Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

N53B30O0

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#301 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Jo dají tam upravené víčko s elektronickým vakuometrem a data lze vyčítat i za jízdy. Ve většině případů pozitivního odvětrání je v klikové skříni udržován podtlak přibližně 20-30hPa, více k dočtení zde https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace ... _id=127179
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#302 Příspěvek od pavproch »

starML píše:K6300 je relé řídící jednotky motoru. Obrázek
Už mám doma nové K6300 - jen mě fčíl napadlo - až to budu měnit, nechat auto uspat (tj. s ničím nehýbat/neotvírat dveře apod. aspoň 15minut...) nebo odpojit baterku nebo to dělat pod napětím? Nebo to radši nechat odporníkům, např. matizovi?

Kuju za rady...
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#303 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Nic extra vypínat nebo odpojovat nemusíš. Stačí vypnout motor, pokud máš START tlačítko tak vypnout i budíky a dát si klíček do kapsy. Tím budou všechny spotřebiče za relátkem odpojeny a že zůstane komora (6) v soklu pro relátko pod napětím ničemu nevadí. Uvolníš zajištění toho relátka a tahem a vikláním to relátko vytáhneš ze soklu.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#304 Příspěvek od pavproch »

Kuju.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#305 Příspěvek od pavproch »

Tak nic, no.... když sem se (s klíčem v kapse, přesně podle "návodu") probojoval až do správných míst, taxem zistil, že... tam kam ukazuje šipka, že by to relé mělo být je ... vzduch, nic, prostě pusto a prázdno... taxem to zase zavřel a nechám to rači odporníkům... :twisted:
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#306 Příspěvek od pavproch »

Dotaz na ostatní uživatele N53B30: jakou máte fčíl v těch hicech teplotu chladící kapaliny?


Mně diagnostika ukázala 99-100st C při venkovní teplotě +30st C a asi po 10 km ne moc ostré jízdy... nikdy jsem to nesledoval, nezajímalo mě to, vím ale že to lze vyvoval nějak i ve skrytém menu BC (nemám středovou kapličku a idrive) - spíš se ptám jen ze zvědavosti, jestli N53 je opravdu až tak moc vyskoteplotní motor?!?!
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#307 Příspěvek od JaraX »

vzhledem k tomu že při 97C teprve začně pouštět termostat, je teplota kolem stovky naprosto normální, N62 třeba má běžně kolem 110C
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#308 Příspěvek od pavproch »

dík
MMM123
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: sob 11.04.2015 00:00

Re: N53B30O0

#309 Příspěvek od MMM123 »

Ja som teplotu sledoval (cez hidden menu) vlani v lete, keď boli cca dva týždne teploty 34-36°C.
Pri pomalšej jazde v meste a cez dediny bola bežná teplota vody 97-100°.
Pri väčšej rýchlosti po okreskách a diaľniciach klesla, cca 95-92°.
Po jazde som vyskúšal pri stojacom vozidle na voľnobeh, kedy sa zopne ventilátor, bolo to presne pri 110°.
Konzultoval som to so známym technikom z autorizovaného servisu BMW, bolo mi povedané, že je to v poriadku a takéto teploty sú pre N53B30 OK.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#310 Příspěvek od starML Člen Klubu »

pavproch píše:.... když sem se probojoval až do správných míst ..
To byl cvičný pokus, protože starML je vůl a dal tam fotku z 5er. Teď už jsem se podíval lépe :D :
Obrázek
Pajk85 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2873
Registrován: úte 26.04.2016 00:00

Re: N53B30O0

#311 Příspěvek od Pajk85 Člen Klubu »

:lol:
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: N53B30O0

#312 Příspěvek od TANN3R »

starML píše:
pavproch píše:.... když sem se probojoval až do správných míst ..
To byl cvičný pokus, protože starML je vůl a dal tam fotku z 5er. Teď už jsem se podíval lépe :D
Myslím, že ve skutečnosti to byla 6er, 645Ci :D , ale to je jedno..
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#313 Příspěvek od pavproch »

@star: kuju za potvrzení, že nejsem blbec, který nerozumí obrázkům.... zkusím to teda znova.... ;)
Bury
Registrovaný
Příspěvky: 76
Registrován: ned 18.09.2016 20:21
Bydliště: Poděbrady

Re: N53B30O0

#314 Příspěvek od Bury »

pavproch píše:Dotaz na ostatní uživatele N53B30: jakou máte fčíl v těch hicech teplotu chladící kapaliny?


Mně diagnostika ukázala 99-100st C při venkovní teplotě +30st C a asi po 10 km ne moc ostré jízdy... nikdy jsem to nesledoval, nezajímalo mě to, vím ale že to lze vyvoval nějak i ve skrytém menu BC (nemám středovou kapličku a idrive) - spíš se ptám jen ze zvědavosti, jestli N53 je opravdu až tak moc vyskoteplotní motor?!?!
mám N52 a spíše sleduji teplotu oleje (přeprogramoval jsem kombi ecu, aby ukazovala aktuální teplotu oleje místo aktuální spotřeby ;) ) a ted pri 30st. mám teplotu okolo 113st. pri popojizdeni v koloně, jinak tak 107st. pri normální jízdě, takže myslím že teplota vody je ok (olej je vždy o neco výše než voda)...
E91 330i, N52, manual, M-Paket, (2/2006)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#315 Příspěvek od pavproch »

Mně wolej v N52 drží stabilně 115-120 st C (m4Zlik má ukazatel těploty woleje), v N53 netuším (protože 3er ten ukazatel nemá)....
Bury
Registrovaný
Příspěvky: 76
Registrován: ned 18.09.2016 20:21
Bydliště: Poděbrady

Re: N53B30O0

#316 Příspěvek od Bury »

Jak píšu da se přeprogramovat ukazatel aktuální spotřeby na ukazatel teploty oleje ;) jinak co leješ za olej do N52 a N53? Já dávám Millers Oil... Jinak sry za OT v tomto topicu...
E91 330i, N52, manual, M-Paket, (2/2006)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#317 Příspěvek od pavproch »

IMHO to není offtopič: do obou motorů (m4Zlik: N52B30 190kW a 3er: N53B30 200 kW) liju Millers CFS 5w-40 a měním co 15tis (3er), resp. po sezoně (m4Zlik, což je 4-8 tis km)

Dík za info o možnosti přeprogramování (pro mne zbytečného ) ukazatele okamžité spotřeby .
Bury
Registrovaný
Příspěvky: 76
Registrován: ned 18.09.2016 20:21
Bydliště: Poděbrady

Re: N53B30O0

#318 Příspěvek od Bury »

já leju Millers Oil Trident 5W40 specifikaci LL01, protože jsem se po prostudování fór dozvěděl, že pro N52 nepřímovstřiky je LL01 lepší (samozřejmě s intervaly max 15k km/rok), takže pro mě cena/výkon super, ale kdybych auto používal na okruhy, tak určitě jdu do CFS+

jinak není zač, kdyby měl někdo zájem ohledně teploty oleje místo okamžité spotřeby, tak jsem založil vedlejší topic s přiloženým návodem... tady http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=94463
E91 330i, N52, manual, M-Paket, (2/2006)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#319 Příspěvek od pavproch »

pavproch píše:Tak nic, no.... když sem se (s klíčem v kapse, přesně podle "návodu") probojoval až do správných míst, taxem zistil, že... tam kam ukazuje šipka, že by to relé mělo být je ... vzduch, nic, prostě pusto a prázdno... taxem to zase zavřel a nechám to rači odporníkům... :twisted:
Tak ani pokus č. 2 se nevydařil.... realita zase neodpovídá obrazovému návodu.... taxem to zase složil zpět... ale získávám v tom praxi - napodruhé rozborka i sborka trvala pomovinu doby prvního pokusu...

Návod:
Obrázek

Ve skutečnosti to tam vypadá takle:

Obrázek

Obrázek

Troufne si někdo poradit, kde by se tam to relé K6300 mohlo skrývat?
de-nitro
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: čtv 29.01.2015 01:00

Re: N53B30O0

#320 Příspěvek od de-nitro »

ta cerna pixla na tom schematu je drzak pojistek kterej jsem naposled videl na e46
Odpovědět