Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
530D E61 170kW - DPF - VYŘEŠENO
530D E61 170kW - DPF - VYŘEŠENO
Zdravím,
chystám se prodat auto, ale zrovna mi začala vyskakovat hláška:
Particle filter fault
Possible to continue journey.
Have the problem checked by the nearest BMW Servise.
Rok 2006 170kw E61
Najeto cca 250.000 km
Je nějaká varianta jak ještě filtr zachránit, aby nebylo nutné dávat do servisu na vypálení nebo jaké jsou vlastně varianty servisování. Pomohl by nějaký "přípravek" ?
Auto bohužel poslední cca měsíc jezdilo kratší trasy do 30km. Mohla by pomoci delší trasa aby proběhla regenerace? Případně co je pro ní potřeba udělat, jak ji aktivovat?
Vůbec se v problematice DPF neorientuji tak budu rád za každou radu.
chystám se prodat auto, ale zrovna mi začala vyskakovat hláška:
Particle filter fault
Possible to continue journey.
Have the problem checked by the nearest BMW Servise.
Rok 2006 170kw E61
Najeto cca 250.000 km
Je nějaká varianta jak ještě filtr zachránit, aby nebylo nutné dávat do servisu na vypálení nebo jaké jsou vlastně varianty servisování. Pomohl by nějaký "přípravek" ?
Auto bohužel poslední cca měsíc jezdilo kratší trasy do 30km. Mohla by pomoci delší trasa aby proběhla regenerace? Případně co je pro ní potřeba udělat, jak ji aktivovat?
Vůbec se v problematice DPF neorientuji tak budu rád za každou radu.
- Přílohy
-
- 1
- IMG_2897 (1).JPG (1.09 MiB) Zobrazeno 3535 x
Naposledy upravil(a) Machy1987 dne pon 22.05.2017 18:40, celkem upraveno 1 x.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 159
- Registrován: čtv 29.01.2015 01:00
Re: 530D E61 170kW - DPF
Tak to pred prodejem docela zamrzi... ale vic by to zamrzelo noveho majitele po par stovkach kilometru.
Ja bych ti doporucil zajet do servisu kde maji tu spravnou diagnostiku (tim myslim ne treba delphi) a rozumi ji, a nechat je to analyzovat. Muzes mit zapsane chyby kvuli kterym regenerace neprobihala (spatne zhavicky, nizka teplota motoru kvuli spatnym termostatum atd.), v tom pripade nejdriv odstranit priciny, pak vymazat chyby, a nakonec vynutit regeneraci pres diagnostiku. Drzim palce at se DPF podari dat do poradku.
Takhle na dalku a bez diagnostiky se to myslim vyresit neda.
Ja bych ti doporucil zajet do servisu kde maji tu spravnou diagnostiku (tim myslim ne treba delphi) a rozumi ji, a nechat je to analyzovat. Muzes mit zapsane chyby kvuli kterym regenerace neprobihala (spatne zhavicky, nizka teplota motoru kvuli spatnym termostatum atd.), v tom pripade nejdriv odstranit priciny, pak vymazat chyby, a nakonec vynutit regeneraci pres diagnostiku. Drzim palce at se DPF podari dat do poradku.
Takhle na dalku a bez diagnostiky se to myslim vyresit neda.
Re: 530D E61 170kW - DPF
Na 99% to bude nizkou teplotou motoru, regenerace DPF se nespusti a je to. Loni stejnej problem u kamarada, +- stejny kilometry.
Vis jak zjistit teplotu pres skryte menu?
Vis jak zjistit teplotu pres skryte menu?
Re: 530D E61 170kW - DPF
Nevím, ale jak říkám, delší dobu se s tím jezdili bohužel jen krátké trasy, navíc jak je teď zima...
Takže by mohla pomoci delší trasa ?
Takže by mohla pomoci delší trasa ?
Re: 530D E61 170kW - DPF
Buď zkusit projet na delší trasu, nebo se podívat diagnostikou na teplotu vody a na to, jestli fungujou žhavičky nebo relé žhavení. Měl jsem to samý na e90, DPF jsem si vyčistil sprejem, pak zajízdy mazal chyby aby se mi spustila regenerace a pak po výměně žhavek a termostatů v klidu sám regeneruje už asi 40000km.
Re: 530D E61 170kW - DPF
Jenom se zeptám, jaká vzdálenost by to v kuse měla být ? Stačí cca 100km ?
Teď jsem byl zkusit tu teplotu, dostane se bez problémů na 85-90 °C a tam to kolísá podle toho jak jedu rychle (obec,kamion...), ale minimálně 85°C to drží.
Teď jsem byl zkusit tu teplotu, dostane se bez problémů na 85-90 °C a tam to kolísá podle toho jak jedu rychle (obec,kamion...), ale minimálně 85°C to drží.
Re: 530D E61 170kW - DPF
Tak teplota je tedy OK.
Tak vem auto na dalnici a jed na 4. rychlostni stupeň rychlosti cca 110kmh. 20-30km by melo stacit ke spusteni regenerace. Ale pokud se nic nestane ani po 50km, nemá cenu to dal trapit.
Tak vem auto na dalnici a jed na 4. rychlostni stupeň rychlosti cca 110kmh. 20-30km by melo stacit ke spusteni regenerace. Ale pokud se nic nestane ani po 50km, nemá cenu to dal trapit.
Re: 530D E61 170kW - DPF
O víkendu to vyzkouším, díky za tip, snad je to opravdu jen tím, že po dálnici, delší trasu to nejelo už ani nepamatuju (což je taky hlavní důvod proč jde do světa).
Re: 530D E61 170kW - DPF
Bude stastie, ak sa ti regeneracia chyti, pretoze pravdepodobne uz mas v pamati zavad zapisanu chybu 480A- prilis velke zaplnenie DPF - preto sa ti aj ziobrazila ta hlaska na obrazovke. Tato chyba priamo zabranuje spustaniu regeneracie z bezpecnostnych dovodov - kvoli tomu zaplneniu a tym padom vysokemu protitlaku...
Chybu treba najskor vymazat a mazat ju aj pocas jazdy (pretoze sa hned zvykne vratit), nez sa regeneracia chyti.
Druha vec je stav tvojho DPF. Pri 250t. km je uz pravdepodobne blizko koncu zivota - zaplnenie nespalitelnym popolom je vysoke a tym padom kapacita na spalitelne castice je uz mala - vyzaduje caste regeneracie, co sa mu jazdou po meste urcite nedostava.
Urcite nerob ziadne vypalovanie ani cistenie zazracnymi vodickami a ponaranie do "lazni" z chemikaliami - spolahlivo si zabetonujes ten popolcek vo filtri = odrovnanie DPF.
Ak sa potvrdi koniec filtra, mas dve moznosti:
Skus protismerne cistenie www.advanpure.cz. To by mohlo o nieco predlzit jeho zivot.
Alebo kupa noveho originalneho DPF. Polske nahrady nefunguju ani nahodou.
Chybu treba najskor vymazat a mazat ju aj pocas jazdy (pretoze sa hned zvykne vratit), nez sa regeneracia chyti.
Druha vec je stav tvojho DPF. Pri 250t. km je uz pravdepodobne blizko koncu zivota - zaplnenie nespalitelnym popolom je vysoke a tym padom kapacita na spalitelne castice je uz mala - vyzaduje caste regeneracie, co sa mu jazdou po meste urcite nedostava.
Urcite nerob ziadne vypalovanie ani cistenie zazracnymi vodickami a ponaranie do "lazni" z chemikaliami - spolahlivo si zabetonujes ten popolcek vo filtri = odrovnanie DPF.
Ak sa potvrdi koniec filtra, mas dve moznosti:
Skus protismerne cistenie www.advanpure.cz. To by mohlo o nieco predlzit jeho zivot.
Alebo kupa noveho originalneho DPF. Polske nahrady nefunguju ani nahodou.
Re: 530D E61 170kW - DPF
Já si ho vyčistil vapkou, a dostal jsem z toho i všechny nespalitelný zbytky viz ty červíci co lezou ven na tom videu, není to žádná věda, jen to zabere dost času, pokud nemáš nějakou zahradní malou vapku tak na placenou ani nejezdi nebo tam necháš baťoh 

Re: 530D E61 170kW - DPF - PROBLÉM VYŘEŠEN



Problém vyřešen. Byly vadné žhavičky a relé. Pomohla výměna všech žhaviček, vynutila se regenerace a nyní vše OK, navíc jsem začal jezdit dlouhé trasy takže v pořádku.