Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Dvouhmota na E90 330i (motor N52)
Dvouhmota na E90 330i (motor N52)
Ahoj všem,
potřeboval bych trochu poradit s dvouhmotou pro E9x 330i
Teď při výměně oleje, když jsem byl pod autem s nastartovaným motorem jsem slyšel lehký klapot jako by od převodovky. Co jsem zatím vyčetl, tak to vypadá, že dvouhmota začíná mít vůli a asi brzo odejde, mám najeto 175000Km, auto jsem kupoval s 162000km a ten zvuk tam 100% nebyl, tzn. že to zaqčalo dělat nedávno... jízdně jsem zatím jen zpozoroval, že někdy auto sebou při řazení a pouštění spojky lehce škubne, ikdyž pouštím spojku normálně (ne jako závodník)- mám tedy na pár otázek:
1. Nějaký odhad kolik ještě můžu najet než odejde úplně? (auto mám na denní ježdění, ostřeší, ale žádný závody, drift atd.)
2. Jaké jsou příznaky, že bych s tím neměl už jezdit a radši ji vyměnit?
3. Pokud budu měnit, mám ty vzít rovnou i se spojkou, nebo bude zatím stačit jen setrvák? (spojka dle mého zabírá normálně a pokud je např. za půlkou životnosti, asi nemá cenu měnit, ale vím, že se to nejlépe ukáže, když se to rozhodí)
4. Máte někdo zkušenost se servisem? Kolik Vás stála výměna? Co jsem koukal, tak v autokelly cena jen setrváku bez slev 28k jinde i za polovic (výrobce LUK)... co je třeba měnit s dvouhmotou, asi i nějaké šrouby atd. Pokud někdo dělal, dali byste sem rozpis práce a materálu?
5. Viděl jsem i konverzní kit na jednohmotu, jaký je Váš názor na jednohmotu, myslíte, že by se mohl zvýšit hluk od pohonné soustavy, popř. by se časem mohla zničit motor/převodovka - slyšel jsem něco o prasklých klikách/velkých vůlích na převodovkách, takže uvažovat o tom či ne?
6. Neměli byste popří. doporučení na někoho spolehlivého mechanika/servis s bohatými zkušenostmi s BMW ve středních čechách, jsem z Poděbrad, tak řekněme v okruhu 70km (zatim jsem našel jen Snejka z Prahy/popř. Auto Pupík z Letňan), máte nějaké reference nebo byste doporučil někoho jiného?
Díky moc za jakoukoli radu
potřeboval bych trochu poradit s dvouhmotou pro E9x 330i
Teď při výměně oleje, když jsem byl pod autem s nastartovaným motorem jsem slyšel lehký klapot jako by od převodovky. Co jsem zatím vyčetl, tak to vypadá, že dvouhmota začíná mít vůli a asi brzo odejde, mám najeto 175000Km, auto jsem kupoval s 162000km a ten zvuk tam 100% nebyl, tzn. že to zaqčalo dělat nedávno... jízdně jsem zatím jen zpozoroval, že někdy auto sebou při řazení a pouštění spojky lehce škubne, ikdyž pouštím spojku normálně (ne jako závodník)- mám tedy na pár otázek:
1. Nějaký odhad kolik ještě můžu najet než odejde úplně? (auto mám na denní ježdění, ostřeší, ale žádný závody, drift atd.)
2. Jaké jsou příznaky, že bych s tím neměl už jezdit a radši ji vyměnit?
3. Pokud budu měnit, mám ty vzít rovnou i se spojkou, nebo bude zatím stačit jen setrvák? (spojka dle mého zabírá normálně a pokud je např. za půlkou životnosti, asi nemá cenu měnit, ale vím, že se to nejlépe ukáže, když se to rozhodí)
4. Máte někdo zkušenost se servisem? Kolik Vás stála výměna? Co jsem koukal, tak v autokelly cena jen setrváku bez slev 28k jinde i za polovic (výrobce LUK)... co je třeba měnit s dvouhmotou, asi i nějaké šrouby atd. Pokud někdo dělal, dali byste sem rozpis práce a materálu?
5. Viděl jsem i konverzní kit na jednohmotu, jaký je Váš názor na jednohmotu, myslíte, že by se mohl zvýšit hluk od pohonné soustavy, popř. by se časem mohla zničit motor/převodovka - slyšel jsem něco o prasklých klikách/velkých vůlích na převodovkách, takže uvažovat o tom či ne?
6. Neměli byste popří. doporučení na někoho spolehlivého mechanika/servis s bohatými zkušenostmi s BMW ve středních čechách, jsem z Poděbrad, tak řekněme v okruhu 70km (zatim jsem našel jen Snejka z Prahy/popř. Auto Pupík z Letňan), máte nějaké reference nebo byste doporučil někoho jiného?
Díky moc za jakoukoli radu
E91 330i, N52, manual, M-Paket, (2/2006)
Re: Dvouhmota na E90 330i (motor N52)
Ahoj...zkusím se trochu podělit jak mě odchazela dvouhmota ještě u staré Mazda 6 2.0D.
1. první klepání jsem zaznamenal cca ve 190000km ...než se úplně odporoucela ujel jsem dalsich 40000km .
2. První příznak kdy bylo potřeba vyměnit dvouhm bylo horší řazení , jak se objevilo tohle zhoršení najel jsem cca 500km. A bylo amen . Ale zhruba 39000km byl jen slyšet , žádné jiné příznaky
3.urcite komplet, špatná dvouhmota ti zničí pritlacak i ložisko spojky .
4.s cenou ti neporadim , bmw jsem neřešil . Teď mám automat
5.jednohmotu si dal můj otec do Peugeotu a vyšší hlučnost , horší rozjezdy ...uz by ji příště nedal . Jinak najeto asi 20000 a převodovka drží .
6.nevim jsem ze Zlína
Benzín a kor 6ti hrnek obecně trpí na dvouhmotu méně než diesel , můžeš s tím najezdit 50000 a nebo jen 5000, těžko soudit . Záleží kdo s tím jezdil před tebou . Každopádně až ti půjde hůře radit , už nejezdit a vymenit .
1. první klepání jsem zaznamenal cca ve 190000km ...než se úplně odporoucela ujel jsem dalsich 40000km .
2. První příznak kdy bylo potřeba vyměnit dvouhm bylo horší řazení , jak se objevilo tohle zhoršení najel jsem cca 500km. A bylo amen . Ale zhruba 39000km byl jen slyšet , žádné jiné příznaky
3.urcite komplet, špatná dvouhmota ti zničí pritlacak i ložisko spojky .
4.s cenou ti neporadim , bmw jsem neřešil . Teď mám automat

5.jednohmotu si dal můj otec do Peugeotu a vyšší hlučnost , horší rozjezdy ...uz by ji příště nedal . Jinak najeto asi 20000 a převodovka drží .
6.nevim jsem ze Zlína
Benzín a kor 6ti hrnek obecně trpí na dvouhmotu méně než diesel , můžeš s tím najezdit 50000 a nebo jen 5000, těžko soudit . Záleží kdo s tím jezdil před tebou . Každopádně až ti půjde hůře radit , už nejezdit a vymenit .
Re: Dvouhmota na E90 330i (motor N52)
Dvouhmota umí odrovnat převodovku i když se nijak extrémně neprojevuje, takže čekat, až nepůjde vůbec řadit je docela extrém
. Tyhle 6q nejsou zdaleka tak blbuvzdorne jako staré 5q a navíc opravit nejdou.
Spojka půjde vždy jako nová, až do její úplné smrti, protože se sama vymezuje a taky je kravina ji nevyměnit se setrvakem.
Taky nevidím jediný důvod, proč tam dávat jednohmotu. Pro tebe nebude mít jedinou výhodu, jen samé nevýhody - nižší komfort, vyšší hluk.. Pochybuji, že budeš setrvak dělat ještě někdy znova, takže cenově to výhodnější taky nebude. Btw mrtvá dvouhmota na benzínu ve 175k je celkem brzo.

Spojka půjde vždy jako nová, až do její úplné smrti, protože se sama vymezuje a taky je kravina ji nevyměnit se setrvakem.
Taky nevidím jediný důvod, proč tam dávat jednohmotu. Pro tebe nebude mít jedinou výhodu, jen samé nevýhody - nižší komfort, vyšší hluk.. Pochybuji, že budeš setrvak dělat ještě někdy znova, takže cenově to výhodnější taky nebude. Btw mrtvá dvouhmota na benzínu ve 175k je celkem brzo.
Re: Dvouhmota na E90 330i (motor N52)
Tak on auto kupoval se 160ti, tak na 275t km už má nárok 

“Ability is what you're capable of doing.”
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dvouhmota na E90 330i (motor N52)
Ono záleží kdo s tím jezdil... pokud je někdo dement, tak zničí spojku po 12tis a dvouhmotu po 60tis 

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1
- Registrován: čtv 27.07.2017 21:14
Re: Dvouhmota na E90 330i (motor N52)
Ahoj lidi, mám stejnej problém. Jak poznám, že už je třeba vyměnit spojku s dvouhmotou ? Protože spojka zabírá dobře, ale když auto chcípám tak se tam něco hrozně zaklepe a myslím si, že je to setrvák. A druhá otázka nevíte někdo kde to koupit ? Nemůžu jí nikde najít.... spousta obchodů jí má v nabídce, ale nikdo jí nemá dostupnou..... neznáte někdo nějakej obchod kde jí mají, nebo popřípadě kde jí sehnat ? Moc díky. Mám úplně stejné auto jako je uvedeno.
Re: Dvouhmota na E90 330i (motor N52)
Spojka bude fungovat od nova až do smrti furt stejně, sama se přenastavuje, takže to na chodu pedálu nepoznáš.
Re: Dvouhmota na E90 330i (motor N52)
PetrHalada: Jestli tě trápí jen zarachtání setrváku při vypínání motoru, poradím ti trik. Nechcípej auto bez spojky 

Re: Dvouhmota na E90 330i (motor N52)
Super rada, převodovka si už teď rachtá blahem..
Re: Dvouhmota na E90 330i (motor N52)
Možná blbá otázka. Chcipani auta se spojkou je špatně? 

Re: Dvouhmota na E90 330i (motor N52)
Spojce je to jedno. Já reagoval no to "řešení", jak zamaskovat problém dvouhmoty.
Re: Dvouhmota na E90 330i (motor N52)
Je to rada narozdíl od Vás, Protože dvouhmota může být hlučná třeba 100tisíc kilometrů a jestli je to právě to co kolegovi vadí, proč ne? Vy chcípáte auto na neutral bez spojky? To totiž zarachtá skoro každý auto.
Re: Dvouhmota na E90 330i (motor N52)
Je to rada jen na to, jak toho dojebat ještě víc. Když už jde dvouhmota slyšet, tak je dávno po smrti a kurví vše kolem, ať už převodovku nebo motor. Proto si taky po výměně setvaku za novej pak auto vesele rachta dál při chcipnuti, ty 6q to dlouho nevydrží.
Re: Dvouhmota na E90 330i (motor N52)
Nekde jsem cetl, ze starovani se spojkou je ceskej prezitek z dob S120 a patrne nas to tak i vsechny ucili v autoskole. Pry to ale vice namaha axialni lozisko nez start v neutralu bez spojky, setrvaku je to kazdopadne jedno. Muze nekdo potvrdit nebo vyvratit? Na druhou stranu nektery auta dnes bez vyslapnuty spojky nastartovat nejdou.
Re: Dvouhmota na E90 330i (motor N52)
Je to úplně jedno, spojku a vše kolem namáháš prostě stejně, jako když ji vyšlápneš kdykoliv jindy. Tzn zanedbatelný rozdíl v životnosti. Start bez spojky v některých autech nejde z důvodu bezpečnosti, aby si přes kvalt někam neskočil.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Dvouhmota na E90 330i (motor N52)
Tak, potvrzuju, e91 i e89 musím sešplápnout spojku při startu.tommee píše:nektery auta dnes bez vyslapnuty spojky nastartovat nejdou.
Že bych ale zhasínal auto a přitom vyšlapával spojku, to mně nikdy ani nenapadlo....

