Chci se podělit s úpravami, které jsem zkoušel na své M54B22 co je srdcem mého cabra: https://lh5.googleusercontent.com/-9y1u ... no/cm2.jpg
Auto jsem koupil před rokem s tím, že jsem nikdy BMW neměl a rozhodně jsem chtěl šestiválec. Koukal jsem po všech motorizacích, ale nakonec nejlépe vypadala 2,2 se 170koníky, což mi ze zkušenosti s různými auty přišlo dost. Z auta jsem byl a pořád jsem nadšený, ale narozdíl od skvělého zvuku, výkon mě trochu zklamal. Auto se zdálo v pořádku, ale prostě reagovalo tak opožděně a vůbec jsem mu udávaný výkon nevěřil. Potom co jsem udělal nahrání nejnovějšího sw, komplet vanos a výměnu filtrů, řemenic + doporučených svíček NGK (čtyřelektrody) se nic nezměnilo. Zkoušel jsem měřit zrychlení 0-100 a i s otevřenou střechou jsem se bez větších problémů dostal na 8,8s tj údaj výrobce. Bylo tedy jasné, že motor výkon má, ale v kombinaci s elektronickým plynem, atmosférickým plněním a váhou auta to není žádné terno. Svezl jsem se i v úplně identickém cabriu, které jelo stejně. Smířil jsem se tedy s tím a v létě najel asi 7000Km, během kterých jsem přemýšlel nad odlehčeným setrvačníkem, chipem a nebo výměnou motoru. A teď k tomu tuningu

Nedávno když už jsem auto dal do garáže mě svrběly prsty něco autu koupit a začal jsem slídít po netu. Do oka mi padly iridiové svíčky Denso Ik20 o kterých občas někdo psal jak zlepšily reakci na plyn atd... No svíčky mi nikdy nikde moc nepomohly, ale prostě jsem je koupil a vyměnil... No a po první jízdě to bylo jiné auto. Zatím jsem neměřil zrychlení, ale reakce motoru po šlápnutí na plyn je mnohem rychlejší a auto znatelně líp jede. Nevím jak je to možné, první jízda byla za mokra a to normálně nejezdím tj jsem si myslel, že to je vlhkým vzduchem, ale další jízdy to potvrdily i za sucha. Nevím jestli to má víc koní, ale na plyn to reaguje, tak jak by auto se 170 koni mělo a prostě to tak nějak jede a fakt je to jiné auto... Přísahám, nejsem žádný prodejce svíček ani dílů, ale až budete měnit svíčky, zkuste to. Případně budu rád za info, jestli to někdo cítil podobně.
Další úprava co něco přidala, hlavně zátah kolem 2-3000 bylo vyndání jedné mřížky před váhou vzduchu. Nemluvím o té plastové, ale o drátěné síťce co je za ní. Na netu jsem ležel asi týden a četl všemožná zahraniční fora, než jsem to udělal. Na mém autě to funguje a dokoce zatím to vypadá, že na stejné 40km trase auto žere o 0,3-0,5l míň. Tady bych ale zatím se zhodnocením počkal, až najedu víc než jen 200km... Než mě tady roznesete, napíšu výtah toho co jsem se dočetl a proč jsem to zkusil. Podotýkám, že mřížka se tím zničí a už nejde dát zpět tj na vlastní nebezpečí!
1) Mížky slouží k tomu, aby u váhy byly všude stejné turbulentní proudění a nekecala
2) Po odstranění obou to nefunguje, čidlo kecá a motor to neureguluje tj hlásí chybu směsi
3) Podle diagnostiky váha bez síťky ukazuje větší průtok vzduchu (reálně tam je) tj auto dává víc benzínu aby udrželo poměr směsi
4)Většinou to funguje nejlíp s origo airboxem a filtrem. Otevčená sání způsobjí turbulence, které už jsou problém
5) Na M54B30 to nefunguje každému, často auta po nějakých km hlásí chudou směs tj vstřiky to nezvládnou dorovnat.
6) M54B25 jsou lidi co najeli tisíce mil bez závad a chyb s touhle úpravu
7) M54B22 jsem info nenašel, ale sání má jako B25 tj testuji. V nejhorším seženu mřížku z mrtvé váhy. Pokud by motor hlásil chybu. Na chudou směs samozřejmě jezdit nebudu


9) Grafů na netu pomálo, ale tady je odbržděná 323 tj M52. Na mM54 je to "prý" minimálně stejně http://forum.e46fanatics.com/attachment ... 1194938067
Uff to je výlev..., tak a teď do mě, čekám kritiku toho že to není možné a kecám
