Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Cukani v urcitych otackach 530d e60
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 16
- Registrován: stř 21.12.2016 22:40
Cukani v urcitych otackach 530d e60
Ahojte vsichni,
mam docela zvlastni zavadu. kdyz je teplo (pres 20 C) tak mi mezi 1700 - 2000 ot. auto pri pridani z mala plynu na vice vzdycky cukne asi tak na desetinu vteriny a pak jede normalne. Vykon a vse v poho. Jakoby se chvilkove motor prehltil.
Dela to na veschny kvalty (automat - 173KW). V zime je klid a tato zavada neni, jakmile se otepli ejhle vrati se. Vstriky jsem nechal testovat sklenickovou metodou a davaji vzorne a diagnostika taky nic nehlasi (zadne zavady atd.).
Premyslim nad nejakym cidlem, ktere pri letnich teplotach dava spatny signal. Napada mne vaha vzduchu, nebo cidlo tlaku paliva.
Ma nekdo nejaky napad?
Diky moc
mam docela zvlastni zavadu. kdyz je teplo (pres 20 C) tak mi mezi 1700 - 2000 ot. auto pri pridani z mala plynu na vice vzdycky cukne asi tak na desetinu vteriny a pak jede normalne. Vykon a vse v poho. Jakoby se chvilkove motor prehltil.
Dela to na veschny kvalty (automat - 173KW). V zime je klid a tato zavada neni, jakmile se otepli ejhle vrati se. Vstriky jsem nechal testovat sklenickovou metodou a davaji vzorne a diagnostika taky nic nehlasi (zadne zavady atd.).
Premyslim nad nejakym cidlem, ktere pri letnich teplotach dava spatny signal. Napada mne vaha vzduchu, nebo cidlo tlaku paliva.
Ma nekdo nejaky napad?
Diky moc
Re: Cukani v urcitych otackach 530d e60
Čau,mi něco podobného dělalo někdy nepravidelně při volnoběžných otáčkách,sice u 525tds,...takové jako by nepravidelné tarokování motoru,při přidání plynu se ztratilo,a byla to váha vzduchu zasraná jak sviňa,po vyčištění sprejem z lidlu za 60 kč
na čistění brzd a vyfoukání stlačeným vzduchem závada zmizla a auto oproti dřívějšku neskutečně ožilo a o něco klesla taky spotřeba.
Nevím,jak je u e60 přístup k váze vzduchu,ale na tds ji lze vyčistit i bez demontáže ze sání,ale v tom případě je bezpodmínečně nutné rozpojení sání u výstupu za turbem(vstupu do sacího potrubí),protože v opačném případě by to nemusel motor rozchodit.Nastartovat a nechat na volnoběh blafat 10-15 min,ten čistič je hodně těkavá látka a rychle se odpaří.

Nevím,jak je u e60 přístup k váze vzduchu,ale na tds ji lze vyčistit i bez demontáže ze sání,ale v tom případě je bezpodmínečně nutné rozpojení sání u výstupu za turbem(vstupu do sacího potrubí),protože v opačném případě by to nemusel motor rozchodit.Nastartovat a nechat na volnoběh blafat 10-15 min,ten čistič je hodně těkavá látka a rychle se odpaří.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 16
- Registrován: stř 21.12.2016 22:40
Re: Cukani v urcitych otackach 530d e60
Ahoj,
díky za tip. Zkusím a uvidím jestli se to zlepší...
díky za tip. Zkusím a uvidím jestli se to zlepší...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 50
- Registrován: úte 23.12.2008 01:00
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukani v urcitych otackach 530d e60
Ahoj, nechci zakládat nové téma, ale mám aktuálně problém viz níže video -napoví asi nejvíc. 530d automat 2005 - při prudké akceleraci jde do max otáček cca 3400 a nepřeřadí na vyšší stupeń dokud neuberu plyn. Díky za případné rady.
https://youtu.be/uOoxU6h7Sq0
https://youtu.be/uOoxU6h7Sq0
Re: Cukani v urcitych otackach 530d e60
pokud jsi dal kickdown na pedálu, tak automat nezařadí dokud motor nedosáhne 5 tis ot/min.
Možná ti netlačí turbo tak jak má.
Možná ti netlačí turbo tak jak má.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 50
- Registrován: úte 23.12.2008 01:00
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukani v urcitych otackach 530d e60
Mioowa:
Ahoj Miro. Diky za radu, zkusim něco vykouzlit přes inpu. Jinak tam mam tyto diagnostikcé chyby:
DME/DDE 4252 74, DME/DDE 480A 71 a posledni A58D 24 to je v ADR 22 pak ještě něco s klimou 9C55 61.
Ještě mě napadlo, uměl bys tvojí ISTU změřit ten tlak na turbu? A těch 5000otáče se mi zdá opravu hooodně na přeřazení.
Ahoj Miro. Diky za radu, zkusim něco vykouzlit přes inpu. Jinak tam mam tyto diagnostikcé chyby:
DME/DDE 4252 74, DME/DDE 480A 71 a posledni A58D 24 to je v ADR 22 pak ještě něco s klimou 9C55 61.
Ještě mě napadlo, uměl bys tvojí ISTU změřit ten tlak na turbu? A těch 5000otáče se mi zdá opravu hooodně na přeřazení.
Re: Cukani v urcitych otackach 530d e60
Tlak na turbu jde přes istu změřit na 100%, a to jak aktuální, tak i požadovaný
Re: Cukani v urcitych otackach 530d e60
Mas ucpane DPF a spatnou zhavicku na 5. valci. Dalsi 2 chyby jsou nataceni svetel a senzor mlzeni klimatizace - po vymene predniho okna se tento problem casto objevuje, reseni je nove cidlo.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 50
- Registrován: úte 23.12.2008 01:00
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukani v urcitych otackach 530d e60
ok díky. Zkusim vyvolat tu regeneraci dpf přes inpu a sklo bylo měněno před měsícem to sedí. To ostatní zatim nebudu řešit. Díky za rady
Re: Cukani v urcitych otackach 530d e60
cypressjoe píše:Mioowa:
Ahoj Miro. Diky za radu, zkusim něco vykouzlit přes inpu. Jinak tam mam tyto diagnostikcé chyby:
DME/DDE 4252 74, DME/DDE 480A 71 a posledni A58D 24 to je v ADR 22 pak ještě něco s klimou 9C55 61.
Ještě mě napadlo, uměl bys tvojí ISTU změřit ten tlak na turbu? A těch 5000otáče se mi zdá opravu hooodně na přeřazení.
5 000 ot/min ani není moc. Když chceš výkon na předjetí tak automat nechává motor vytočít k hranici 5ce

Turbo nedotatečně tlačí protože máš ucpané asi DPF, pokud to půjde smazat ta chyba a vyvolat regenererace tak to udělej pořádně. Jinak klidně
Re: Cukani v urcitych otackach 530d e60
Podle me to mas tak ucpane, ze po smazani chyba naskoci driv nez se spusti regenerace. No a s tou chybou regenerace nejde. Jo a nevim o tom, ze by sla regenerace vyvolat pres inpu.
Re: Cukani v urcitych otackach 530d e60
Zdarec. Mám stejný problém jako Shadow_daemon123. Auto začne při teplejším počasí (nad 15-20 stupňů) cukat přesně jak píše člen Shadow_daemon123, tj někde od cca 1500 do 2000 otáček. Stejný motor 530d 160kW, manuál. Nechci zakládat nové vlákno, tak píšu sem. Není tady napsáno jestli to vyřešila ta váha vzduchu a kontaktovat člena Shadow asi nemá cenu, ukazuje mi to že tady naposledy byl skoro před rokem. Nesetkal jste se s tím někdo? Diagnostika nic neukazuje. Nebo znáte někoho kdo by dokázal pomoci s tímhle problémem? Nejlépe Mladá Boleslav, Praha a okolí. Děkuji
Re: Cukani v urcitych otackach 530d e60
To tady nikdo jiný neřešil? Dá se to poznat na diagnostice třeba za jízdy podle hodnot co ukazuje? Co jsem se dočetl tak to snad může způsobit ta váha, nebo egr, dá se to nějak vyzkoušet, než to začnu kupovat a měnit metodou pokus/omyl? Kdo by mi pomohl nakódovat výměnu té váhy pokud ji budu měnit? Děkuji
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 16
- Registrován: stř 21.12.2016 22:40
Re: Cukani v urcitych otackach 530d e60
Ahoj,
Jen tak jsem sem mrknul, zda někdo neodpověděl něco smysluplného. Váhu jsem nechal čistit, ale to nepomohlo. Vstřiky jsem nechal proměřit kelímkovou metodou a vše ok (diagnostika samozřejmě mlčí). Mám ale jiný motor je to 530d 173 KW, nejsem jist do jaké míry jsou ty motory podobné.
Je to ten typ závady, kdy vyměníš půl auta abys nakonec zistil, že máš prasklou hadičku od nějakýho nesmyslu apod. Dá se k tomu něco najít na netu, ale nikde se moc nedočteš čím to nakonec bylo.
Ještě jsem nezkoušel ten EGR, to by možná mohlo být ono, ale kdo ví...
Co vím jsitě je, že to není turbem. To jsem ta měl i jiný a dělalo to to samý. Ani Softwarem to není, protože jsem nechal upravit a bylo to to samý v originále i čipnutý.
Logicky by člověk odvodil, že to musí být záležitost nějakýho čidla, protože je to závada závislá na teplotě okolního vzduchu. Takže by se dalo možná dovodit buď:
- Váha vzduchu
- Čidlo teploty nasávaného vzduchu (pokud to není to samý)
Tím EGR jsi nejsem jistej. Proč by to mělo být zavislý na teplotě okolo? A co třeba něco s termostatem? V létě musí auto víc chladit...
Tak hodně štěstí. Pokud na to náhodou příjdeš dej vedět.
Díky
Jen tak jsem sem mrknul, zda někdo neodpověděl něco smysluplného. Váhu jsem nechal čistit, ale to nepomohlo. Vstřiky jsem nechal proměřit kelímkovou metodou a vše ok (diagnostika samozřejmě mlčí). Mám ale jiný motor je to 530d 173 KW, nejsem jist do jaké míry jsou ty motory podobné.
Je to ten typ závady, kdy vyměníš půl auta abys nakonec zistil, že máš prasklou hadičku od nějakýho nesmyslu apod. Dá se k tomu něco najít na netu, ale nikde se moc nedočteš čím to nakonec bylo.
Ještě jsem nezkoušel ten EGR, to by možná mohlo být ono, ale kdo ví...
Co vím jsitě je, že to není turbem. To jsem ta měl i jiný a dělalo to to samý. Ani Softwarem to není, protože jsem nechal upravit a bylo to to samý v originále i čipnutý.
Logicky by člověk odvodil, že to musí být záležitost nějakýho čidla, protože je to závada závislá na teplotě okolního vzduchu. Takže by se dalo možná dovodit buď:
- Váha vzduchu
- Čidlo teploty nasávaného vzduchu (pokud to není to samý)
Tím EGR jsi nejsem jistej. Proč by to mělo být zavislý na teplotě okolo? A co třeba něco s termostatem? V létě musí auto víc chladit...
Tak hodně štěstí. Pokud na to náhodou příjdeš dej vedět.
Díky
Re: Cukani v urcitych otackach 530d e60
Ahoj. tak vstřikama to u mě asi nebude, byly nově dělaný. Turbo mám v cajku. Zkusím postupně měnitten EGR, váhu vzduchu a možná ještě řídící klapku přívodu vzduchu. Akorát nevím čím mám začít. Auto mi často spouštělo regeneraci DPF (cca každých 40km) a někde jsem se tady dočetl, že to může způsobovat něco z toho (myslím ta váha). Tak třeba je opravdu špatná. Teď čekám jen co bude teplo a peníze
a začnu to postupně vyměňovat. Dám vědět pokud to přestane dělat. Ještě jsem se dočetl, že po výměně té váhy se to musí zapsat v řídící jednotce, je to nutné? Co se stane když to vyměním a neudělám to? neznám tady nikoho kdo by to udělal.

Re: Cukani v urcitych otackach 530d e60
Ahoj, mám příklad, ale záleží kolik má najeto motor.mago78 píše:Ahoj. tak vstřikama to u mě asi nebude, byly nově dělaný. Turbo mám v cajku. Zkusím postupně měnitten EGR, váhu vzduchu a možná ještě řídící klapku přívodu vzduchu. Akorát nevím čím mám začít. Auto mi často spouštělo regeneraci DPF (cca každých 40km) a někde jsem se tady dočetl, že to může způsobovat něco z toho (myslím ta váha). Tak třeba je opravdu špatná. Teď čekám jen co bude teplo a penízea začnu to postupně vyměňovat. Dám vědět pokud to přestane dělat. Ještě jsem se dočetl, že po výměně té váhy se to musí zapsat v řídící jednotce, je to nutné? Co se stane když to vyměním a neudělám to? neznám tady nikoho kdo by to udělal.
olejové čerpadlo motoru se zadírá, to jsou ty záškuby a pak jednoho dne praskne řetez.
mému kamarádovy to dělalo to samé . došlo na nejhorší řetez praskl, čerpadlo oleje sklé .
tak držím palce

jestli chceš tak výměnu rozvodů u nás zvládáme.

Re: Cukani v urcitych otackach 530d e60
Ahoj, auto má najeto 230000 (asi teda). No přijde mi divný, že by se to čerpadlo přidíralo jen při teplotách vyšších než 15 °C. Od podzimu do teď auto jezdí úplně normálně. A dělá to jen od 1600 do cca 2000 otáček. Dá se poznat že je to čerpadlo načnutý ještě nějakým jiným způsobem? Může to zvyšovat i spotřebu když nefunguje ta váha nebo egr? Přijde mi, že auto žere asi o litr víc průměrně než dřív... Jinak oba (manuál) termostaty mám taky měněný asi před 20000 km a přijde mi že auto se zahřívá rychle. Při nejnižších teplotách co teď byly (až -20) to hezky topilo už při ujetí cca 5km, tak si myslím, že to funguje jak má...
Re: Cukani v urcitych otackach 530d e60
spíš si dejte do pořádku EGR a el. ventil.
Re: Cukani v urcitych otackach 530d e60
mago78 píše:Ahoj, auto má najeto 230000 (asi teda). No přijde mi divný, že by se to čerpadlo přidíralo jen při teplotách vyšších než 15 °C. Od podzimu do teď auto jezdí úplně normálně. A dělá to jen od 1600 do cca 2000 otáček. Dá se poznat že je to čerpadlo načnutý ještě nějakým jiným způsobem? Může to zvyšovat i spotřebu když nefunguje ta váha nebo egr? Přijde mi, že auto žere asi o litr víc průměrně než dřív... Jinak oba (manuál) termostaty mám taky měněný asi před 20000 km a přijde mi že auto se zahřívá rychle. Při nejnižších teplotách co teď byly (až -20) to hezky topilo už při ujetí cca 5km, tak si myslím, že to funguje jak má...
to čerpadlo poznáš po rozebrání nejde sním otočit, byl jsem sám překvapen ják je to možné.
řetěz praskl obě vačky ohnuté, ventily skoro všechny ohlé . čerpadlo KO.
kamaráda jsem odtahoval z dálnice.
a řešili jsem to samé
oprava vyšla na cca na 100tis. motor 530xd N2 , motor ven kvůli 4X4 aby se sundala vana motoru, práce cca 3-4 dny a tet šlape jak hodinky
jo jinak sada rozvodů vyjde v origonálu na cca 20tis. bez práce a k tomu počítej tři nebo čtyři dny práce .cca 15tis. to není tolik
a bude jistota že nedáš 100tis. za opravu.
je třeba se zamyslet, nechci strašit.
na motorech VW jsou rozvody s prstem v nose, tady troch složitější, to je vše.

Re: Cukani v urcitych otackach 530d e60
Ještě jednou se zeptám. Je NUTNÉ něco kódovat při výměně egru, váhy, nebo té škrtící klapky? A co se stane když to jen vyměním za nové kusy?