Zdravím všechny,
chtěl bych si udělat radost, zároveň splnit sen, který mám už od dětství a pořídit si BMW na letní pohodové ježdění. Ten sen má 3 základní parametry - auto bez střechy, lehce předveteránský věk (za 3-5 let registraci na veteránské značky) a jako správný sporťák 4 kulatá světla v masce. Takže mi z toho jednoznačně vychází E30 v cabriu.
Koukám se na západ a jihovýchod od našich hranic, co by se dalo dovézt.
316 jednoznačně ne, připadá mi to na potenciál toho auta jako slabá motorizace - nějak by to jelo, ale asi žádná sláva
318 jako základní minimum
320 mě teda hodně láká, bublání 6-válce by se k účelu toho auta skvěle hodilo.
A to je moje prosba tady ve fóru - máte někdo zkušenosti z provozu, servisu a údržby těchto typů? Mělo by se jednat o motory M40 B18, M20 B20, eventuálně M20 B25. Je tam nějaký problém, na který by si člověk při koupi měl dát pozor? Jsou náklady na provoz, servis a údržbu 6-válce nějak drasticky vyšší, než u 4-válce? Je tu v ČR někdo - ideálně Praha a západ od ní, kdo těmhle motorům rozumí a umí servis, atd?
Díky moc za jakýkoli komentář
Honza
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Zkušenosti s motory u BMW E30
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4
- Registrován: stř 12.04.2017 10:25
Re: Zkušenosti s motory u BMW E30
Určitě bych volil B25. Pokud bys vzal dvoulitra, tak budeš mít znatelně slabší motor, který ovšem funguje za stejné náklady jako B25. Jediná nevýhoda v případě Cabria a B25 je dle mého dnes už vyšší pořizovačka a hůř sehnatelné auto.
Na těchto motorech neni moc co by se mohlo posrat. Pokud to chceš opravdu pro radost a víkendovku, tak po čtyřválcích bych se asi vůbec nedíval. Dle mého to k tomu autu prostě moc nepasuje
Na těchto motorech neni moc co by se mohlo posrat. Pokud to chceš opravdu pro radost a víkendovku, tak po čtyřválcích bych se asi vůbec nedíval. Dle mého to k tomu autu prostě moc nepasuje

-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zkušenosti s motory u BMW E30
Základní otázka je jaký máš rozpočet, protože dneska koupíš 318i za kilo, ale taky za milión
Primárně bych vybíral podle stavu karoserie, která už po těch 30 letech má to nejlepší za sebou a dobrých kousků v solidním stavu ubývá a z lehké koroze se občas vyklube vyvářka celého auta včetně celolaku po tom, co jedna malá dírečka neprojde testem šroubováku a rozpícháš půlku auta
Co se týče motorů, tak můžeš najít kousek, který bude ve výborném stavu, ale taky není problém narazit na vyjetinu vyjetou ať už M40 která cvaká jak vzteklá a nejde vytočit ani do omezovače po M20 (ať už B20 nebo B25), který mají vyjetý hlavy v uložení vaček, projetý vačky s vahadly atd atd. Náklady na provoz a údržbu jsou defacto identické a nedá se asi obecně říci že něco tě bude stát více a něco méně ...
Pořád je otázkou jakej pořídíš výchozí stav, třeba skočíš do fakt pěkné 318i než do utrestané 325i, ale upozorňuji, že zvuk R4 pod kapotou bmw způsobuje demenci a psychické újmy na duševním zdraví majitele, který pak chce po roce swapovat

Primárně bych vybíral podle stavu karoserie, která už po těch 30 letech má to nejlepší za sebou a dobrých kousků v solidním stavu ubývá a z lehké koroze se občas vyklube vyvářka celého auta včetně celolaku po tom, co jedna malá dírečka neprojde testem šroubováku a rozpícháš půlku auta

Co se týče motorů, tak můžeš najít kousek, který bude ve výborném stavu, ale taky není problém narazit na vyjetinu vyjetou ať už M40 která cvaká jak vzteklá a nejde vytočit ani do omezovače po M20 (ať už B20 nebo B25), který mají vyjetý hlavy v uložení vaček, projetý vačky s vahadly atd atd. Náklady na provoz a údržbu jsou defacto identické a nedá se asi obecně říci že něco tě bude stát více a něco méně ...
Pořád je otázkou jakej pořídíš výchozí stav, třeba skočíš do fakt pěkné 318i než do utrestané 325i, ale upozorňuji, že zvuk R4 pod kapotou bmw způsobuje demenci a psychické újmy na duševním zdraví majitele, který pak chce po roce swapovat

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zkušenosti s motory u BMW E30
mám e30 v cabriu ... máš v podstatě jen tři možnosti 318i, 320i a 325i (zbylé jsou přestavby ) ( tebou zmíněná 316tka se nikdy nedělala).
To hlavní ti napsal MattyX = ujasnit si rozpočet (rozumné auta stojí od 150-250tis Kč) ... Technika je u E30 jednoduchá a pokud se nechceš hnát za vysokým výkonem apod tak je levná na servis (samozřejmě pokud nekoupíš auto ve zbídačeném stavu). finančně náročná je renovace karoserie, interiéru ... některé specifické díly se již nedají koupit. Najít dobré auto je těžké a já hledal déle než rok s rozpočtem kolem 200tis. Kč a to ceny stále letí nahoru.
To hlavní ti napsal MattyX = ujasnit si rozpočet (rozumné auta stojí od 150-250tis Kč) ... Technika je u E30 jednoduchá a pokud se nechceš hnát za vysokým výkonem apod tak je levná na servis (samozřejmě pokud nekoupíš auto ve zbídačeném stavu). finančně náročná je renovace karoserie, interiéru ... některé specifické díly se již nedají koupit. Najít dobré auto je těžké a já hledal déle než rok s rozpočtem kolem 200tis. Kč a to ceny stále letí nahoru.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4
- Registrován: stř 12.04.2017 10:25
Re: Zkušenosti s motory u BMW E30
Ohledně těch 316 máš pravdu, ty se mi tam v seznamu nabídek objevují jen jako Baur TC2 Cabrio, což sedí, protože ty se dělaly na bázi E30 sedan kde 1,6 motory byly, to jsem si předtím přesně nevšiml.
S tím rozpočtem jsem na tom podobně jako ty, můžu se jen zeptat odkud sis ten svůj kousek přivezl?
Já se dívám do hlavně Německa, Rakouska, Holandska a Itálie. U prvních tří zemí předpokládám, že budou předchozími majiteli slušně udržované, u té Itálie by mohla být výhoda, že jezdily v suchém a teplém počasí, takže by nemusely být zkorodované, ale zase ta údržba u Italů může být otázka. Nakonec bude stejně potřeba důkladně proklepnout konkrétní model, ať už bude odkudkoli.
Náhodou jak jsem se ptal na začátku, znáš nějakého slušného mechanika, co tyhle modely zná a dělá na ně servis? Předpokládám, že ve značkovém BMW by mě stáhli z kůže....

S tím rozpočtem jsem na tom podobně jako ty, můžu se jen zeptat odkud sis ten svůj kousek přivezl?
Já se dívám do hlavně Německa, Rakouska, Holandska a Itálie. U prvních tří zemí předpokládám, že budou předchozími majiteli slušně udržované, u té Itálie by mohla být výhoda, že jezdily v suchém a teplém počasí, takže by nemusely být zkorodované, ale zase ta údržba u Italů může být otázka. Nakonec bude stejně potřeba důkladně proklepnout konkrétní model, ať už bude odkudkoli.
Náhodou jak jsem se ptal na začátku, znáš nějakého slušného mechanika, co tyhle modely zná a dělá na ně servis? Předpokládám, že ve značkovém BMW by mě stáhli z kůže....


- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zkušenosti s motory u BMW E30
Hledat musíš všude ... dobrých aut je málo (málokdo je prodává), takže když se objeví takové jaké ti vyhovuje tak neváhat a jet prohlédnout. Já své koupil v Německu a musel jsem výrazně připlatit, ale zase mám raritu, kterých moc není. Servisovat to zvládne každý dobrý mechanik.
V Brně bych ti dokázal servis doporučit jinak ne (nemám osobní zkušenost)
V Brně bych ti dokázal servis doporučit jinak ne (nemám osobní zkušenost)