Zdravím místní znalce a příznivce BMW. Dostala se mi do rukou nabídka na koupě ojeté X3 3.0si v motorizaci N52K rok výroby 2007. Předchozí majitel ji předělal do LPG.
Co se týče aut, nemám toliko zkušeností hold život mě povolal co by vývojáře elektroniky.
Co jsem vyčetl, tak je u X3 mnohem spolehlivější motor M54B30, ale těch je jako šafránu.. Máte někdo zkušenosti co se spolehlivost N52K týče?
Pro lepší přehlednost předkládám VIN daného automobilu: WBXPC93477WF08570.
Děkuji každému za dobrou radu.
S pozdravem VEDRO
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
koupě BMW X3 3.0si N52K - mohu poprosit o radu?
Re: koupě BMW X3 3.0si N52K - mohu poprosit o radu?
m54b30 není zrovna spolehlivý motor, kroutí se mu bloky, M54B25 je lepší.
navíc motory M54 mají nespolehlivou převodovku GM, kdežto N52 už mají spolehlivou ZF, N52 taky méně žere, má větší výkon a je to větší pila, osobně po 10 leté zkušenosti se servisováním BMW bych určitě bral radši N52 než M54.
na konkrétním autě by mi ale dost vadilo
- je to americká verze, ta má spoustu ruzných nesmyslu navíc, má mnohem přisnější kontrolu emisí, do budoucna je dost problém s nějakýma poruchama těchto věcí, často svítí kontrolka motoru, problém na STK atd, ty americká auta jsou prostě problém
- bylo to dovezené z ameriky ? proč? většinou sem ty auta přijedou utopená, havarovaná atd. málo kdy se vyplatí to z ameriky táhnout jen tak
- většinou nemá zadní mlhovku, problém na STK, otázka jeslti už tam je atd.
- 823 Hot Climate Version Heissland-ausfuehrung - může být problém se zahříváním v mrazech, řeší se pak výměnou termostatu atd (nevím přesně jak to danné auto má vyřešeno)
- auto nemá navigaci, to by mi hodně vadilo.
no a další otázka je že zaplynovat X3 je velký problém, tak jde o to jak je to udělané, jeslti to není velký bastl, nejsou poškozené nějaké věci atd.
většina plynařu to totálně odflákne, takle nějak by to mělo vypadat
http://jaraxnet.rajce.idnes.cz/JaraXovo ... 9L_toroid/
a pak samozřejmě celkový stav vozu, jeslti není zakarbovaný motor, co gufera na ventilech, stav VVT, stav Vanosu, převodovky, xdrive atd. ale to se zase vše uvidí při předkupní prohlídce. takové auto by ale muselo být hodně levné abych o něm uvažoval, určitě bych za něj nedal přes 200tkm.
pěkná X3 M54B25 se dá koupit kolem 200k, poface s N52B30 kolem 300k
navíc motory M54 mají nespolehlivou převodovku GM, kdežto N52 už mají spolehlivou ZF, N52 taky méně žere, má větší výkon a je to větší pila, osobně po 10 leté zkušenosti se servisováním BMW bych určitě bral radši N52 než M54.
na konkrétním autě by mi ale dost vadilo
- je to americká verze, ta má spoustu ruzných nesmyslu navíc, má mnohem přisnější kontrolu emisí, do budoucna je dost problém s nějakýma poruchama těchto věcí, často svítí kontrolka motoru, problém na STK atd, ty americká auta jsou prostě problém
- bylo to dovezené z ameriky ? proč? většinou sem ty auta přijedou utopená, havarovaná atd. málo kdy se vyplatí to z ameriky táhnout jen tak
- většinou nemá zadní mlhovku, problém na STK, otázka jeslti už tam je atd.
- 823 Hot Climate Version Heissland-ausfuehrung - může být problém se zahříváním v mrazech, řeší se pak výměnou termostatu atd (nevím přesně jak to danné auto má vyřešeno)
- auto nemá navigaci, to by mi hodně vadilo.
no a další otázka je že zaplynovat X3 je velký problém, tak jde o to jak je to udělané, jeslti to není velký bastl, nejsou poškozené nějaké věci atd.
většina plynařu to totálně odflákne, takle nějak by to mělo vypadat
http://jaraxnet.rajce.idnes.cz/JaraXovo ... 9L_toroid/
a pak samozřejmě celkový stav vozu, jeslti není zakarbovaný motor, co gufera na ventilech, stav VVT, stav Vanosu, převodovky, xdrive atd. ale to se zase vše uvidí při předkupní prohlídce. takové auto by ale muselo být hodně levné abych o něm uvažoval, určitě bych za něj nedal přes 200tkm.
pěkná X3 M54B25 se dá koupit kolem 200k, poface s N52B30 kolem 300k
Re: koupě BMW X3 3.0si N52K - mohu poprosit o radu?
Děkuji za spoustu užitečných informací. JaraXi vypadá to, že je to docela vaše hobby nemýlím se?
M54 jsou vlastně hliníkové že? Dobrá dejme tomu, že bych hledal N52 poface. Nalezl jsem myslím jeden kousek - N52B25 chápu správně, když je to 02/2007, 6 stupňový automat, 2.5i, .. najeto 170tk, vychází na 290tis. Kč...
Je z Vídně ale jsem z Moravy takže to defakto není taková dálka.
Navíc píší, že s kompletní servisní historií. VIN Bych zkusil sehnat.
Výbava už mnohem lepší, včetně navigace atd.
M54 jsou vlastně hliníkové že? Dobrá dejme tomu, že bych hledal N52 poface. Nalezl jsem myslím jeden kousek - N52B25 chápu správně, když je to 02/2007, 6 stupňový automat, 2.5i, .. najeto 170tk, vychází na 290tis. Kč...
Je z Vídně ale jsem z Moravy takže to defakto není taková dálka.
Navíc píší, že s kompletní servisní historií. VIN Bych zkusil sehnat.
Výbava už mnohem lepší, včetně navigace atd.

Re: koupě BMW X3 3.0si N52K - mohu poprosit o radu?
toto je vaše práce? Vypadá to parádně.JaraX píše:
no a další otázka je že zaplynovat X3 je velký problém, tak jde o to jak je to udělané, jeslti to není velký bastl, nejsou poškozené nějaké věci atd.
většina plynařu to totálně odflákne, takle nějak by to mělo vypadat
http://jaraxnet.rajce.idnes.cz/JaraXovo ... 9L_toroid/
Re: koupě BMW X3 3.0si N52K - mohu poprosit o radu?
ano, práce i hobby 

Re: koupě BMW X3 3.0si N52K - mohu poprosit o radu?
nejlepší kombinace!JaraX píše:ano, práce i hobby
