Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

DPF E61 - Nový aftermarket nebo použitý origo?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
mcerno
Registrovaný
Příspěvky: 77
Registrován: sob 15.01.2011 01:00

DPF E61 - Nový aftermarket nebo použitý origo?

#1 Příspěvek od mcerno »

Zdravím, potřebuji poradit....
Mám na e61 530d 160kw vykuchaný DPF od předchozího majitele, co že se mi nelíbí a filtr chci vrátit zpět.

Mám nabídku na použitý origo od místního člena za cca 7000 Kč, najeto cca 220k.
V té samé ceně se dá sehnat nový aftermarket z Anglie: http://www.cats2u.co.uk/34629/Diesel-Pa ... W/530d/3.0

Co bude lepší?

Díky za rady
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

Re: DPF E61 - Nový aftermarket nebo použitý origo?

#2 Příspěvek od mi00wa »

Co vím tak aftermarket nevydrží déle, protože neobsahuje vzácné kovy, proto je levný.
to už radši original a třeba poslat na vyčištění.
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF E61 - Nový aftermarket nebo použitý origo?

#3 Příspěvek od Joshuax »

Jo taky jsem cistil, ale kupovat jsem ho nastesti nemusel.
Taky jsem zvazoval jestli vycistit za 10k, nebo koupit neco z polska za ty cenu, nebo jak na to. Ty aftermarkety jsou ruzne. nektere maji sotva pulku naplne, jine maji alepson plnou napln, ale absenci tech drahych kovu, ktere nejak podporuji to horeni sazi. Snad jejich uvolnovanim dochazi ke snizeni teploty, potrebne ke spaleni tech sazi, nebo tak neco, jsou to nejaky chemicky nesmysly. V zasade pokud si to auto chces nechat, resil bych co nejstabilnejsi (vydrzi nejdele) reseni, tzn nechat vycistit a to hned dokud to mas mimo auto. Stoji to sice vic nez ten filtr co mas nabidnuty, ale stoji to taky za to. Cim vice ten filtr nechas zanest, tim hure se pak podari vycistit. Ale urcite si zkontroluj, ze je filtr bez vnitrnich prsklin a podobne, coz zpusobuji neodborne odvedene pokusy o cisteni, vstrikovani ruznych vodicek primo do vyfuku dirou pro lambdu, nebo namaceni v ruznych laznich a spatne vysuseni atd atd atd... Takovy filtr je pak uplne k nicemu a muzes ho max dat nekomu na vykuchani...

A kdyz aftermarket, tak jsem u nas koukal v elitu po mts. Ti se snad aspon chlubi tim, ze delaji aspon full size napln :)
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

Re: DPF E61 - Nový aftermarket nebo použitý origo?

#4 Příspěvek od horan »

Taky pred montazi zkontroluj, jestli vsechno funguje. Termostaty, zhaveni, egr, vstriky (asi vyndavat nebudes na test)...... Aby si nebyl prekvapenej, ze neregenerujes nebo si ucpanej.
Me se libi jak spousta lidi meni filtry, ale uz malokdo resi proc se zacpal a pak breci znovu.
mcerno
Registrovaný
Příspěvky: 77
Registrován: sob 15.01.2011 01:00

Re: DPF E61 - Nový aftermarket nebo použitý origo?

#5 Příspěvek od mcerno »

Regenerace by mela probihat v poradku, toho se nebojim. Po koupi jsem daval novou jednotku zhaveni, svicky a oba dva termostaty. Teplota na motoru je nad 90C. Jednotky jsou bez chyb. Vstriky se mi zdaji ok, najezd maji 180k.
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

Re: DPF E61 - Nový aftermarket nebo použitý origo?

#6 Příspěvek od horan »

Nevis proc puvodni majitel vyhodil dpf? Nikdo ho nevyndava jen tak.
mcerno
Registrovaný
Příspěvky: 77
Registrován: sob 15.01.2011 01:00

Re: DPF E61 - Nový aftermarket nebo použitý origo?

#7 Příspěvek od mcerno »

To bohuzel presne nevim, pan nahle umrel.
Vdove trvalo rok nez vyridila pozustalost, mezitim to stalo v garazi.
Pak to dale znamemu do bazaru na prodej.
Vdova o filtru nic nevedela, bazarnik delal mrtveho brouka, ale dal 10k slevu.
Po koupi byla 1 svicka, jednotka a hlavni termostat KO.
Rekl bych, ze to ucpal bazarnik a nechal to odstranit.
Kubajz93
Registrovaný
Příspěvky: 42
Registrován: pát 26.02.2016 01:00

Re: DPF E61 - Nový aftermarket nebo použitý origo?

#8 Příspěvek od Kubajz93 »

Já bych to s tím čištěním neviděl tak černě, sám sem si ho teď vyčistil doma vapkou a už bych se toho vůbec nebál, a nikdy to řešit nebudu, pokud se z nějakého důvodu zacpe znova tak ho zase vyčistím, je to friendly use - pokud máš ten starší typ kde je DPF samostatně cca 1m za katíkem pod autem, povolíš (nepovolíš- uřízneš :lol: ) 8 šroubů a je dole.
Stálo to celkem asi 6h vapkování + mafrasol, ale dostal jsem z něho i nespalitelný zbytky - z komůrek lezli oranžové mazlavé červíky. Vysušit to neni taková trága je celkem průchozí, takže stačí vyfoukat.

Jinak sám od sebe se nezacpe, stačí jakákoliv chyba o který nemusíš vědět, já jezdil 4 měsíce bez regenerace
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: DPF E61 - Nový aftermarket nebo použitý origo?

#9 Příspěvek od Misanek »

Tak pak dej vědět, jak dlouho ti vydržel bez dalších problémů s regenerací
JH76
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: stř 19.09.2012 00:00
Bydliště: 0U0 0000

Re: DPF E61 - Nový aftermarket nebo použitý origo?

#10 Příspěvek od JH76 »

Zkusím se do toho s dovolením vmísit. Po tom, co jsem tu na fóru v posledních měsících a letech leccos načetl, bych se asi už trochu bál čištění DPF mokrou cestou, víc bych o tom přemýšlel a v případě jeho zanesení bych to spíš řešil nějakou ověřenou metodou využívající suchou cestu (Advanpure apod.), i když to holt nějaké ne úplně malé peníze stojí. Ale v roce 2013 jsem měl minimum informací, takže jsem tehdy do DPF pustil Supermafrasol a WAPku - udělal jsem to v situaci, kdy DPF nejspíš ani podstatně zacpaný nebyl a žádné zjevné problémy s ním nebyly, jen mi prostě v palubním PC došel do nuly odpočet hodnoty 250.000 km nastavený natvrdo už z výroby a já jsem si tehdy myslel, že to znamená, že DPF je plný. Na druhou stranu jsem tehdy podvědomě tušil, že DPF by neudělalo dobře, kdyby šel zpět do auta vlhký. Postup té operace i s fotkami jsem kdysi dával sem na web:
http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... 2&start=30

Auto pořád vlastním, najel jsem s ním od té doby cca 65.000 km, celkem má najeto cca 315.000 km a DPF pořád funguje, normálně se regeneruje, nejsou s ním žádné problémy. Svůj podíl má samozřejmě to, že mám vyměněné termostaty, hlídám si teplotu motoru, stav žhavících svíček a další věci, kterými jsou úspěšné regenerace podmíněny.

Takže abych to nějak uzavřel: Kdyby se mi DPF zaplnil, asi bych teď zvažoval Advanpure a podobné suché metody. Ale na mém případě je vidět, že ani vyčištění mokrou cestou MIMO AUTO nemusí nutně a vždy DPF zabít, pokud se pak skutečně pořádně a důkladně vysuší, než se namontuje zpět do auta.

P.S. Mám už ten novější typ DPF, který je blíž k motoru a je v jednom kusu s katem (verze 170 kW, výroba 10/2006).
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: DPF E61 - Nový aftermarket nebo použitý origo?

#11 Příspěvek od Misanek »

super osobní reference :wink:

jenom abych to uvedl na pravou míru - můj příspěvek nebyl myšlen ani v nejmenším ironicky, či dokonce sakrasticky :) Jenom jsem to napsal z toho důvodu, že podle toho co jsem četl, tak profi číštění dpf není jen o propláchnutí tlakovou vodou, ale že je nutno jej nějak vysoušet atp.

každopádně ty a tvoje osobní zkušenosti jsounaopak příkladem toho, že výše uvedené profi čištění nemusí možná být nezbytně nutné. lae zase - je otázkou, zda-li jsi pouze světlou vyjímkou, u které dpf po tvojí metodě čištění stále funguje, nebo jestli je naopak takovýchto případů více. Dále se taky na stálé funkčnosti tvého dpf může podepisovat i to, že si sám hlídáš parametry, které jsou pro správnou regeneraci klíčové a udržuješ je v daných normách. A taky v tom může hrát roli to, že jsi ve skutečnosti fyzicky třeba dpf ani možná neměl téměř vůbec zanesený...

Těžko říct no :)
Kubajz93
Registrovaný
Příspěvky: 42
Registrován: pát 26.02.2016 01:00

Re: DPF E61 - Nový aftermarket nebo použitý origo?

#12 Příspěvek od Kubajz93 »

Tak přidám taky mojí zkušenost, snad ti to pomůže při rozhodování. Zhruba před 2 měsícema jsem řešil problém s nouzákem nnad 2500 , při rychlosti kolem 100km/h už se ani nedalo předjet. Dlouho jsem neslyšel auto regenerovat, je pravda že jsem přes zimu jezdil jen trasy do 10 km, nicméně ani delší trasy po dálnici nic, tak jsem si to začal dávat dohromady, bylo mi jasný že turbo to nepřefoukne. Tak jsem začal pátrat, začal sem u KO termostatů - výměna hlavního a egr problém částečně vyřešila, termostat ve výměníku asi KO nicméně normálně se dostanu na 95 stupnů když jedu dál jak 10 km. nicméně stále neregenerovalo. Diagnostika ukazovala chybu vyhřívání lambdy, a kolem 40g sazí v DPF, Objednal jsem tedy lambdu + další věci (výměna na autě noční můra). bylo mi jasné že filtr musí ven.

ČIŠTĚNÍ DPF: Co se čištění týče tak jsem o tom dost přečítal víceméně negativní ohlasy na čištění mokrou cestou a že to po vyčištění dlouho nevydrží atd. Dále mně všichni varovali že je obecný problém dostat tu vodu a vlhkost ven z těch kanálků. Známý takto čistil DPF na citroena a ten mu prask po nastartování.

Nicméně na UK foru jsem našel návod, tak jsem sehnal mafrasol (ten čistič pro DPF je šíleně drahý, mafrasol - pár stovek kč.)

DEMONTÁŽ:
Největší průser bylo filtr sundat dolu, mám ten typ který je zvlášť pod autem a hlavičky šroubů v podstatě neexistovaly, tudíž přišla na řadu flexa a vyvrtání zbytků. Za normálních okolností by to asi nebyl problém kdyby šrouby nebyly vysokopevnostní!! Takže nový vrták vydržel tak 3s než měl kulatou hlavičku. Vyřešeno hořákem -> rozpálit do červena a vymlátit ven.

ČIŠTĚNÍ: tady jsem udělal pěknou blbost, protože jsem tam nalil mafrasol nenaředěný (0,5l mafrasol bylo tuším na 30 l vody). byl extrémně pěnivý, takže při vapkování jsem zamořil celou ulici pěnou a zdálo se že to nebere konců. Pár hodin vapkování a postupně pěna začala mizet. Během vapkování postupně začala voda stříkat ven skrz všechny kanálky. ůpostupně lezl ven černej šlem + takoví červení červíci = spálené saze, které se regenovat nedají (z toho důvodu ten filt má určitou životnost postupně se zanáší nespalitelnými zbytky sazí). Po tom co jsem nalil z jedné strany ve vertikální poloze vodu, tak celkem rychle projela skrz.

SUŠENÍ: nechal jsem to pár hodin stát ve vertikální poloze. Dále jsem to dal do trouby asi na 3h vysušit na 60°C - bez výsledku.
Při vyfoukávání kompresorem z toho pořád lezla pěna - ale suchá, nicméně kolikrát jsem foukal do určitého místa, tolikrát z toho pořád lítala pěna. Nebralo to konců, až mi došla trpělivost a jelikož šel profouknout pusou, řekl jsem si že motor poslední zbytek musí vytlačit jak nic a ničemu to neublíži. Šel tedy na auto, nakvrdlal jsem ho cca 1 min to byl pěknej saigon - hrnečku vař (mám to natočené :D ) nicméně poté to přestalo a filtr suchý. Jel jsem na první projížďku cc 8 km a ihned to začlo cca na 20 min regenerovat.

jezdím už asi 2 měsíce, výfuk čistý, takže funguje a cca 1 za dva týdny si preventivně regeneruje (když jedu někam dál). :arrow: Chce to jen trochu trpělivosti a vyčístíš si ho dokonale sám. já už filtr nikdy řešit nebudu, nový kupovat nebudu, pokud se někdy z nějaké důvodu zanese , jen ho vyvapkuju čistou vodou a zase jezdím dál, je to friendly use, filtr je na 8 šroubech pod autem takže stačí jen obyč hever- je to trochu neergonomické ale dá se ;)
K.
JH76
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: stř 19.09.2012 00:00
Bydliště: 0U0 0000

Re: DPF E61 - Nový aftermarket nebo použitý origo?

#13 Příspěvek od JH76 »

Misanek píše: ...je otázkou, zda-li jsi pouze světlou vyjímkou, u které dpf po tvojí metodě čištění stále funguje, nebo jestli je naopak takovýchto případů více. Dále se taky na stálé funkčnosti tvého dpf může podepisovat i to, že si sám hlídáš parametry, které jsou pro správnou regeneraci klíčové a udržuješ je v daných normách. A taky v tom může hrát roli to, že jsi ve skutečnosti fyzicky třeba dpf ani možná neměl téměř vůbec zanesený...

Těžko říct no :)
Je to tak, samozřejmě z jednoho, dvou případů nejde dělat pravidlo, to není žádný reprezentativní vzorek, chtělo by to víc zkušeností dalších lidí. Jak na tom byl DPF před čištěním taky jednoznačně říct nemůžu, asi relativně dobře, docela překvapivě, protože měl v tu chvíli už 250 tis. km a první majitel (velká společnost) auto servisoval jen v autorizáku, odkud mám vytažené všechny faktury a termostaty se podle nich neměnily ani jednou a byly původní - to až já jsem se po načtení fóra začal jako první zajímat o teplotu, zjistil jsem, že mi to jezdí studený, a nechal jsem oba termostaty vyměnit (mám manuál, takže ten třetí - výměník - se mě netýkal). To, že ve 315 tis. km mi původní DPF pořád funguje, jak má (klepu na dřevo), dokládá, že hlídání stavu motoru a klíčových parametrů pro regeneraci má svůj význam.
JH76
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: stř 19.09.2012 00:00
Bydliště: 0U0 0000

Re: DPF E61 - Nový aftermarket nebo použitý origo?

#14 Příspěvek od JH76 »

Kubajz93 píše:...byl extrémně pěnivý, takže při vapkování jsem zamořil celou ulici pěnou a zdálo se že to nebere konců. Pár hodin vapkování a postupně pěna začala mizet. Během vapkování postupně začala voda stříkat ven skrz všechny kanálky. ůpostupně lezl ven černej šlem + takoví červení červíci = spálené saze, které se regenovat nedají (z toho důvodu ten filt má určitou životnost postupně se zanáší nespalitelnými zbytky sazí).
Tak to jsem si nedovolil, dělat to jen tak na ulici a pouštět to do běžné dešťové kanalizace. DPF jsem si naplnil roztokem a nechal to působit doma, ale na WAPku a ty první průplachy mi to vzal známý k nim do fabriky, kde mají nějakou svojí čističku, a udělal mi to tam.
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF E61 - Nový aftermarket nebo použitý origo?

#15 Příspěvek od Joshuax »

Prominte, ale v obou pripadech vidim problem... Mokre cisteni je u verze slozene s katem (170kW) i v pripade velmi kvalitniho vysuseni porad problem pro kat, takze dpf mozna v pohode, ale problem je v takovem pripade velmi agresivni cistidlo na katalyzator... Byva tam totiz problem s odlupovanim te aktivni vrstvy katalyzatoru. Kazda ta cast by se mela cistit zvlast, proto je potreba ten filtr tak jako tak rozrezat na patricne segmenty a to samo o sobe udelat nejde.
Stejne tak je pak velky problem s vysusovanim filtru, protoze tlak jde udelat jenom z jedne strany a protoze je mezi katem a dpf mezera, dochazi tam k poklesu tlaku a tim padem nedochazi k adekvatnimu strhavani vody z kanalku dpf ven, jako to jde udelat u verze 160kW, kde je jenom vlastni dpf. I tak je to slusny odrb...
A to ze to nekdo masti na silnici a na aute mu to po 8mi km pusti regeneraci a neprijde mu to divne (filtr by mel byt preci cisty, tak na co tak brzy regenerace), tak je asi nekde chyba... Voda do dpf proste nepatri v zadnem pripade... Ale tak mate kliku, co jsem koukal, tak ten navrh na kontrolu na stk neprosel, takze jeste na chvili bude klid ;)
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF E61 - Nový aftermarket nebo použitý origo?

#16 Příspěvek od Snejk »

vam porad unika princip dpfka ten filtr vlastne filtruje skrz tu keramickou stěnu... každý druhý kanálek je záslepka a z druhé strany taky, takže zepředu tam vletí spaliny a na konci narazí na záslepku ale "prosejou"se krz tu keramickou vložku do sousedního kanálku kterej je na vstupu uzavřený a na konci zas otevřený....
tudíž je vhodný pro průchod spalin ale správně by už molekula vody pro něj měla být překážka... to rozmáčení a propláchnutí wapkou znamená hlavně to že už jste ty záslepky na konci (ty červíky) prostřelili a voda tam začne protékat... takže ano saze to vyžene, filtr se pak i docela tváří vpohodě ale svoji funkci už plní asi jako když do něj někdo udělá díru vrtákem. neřikam že sem takhle nevyčistil min 100 filtru a většina z nich normalně jezdí. ale ted už to radší dam do normální firmy kde to vyčistí... už tak sem si z toho zadělal nejmíň na padesát rakovin kde čeho protože v těch hektolitrech sazích sem se koupal den co den :)
JH76
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: stř 19.09.2012 00:00
Bydliště: 0U0 0000

Re: DPF E61 - Nový aftermarket nebo použitý origo?

#17 Příspěvek od JH76 »

Ale jo, o tom se přít nemusíme... Jak jsem psal na začátku, dneska už bych to taky dal do nějaké firmy jako je Advanpure apod., jenže tehdy byly možnosti hodně omezené (konkrétně třeba Advanpure do ČR přišel z Německa tuším teprve vloni). Hlavně kdybych se teď mohl vrátit v čase o ty 4 roky zpět, tak bych jen vymazal odpočet životnosti DPF, nastavil bych ho znovu a tím by to skončilo. Kontroloval bych jen, jestli se regeneruje, a čištění bych řešil až v situaci jeho skutečného zaplnění a ne jen podle fikce zobrazované v palubním PC.

Jak je na tom můj DPF teď samozřejmě bez rozřezání vědět nemůžu, každopádně se regeneruje, regenerace v žádném případě neprobíhají podezřele často, auto z výfuku nezakouří prostě nikdy, ani když se mu naloží, a když sáhnu prstem do koncovek, tak prst zůstane krásně čistý. Nevím, nedokážu posoudit, jestli za téhle situace auto přesto škodí okolí stejně, jako kdybych tam vůbec žádný DPF neměl a byl by provrtaný/vytlučený/nahrazený trubkou.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF E61 - Nový aftermarket nebo použitý origo?

#18 Příspěvek od Snejk »

vzdyt rikam ze to funguje, cistil sem takhle asi 100 tech filtru a nefungovalo jich z toho tak 10 (ale tam uz to bylo tak nejak dopredu jasne, ono i z firmy mi ted obcas reknou ze ten filtr je specenej a muze se rovnou vyhodit), vsechny ostatni jezdi dodnes a funguji.
Odpovědět