Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

N53B30O0

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice

Re: N53B30O0

#281 Příspěvek od mykovec »

Ahoj,

zkusím ještě zde, neměnil jste už někdo náhodou separátor oleje? Pokud ano, tak s celým víkem nebo jste také zkoušeli vykuchat jen ten samotný separátor? Případně ještě jaké máte zkušenosti s výměnou palivového filtru u N53B30 v E91?
Mám najeto 270tis, nejradši bych to udělal obojí, ale nějak aby to dávalo smysl, ne úplně přes mrtvoly. Více informací v topicu níže.

http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=93819

Děkuji moc.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#282 Příspěvek od pavproch »

Obojí sem nechával - preventivně - vyměnit ve 150tis km (a budu zase dělat při 300). Dělali to v autorizáku, nebyl sem u toho, takže detaily nevím.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#283 Příspěvek od pavproch »

Dám to sem, nějak sem nenašel téma o spotřebě woleje N52 a N53 i dyž žiju v přesvědčení, že to tu bylo...
pavproch dříve tady na bmwklubu píše:Dovolím si doplnit JaraXe (mám N53B30 MY2011 v 3er a N52B30 MY2009 v Z4):
- ani N52 ani N53 mi nežerou wolej (5w-40)
pavproch dnes na AF.cz píše:Takže potvrzuju, co sem tu už psal dřív: N52 žere víc woleje než N53 - zatímco u N52 dolívám asi litr za sezonu (max 8tis km), tak u N53 litr stačí mezi výměnami (15tis km) - Millers CFS 5w40
Pajk85 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2873
Registrován: úte 26.04.2016 00:00

Re: N53B30O0

#284 Příspěvek od Pajk85 Člen Klubu »

Já do N53 liju tak litr 1x za 5t km. Ale mám 5w30 od koupi a budu přecházet na 5w40, tak uvidíme.
MMM123
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: sob 11.04.2015 00:00

Re: N53B30O0

#285 Příspěvek od MMM123 »

Pajk85 píše:Já do N53 liju tak litr 1x za 5t km. Ale mám 5w30 od koupi a budu přecházet na 5w40, tak uvidíme.
tak ja som práve začal boj s vysokou spotrebou oleja v mojom N53B30U0 3,00l 160kW. Auto /325i E90 xDrive/ som kúpil po 1.majiteľovi (predané na Slovensku, žiadny dovoz) s nájazdom cca 60000km, bola dobrá cena, nakoľko mu zobrali vodičák za alkohol. Bohužiaľ, ten pacient menil v záruke predpisový olej 5w30 C3 podľa doporučení BMW, čiže za tých 60000km ho vymenil 2x. Takže keď som ho od neho kúpil, už mal spotrebu oleja cca 1L/3000km. Po kúpe som okamžite zmenil viskozitu oleja na 5W40, a to aj na základe legendárneho článku pána mechanika BMW mentuliho, olej som zmenil na Quartz Ineo MC3 5W40 a plnil každých 6-7000km. Spotreba zostala rovnaká, a teraz k nájazdu cca 100000km sa začala zvyšovať na cca 1L/2500km. Po preštudovaní xxx informácií o predmetnom motore a olejoch som usúdil, že nie je žiaden relevantný dôvod dávať tam olej špecifikácie ACEA C3 (olej C3 5w30 je doporučovaný v mazacom pláne každého výrobcu), ale A3/B3/B4. Interval výmeny oleja by nemal presiahnuť 7000km, viď http://mywikimotors.com/n53b30/#Specs

Tak som teraz pri 102000km urobil preplach s PRO-TEC Engine Flush (nerozpúšťa karbón) a nalial na skúšku Shell Hellix Ultra 5W40 (ACEA A3/B3/B4), pretože myslím že olej C3 do tohto motoru nepatrí. Po cca 200 najazdených km sa mierka oleja (bohužiaľ elektronická) nepohla, to je dobré znamenie. Uvidím, čo bude ďalej.

Ďakujem za každú radu ohľadom zníženia spotreby oleja. Som si vedomý, že možné škody spôsobené 1. užívateľom auta pri dodržiavaní LongLife olejov a intervalov už asi nenapravím, motor môže byť zakarbónovaný. Zatiaľ nemám s autom žiadny problém (štartuje na 1.ťuk pri -15/+40°C, otáčky nekolíšu, žiadne chyby, spotreba 9L/100km pri viac ako svižnom štýle jazdy, spoľahlivosť 100%-zatiaľ sa nevyskytla žiadna problémová situácia), len ma trápi tá vysoká spotreba oleja.
kompre
Registrovaný
Příspěvky: 131
Registrován: pon 14.10.2013 00:00

Re: N53B30O0

#286 Příspěvek od kompre »

Ja som kupil nieco podobne v roku 2012 (3 rocne auto) a tiez malo auto za 76000km olej vymeneny az 2 krat.. spravil som par preplachov pocas prveho roka, najprv iba olej, potom aj EPR od BG pred vymenou do oleja. Spotrebu oleja som mal od zaciatku v pohode, tak pol litra na 10000km alebo 5-7deci na rok/11500km (moj rocny najazd). Presiel som neskor na 0w40 Man a potom po roku na 5w40 LM a vzdy aditiva od BG (spotreba +- rovnaka). Poslednu vymenu som dal 5w40 nano zazrak s C3-10 (nepridaval som aditiva) od Millersu a mierka sa od oktobra a za necelych 8000km nepohla z MAX, co som sam prekvepeny. Odlucovac je sucastou veka ventilov ak sa nemylim, ak si nebudes vediet rady, este by som vymenil veko, a tym padom by snad mohlo byt teda vidno aj stav, ked sa da dole. Ja pri kazdej vymene (aj ked na to su rozne nazory) pouzivam preplach (prevazne EPR od BG, naposledy od LiquiMoly) uz 5ty rok (a mozno 10 vymen oleja za nieco viac ako 50000km :) - prvy rok asi 4 vymeny) a nepocitujem zatial ziadny problem.
MMM123
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: sob 11.04.2015 00:00

Re: N53B30O0

#287 Příspěvek od MMM123 »

Tak to ti tú minimálnu spotrebu úprimne závidím. Bohužiaľ odvetrávanie je súčasťou veka a ako samostatný diel sa nepredáva. Mechanik mi kontroloval odvetrávanie (otváraním plniaceho hrdla oleja) a vyjadril sa že je to OK. Na webe (vanos-bmw.com) sa síce dá za pár korún kúpiť náhradná PCV membrána, ale na takúto robotu som zatiaľ nikoho nenašiel. A drahé veko ventilov by som nerád zbytočne kupoval, keď odvetrávanie vraj funguje. Zaujímalo, aké mám ešte možnosti, aby som tú spotrebu oleja znížil.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#288 Příspěvek od pavproch »

JaraX ty problémy s N53 přivolal.... hromy-blesky na něj.... :twisted:

Neska se mi (už podruhé v posledním cca měsíci, čili začíná tam být asi něco špatně, jednou mohla být náhoda, dvakrát je signál....) při klidné jízdě po městě předpisových 50, plně zahřátý motor rozsvítila červená ikona "zkontroluj a dolij wolej" (přitom sem ho dolíval zcela nedávno a je ho tam přesně po horní rysku).... stejně jako minule stačilo zastavit, zhasnout motor, znova nastartovat a ikona zmizela a už se neobjevila, ani dyž sem to pohonil.... (univerzální) diag hlásí jedinou chybu "relé K6300".... chjo no...

....takže JaraXi, dyž si to přivolal, taxe ukaž: co je tam špatně? :twisted:

Ne zcela vážně: uvítám nápady na co se podívat, zaměřit, změřit, vyměnit.....
Naposledy upravil(a) pavproch dne sob 20.05.2017 11:21, celkem upraveno 1 x.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#289 Příspěvek od starML Člen Klubu »

K6300 je relé řídící jednotky motoru. A koukni i na ten A2076, je to rozvaděč (+) potenciálu. A to čidlo hladiny oleje B62540a má napájení (+) a (-) a jeden drát jde do ŘJ motoru. Jestli ukazuje relevantní údaje lze otestovat BMW diagnostikou.
Obrázek
Obrázek
:D
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#290 Příspěvek od pavproch »

Kuju.
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Re: N53B30O0

#291 Příspěvek od RomanM3 »

Ahoj,
Pokud by vam to nevadilo taky bych se sem přidal.
Mam taky doma n53b30 200kw akorat v e60. Auto mam asi jen tri mesice.
Za ty tři měsíce jsem ujel možná pár tisíc km (2-3). Ale auto si už dvakrát řeklo o dolití oleje! Poprvé jsem si říkal ok možná jsem jen špatně nastavil hladinu oleje. Ale když si řeklo podruhé tak jsem už znejistil.
Včera jsem motor pořádně poprohlížel a žádný únik oleje nenašel. Je orosený přední differ a mezinapravový taky. Motor je ale suchý.
Na motoru jsem měnil jen svíčky olej olejovy filtr a těsnění pod ventildeklem prtože svíčky byly v oleji. Ted jsou svíce v suchu.
Moje myšlenky tedy vedou k tomu, že buď je špatná membrána odlučovače nebo teče některý vstřik/y. Což smývá olej ze stěny válce.
Moje otázka je jak poznám jednoznačně špatnou membránu? Když otevřu víčko oleje na běžícím studeném motoru tak se jde zadusit/chcipnout. Hodně tarokuje. Na teplém je to už lepší. Ale taky se chod dost zhorší.
Změřil jsem tlaky na válcích a na všech je tlak 10bar. Neni to asi buh vi co.
Perla na zavěr je že po kontrole motoru změření tlaků a zase složení svítí kontrolka motoru. Visí tam chyba 2ce40 dme internal error lambda probe 2, nebo tak nějak. Už nebyl čas to znova prolézt a pohledat jestli jsem někde něco nezapoměl zapojit. Lambdy co jsem měl odpojene jsem ale určitě připojil.
Mohl jsem tím měřením tlaku kdy jsem vlastně startoval motor bez sviček odvalit lambdu nebo dokonce dme když je to interní chyba dme?

Diky za rady jak ke spotřebě oleje tak k chybě v dme
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#292 Příspěvek od JaraX »

zajímá tě vůbec můj názor?
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#293 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Ty interní chyby DME a lambda mohly vzniknout, když jsi "startoval" motor bez svíček a měli by jít bez problémů smazat. A pokud máš ISTA, zkus si všechny 4 lambdy otestovat rozšířeným testem, který si vyhledáš mezi ABL. Neměl jsem zapsanou žádnou chybu, ale první lamda za katem měla velmi malý odpor, skoro zkrat a druhá lambda za katem měla odpor 1,6-1,9 kilo Ohmu, tj. zase moc.

Způsob výměny membrány jsem popsal zde https://www.bmwklub.sk/navody-a-manualy ... 07124.html a zítra, pokud nezapomenu zkusím povolit víčko na studeném motoru. Ale pokud je podtlak po sejmutí víčka hodně velký, tak to na tu membránu vypadá, možná lepší non-LongLife olej rozpustil nějaký ten karbonek a membrána nevydržela.
:D
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Re: N53B30O0

#294 Příspěvek od RomanM3 »

Chyby jsem smazal ale vraci se stale zpět. Poznáš z té chyby jednoznačně na jterou lambdu se zaměřit? Mě to podle live dat přišlo divné na obou. Přijde mi to spíše jako problém v kabeláži nebo ta lambda prostě umřela

Díky jaraxi, pokud máš co říct k tématu tak mluv. Ale myslim rady jak to spravit ne řeči typu měl sis koupit sedmu...

Diky
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Re: N53B30O0

#295 Příspěvek od RomanM3 »

jo ještě taková poznámka, za jízdy nepozoruji ani jsem nepozoroval žádné modré bubáky za sebou. ani smrad z výfuku, prostě nic, co by nasvědčovalo tomu, že motor pálí přespříliš oleje.
v tomto týdnu jsem sledoval na idrivu množství oleje a prostě to pomalu klesá. na začátku jsem měl 4 dílky, ted už jsou jen dva. včera i s kontrolkou motoru jsem ujel skoro 100km (nebylo zbytí) a hladina se ani nehla.
chci tím říct, že na vadný senzor to asi nevypadá - tam bych čekal, že se to bude rapidně skokově měnit.
dneska jedu pryč služebním, vrátím se až večer tak na bádání nebude čas. zítra odpoledne to třeba zase napíchnu a zkusím znova smazat chyby případně prověřit kabeláž.
momentálně tedy svítí kontrolka motoru kvůli té lambdě resp. interní chybě dme. jinak ale motor jede v celku normálně
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Re: N53B30O0

#296 Příspěvek od RomanM3 »

Ahoj,
Takže problém s lambdou odhalen a dočasně opraven. Jak jsem předpokládal jedna se o problém v kabeláži a tentokrát opravdu nebyl na vině slavný (nebo spíš asi nechvalně známý) N53 nýbrž byl na vině mechanik :oops:
Při skládání jsem docela nešikovně přiskřípl kabel od lambdy a ten zkratoval červenou žílu o motor. Dočasně jsem to opravil. Ale tu lambdu musim objednat nebo spíš obě a vyměnit.
Takže můžu pokračovat v řešení problému se zvýšenou spotřebou oleje. Nějaké tipy jak jistě ověřit správnou funkci odlučovače?
Diky všem
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#297 Příspěvek od starML Člen Klubu »

RomanM3 píše:Visí tam chyba 2ce40 dme internal error lambda probe 2, nebo tak nějak. Poznáš z té chyby jednoznačně na jterou lambdu se zaměřit?
Kterou lambdu hlásí diagnostika by se mělo dát poznat podle těchto pravidel:
- lambda nebo lambda 1 je na první skupině válců, tzv. Bank1, u 6-ti válce to jsou válce 1-3,
- lambda 2 je potom na druhé skupině válců 4-6, Bank2,
- lambdy před katalyzátorem jsou někdy nazývány jako lambda sonda (probe),
- lambdy za katalyzátorem bývají pojmenovány jako lambda monitor, protože monitoruje funkci té sondy před katem,
- v angličtině before the catalyst, behind the catalyst, v němčině vor dem Katalysator, hinter dem Katalysator,

Takže s využitím těchto pravidel by lambda probe 2 měla být lambda na druhé skupině válců před katem - jo, této lambdě jsi skřípnul ten červený drát. Ty dráty mají teflonovou izolaci kvůli teplu a pokud jsi "nepřekousal" větší množství drátků, tak by přeizolování mělo stačit.

Dnes jsem zkusil otevřít víčko oleje na běžícím studeném a potom lehce ohřátém motoru, jak jsem slíbil. Po otevření v obou případech jen velmi malý podtlak, dojde k mírnému zvýšení volnoběžných otáček a 5-7 vteřin se nic zvláštního neděje. Ale potom se motor začne zakuckávat, jako by střílet do sání nebo prskat v tom rezonátoru. Zítra jedu do německého autorizáku měnit přední okno, tak z nich zkusím vytáhnout rozumy. Obrázkový návod na otevření toho separátoru máš v tom odkaze výše. Bohužel nestačí opatrně odehnout ty pacičky a zvednout to víčko, protože to je ještě přilepené - proto to poklepávání kladivem.
:D

Doplněk 23.5. - podle technika se otevřené víčko nebude líbit žádnému motoru, ale důležité je, jak velký je ten podtlak při otevření víčka oleje. Pokud je podtlak velký, že je nutno víčko silně zvedat, tak je s velkou pravděpodobností regulace odsávání olejových par z klikové skříně vadná - v tomto případě membrána ve ventildeklu. Dále následují měření podtlaku vakuometrem, sledování odezvy na lambdách atp., ale na tohle nikdo peníze nedá.
:P
Naposledy upravil(a) starML dne úte 23.05.2017 23:58, celkem upraveno 1 x.
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Re: N53B30O0

#298 Příspěvek od RomanM3 »

to starML: u mě se to chová tak, že když je motor studený, povolím víčko a když ho začnu přizvedávat tak se motor okamžitě silně třese. kdybych ho otevřel uplně, tak by možná i chcipnul. třepe se to zkrátka tak výrazně, že mám obavu to otevřít. když je moto ohřátý, tak je ten projev mnohem mírnější.to už to víčko i otevřu a příjde mi na teplém motoru, že ten podtlak pod víčkem je menší.
tipuju že ale ta membrána nebude ok, když vemu jak se to chová oproti tvému motoru. zřejmě ji taky objednám, protože to není zas taková položka. kdyžtak posléze pojedem dál (pravděpodobně na vstřiky protože mě už nic jiného nenapadá co by mohlo způsobovat tak vysokou spotřebu oleje)
podle víčka na ventilovém víku soudím, že membrána je tam origo, nebo se v minulosti měnilo celé víko (což pochybuju že by bylo původní víko, protože motor má poctivých 340tis km)
ale s tou lambdou jsem si dobře zavařil. včera jsem se na to díval a je tam pekelný přístup k té druhé lambdě. Bank1 půjde snad slušně. ale bank 2, to bude dobrý opruz. teda alespon zezhora tam není vůbec přístup. zezdola nevím. no co už. moje blbost
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#299 Příspěvek od pavproch »

Tak "zkrácená" e91 316i neujede Meganu RS (či jaxe ta sportovní verze menuje)... chtěl závodit, chtěl mě předjet, nepředjel (ale já mu ani přes snahu nebyl schopen na okreskách odskočit) .... :twisted:
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Re: N53B30O0

#300 Příspěvek od RomanM3 »

To starML: diky za info. Vakuometrem lze měřit i na n53? Kde? Na me braně nebo na víčku oleje? Tuším n52 má na té membráně i jakoby přípravu na to měření. Nebo tam daji nějaké upravené víčko oleje s vakuometrem? Nevíš hodnoty jaké tam mají cca být? To by nebyl zas takový problém měřit. Jinak membranu jsem objednal. Pro jistotu i s tim alu víčkem co nabizeji. Už mám info, že je na cestě. Příští týden jsem ale v Reichu, takže na výměnu dojde asi až příští víkend.

Edit: ja tam podtlak nemám bůh ví jaký za studena. Víčko jde celkem normálně povolit a pootevřít. Jen ale hned jak ho povolím tak už se to začne na chodu motoru projevovat

To pavproch: nenasere, příjde líto, hm? :twisted:
Odpovědět