Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
M52B28TU e39 - kouří modře
M52B28TU e39 - kouří modře
Zdravím ve spolek. Při koupi BMW e39 528iA Touring s motorem m52b28tu jsem po cestě domů zpozoroval, že auto dost kouřilo modře.. nějak sem to neřešil, povyměňoval olej a filtry, docela se to zlepšilo a chovalo se to jako gufera ventilů, tzn. z kopce bez plynu a po přidání plynu auto zahulilo modře..olej ubýval, nepozoroval sem nějak kolik to bylo, ale nic drasitckého. Nechal sem vyměnit gufera ventilů (bez vodítek). Problém téměř zmizel, pak se to začlo zase stupňovat a jsem tam kde jsem byl...Vyměnil jsem separátor (orig.BMW), hadice tam byly "nové" (cca rok staré) taky originál bmw. Měřili jsme tlaky na válcích za horkého motoru a na všech 10,4 - 10,6. Auto kouří pouze když je ohřátý motor. Kroužky jsem původně vyloučil, pak mi kamarád mechanik tvrdil že to jsou stírací kroužky, že ty s kompresí moc nesouvisí. Další projev, že např.v koloně s popojížděním a následném rozjetí se auto zahulí občas spíš do bíla.. Jinak koncovka výfuku mastná jak prase, lambdy do špatně snášejí ten olej ve výfuku a tak hází chybu..Jinak olej tam mám 5w-40 catsrol magnatec, nájezd 280tkm.. Přemýšlím, že mu dám 10w-40 jestli se to nezlepší, ale radši si nejdřív přečtu jaký je váš názor. Díky moc
Re: M52B28TU e39 - kouří modře
Ano je to tak motor spaluje olej. Ted se musí přijít na to kde to uniká. Zda je to těsnění hlavy nebo někde jinde.
Jinak olej 10w40 doporučuji sám mám M52B28 takže z 99procent stejný motor a dávám 10w40 už dlouho a řekl bych že motor má jistě svých 400-500tis km určitě a zakouří jen když fakt šlápnu hodně tak tu chvilku jakmile je volnoběh a na LPG není vidět vubec nic.
Začal bych tím olejem muže se ti to alespon z 50procent zlepšit. Protože nebude takový průsak jako řidčího 5w40 a tudíž se i nespálí tolik oleje. Kamarádovi na 525i to třeba pomohlo dost.
Moc dobrý a doporučovaný tady mistrem snejkem je od Liqui Moly MOS2 LEICHTLAUF 10W/40.
Takže tím bych se odrazil. A pak řešil kde to prosakuje do motoru který to následně spaluje a zasírá to lambdy a dělá bordel s modrým kouřem.
Bílý kouř je většinou voda a to ty jistě asi nemáš. Mrkni na víčko oleje zda tam není bílej povlak a pak zda nemizí voda v chladiči ...ale jak říkám to u tebe problém nebude.
PS: Obávám se pokud nepomuže nic bude třeba motor zgenerálkovat pokud se toho nebojíš. či máš na to finance a člověka co se do toho pustí. Asi bych pořešil rovnou všechny těsnění na motoru a zkontroloval zda není prasklina na hlavě i vlásečnicová...
PS: Kolik doléváš oleje za 1000km či 10 000km ?
Jinak olej 10w40 doporučuji sám mám M52B28 takže z 99procent stejný motor a dávám 10w40 už dlouho a řekl bych že motor má jistě svých 400-500tis km určitě a zakouří jen když fakt šlápnu hodně tak tu chvilku jakmile je volnoběh a na LPG není vidět vubec nic.
Začal bych tím olejem muže se ti to alespon z 50procent zlepšit. Protože nebude takový průsak jako řidčího 5w40 a tudíž se i nespálí tolik oleje. Kamarádovi na 525i to třeba pomohlo dost.
Moc dobrý a doporučovaný tady mistrem snejkem je od Liqui Moly MOS2 LEICHTLAUF 10W/40.
Takže tím bych se odrazil. A pak řešil kde to prosakuje do motoru který to následně spaluje a zasírá to lambdy a dělá bordel s modrým kouřem.
Bílý kouř je většinou voda a to ty jistě asi nemáš. Mrkni na víčko oleje zda tam není bílej povlak a pak zda nemizí voda v chladiči ...ale jak říkám to u tebe problém nebude.
PS: Obávám se pokud nepomuže nic bude třeba motor zgenerálkovat pokud se toho nebojíš. či máš na to finance a člověka co se do toho pustí. Asi bych pořešil rovnou všechny těsnění na motoru a zkontroloval zda není prasklina na hlavě i vlásečnicová...
PS: Kolik doléváš oleje za 1000km či 10 000km ?
Re: M52B28TU e39 - kouří modře
Jelikož se to chová jako gufera na ventilech a jejich výměna na chvíli pomohla, asi bude problém tam. Jak dlouho to po výměně fungovalo?
Btw. bílej kouř při popojíždění na volnoběh a následném přidání je olej nahazenej do katu. Víc do modra to hulí, když se olej spaluje přímo ve válci.
Btw. bílej kouř při popojíždění na volnoběh a následném přidání je olej nahazenej do katu. Víc do modra to hulí, když se olej spaluje přímo ve válci.
Re: M52B28TU e39 - kouří modře
To Filozof:
Povlak na víčko oleje ale není, možná že se tam ani není schopný udělat při těch vedrech při tak možném minimálním úniku vody.. No generálkovat se to asi nevyplatí, to když už tak jinej blok s hlavou, ale to je taky sázka do loterie.. Začnu tím oleje od Liqui Moly
To TANN3R:
Já právě dával za vinu tomu bílýmu kouři při popojíždění, že by se mohla spalovat ve válci i voda, jelikož dolejvám, ale opravdu nula nula prd.. ted sem dolil asi 250ml po měsíci, stejně tak měsíc před tím. Jinak gufera pomohly asi tak na 2-3 týdny, možná to bylo i trochu placebo efekt...
Povlak na víčko oleje ale není, možná že se tam ani není schopný udělat při těch vedrech při tak možném minimálním úniku vody.. No generálkovat se to asi nevyplatí, to když už tak jinej blok s hlavou, ale to je taky sázka do loterie.. Začnu tím oleje od Liqui Moly
To TANN3R:
Já právě dával za vinu tomu bílýmu kouři při popojíždění, že by se mohla spalovat ve válci i voda, jelikož dolejvám, ale opravdu nula nula prd.. ted sem dolil asi 250ml po měsíci, stejně tak měsíc před tím. Jinak gufera pomohly asi tak na 2-3 týdny, možná to bylo i trochu placebo efekt...
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: M52B28TU e39 - kouří modře
10,4 na horkém motoru nic moc.
Kolik oleje to bere, kolik doléváš na 1000 km?
Kolik oleje to bere, kolik doléváš na 1000 km?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: M52B28TU e39 - kouří modře
Mně bylo řečeno, že to je tak nějak malinko horší průměr, že jde hlavně o to, aby bylo na všech válcích stejně..Na 1000km tak litr, uplně si nejsem jistej, jelikož jsem to ještě nemeřil, včera sem si označil rysku oleje a kilometry..
Jinak u toho Liqui Moly MoS2 Leichtlauf jsem četl recenze.. pár lidí na to nadává, že jim to zničlo hydroštely a že maji hlučnější motor, jiní zas že to je super, že jim to ztichlo a téměř přestalo žrát olej..No už sem ho objednal..
Jinak u toho Liqui Moly MoS2 Leichtlauf jsem četl recenze.. pár lidí na to nadává, že jim to zničlo hydroštely a že maji hlučnější motor, jiní zas že to je super, že jim to ztichlo a téměř přestalo žrát olej..No už sem ho objednal..
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: M52B28TU e39 - kouří modře
Litr oleje na 1000 km ti jiný druh oleje nevyřeší.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: M52B28TU e39 - kouří modře
a ty bys to teda tipnul na kroužky KO?
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: M52B28TU e39 - kouří modře
Nejsem věštec 
Může to být cokoli, od vyběhaných vodítek ventilů přes opotřebené kroužky až po vydřený válec.

Může to být cokoli, od vyběhaných vodítek ventilů přes opotřebené kroužky až po vydřený válec.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: M52B28TU e39 - kouří modře
No 10w40 tam naleju tak i tak a uvidim, co se stane... Nikdo podobný tu nemá stejnou zkušenost s modrym kouřením?
Re: M52B28TU e39 - kouří modře
Litr na 1000 km je dost,taky se obávám,že to změna oleje na 10w/40 nevyřeší,nejspíš to budou opotřebené pístní kroužky,...kdysi jsem měl podobný problém na audi v6 2,8 - výměna gufer na ventilech nepomohla a samotná vodítka neměla až takovou vůli,problém byl opotřebené pístní kroužky,auto kouřilo někdy modře,někdy bíle a při plném plynu jako prase,bylo to cítit i vevnitř a žralo cca 1 lt oleje na 800km,voda se nikde neztrácela,původně jsem to chtěl překroužkovat,ale pak to šlo z domu,i když za "tašku hrušek".
Pokud máš stabilní tlak v mazání a kontrolka oleje nikdy neproblikává,viděl bych problém v opotřebených pístních kroužcích,ony se dají sehnat není to až zase taková paleta,stejně jako klikové a ojniční šály na příslušný opravárenský rozměr.
Udělal bych překroužkování,přebroušení kliky+komplet rozvody a máš jistotu,že min. 2 kila a víc to bez problémů nalítá ,tyhle motory netrpí na enormní opotřebení vložek válců,pokud nebyl uvařený či nejezdil nadměrnou teplotou v důsledku vady chlazení.
Ta komprese je nic moc,ale svědčí o normálním pravidelném opotřebení.
Jak tu psal jeden kolega,kupovat jetý motor nebo blok je sázka do loterie,vůbec si nemusíš polepšit.
Ty motory mají dnes vesměs všechny nalítáno okolo pětikila,před xxx lety jsem znal staršího pána,měl od nova e34 tds,dělal nějakého manažera a jezdil po evropě,auto mělo pravidelný servis bmw a naposledy,když jsem s ním mluvil,mělo najteto přes 850 tis!! s původním motorem,rozvodama(už byly dost hlučné) i původním čerpadlem-dost už to blbě startovalo a kouřilo,čerpadlo šlo do hajzlu,ale nežralo to olej,pán dolíval od výměny do výměny dle jeho slov podle způsobu jízdy max do 2 lt oleje.
Pokud máš stabilní tlak v mazání a kontrolka oleje nikdy neproblikává,viděl bych problém v opotřebených pístních kroužcích,ony se dají sehnat není to až zase taková paleta,stejně jako klikové a ojniční šály na příslušný opravárenský rozměr.
Udělal bych překroužkování,přebroušení kliky+komplet rozvody a máš jistotu,že min. 2 kila a víc to bez problémů nalítá ,tyhle motory netrpí na enormní opotřebení vložek válců,pokud nebyl uvařený či nejezdil nadměrnou teplotou v důsledku vady chlazení.
Ta komprese je nic moc,ale svědčí o normálním pravidelném opotřebení.
Jak tu psal jeden kolega,kupovat jetý motor nebo blok je sázka do loterie,vůbec si nemusíš polepšit.
Ty motory mají dnes vesměs všechny nalítáno okolo pětikila,před xxx lety jsem znal staršího pána,měl od nova e34 tds,dělal nějakého manažera a jezdil po evropě,auto mělo pravidelný servis bmw a naposledy,když jsem s ním mluvil,mělo najteto přes 850 tis!! s původním motorem,rozvodama(už byly dost hlučné) i původním čerpadlem-dost už to blbě startovalo a kouřilo,čerpadlo šlo do hajzlu,ale nežralo to olej,pán dolíval od výměny do výměny dle jeho slov podle způsobu jízdy max do 2 lt oleje.
Re: M52B28TU e39 - kouří modře
A nevíš zda to jde všechno spodem nebo se musí shodit hlava? To už jena komplet GO motoru a to bych musel počítat +- 25tis...
-
patras
- Čestný člen
- Příspěvky: 7095
- Registrován: pát 02.05.2003 00:00
- Bydliště: Náchod
- Kontaktovat uživatele:
Re: M52B28TU e39 - kouří modře
komplet go pocitej spis tak 50k +
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
Re: M52B28TU e39 - kouří modře
50k +? To néé, dneska sem to řešil se dvema lidma, jeden za 25k druhej za 20k s kamarádskou cenou.. ale to se mi nevyplatí, to to radši prodám na díly, ať si to někdo rozkuchá.. Dnes mi kolega řekl, že nalejt tam ten 10w-40, tak to dok+rvim prej uplně ten motor..
Re: M52B28TU e39 - kouří modře
Jasně, to se stává běžně, že olej zničí motor
Kompletní go nikdo neudělá za 25, ani za 50. To je tak, když si někdo představuje pod pojmem kompletní go výměnu pár těsnění a pístních kroužků, aniž by se na cokoliv vůbec sáhlo..

Kompletní go nikdo neudělá za 25, ani za 50. To je tak, když si někdo představuje pod pojmem kompletní go výměnu pár těsnění a pístních kroužků, aniž by se na cokoliv vůbec sáhlo..
Re: M52B28TU e39 - kouří modře
10w40 ničemu neuškodí, ale mezi 5 a 10 nebude velkej rozdíl. A jestli se ti zdá 50k za GO moc tak se na to vykašli kup tu nejlevnější 10w40 a jezdi. Máme v rodině starou 1.8T a už dobrejch minimálně 100tisic žere 0,5l na tisíc. Tak se mu dává stáčená 10w40 za 70kc litr a jezdí furt spotřeba oleje je furt stejná. Má nalitano krásnejch 440tkm. Než dělat GO tak je snad lepší tohle.
Re: M52B28TU e39 - kouří modře
na 10w40 jezdí většina lidí s e39 v benzínu ... starý motor co má pul mega na hrbu a víc prostě 10w ideální ... nechápu komentář že tím odděláš motor....to byl jistě pan znalec.
5w40 spíš u těch co mají zánovní motory nebo pár vlaštovek co má ještě originální nájezd pod 150-180tis km ...což bude tak 5procent BMW tohoto věku.

5w40 spíš u těch co mají zánovní motory nebo pár vlaštovek co má ještě originální nájezd pod 150-180tis km ...což bude tak 5procent BMW tohoto věku.
Re: M52B28TU e39 - kouří modře
50 litrů za GO motoru????
Za předpokladu,že si ho vytáhneš z auta sám,a není to zase takový problém,jak se zdá,....
generálkuješ především blok a kliku,vačka se točí polovičními otáčkami kliky a když nebyla ztráta tlaku mazání,neměl by být s hlavou větší problém-podle vůlí,ale vačka bývá OK,hydroštely nejsou desetitisíce a když nejsou v hajzlu ventily,tak ty původní vydrží rozhodně víc,než "nové" mrdky z tramtárie.
Přebrus kliky na opravárenský rozměr+šály +axiál ,překroužkování pochopitelně vzhledem k opotřebení i výbrus(je to ještě poctivý motor,najede i mio při údržbě),ev. výbrus na příslušný opr. rozměr+nové písty taky není sebevražda,a výbrus válců ti zvládne každý zručný frézař na cnc fréze i staré mechanické,bez vůlí na hlavě a i následné honování.
rozvody,atd.,s olej. čerpadlem,když to koupíš rozumně,do 20-25 se vlezeš,koupíš starej vergl a o problémy vystaráno.
Za předpokladu,že si ho vytáhneš z auta sám,a není to zase takový problém,jak se zdá,....
generálkuješ především blok a kliku,vačka se točí polovičními otáčkami kliky a když nebyla ztráta tlaku mazání,neměl by být s hlavou větší problém-podle vůlí,ale vačka bývá OK,hydroštely nejsou desetitisíce a když nejsou v hajzlu ventily,tak ty původní vydrží rozhodně víc,než "nové" mrdky z tramtárie.
Přebrus kliky na opravárenský rozměr+šály +axiál ,překroužkování pochopitelně vzhledem k opotřebení i výbrus(je to ještě poctivý motor,najede i mio při údržbě),ev. výbrus na příslušný opr. rozměr+nové písty taky není sebevražda,a výbrus válců ti zvládne každý zručný frézař na cnc fréze i staré mechanické,bez vůlí na hlavě a i následné honování.
rozvody,atd.,s olej. čerpadlem,když to koupíš rozumně,do 20-25 se vlezeš,koupíš starej vergl a o problémy vystaráno.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: M52B28TU e39 - kouří modře
Pánové, zkratka GO je generální oprava, a to včetně výbrusu válců + nových pístů.
Překroužkování není GO. Podívejte se do výkladového slovníku na význam slova generální.
Mimochodem, pokud to bere tolik oleje co tazatel píše, s největší pravděpodobností bude pouhá výměna kroužků marná investice, rýhy ve válci nebo porušený nikasil nové kroužky nezachrání.
Překroužkování není GO. Podívejte se do výkladového slovníku na význam slova generální.
Mimochodem, pokud to bere tolik oleje co tazatel píše, s největší pravděpodobností bude pouhá výměna kroužků marná investice, rýhy ve válci nebo porušený nikasil nové kroužky nezachrání.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: M52B28TU e39 - kouří modře
Tak teď nevim, jestli má cenu tam lejt tu 10w40 s molybdnenem MoS od Liqui Molly, aby se tim neucpaly kanálky nebo hydroštely... motor je celkem zakarbonovanej zevnitř:(