka řečeno, že nikde nebyla zjištěna závada, že auto má všechno v pořádku. Ale po vypnutí klimatizace cukání stále zůstalo.
Setkal se s tím někdo z vás? popř. uměl by někdo poradit/opravit?
320d E91 2006 120kw
Děkuji
Re: Cukání při stání na volnoběh - 320d E91 120kw
Tohle umí dělat ukapávající vstřik. Při nízkém zatížení na volnoběh sebou motor šije a jakoby zakopává. Když zapneš klimu, tak se zatížení lehce zvedne, tedy i dávka a vsřik může fungovat ok. Dvakrát sem tohle zažil a vždycky se problém vyřešil výměnou vstřiků.
Ovšem popisovat cukání je složité a každý si to může vyložit jinak, takže základ je, dát auto někomu, kdo tyhle motory zná (což autorizák většinou není).
Ovšem popisovat cukání je složité a každý si to může vyložit jinak, takže základ je, dát auto někomu, kdo tyhle motory zná (což autorizák většinou není).
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 383
- Registrován: čtv 12.04.2012 00:00
Re: Cukání při stání na volnoběh - 320d E91 120kw
Mně osobně pomohla výměna váhy vzduchu. Už jsem to tady na fóru kdysi zmiňoval, auto na neutrál - přesně jak píšeš - podivně zakopávalo. Stávalo se to při venkovních teplotách pod +5 stupňů. Diagnostika nic nehlásila. Preventivně jsem loni z jara měnil váhu vzduchu - spíš z důvodu velkého nájezdu a po výměně problém vymizel, stejně tak se zlepšil celkový chod motoru. Letos v zimě bez jediného zakopnutí. Motorizace stejná, E90 (2006), 320d, 120 kW.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 7
- Registrován: pát 28.10.2016 10:54
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání při stání na volnoběh - 320d E91 120kw
Vstřiky jsem nechal testovat před měsícem a jsou úplně v pořádku. A dělá to při jakýkoliv okolní teplotě.
..ale díky za rady. Třeba ještě někoho něco napadne.
..ale díky za rady. Třeba ještě někoho něco napadne.
Re: Cukání při stání na volnoběh - 320d E91 120kw
https://www.youtube.com/watch?v=zGahy7J5HCo
nemal si na mysli nieco taketo? mne zacala nedavno robit moja e46 110kw toto
nemal si na mysli nieco taketo? mne zacala nedavno robit moja e46 110kw toto

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 241
- Registrován: ned 21.03.2010 01:00
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání při stání na volnoběh - 320d E91 120kw
A dělá to i studený motor, nebo jen po zahřátí?
Jarous88 píše:Ah
v zimě sem na to skoro zapomněl, ale když sem preventivně o víkendu zapnul klimu tak se mi ozvala bolístka, kterou sem řešil (a nedořešil) už v létě.
Když zapnu klimatizaci tak se nic neděje, všechno je v pořádku.
Problém nastává, když ji vypnu a stojím třeba na semaforech. Za jízdy sem si toho nevšiml (nebo to za jízdy spíš nedělá). Klimu vypnu, stojim světlech a s autem to začne tak nějak podivně házet a cukat (jako by poskakovat). Celkem těžce se mi to popisuje.
Nejdřív jsem to auto dal ke známému, ten zjistil, že mám ohnutý napínák - Vyměněno.
Když se to začalo projevovat znova. Tak jsem to dal do original servisu, kde byl motor prý komplet odstrojen-vyzkoušen a nic.
Klima kompresor zkontrolovali - nic. Diagnostika taky nic neprozradila.
Bylo mi zkrátka řečeno, že nikde nebyla zjištěna závada, že auto má všechno v pořádku. Ale po vypnutí klimatizace cukání stále zůstalo.
Setkal se s tím někdo z vás? popř. uměl by někdo poradit/opravit?
320d E91 2006 120kw
Děkuji
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 7
- Registrován: pát 28.10.2016 10:54
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání při stání na volnoběh - 320d E91 120kw
Když je motor ohřátý.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 241
- Registrován: ned 21.03.2010 01:00
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání při stání na volnoběh - 320d E91 120kw
Tak to mám stejné, nikdo na to nepřišel. Vyzkoušeno skoro vše.
Když tak kontakt: 603363566
Když tak kontakt: 603363566
Re: Cukání při stání na volnoběh - 320d E91 120kw
Ahoj, u kazdeho diesela mi to delala vaha vzduchu,jak je uz vyse zmeneno,ale pokud jsi i tu zkousel vymenit tak to muzou byt ty vstriky.....never tomu ze ti to kazdy kdo to meri udela poctive ikdyz to das treba do bosche....kamos si nechal testovat vstriky a az treti servis mu rekl ze ma spatny jeden vstrik a predesle servisy shrably prachy a zeje vse ok......samozrejme ho pak vymenil a bylo po problemu.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 241
- Registrován: ned 21.03.2010 01:00
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání při stání na volnoběh - 320d E91 120kw
Váha zkoušena a vstřiky samozřejmě také, jiné dobré!
Re: Cukání při stání na volnoběh - 320d E91 120kw
Co EGR ventil ? u M57 způsobuje za jízdy cukání.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 241
- Registrován: ned 21.03.2010 01:00
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání při stání na volnoběh - 320d E91 120kw
Zkoušen jiný.
Re: Cukání při stání na volnoběh - 320d E91 120kw
i ten ventil co ho ovládá ?
Re: Cukání při stání na volnoběh - 320d E91 120kw
Rad bych se připojil - E91 120kW 2006, takoveto pravidelne "houpani" na volnobeh: https://youtu.be/QKkh-3MFWI8
Pri skoro kazdem studenem startu (zima, leto), na volnobeh. Jakmile se rozjedu a zastavim treba po 200m na svetlech, uz nehoupe.
Jinak bude houpat pravidelne po 5ti sek. klidne hodinu. Jak se rozjedu, a zastavim, tak ok. Klima zapla/vypla beze zmeny.
Nepotkal nekdo? Diky moc
Pri skoro kazdem studenem startu (zima, leto), na volnobeh. Jakmile se rozjedu a zastavim treba po 200m na svetlech, uz nehoupe.
Jinak bude houpat pravidelne po 5ti sek. klidne hodinu. Jak se rozjedu, a zastavim, tak ok. Klima zapla/vypla beze zmeny.
Nepotkal nekdo? Diky moc
Re: Cukání při stání na volnoběh - 320d E91 120kw
Rovněž se připojuji s problémem
, 320d, E91, r.v.2007, 130kw v automatu. Při jízdě dochází u vozidla k náhlému padání otáček a cukání (trvání cca 2 sekundy). Většinou se to stává, když mám lehce sešlápnutý plyn a otáčky kolem 1.500. Když auto trošku víc honim, tak je to v pohodě. Dále při studeném motoru a zařazení stupně D padají otáčky stejně jako u uživatele noodles, div že ten motor nechcípne. Při rozjedu za studena musím motor víc točit ve vyšších otáčkách jinak spadnou až na minimum a motor netáhne (opět intervaly v trvání cca 2 sekund). Toto vše se děje pouze za teplého počasí. V zimě s tím nemám žádný problém. Moc prosím o radu! 


Re: Cukání při stání na volnoběh - 320d E91 120kw
Tak se stanourem jsme na tom naprosto stejne. I druhy problem (cukani pri trosicce plynu) mam. Az bude chvilka, popisu sem presneji.stanour píše:Rovněž se připojuji s problémem, 320d, E91, r.v.2007, 130kw v automatu. Při jízdě dochází u vozidla k náhlému padání otáček a cukání (trvání cca 2 sekundy). Většinou se to stává, když mám lehce sešlápnutý plyn a otáčky kolem 1.500. Když auto trošku víc honim, tak je to v pohodě. Dále při studeném motoru a zařazení stupně D padají otáčky stejně jako u uživatele noodles, div že ten motor nechcípne. Při rozjedu za studena musím motor víc točit ve vyšších otáčkách jinak spadnou až na minimum a motor netáhne (opět intervaly v trvání cca 2 sekund). Toto vše se děje pouze za teplého počasí. V zimě s tím nemám žádný problém. Moc prosím o radu!
Re: Cukání při stání na volnoběh - 320d E91 120kw
nafta forever 

Re: Cukání při stání na volnoběh - 320d E91 120kw
@JaraX: doba, kdy se ozvu a zkusime spolu neco vymyslet se blizi. Do roka a do dna!
@stanour a ostatni: nevim, jestli tyhle dva problemy sdruzovat do jednoho, proto je popisu kazdy zvlast:
1) houpani na volnobeh: nakonec mozna podezrivam klimakompresor. Je trosku slyset, dle servisaka ma malinko okousanou kladku remenice. Ale jak jsem na to prisel:
a) nastartuju s vyplou klimou - houpe. Zapnu klimu - houpe. Vypnu klimu - charakter houpani je jinaci, temer neznatelny. Houpe mnohem mene
b) nastartuju se zaplou klimou - houpe. Vypnu klimu - charakter houpani je jinaci, temer neznatelny. Houpe mnohem mene
Jak to overit/vyzkouset/potvrdit? Klima je jinak funkcni (tedy chladí).
2) cukání na malo plynu: typicka situace - rozjezd ve meste 1-2-3, pak 4 a malinko plynu jenom tak na 60km/h a auto zacne cukat. Cukne cca 4x az 5x. Vypada to skoro, jako kdybych co nejrychleji mackal plyn a ihned pouštěl, ale je to takove razantnejsi, rychlejsi a rucicka na otackomeru skace hodne zbesile v rozmezi cca 500ot. Tuhle situaci se mi povede obcas i nasimulovat. Dela i na jine kvalty. Kdyz poznam, ze cukani prichazi, staci zmenit polohu plynoveho pedalu (pridat/ubrat plyn).
Co me napada, co napadlo ostatni:
a) vaha vzduchu? - jak vyzkouset/otestovat
b) cidlo otacek klikove hridele - takhle by se udajne vadne cidlo projevovat nemelo, ale znamemu s nejakym Fiatem Stilo se delo to same, po vymene tohoto cidla prestalo a jiz se cukani neobjevilo
c) potenciometr na plynovem pedalu? blbost? jak otestovat?
Pravda, ze oba problemy v lete mnohem mnohem vic. V zime prakticky vubec.
Diky moc
@stanour a ostatni: nevim, jestli tyhle dva problemy sdruzovat do jednoho, proto je popisu kazdy zvlast:
1) houpani na volnobeh: nakonec mozna podezrivam klimakompresor. Je trosku slyset, dle servisaka ma malinko okousanou kladku remenice. Ale jak jsem na to prisel:
a) nastartuju s vyplou klimou - houpe. Zapnu klimu - houpe. Vypnu klimu - charakter houpani je jinaci, temer neznatelny. Houpe mnohem mene
b) nastartuju se zaplou klimou - houpe. Vypnu klimu - charakter houpani je jinaci, temer neznatelny. Houpe mnohem mene
Jak to overit/vyzkouset/potvrdit? Klima je jinak funkcni (tedy chladí).
2) cukání na malo plynu: typicka situace - rozjezd ve meste 1-2-3, pak 4 a malinko plynu jenom tak na 60km/h a auto zacne cukat. Cukne cca 4x az 5x. Vypada to skoro, jako kdybych co nejrychleji mackal plyn a ihned pouštěl, ale je to takove razantnejsi, rychlejsi a rucicka na otackomeru skace hodne zbesile v rozmezi cca 500ot. Tuhle situaci se mi povede obcas i nasimulovat. Dela i na jine kvalty. Kdyz poznam, ze cukani prichazi, staci zmenit polohu plynoveho pedalu (pridat/ubrat plyn).
Co me napada, co napadlo ostatni:
a) vaha vzduchu? - jak vyzkouset/otestovat
b) cidlo otacek klikove hridele - takhle by se udajne vadne cidlo projevovat nemelo, ale znamemu s nejakym Fiatem Stilo se delo to same, po vymene tohoto cidla prestalo a jiz se cukani neobjevilo
c) potenciometr na plynovem pedalu? blbost? jak otestovat?
Pravda, ze oba problemy v lete mnohem mnohem vic. V zime prakticky vubec.
Diky moc
Re: Cukání při stání na volnoběh - 320d E91 120kw
Mám podobný problém, nejdřív jen houpal za studena (pět sekund od nastartování předl jak kočka, pak začal jednou za sekundu přidávat, jako by někdo rytmicky šlapal na plyn). Po ohřátí OK. Ani ne po ohřátí, stačilo ujet pár set metrů, rozhodně neměl provozní teplotu.
Teď už cuká i za tepla. Na neutrál ani ne, ale v nízkých otáčkách jo. Na těch cca 1500 otáček na čtyřku kolem 60 kmh je typických - prostě cuká, zakopává.
Ale "c) potenciometr na plynovem pedalu? blbost? jak otestovat?" bych vynechal, dělá to nejvýrazněji na tempomat (aspoň u mě) - jestli máš tempomat, tak zkus...
@JaraX: pravdu díš...vím, říkal jsi mi to už před 2 lety
Teď už cuká i za tepla. Na neutrál ani ne, ale v nízkých otáčkách jo. Na těch cca 1500 otáček na čtyřku kolem 60 kmh je typických - prostě cuká, zakopává.
Ale "c) potenciometr na plynovem pedalu? blbost? jak otestovat?" bych vynechal, dělá to nejvýrazněji na tempomat (aspoň u mě) - jestli máš tempomat, tak zkus...
@JaraX: pravdu díš...vím, říkal jsi mi to už před 2 lety
