Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Homologace dilu

upravené vozy :)
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Homologace dilu

#1 Příspěvek od Joshuax »

Zdarec,

ac jsem pouzival funkci hledat jak jsem chtel, nejak jsem se tohoto nedopatral.

U nas v CR, se vsemu dava Atest 8SD, cemuz rozumim, pokud to ceska zkusebna otestuje, da tomu patricny atest. Ale maloktery dil ma cesky atest, zatimco ale na BMW maji obvykle TUV zkousku. Preci jenom je to jejich auto z jejich zeme, takze to neni nijak zvlastni. Sice jsem se tu v jinem tematu docetl, ze TUV je u nas k nicemu, ale jinde jsem se naopak docetl, ze to neni pravda. TUV je podle vseho platna v cele EU.

Zajimalo by mne tedy, co znamena homologace TUV §19.3

Nez zacnu lamat pres koleno nemcinu za pomoci google translatoru, jestli to nahodou nekdo neznate. Jestli je mozne takovyto dil rovnou bezne pouziva a staci prilozeny protokol z TUV od prodejce, nebo je potreba na zaklade toho protokolu jit nechat udelat na STK nejaky zapis a pak na dopravku zapsat do technicaku, jako to je treba u kol, ci se to musi vzit treba k nam na TUV SUD nechat podle nemeckeho TUV papiru vystavit cesky ATEST 8SD atp ?

Edit: Podle tohoto, pokud to spravne chapu, je zapotrebi nekoho, kdo overi spravnost instalace. Ehm a kdo je ten oficialne uznany expert ci testovaci inzenyr, ktery overi, ze nejsem lopata a ze jsem to na ty dva srouby pridelal spravne ? :D

Assessments according to § 19 Abs. 3 StVZO (partial acceptance)

After assembling custom parts and parts, officially recognized experts or test engineers must check whether the parts have been correctly installed and the specified restrictions or requirements are observed. You will then receive a confirmation of the correct installation or installation (installation certificate). For ABE or ABG, a change acceptance is only required if it is required in the approval. If this is not the case, it is sufficient to carry the ABE / ABG together with the vehicle papers. If a change is required, the next ride must be an expert or test engineer after installing the tuning part. Parts with an EC or ECE approval generally do not require any modification. It is recommended to keep the approval documents or the installation instructions with the vehicle papers, but at least keep them. Tuning measures can have a negative impact on one another, For example a wheel / tire combination in combination with a smaller sports steering wheel or a landing gear. Therefore, when purchasing spare parts which can influence each other, make sure that the permissibility of the parts combination is expressly mentioned in the test certificates.
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
Uživatelský avatar
Cossie
Registrovaný
Příspěvky: 673
Registrován: ned 27.07.2008 00:00
Bydliště: Odolena Voda
Kontaktovat uživatele:

Re: Homologace dilu

#2 Příspěvek od Cossie »

Co to je za díl ?

Ale nejspíš bude potřeba TUV + český překlad +STK (to by měla být osoba,která to ověří...) a zapsat, ale víš jak dopravky jsou stát ve státě a každá to má jinak :roll:
ExBMW E39 530iA
Ex BMW E61 525d
ExBMW E39 528i
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Homologace dilu

#3 Příspěvek od MattyX Moderátor »

TUV jako takové není prostě českými úřady akceptováno.

U typového listu je to jinak, tam je taky atest 8SD a nebo ještě na základě KBA zkoušek je pak přeložen do čestiny... ale na základě TUV jsem neviděl, že by někdo dopsal kola :-/
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Homologace dilu

#4 Příspěvek od Joshuax »

Tak kola jsou samostatna jednotka, s tema obvykl problem neni a je na to jasne definovany postup. Ale jde mi treba o koncovky vyfuku. Jedna seuz jenom o tlumic, tzn certifikace se muze delat max na hlukovou normu, na emise jsou tam katy a do tech se sahat nemusi, proto by me treba zajimalo, proc by melo nekomu tady vadit, ze to nema atest (kdyz je to od nemeckeho ci rakouskeho vyrobce, kdyz u nas nikdo nic takoveho nedela) a zrovna nemci ci rakusani jsou na tohle vysazenejsi nez my. Presto jsem nenasel jasny pravni predpis, podle ktereho se postupuje.
Udajne se tuning vozu legalizuje tak, ze se auto proda do nemecka, otuni, zapise v nemecku (kde s tim maji praxi a akceptuji TUV samozrejme) a pak se to klidne muze prodat do CR zpet a je to plne legalni. To jenom ty nase paka s tim maji nejaky problem...
Jenze to mi kvuli jedne koncovce vyfuku prijde jako tahani kanonu na vrabce.
Moc se nedivim tomu, ze na to tady kazdej se*e, kdyz to slusnou a legalni cestou v zasade snad ani nejde absolvovat...
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Homologace dilu

#5 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Je to trochu paradoxní, že kam se podíváš se všichni odvolávají na jednotnou evropskou legislativu, ale v tomhle ohledu platí co magistrát, to jiný výklad ...
Jako někde najdeš nějakou tetu na venkově, co možná nebude vědět a zapíše to i na základě TUV... ale to je taky hledání v kupce sena :)
Ono ty atesty pro 8SD ti udělají na každé dekře, online je i seznam věcí co posuzují, ale ceník je tedy plnotučný :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Homologace dilu

#6 Příspěvek od Joshuax »

No prave proto. Mam za to, ze to je dvojeni prace. Teda spis dvojeni zisku v jejich pripade. Cekam na vyjadreni TUV SUD CR, mel by me nekdo kontaktovat a dat jasne stanovisko v tom, jestli je zahranicni TUV pro nas platne, ci nikoliv, pripadne jak postupovat.
Mozna zkusim taky pohledat nejaky tunning fora, jestli se tam tim nekdo nezabyval.
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Homologace dilu

#7 Příspěvek od Joshuax »

Kdyz jsme u tech rafku, daji se zapisovat i dle prelozeneho TÜV

http://www.mdcr.cz/Dokumenty/Silnicni-d ... ickeho-pru
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: Homologace dilu

#8 Příspěvek od patras Čestný člen »

Ja auto dovezl na 19" kolech na podlozkach se stavitelnym podvozkem a ladakem z nemecka, kde to melo na vse TUV a dal jsem jim na technicky jen cesky preklad vsech uprav na aute, co byly schvaleny v nemecku. a zapsali mi to do technicaku bez problemu...
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Homologace dilu

#9 Příspěvek od Joshuax »

Tak mi volali z TÜV SÜD Czech :)
O homologaci ve smyslu nejakeho paragrafu TUV 19.3 nevedeli zhola nic. To je neco nemeckeho, nikde k tomu neni zadny vyklad, snazil jsem se to vcera nejak hledat, ale nemecky nesprechtim, takze to nikam nevedlo ani s google translatorem.

V zasade z toho telefonatu vypadlo asi toto.
Ceska homologace je ATEST 8SD, ktera se podle evropske ekonomicke komise zapisuje taky jako E8.
At uz hologaci vydala jakakoliv zeme, ktera je soucasti teto komise (nejde jenom o zeme EU, ale treba i Rusko, Australii, Japonsko, ci z urcite casti i Kanadu, cosi v Africe atp), tak to ma vzdy oznaceni Ex (x = cislo zeme, ktera homologaci vydala), tak je to platne pro vsechny zucastnene zeme. Tzn schvaleni muze byt klidne z Polska (E20), nebo Itallie (E3) a je to platne i u nas. Samozrejme vec muze byt homologovana jako univerzalni, nebo jako pro konkretni typ vozu. Podle toho je potreba taky postupovat. neni potreba delat zadne zkousky na Dekre nebo tak neco, ale pokud se jedna o upravu, ktera meni vyrobcem udavane hodnoty (velikost kol, pouzite pneu, sirka/vyska/delka vozu atp, tzn veci, ktere jsou zapasane v TP, je potreba to resit pres STK a udaje nechat doplnit ci zmenit. Kdyz si nekdo naisntaluje rekneme homologovany wide body kit, tak uz tezko bude splnovat sirku vozu, udavanou v TP.

V idealnim pripade je potreba mit ke vsemu typovy list, tzn certifikat o tom, ze dany vyrobek je schvalen pro pouziti na danem vozidle, ale nemusi byt z CR, muze byt klidne ze zahranici. Protoze je uplne k nicemu mit treba xenonove vybojky, ktere maji Ecko, kdyz je cpete do svetel, ktere nejsou pro xenony vhodne a ac taky maji Ecko, ten celek vzajemne homologovany neni. Pro snazsi predstavu, kdyz vezmu homologovane svetlo z AVIE a budu ho chtit pridelat na BMW, vysledek homologovany nebude, protoze homologace nebyla vystavena pro BMW, ale pro AVII.
Vyhnul bych se ale tem univerzalnim vecem, protoze u tech se tezko sezene typovy list, protoze to neni pro konkretni typ a ani oni mi nebyli schopni odpovedet, jak to pak je, protoze je logicke, ze kdyz mam treba univerzalni koncovku vyfuku s E9 jako treba tohle (https://race-shop.cz/3920-univerzalni-t ... ace-e9_ece), tak vysledny zvuk, ktery z toho poleze se bude lisit podle toho, jak silny zvuk DO toho poleze :) Podle toho pak muze, nebo taky nemusi splnovat emisni limity hluku.
Ohledne toho dotazu na homologaci dle TUV paragraf 19.3 mi bylo receno, ze to spis vnimaji jako klamani zakaznika ve smyslu vnutit mu dany vyrobek, protoze to slovo homologace jej mylne uvadi v presvedceni, ze je dany vyrobek plne legalni pro pouziti na pozemni komunikaci, pritom to tak byt nemusi. A na tom jsme se shodli, ze to tak spis neni, protoze jinak by uvedli plnou homologaci dle ECE ;)

Tak jako tak je vzdy dobre mit papir o tom, ze dana vec je pouzitelna pro vas typ vozidla. To + Ecko na vyrobku v zasade znamena, ze vam nikdo nemuze delat potize ;-)

Seznam zemi:
https://en.wikipedia.org/wiki/World_For ... egulations
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
Rouballik
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: pát 24.05.2013 00:00

Re: Homologace dilu

#10 Příspěvek od Rouballik »

Normálně dle TÜV zapisujeme. Musíš jen najít úředníka, který chce dělat svoji práci. V Jilemnici třeba zapisujou. Nemaj tisíce výmluv jako jinde.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Homologace dilu

#11 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Vám jde o to projít nějakou prvotní evidenčkou/příhlášení do ČR, nebo až problemy s násl. zápisy do TP na inšpektorátech? Pak na pravidelných STK to bývá už víceméně vklidu.

Jinak jsem měl též obavy před STK co řeknou na novej dělanej (v podstatě noname a bez jakýhokoliv znáčku) koncovej výfuk.. A pokud není děravej, moc zrezlej, nebo magorsky neřve tak není důvod, proč by se nad tím pozastavovali. Otázka co třeba jiný/tuningový byť lepší brzdy atp. Ale logicky, když to splňuje měření a nároky STK tak to pustí.
Odpovědět