Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
N53B30O0
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: N53B30O0
Na S54 jde naroubovat vana z M54 E46 330xi, takže 4x4 by šlo.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Dík za info, otázka je, zdali se dneska ještě dá sehnat S54B32 - NOVÝ, NEJETÝ.... 

Re: N53B30O0
v bmw uz jenom repas vymennym zpusobem
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
No právě.... asi teda zůstanu u N53 - ten teda doufám, se ještě v BMW nový a nejetý sehnat dá....
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Servis proveden dle popisu výše, fčíl s tím budu normálně jezdit a uvidíme.....pavproch píše:neska sem 220km do ta3 dojel bez ztráty desítky, ale ... nejede to uplně 100%.... chjo no....pavproch na BMW klubu píše:Kuwa, kuwa, kuwa.... taxem fčera dostal nepříliš optimistickou odpověd na otázku ohledně rozsvěcující se kontrolky mazání při dostatku oleje....
MOHLY BY to být přidřené misky ojničncíh ložisek, prý se to u N53 po 200+tis km občas stává.... ach jo...
Jelikož mi chybí jen asi 400 km do řádného servisu, tak to opatrně dojedu, při servisu udělám Engine Flush od Millerse, potom průplach, dám nový CFS + filtr a budu jezdit "normálně" a budu to sledovat - dyž sa ta kontrolka rozsvítí znova, tak.... olej ven, motor ven, vana ven a prohlídka/výměna... chjo no... dyž už to bude tak, tak přitem nechám udělat i celou generálku motoru (kterou sem sice plánoval až na 300tis km, ale co už, tak ji halt udělám už při necelých 240 tis km...)
Btw, můj dvorní mechanik si s 3er předefčírem sjel (na STK a ME a zpět = schopen, odveden na 2 roky... ufffff....) a oznámil mi , co já v poslední době cítil taky ale nechtěl si to připustit.... ze skoro 300 hlavého stáda co tam bylo, takových nějakých 50 kobyl umřelo..... navíc to někdy lehce cuká v tahu, nejde tak lineárně jak šlo dřív a furt temu ty nepadají otáčky při větším zápřahu.... prostě v tym motoru je něco (skoro) špatně.... a budeme to muset řešit....
Re: N53B30O0
Vzhledem k tomu, že jsem po pohyboval na podobný spotřebě cca. 1l/2500km, nechal jsem nakonec vyměnit to víko, do výměny pouze tý membríny se mechanikovi nechtělo, jak jsem očekával. Celkem mě to vyšlo na 11tis i s prací. Olej se zatím nehnul, uvidím, jak se to bude vyvíjet a dám vědět pak.MMM123 píše:tak ja som práve začal boj s vysokou spotrebou oleja v mojom N53B30U0 3,00l 160kW. Auto /325i E90 xDrive/ som kúpil po 1.majiteľovi (predané na Slovensku, žiadny dovoz) s nájazdom cca 60000km, bola dobrá cena, nakoľko mu zobrali vodičák za alkohol. Bohužiaľ, ten pacient menil v záruke predpisový olej 5w30 C3 podľa doporučení BMW, čiže za tých 60000km ho vymenil 2x. Takže keď som ho od neho kúpil, už mal spotrebu oleja cca 1L/3000km. Po kúpe som okamžite zmenil viskozitu oleja na 5W40, a to aj na základe legendárneho článku pána mechanika BMW mentuliho, olej som zmenil na Quartz Ineo MC3 5W40 a plnil každých 6-7000km. Spotreba zostala rovnaká, a teraz k nájazdu cca 100000km sa začala zvyšovať na cca 1L/2500km. Po preštudovaní xxx informácií o predmetnom motore a olejoch som usúdil, že nie je žiaden relevantný dôvod dávať tam olej špecifikácie ACEA C3 (olej C3 5w30 je doporučovaný v mazacom pláne každého výrobcu), ale A3/B3/B4. Interval výmeny oleja by nemal presiahnuť 7000km, viď http://mywikimotors.com/n53b30/#SpecsPajk85 píše:Já do N53 liju tak litr 1x za 5t km. Ale mám 5w30 od koupi a budu přecházet na 5w40, tak uvidíme.
Tak som teraz pri 102000km urobil preplach s PRO-TEC Engine Flush (nerozpúšťa karbón) a nalial na skúšku Shell Hellix Ultra 5W40 (ACEA A3/B3/B4), pretože myslím že olej C3 do tohto motoru nepatrí. Po cca 200 najazdených km sa mierka oleja (bohužiaľ elektronická) nepohla, to je dobré znamenie. Uvidím, čo bude ďalej.
Ďakujem za každú radu ohľadom zníženia spotreby oleja. Som si vedomý, že možné škody spôsobené 1. užívateľom auta pri dodržiavaní LongLife olejov a intervalov už asi nenapravím, motor môže byť zakarbónovaný. Zatiaľ nemám s autom žiadny problém (štartuje na 1.ťuk pri -15/+40°C, otáčky nekolíšu, žiadne chyby, spotreba 9L/100km pri viac ako svižnom štýle jazdy, spoľahlivosť 100%-zatiaľ sa nevyskytla žiadna problémová situácia), len ma trápi tá vysoká spotreba oleja.
Re: N53B30O0
To ma zaujíma. A koľko km si od výmeny veka najazdil ? Pokiaľ by som vedel, že dôvodom spotreby oleja je membrána, asi by som to veko (alebo pracne samotnú membránu) vymenil tiež. Mňa ale každý mechanik presviedča, že olej najskôr uniká okolo tesnení ventilových tyčiek.mykovec píše:Vzhledem k tomu, že jsem po pohyboval na podobný spotřebě cca. 1l/2500km, nechal jsem nakonec vyměnit to víko, do výměny pouze tý membríny se mechanikovi nechtělo, jak jsem očekával. Celkem mě to vyšlo na 11tis i s prací. Olej se zatím nehnul, uvidím, jak se to bude vyvíjet a dám vědět pak.
Budem ti vďačný keď dáš vedieť ako sa to u teba vyvíja po najzdení pár tisíc km.
Re: N53B30O0
Dnes jsem přešel z 5w30 na 5w40, dle místních rad. Tak jsem zvědavej, kolik to bude žrát, protože někdo udává, že po výměně už nedolívá. Jo a v BMW na mě celkem koukali, proč chci lít 5w40, že naopak by to chápali.
Re: N53B30O0
V BMW sa nad viacerymi normalnymi vecami velmi cuduju, ja sa zase cudujem ako moze robit automechanika kuchar casnik
.

Re: N53B30O0
Ahoj,
Ja jsem tu už někde psal že mám vysokou spotřebu oleje. Přešel jsem na 5w-40 a pak nekolikrat dolival dost brzy. Při poslednim doliti jsem dolil litr 5w-40 a smazal pocitadlo km. Další doliti bylo po 1800km. V průběhu toho jsem vyměnil membranu ve ventildeklu i s víčkem.
Tak teď dělám repete.
Na okraj: muj n53 ma najeto cca 345tis km
Ještě bych mohl zkusit přejit na nějaky ten 5w-40 nano od millerse...
Ja jsem tu už někde psal že mám vysokou spotřebu oleje. Přešel jsem na 5w-40 a pak nekolikrat dolival dost brzy. Při poslednim doliti jsem dolil litr 5w-40 a smazal pocitadlo km. Další doliti bylo po 1800km. V průběhu toho jsem vyměnil membranu ve ventildeklu i s víčkem.
Tak teď dělám repete.
Na okraj: muj n53 ma najeto cca 345tis km
Ještě bych mohl zkusit přejit na nějaky ten 5w-40 nano od millerse...
Re: N53B30O0
Já koupil Millers a najeto mám 130t km. 5w30 jsem dolil cca 2l na 8t km. No uvidíme, co se bude dít dál. Jinak zdá se mi, že motor je tišší jak se tu píše, ale jezdím s tím olejem první den, takže to budu ještě pozorovat.
Re: N53B30O0
Jezdím "Nano" Millers již několik let na více autech. Do N53B3 šel hned při první výměně. Ze spotřeby cca 1l/2000 km (dle stylu jízdy - při klidné jízdě spotřeba téměř nulová, po nějakém sportovním svezení klidně deci nebo dvě oleje po pár minutách) je spotřeba zatím nulová, a to i přes větší míru sportovního ježdění. Zvuk na volnoběh taky lepší, i když pořád to není úplně sametové 

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Já teda s daily N53B30 jezdím podobně jako s m4Zlikovým N52B30 (čti: po zahřátí furt v redline) a po přechodu z 5w-30 na millers 5w40 (CFS) sem žádnou změnu ve spotřebě woleje nezaznamenal, pořád je to 0,5 až 1 litru mezi výměnama (15tis km)
Re: N53B30O0
To je ovšem krásný číslo.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Asi sem měl/mám štěstí na kus čico, protože sem to zajížděl systémem pedal-to-metal - první nastartování nového auta v saloonu, pár km to zahřát a pak 40-60-80-100% (až do omezovače), žádný sraní s novou paní - a kupodivu to ani po 240 tis km wolej nežere....
A jesli tomu někdy udělám generálku nebo rovnou vyměním celý motor za fungl nový (což plánuju tak nebo tak okolo 300 tis km), tak to budu potom zajíždět stejně....

A jesli tomu někdy udělám generálku nebo rovnou vyměním celý motor za fungl nový (což plánuju tak nebo tak okolo 300 tis km), tak to budu potom zajíždět stejně....

Re: N53B30O0
tiez sa mi zda, ze po prechode na 5w40 od millersa sa ta spotreba znizila, teraz po viac ako 7mesiacoch a skoro 7000 najazdenych km sa mi mierka pohla z max. o jeden stupienok dole. rok predtym som tam mal naliaty 5w40 liqui moly a islo to dole rychlejsie. ale nikdy som za interval +- 12000km nedolial viac ako 3-4 deci v strede intervalu aby som tam mal toho oleja stale +- tesne pod max. (ci uz 5w30 na zaciatku, 0w40 alebo 5w40 posledne 2 roky).
jazda je +- rovnaka, mozno posledny rok malilinko agresivnejsia, ale stale to nie su ziadne preteky
jazda je +- rovnaka, mozno posledny rok malilinko agresivnejsia, ale stale to nie su ziadne preteky
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re:
Tak, a sem tam kdesembyl - v autě je nová/jiná jednotka DSC a .... blblo to lehce hned po její ingstalaci (bylo ale plus 25-28 st c) ale až neska sa to zase projevilo v plné nahotě.... jel sem (venku mrzgolení, mlha, vlhko, 8-11st c) přes kopce do Diliny a zpět.... a mohl se při každém řazení proti kopci zbláznit....pavproch píše:Obrovské díky matizovi...pavproch píše: bohužel nepadání otáček to nevyřešilo, takže budu bádat dál....![]()
Neska od oběda až dofčíl sme se v tym hrabali a dospěli sme k mnoha poznatkům - napřed ty, které se netýkají padání otáček:
- k nepadání otáček - matiz mi potvrdil, že to nepadání není "normální" a že to na 100% není chtěná vlastnost sw či hw, postupným vypínáním všeho možného sme vyloučili, že by byla příčina v xDrive, DME, čidlu YAW a mnoha dalších subsystémech, flashli sme tam nejnovější soft do všech jednotek (a nic se nestalo, čili chyba v SW to taky nebyla) a znovu je spárovali s VIN a naopak přišli kde je zřejmě zakopán pes - když se nadrzo odpojí konektor na řídící jednotce DSC (přitom se rozsvítí palubka jak vánoční stromeček), tak nepadání otáček zmizí.... když ale DSC vypnu jen pomocí tlačítka na středové konzoli, tak nezmizí...
Čili problém s nepadáním otáček má zřejmě tři možné příčiny:
- někde něco je špatně v hardware DSC (řídící jednotka, čidla, pumpa atd).
- něco je špatně junction boxu
- nebo jsou krátkodobé výpadky v Drivetrainu komunikaci po CAN busu
Takže sme to sice neodstranili, ale sme o výrazný kus dále.... halt śe bude bádat/vyměňovat dále... ale už vím kde bádat a vyměňovat...
- jedu proti kopci na 1/2 až 3/4 plynu, vytočím to do 4-5 tis otáček a chcu řadit nahoru
- noha z plynu, druhou šešlápnu spojku, rukou řadím na vyšší rychlost
- jak ale odřadím, tak otáčky (samovolně a ihned!) vyletí o 200-300 nahoru a potom teprve začnou pommmmmmaaaaaaaaalinku padat dolů (a to nemám vůbec nohu na plynovém pedálu!)
- nebo jedu proti kopci na roztočenou třeba trojku a vidím, že budu muset nějak reagovat, čili uberu plyn a auto místo aby začalo zpomalovat (proti kopci a brždění motorem), tak se jakoby snaží ještě několik sekund držet rychlost, jak kdyby byl zapnutý tempomat (není!)
KURWA FIX!
Znova otázka na ty, co tady mají N53B30 v manuálu (a čtyřkolce) : dělá vám to něco takového?
Re: N53B30O0
Nemohlo by to mít něco společného třeba s lambdama? Nedávno jsem řešil auto, že když se řadilo ve vyšších tak otáčky zůstaly nahoře, takže to vypadalo jak když se řadí pod plynem. Taky to dělalo třeba na 1 na volnoběh v koloně a šláplo se na spojku tak otáčky z toho volnoběhu vylezly na 1500 a pomaličku začaly padat. Bylo to lambdou, která byla hrozně zpomalená. Je to jen nápad zkusil bych to ověřit.
Re: N53B30O0
To je jako nepříjemné. Myslím, při jízdě to musí být nepříjemné. Jedeme za 2 týdny s kámošem co má 330i v manuálu do Alp, tak si to schválně vyzkouším. Podobný problémy nereportuje (má jiný)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: N53B30O0
Podobne problemy nema nikdo a v tom aute bylo vyzkouseno a vymeneno za jine, starsi ale plne funkcni dily opravdu uplne vsechno. Nezapominejte ze to dela pouze v urcity okamzik a pouze pri jizde DO KOPCE. Poslednim logickym vysvetlenim vyla vymena DXC protoze v ni je integrovany senzor ktery by to mohl zpusobovat a nejde vymenit samostatne. Bohuzel to nepomohlo... Jakmile '' ztrati '' komunikaci s dxc je vsechno OK, problem se uz neprojevi, alespon ja to mam tak zafixovane ze se nam to nepodarilo vyvolat. Neprobihaji tam zadne anomalie, vse funguje perfektne a v poradku, nejsou tam zadne chyby, ani komunikacni, nic ceho by se dalo chytnout. Ja se obavam ze bez hluboke znalosti protokolu jak to cele komunikuje neni mozne tu ''malickost'' vyresit, leda tak omylem nebo nahodou. Ale cilenym vyhledavanim asi ne, vse funguje a vse je v poradku, jen nepadnou otacky, pripadne jen udrzuje rychlost misto brzdeni motorem. Nic vic.