Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
N53B30O0
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Nikdo nic?
Nebo aspoň radu/odkaz, kde bych si to mohl nastudovat (jako strojař se elektrickýmn otázkám snažím vyhýbat jak jen to jde...)
Nebo aspoň radu/odkaz, kde bych si to mohl nastudovat (jako strojař se elektrickýmn otázkám snažím vyhýbat jak jen to jde...)
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: N53B30O0
Tak jo Pavle, elektrikář rád pomůže - tam, kde máš palec levé ruky jsou zkroucené dráty a pod ním je "něco", co vypadá jako relátko, ale na rozdíl od předchozího obrázku z WDS má dráty směrem dolů. Totéž (=obráceně) je na dalším vyobrazení z ETK, kde jsem si dovolil z důvodu věrohodnosti použít Tvoje VIN.

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=61_3934
Takže se k tomu znova dopracuj a vyndej tu černou kostičku. Ty dráty zůstanou dole v relé-soklu (držáku), protože elektrice je úplně fuk, kudy dráty vedou. Na tom relátku, které vyndáš a tom náhradním musí být stejné orientované kontakty (tohle není jedno) a jejich označení musí odpovídat označení na původním i náhradním relátku, tj. 30, 87, 87 a 85. A při vytahování si všimni, jakou orientaci kontaktů mělo to původní relátko - musíš ho tam namáčknout stejně. Je to tak udělané, že se jinak zasunout nedá, ale větší silou jde všechno.
Ten relé-sokl vypadá takto:


http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=61_3934
Takže se k tomu znova dopracuj a vyndej tu černou kostičku. Ty dráty zůstanou dole v relé-soklu (držáku), protože elektrice je úplně fuk, kudy dráty vedou. Na tom relátku, které vyndáš a tom náhradním musí být stejné orientované kontakty (tohle není jedno) a jejich označení musí odpovídat označení na původním i náhradním relátku, tj. 30, 87, 87 a 85. A při vytahování si všimni, jakou orientaci kontaktů mělo to původní relátko - musíš ho tam namáčknout stejně. Je to tak udělané, že se jinak zasunout nedá, ale větší silou jde všechno.

Ten relé-sokl vypadá takto:

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Kura, tak to sem byl opravdu kůsek od teho.... Kuju, bude pokus č. 3.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Tak pokus č. 3 odkládám, neb sem přišel zase na disproporce....

Chjo no....

Chjo no....
Re: N53B30O0
Hlavni rele je to cerny,zadny jiny rele na motor to auto nema,mam to na n54 stejne.Jeste muzes mit vadny nektery z relatek co jsou pripajeny vevnitr v pojistkovce ale to neni uplne bezna zavada imo.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
já ale koupil v autorizáku hlavní relé K6300 podle VIN a dostal MODRÉ, ne černé....
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Kuwa, kuwa, kuwa.... taxem fčera dostal nepříliš optimistickou odpověd na otázku ohledně rozsvěcující se kontrolky mazání při dostatku oleje....
MOHLY BY to být přidřené misky ojničncíh ložisek, prý se to u N53 po 200+tis km občas stává.... ach jo...
Jelikož mi chybí jen asi 400 km do řádného servisu, tak to opatrně dojedu, při servisu udělám Engine Flush od Millerse, potom průplach, dám nový CFS + filtr a budu jezdit "normálně" a budu to sledovat - dyž sa ta kontrolka rozsvítí znova, tak.... olej ven, motor ven, vana ven a prohlídka/výměna... chjo no... dyž už to bude tak, tak přitem nechám udělat i celou generálku motoru (kterou sem sice plánoval až na 300tis km, ale co už, tak ji halt udělám už při necelých 240 tis km...)
MOHLY BY to být přidřené misky ojničncíh ložisek, prý se to u N53 po 200+tis km občas stává.... ach jo...
Jelikož mi chybí jen asi 400 km do řádného servisu, tak to opatrně dojedu, při servisu udělám Engine Flush od Millerse, potom průplach, dám nový CFS + filtr a budu jezdit "normálně" a budu to sledovat - dyž sa ta kontrolka rozsvítí znova, tak.... olej ven, motor ven, vana ven a prohlídka/výměna... chjo no... dyž už to bude tak, tak přitem nechám udělat i celou generálku motoru (kterou sem sice plánoval až na 300tis km, ale co už, tak ji halt udělám už při necelých 240 tis km...)
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Btw, můj dvorní mechanik si s 3er předefčírem sjel (na STK a ME a zpět = schopen, odveden na 2 roky... ufffff....
) a oznámil mi , co já v poslední době cítil taky ale nechtěl si to připustit.... ze skoro 300 hlavého stáda co tam bylo, takových nějakých 50 kobyl umřelo..... navíc to někdy lehce cuká v tahu, nejde tak lineárně jak šlo dřív a furt temu ty nepadají otáčky při větším zápřahu.... prostě v tym motoru je něco (skoro) špatně.... a budeme to muset řešit....

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: N53B30O0
Hm hmm možná cukají ty pověstný vstřiky, leda jezdit a čistit. Shell vylepšila V-powery pro dnešní přímovstřiky viz.. http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... 0#p1091051
A s výkonem se jet zklamat na brzdu se taky každýmu nechce, njn.
A s výkonem se jet zklamat na brzdu se taky každýmu nechce, njn.

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
šell (to sfinstvo....
) do nádrže jen přes mou mrtvolu.....
vstřiky tam mám už asi třetí .....preventivně....

vstřiky tam mám už asi třetí .....preventivně....
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
btw, neska sem jel domů do ta3 a těch 220km ujel bez rozsvícení či jiných ztrát, ale nejede to 100%... chjo no....
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: N53B30O0
Bohu žel, přímovstřikové ventily vyčistíš jen granulátem z vlašských ořechů.http://auto-mania.cz/shell-predstavuje-nova-premiova-paliva/ píše:...na sacích ventilech u zážehových agregátů s nepřímým vstřikováním.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Jaxem neska šlapal z kopca taxem uvažoval (do kopca nělzja, nedostatek kyslíku) .... a začíná se mi to v hlavě srovnávat..... na podzim, teda pokud se brambor nerozsype dříff, mu asi nadělím kompletně NOVÝ drivetrain (motor, převodovka, spojka, dvouhmota, VTG a samozřejmě vše, co je na tom navěšeno - rozvody, čerpadla oleje i vody, řemeny, kladky, klapa sání....) - vše nové díly z BMW, žádná druhovýroba či šroťák..... a opět to zajedu systémem pedal to metal od prvního km....
Otázka je - koho oslovit? Samozřejmě Mirage, ale koho dalšího? JaraX o mně (teda N53) nemá zájem.....
Otázka je - koho oslovit? Samozřejmě Mirage, ale koho dalšího? JaraX o mně (teda N53) nemá zájem.....
Re: N53B30O0
Hele, ty seres peníze? Protože jinak si nedokážu vysvětlit tvoje odhodlání tohle dělat, ještě pak u Mirage..
To bude servis tak za 600k, u Mirage tak krát dva 


- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Neseru. Sere mě Brusel, bo jinak bych si koupil nové.... chcu benzín atmosféru více než 4 hrnky, manuál, čtyřhrab a kombík (EDIT: bez přiblblých asistentů všehokoliv a bez navigace) ..... díky Bruseli (dle vzoru prtel) si už takové nové nekoupím..... NASRAT!
Re: N53B30O0
Ty si blázon..pavproch píše:Jaxem neska šlapal z kopca taxem uvažoval (do kopca nělzja, nedostatek kyslíku) .... a začíná se mi to v hlavě srovnávat..... na podzim, teda pokud se brambor nerozsype dříff, mu asi nadělím kompletně NOVÝ drivetrain (motor, převodovka, spojka, dvouhmota, VTG a samozřejmě vše, co je na tom navěšeno - rozvody, čerpadla oleje i vody, řemeny, kladky, klapa sání....) - vše nové díly z BMW, žádná druhovýroba či šroťák..... a opět to zajedu systémem pedal to metal od prvního km....
Otázka je - koho oslovit? Samozřejmě Mirage, ale koho dalšího? JaraX o mně (teda N53) nemá zájem.....

Re: N53B30O0
jarax by zájem i měl, ale jednak není čas (na půl roku dopředu plno) a jednak mi přijde plýtvání mým časem hrabat se v přímovstřiku kterej se stejně zesere, nevidím důvod do toho auta tak investovat, málo motor, málo koní, moc problémů, moc peněz. Samozřejmě je to každýho věc a každej to vidí jinak. toť můj pohled na věc. nebere to zle nebo osobně.
a tvůj názor je prostě relativní, každý je na nějakém levelu a na jinej se dívá blbě, já bych nechtěl přímovstřik a méně než V8, ty bys nechtěl turbo a méně než R6, a jinej kdo má R4 turbo přímovstřik by zas nechtěl R3 hybrid přímovstřik.
a tvůj názor je prostě relativní, každý je na nějakém levelu a na jinej se dívá blbě, já bych nechtěl přímovstřik a méně než V8, ty bys nechtěl turbo a méně než R6, a jinej kdo má R4 turbo přímovstřik by zas nechtěl R3 hybrid přímovstřik.
Re: N53B30O0
hmm teda novy je novy ale nez davat 350k za motor mozna bych zvazil nakej rebuild...
Re: N53B30O0
Při tomhle uvažovaném rozpočtu by se ti vyplatilo tam nechat zastavět S54, s trochou snahy by to šlo i legalizovat (ať už skutečně nebo kamufláží - předělat vrchní kryty ala N53).
“Ability is what you're capable of doing.”
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Samozřejmě i nad S54 sem uvažoval, ale problém vidím (možná zbytečně) v tom xDrive.... to tam mám a chcu nechat....
@JaraX: dík za upřímnou odpověď.
@JaraX: dík za upřímnou odpověď.