Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
N53B30O0
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: N53B30O0
Jo dají tam upravené víčko s elektronickým vakuometrem a data lze vyčítat i za jízdy. Ve většině případů pozitivního odvětrání je v klikové skříni udržován podtlak přibližně 20-30hPa, více k dočtení zde https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace ... _id=127179
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Už mám doma nové K6300 - jen mě fčíl napadlo - až to budu měnit, nechat auto uspat (tj. s ničím nehýbat/neotvírat dveře apod. aspoň 15minut...) nebo odpojit baterku nebo to dělat pod napětím? Nebo to radši nechat odporníkům, např. matizovi?starML píše:K6300 je relé řídící jednotky motoru.
Kuju za rady...
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: N53B30O0
Nic extra vypínat nebo odpojovat nemusíš. Stačí vypnout motor, pokud máš START tlačítko tak vypnout i budíky a dát si klíček do kapsy. Tím budou všechny spotřebiče za relátkem odpojeny a že zůstane komora (6) v soklu pro relátko pod napětím ničemu nevadí. Uvolníš zajištění toho relátka a tahem a vikláním to relátko vytáhneš ze soklu.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Kuju.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Tak nic, no.... když sem se (s klíčem v kapse, přesně podle "návodu") probojoval až do správných míst, taxem zistil, že... tam kam ukazuje šipka, že by to relé mělo být je ... vzduch, nic, prostě pusto a prázdno... taxem to zase zavřel a nechám to rači odporníkům... 

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Dotaz na ostatní uživatele N53B30: jakou máte fčíl v těch hicech teplotu chladící kapaliny?
Mně diagnostika ukázala 99-100st C při venkovní teplotě +30st C a asi po 10 km ne moc ostré jízdy... nikdy jsem to nesledoval, nezajímalo mě to, vím ale že to lze vyvoval nějak i ve skrytém menu BC (nemám středovou kapličku a idrive) - spíš se ptám jen ze zvědavosti, jestli N53 je opravdu až tak moc vyskoteplotní motor?!?!
Mně diagnostika ukázala 99-100st C při venkovní teplotě +30st C a asi po 10 km ne moc ostré jízdy... nikdy jsem to nesledoval, nezajímalo mě to, vím ale že to lze vyvoval nějak i ve skrytém menu BC (nemám středovou kapličku a idrive) - spíš se ptám jen ze zvědavosti, jestli N53 je opravdu až tak moc vyskoteplotní motor?!?!
Re: N53B30O0
vzhledem k tomu že při 97C teprve začně pouštět termostat, je teplota kolem stovky naprosto normální, N62 třeba má běžně kolem 110C
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
dík
Re: N53B30O0
Ja som teplotu sledoval (cez hidden menu) vlani v lete, keď boli cca dva týždne teploty 34-36°C.
Pri pomalšej jazde v meste a cez dediny bola bežná teplota vody 97-100°.
Pri väčšej rýchlosti po okreskách a diaľniciach klesla, cca 95-92°.
Po jazde som vyskúšal pri stojacom vozidle na voľnobeh, kedy sa zopne ventilátor, bolo to presne pri 110°.
Konzultoval som to so známym technikom z autorizovaného servisu BMW, bolo mi povedané, že je to v poriadku a takéto teploty sú pre N53B30 OK.
Pri pomalšej jazde v meste a cez dediny bola bežná teplota vody 97-100°.
Pri väčšej rýchlosti po okreskách a diaľniciach klesla, cca 95-92°.
Po jazde som vyskúšal pri stojacom vozidle na voľnobeh, kedy sa zopne ventilátor, bolo to presne pri 110°.
Konzultoval som to so známym technikom z autorizovaného servisu BMW, bolo mi povedané, že je to v poriadku a takéto teploty sú pre N53B30 OK.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: N53B30O0
To byl cvičný pokus, protože starML je vůl a dal tam fotku z 5er. Teď už jsem se podíval lépepavproch píše:.... když sem se probojoval až do správných míst ..


Re: N53B30O0
Myslím, že ve skutečnosti to byla 6er, 645CistarML píše:To byl cvičný pokus, protože starML je vůl a dal tam fotku z 5er. Teď už jsem se podíval lépepavproch píše:.... když sem se probojoval až do správných míst ..

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
@star: kuju za potvrzení, že nejsem blbec, který nerozumí obrázkům.... zkusím to teda znova.... 

Re: N53B30O0
mám N52 a spíše sleduji teplotu oleje (přeprogramoval jsem kombi ecu, aby ukazovala aktuální teplotu oleje místo aktuální spotřebypavproch píše:Dotaz na ostatní uživatele N53B30: jakou máte fčíl v těch hicech teplotu chladící kapaliny?
Mně diagnostika ukázala 99-100st C při venkovní teplotě +30st C a asi po 10 km ne moc ostré jízdy... nikdy jsem to nesledoval, nezajímalo mě to, vím ale že to lze vyvoval nějak i ve skrytém menu BC (nemám středovou kapličku a idrive) - spíš se ptám jen ze zvědavosti, jestli N53 je opravdu až tak moc vyskoteplotní motor?!?!

E91 330i, N52, manual, M-Paket, (2/2006)
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Mně wolej v N52 drží stabilně 115-120 st C (m4Zlik má ukazatel těploty woleje), v N53 netuším (protože 3er ten ukazatel nemá)....
Re: N53B30O0
Jak píšu da se přeprogramovat ukazatel aktuální spotřeby na ukazatel teploty oleje
jinak co leješ za olej do N52 a N53? Já dávám Millers Oil... Jinak sry za OT v tomto topicu...

E91 330i, N52, manual, M-Paket, (2/2006)
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
IMHO to není offtopič: do obou motorů (m4Zlik: N52B30 190kW a 3er: N53B30 200 kW) liju Millers CFS 5w-40 a měním co 15tis (3er), resp. po sezoně (m4Zlik, což je 4-8 tis km)
Dík za info o možnosti přeprogramování (pro mne zbytečného ) ukazatele okamžité spotřeby .
Dík za info o možnosti přeprogramování (pro mne zbytečného ) ukazatele okamžité spotřeby .
Re: N53B30O0
já leju Millers Oil Trident 5W40 specifikaci LL01, protože jsem se po prostudování fór dozvěděl, že pro N52 nepřímovstřiky je LL01 lepší (samozřejmě s intervaly max 15k km/rok), takže pro mě cena/výkon super, ale kdybych auto používal na okruhy, tak určitě jdu do CFS+
jinak není zač, kdyby měl někdo zájem ohledně teploty oleje místo okamžité spotřeby, tak jsem založil vedlejší topic s přiloženým návodem... tady http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=94463
jinak není zač, kdyby měl někdo zájem ohledně teploty oleje místo okamžité spotřeby, tak jsem založil vedlejší topic s přiloženým návodem... tady http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=94463
E91 330i, N52, manual, M-Paket, (2/2006)
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Tak ani pokus č. 2 se nevydařil.... realita zase neodpovídá obrazovému návodu.... taxem to zase složil zpět... ale získávám v tom praxi - napodruhé rozborka i sborka trvala pomovinu doby prvního pokusu...pavproch píše:Tak nic, no.... když sem se (s klíčem v kapse, přesně podle "návodu") probojoval až do správných míst, taxem zistil, že... tam kam ukazuje šipka, že by to relé mělo být je ... vzduch, nic, prostě pusto a prázdno... taxem to zase zavřel a nechám to rači odporníkům...
Návod:

Ve skutečnosti to tam vypadá takle:


Troufne si někdo poradit, kde by se tam to relé K6300 mohlo skrývat?
Re: N53B30O0
ta cerna pixla na tom schematu je drzak pojistek kterej jsem naposled videl na e46