Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
olej
Re: olej
prave vzdycky jsme tam lil do E39 tds tynhle http://eshop.autorozvody.cz/code/BMW%7C ... 0%7C-1%7C1
ale pak uz jsem ho nemohl sehnat tak mi u voton.cz doporucil tenhle :
http://www.123-olej.cz/SHELL-HELIX-HX7-5W-40-5L
tak jsem ho objednal a ted me ceka dalsi vymena tak nevím jestli u neho zustat nebo ne
ale pak uz jsem ho nemohl sehnat tak mi u voton.cz doporucil tenhle :
http://www.123-olej.cz/SHELL-HELIX-HX7-5W-40-5L
tak jsem ho objednal a ted me ceka dalsi vymena tak nevím jestli u neho zustat nebo ne
Re: olej
Tenhle mi přijde ideální. Obecně asi jedinej olej, co bych si byl ochotnej nalít do auta, tak je Mobil, Liqui Moly nebo Millers oils. Poměr výkon/cena pak vyhraje jednoznačně Mobil.
http://www.olejacek.cz/mobil-super-3000 ... 23251.html
http://www.olejacek.cz/mobil-super-3000 ... 23251.html
Re: olej
jsem prave uz s toho jelen kdy jsem klikl na tvuj odkaz na ten mobil tak u neho je ta specifikace bmw longlife 98 ale kdyz jsem pak ten samy olej hledal treba na oleje.cz tak uz to u nej psane není?
tak porad nevim :d
tak porad nevim :d
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 451
- Registrován: čtv 12.10.2006 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: olej
Jaké máš auto a motorizaci?
Máš manuál k autu?
Jinak co se týče oleje, přestal jsem dle zkušeností ostatních používat BMW doporučený Castrol 5W/30 a nahradil olejem TOTAL 5W/40 v splňující odpovídajicí BMW normu.
A hlavně je nutné zkrátit servisní intervaly na cca 10 - 15tis km.
Máš manuál k autu?

Jinak co se týče oleje, přestal jsem dle zkušeností ostatních používat BMW doporučený Castrol 5W/30 a nahradil olejem TOTAL 5W/40 v splňující odpovídajicí BMW normu.
A hlavně je nutné zkrátit servisní intervaly na cca 10 - 15tis km.

Nyní: BMW E61 530i 05"/BMW E46 325Ci 03"/VW Transporter 2,5Tdi-Long 06"/Yamaha FZS 1000 04"
EX: BMW e36 316i 97"/BMW e39 523i 97"/BMW e39 525i 01"/LADA NIVA Offroad spec. 99"/Toyota 4Runner Offroad special 94"
EX: BMW e36 316i 97"/BMW e39 523i 97"/BMW e39 525i 01"/LADA NIVA Offroad spec. 99"/Toyota 4Runner Offroad special 94"
Re: olej
Na olejáček.cz kupuju oleje už asi pět let do vozů značek Audi, Porsche, Range Rover, a vždy specifikace na obalu odpovídaly těm psaným na webu. Naposled jsem u nich kupoval Mobil Super 3000 XE 5W30 do mého E61 525d a specifikaci LL 04 splňuje.
Základ je ovšem měnit maximálně po patnácti tisících, pak už je víceméně jedno, i když tam leješ sračky typu Mogul, Castrol nebo nedejbože Total...
Základ je ovšem měnit maximálně po patnácti tisících, pak už je víceméně jedno, i když tam leješ sračky typu Mogul, Castrol nebo nedejbože Total...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 451
- Registrován: čtv 12.10.2006 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: olej
Proč nedejbože TOTAL?komar píše:Na olejáček.cz kupuju oleje už asi pět let do vozů značek Audi, Porsche, Range Rover, a vždy specifikace na obalu odpovídaly těm psaným na webu. Naposled jsem u nich kupoval Mobil Super 3000 XE 5W30 do mého E61 525d a specifikaci LL 04 splňuje.
Základ je ovšem měnit maximálně po patnácti tisících, pak už je víceméně jedno, i když tam leješ sračky typu Mogul, Castrol nebo nedejbože Total...

Díky
Nyní: BMW E61 530i 05"/BMW E46 325Ci 03"/VW Transporter 2,5Tdi-Long 06"/Yamaha FZS 1000 04"
EX: BMW e36 316i 97"/BMW e39 523i 97"/BMW e39 525i 01"/LADA NIVA Offroad spec. 99"/Toyota 4Runner Offroad special 94"
EX: BMW e36 316i 97"/BMW e39 523i 97"/BMW e39 525i 01"/LADA NIVA Offroad spec. 99"/Toyota 4Runner Offroad special 94"
Re: olej
Nezávislé testy jsou nejlepší
.
Hlavně je úplně jedno, jakou značku oleje zvolíš, stejnou službu udělá olej stejné specifikace, ať už je to Castrol, Total, Mobil... Že splňuje specifikaci znamená, že splňuje požadavky výrobce motoru, nechápu co víc by jste ještě chtěli. Na nás už je jen vybrat správnou výkonnostní třídu podle podnebí nebo stylu, jakým se auto používá.
A ty výkřiky o nutném zkrácení intervalu jsou taky mimo. Pořád jsou tady auta, co najedou 30tis za půl roku. To je pak kravina, měnit po deseti.

Hlavně je úplně jedno, jakou značku oleje zvolíš, stejnou službu udělá olej stejné specifikace, ať už je to Castrol, Total, Mobil... Že splňuje specifikaci znamená, že splňuje požadavky výrobce motoru, nechápu co víc by jste ještě chtěli. Na nás už je jen vybrat správnou výkonnostní třídu podle podnebí nebo stylu, jakým se auto používá.
A ty výkřiky o nutném zkrácení intervalu jsou taky mimo. Pořád jsou tady auta, co najedou 30tis za půl roku. To je pak kravina, měnit po deseti.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 451
- Registrován: čtv 12.10.2006 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: olej
Googlit samozřejmě umím
Ale vzhledem k tomu, jak se dá dnešním "testům" a "statistikám" věřit, tak i tyhle testy možná někdo sponzoruje
Pokud máš chvíli, pošli mi nějaký link. Vzdělávám se rád
Díkes


Pokud máš chvíli, pošli mi nějaký link. Vzdělávám se rád

Díkes
Nyní: BMW E61 530i 05"/BMW E46 325Ci 03"/VW Transporter 2,5Tdi-Long 06"/Yamaha FZS 1000 04"
EX: BMW e36 316i 97"/BMW e39 523i 97"/BMW e39 525i 01"/LADA NIVA Offroad spec. 99"/Toyota 4Runner Offroad special 94"
EX: BMW e36 316i 97"/BMW e39 523i 97"/BMW e39 525i 01"/LADA NIVA Offroad spec. 99"/Toyota 4Runner Offroad special 94"
Re: olej
Kluci, mam 3.0d 145kW E61 LCI, najeto 400.000km, olej to nezere - nedolívám a jezdím mimo město hodně sportovně (ke 4000ot. pravidelně).
Měním po 15000km a DPF je nějak vyřešenej (nevím jak, ale vše je OK). Auto mám 3 roky a doteď jsem pořád lil 5W30 většinou Castrol LL04.
Chtěl jsem použít teď Millers NANO 5W30, ale co tady čtu tak bych mohl snad použít i 5W40 nebo uplně jinou specifikaci vzhledem k tomu že motor je často v otáčkách ?
Měním po 15000km a DPF je nějak vyřešenej (nevím jak, ale vše je OK). Auto mám 3 roky a doteď jsem pořád lil 5W30 většinou Castrol LL04.
Chtěl jsem použít teď Millers NANO 5W30, ale co tady čtu tak bych mohl snad použít i 5W40 nebo uplně jinou specifikaci vzhledem k tomu že motor je často v otáčkách ?
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: olej
Pokud oleje nebere, nehulí a jede, používej dál stejnou specifikaci. Změna značky nevadí, Millerovým olejem nic nezkazíš, spíš naopak 
Značně jsi si pomohl správným intervalem výměny, vydrž s tím i do budoucna.

Značně jsi si pomohl správným intervalem výměny, vydrž s tím i do budoucna.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: olej
To nejsou výkřiky. Opravuju klikovky a něco málo o tom vím. Na VŠB dělal syn v rámci státnice měření vlastností motorových olejů (tribologie) po 5-ti tisících km od 0 - 35.000 a rozdíly jsou obrovské. Specializovaná firma na Rudné měří množství kovových i nekovových mikročástic v oleji a s větším nájezdem je jich logicky víc. Takže pak mažeš "rozpuštěným šmirglem" a je jedno, jestli to najezdíš za půl roku. Kvalitní olej s filtrem se dá sehnat i do 1.000,- a při výměně kolem 10.000 km je nájezd motoru výrazně větší (kompres, rozvody....). Díky těm co dřívější výměnu oleje mají za kravinu mám práce že nestíhám.TANN3R píše: A ty výkřiky o nutném zkrácení intervalu jsou taky mimo. Pořád jsou tady auta, co najedou 30tis za půl roku. To je pak kravina, měnit po deseti.
Re: olej
Takže podle tebe je jediné kritérium, podle kterého je třeba olej měnit nájezd? Tzn. když najedu 80tis ročně mám měnit olej 8x, stejně jako když někdo dá 10tis za dva roky?
Že jsou rozdíly ve vlastnostech oleje po 30tis oproti novému je snad jasné, ale podle mě spíš záleží na tom, jak moc se v motoru tvoří karbon/otěr a jak je schopen ho filtr zachytit.
Navíc z praxe prostě nejvíc km na motor bez zásahu vždycky najednou firemní auta s výměnou po 30tis+, protože prostě jezdí. Pod tvé teorie by všechna tato tdi s 700tis km měla být dávno po smrti, no zatím umírají spíš lidem, co se o ně starají s nájezdem podstatně menším.
Že jsou rozdíly ve vlastnostech oleje po 30tis oproti novému je snad jasné, ale podle mě spíš záleží na tom, jak moc se v motoru tvoří karbon/otěr a jak je schopen ho filtr zachytit.
Navíc z praxe prostě nejvíc km na motor bez zásahu vždycky najednou firemní auta s výměnou po 30tis+, protože prostě jezdí. Pod tvé teorie by všechna tato tdi s 700tis km měla být dávno po smrti, no zatím umírají spíš lidem, co se o ně starají s nájezdem podstatně menším.
Re: olej
Neřešme to, každý má své. Mikročástice zvyšující oděr ti žádný filtr nezachytí. Nerozumím větě o mé teorii. Nejsem teoretik, čtvrt století mě klikovky živí. Asi těžko uvěříš že jde o tlak ekologů. TDi byl poslední normální motor, měň co 30.000 na HDi a najeď 700.000km.TANN3R píše:Takže podle tebe je jediné kritérium, podle kterého je třeba olej měnit nájezd? Tzn. když najedu 80tis ročně mám měnit olej 8x, stejně jako když někdo dá 10tis za dva roky?
Že jsou rozdíly ve vlastnostech oleje po 30tis oproti novému je snad jasné, ale podle mě spíš záleží na tom, jak moc se v motoru tvoří karbon/otěr a jak je schopen ho filtr zachytit.
Navíc z praxe prostě nejvíc km na motor bez zásahu vždycky najednou firemní auta s výměnou po 30tis+, protože prostě jezdí. Pod tvé teorie by všechna tato tdi s 700tis km měla být dávno po smrti, no zatím umírají spíš lidem, co se o ně starají s nájezdem podstatně menším.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: olej
Už po najetí 7-8k km ztrácí olej zásaditou rezervu, dříve častými starty v městském provozu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: olej
Berlingo 1.6hdi s 620tis mi stojí před dílnou. Kolikátéj má motor nebo jak v tom kdo měnil olej netuším.. a 2.0tdi mi zrovna moc normální motor nepřijde.
Já nejsem primárně pro LL interval výměny, jen jsem psal, že při vysokém ročním nájezdu smysl má. Přijde mi zbytečné měnit olej každý měsíc. Logicky se přece ten olej v autě co dává denně 500km neunaví tak rychle, jak u auta co tohle najede za měsíc. Už jen proto, že to nemůžou být krátké trasy.
Já nejsem primárně pro LL interval výměny, jen jsem psal, že při vysokém ročním nájezdu smysl má. Přijde mi zbytečné měnit olej každý měsíc. Logicky se přece ten olej v autě co dává denně 500km neunaví tak rychle, jak u auta co tohle najede za měsíc. Už jen proto, že to nemůžou být krátké trasy.