mám takovou podivnou závadu na mojí E39 525tds z roku 1998, nájezd poctivých 313tis. km. Děje se to pouze za studena a když jsou ted ty mrazy, tak ještě víc, jak bylo třeba 10 stupnu nad nulou, tak se to dělo málo.
- Při přeřazování nebo podřazování to za jízdy z ničeho nic zdechne. Nespadne na volnoběh, ale zdechne. To se ale děje jen za studena a ne tak často.
- Po přeřazení to nechce jet, otáččky padají dolů při sešlápnutém plynu a někdy se rozsvítí žhavení. Kdybych to nechal, tak to dojde znova až ke zdechnutí. Zabráním tomu že pustím a zase zmáčknu plyn a je to ok. Děje se to hlavně v nízkých otáčkách, nebo když najednou motor vytočím. Taky to někde dělá, že po sešlápnutí spojky hned nejdou otáčky dolů, ale zůstanou "viset".
Při cestě do práce (celkem cca 12 km tam i zpět) se mi to někdy stane 2x, někdy vůbec. Po pořádném zahřátí se to neděje vůbec, testoval jsem to jak divý a po zahřátí vše bylo ok, ale jak ted byly ty obrovské mrazy, tak mi to udělalo jednou i po 15 km jízdy.
Padaly návrhy jako pedál plynu nebo spínač spojky (to jak po přeřazení nepadají otáčky). Na diagnostice se ukázala chyba čerpadla, ta tyčinka, co ovládá dávkování nafty, čili hlava čerpadla. Ale chyba byla nahodilá. Zkoušeli jsme vypojit váhu vzduchu, ale dělalo to taky, ba ještě častěji.
Asi to tím čerpadlem bude, ale nejde mi do hlavy, proč se to děje jen za studena a za tepla téměř vůbec
Díky, za každé rady někoho, kdo se ještě v těhle veteránech vyzná, budu jen rád
