Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

N53B30O0

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#361 Příspěvek od pavproch »

@vapinecko: lambdy už jsou tam druhé, Nox taky - dělalo to před výměnou, dělá to i po ní

Ešče sem si zpoměl (@matiz dík za připomenutí) - mám tam powerbox od burgerů, ale úplně stejně to dělalo už dávno předtí,, než sem vůbec zjistil, že nějaký piggy existuje...

Objevilo se to, lépe řečeno poprvé to bylo zaregistrováno na skoro úplně novém autě (tehdy bylo ještě v OEM stavu) - na tachu bylo asi 8tis km (2.5 měsíce staré auto) a pučil sem ho -pj- z AutoForum.cz, kdy po projíždce prohlásil "nechtějí tomu padat otáčky" (+ já si hned zkusil jeho e90 N52B30 6MT a tam krásně padaly....)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#362 Příspěvek od pavproch »

Dám to sem i dyž sa to netýká přímo motoru N53B30 (ale auta, ve kterém je, jo)

Kukutil domácí právě ušetřil asi 2 litry.... sem minulý týden byl s 3er na nákupech v Makru, nakládám do kufru a 5-ti litrový kanistr s Jarem mi vyjel z ruky a padnul přesně na madlo ve dně kufru a rozlomil ho vejpůl. OEM madlo pro oboustranné dno stojí v autorizáku asi 3 litry. OEM madlo pro jednostranné dno tamtéž asi 8 stovek. Jednostranné dno je o něco tenčí, čili madlo (ze stejné formy) má po obvodě zesílení. Které sem koupil? Správně, to levnější. A to zesílení upižlal nožíkem. A cvak, je tam. 2litry ušpárovány. :idea:
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: N53B30O0

#363 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Tzv. zlatý český ručičky, u Makra. :) To takovej plastoháček u Audi co drží jen clonítko v intecu stojí bratru 500,- ..tomu už říkám taky uberdemence.

A jinak to nepadání toček je jen v tahu dokopce? Zaujímawé.. 4kolky vídám hodně leda v E60 LCI (530ix)
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#364 Příspěvek od matiz »

Takova zaslepka u BMW ktera jde vyndat jen vycvaknutim a velmi rada praska a nejde koupit zvlast, pouze cela clona za osmicku, to je taky legrace :D
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#365 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Zkuste si něco koupit na BMW motorku:
Pryžový pojistný kroužek proti vypadnutí šroubu kapotáže za 72 Kč, X-kroužek v prodejně s těsněními za 3 Kč.
Do přední brzdy neprodávají samotné pryžové manžety za pětikačku, ale pouze dvě manžety i s pístkem za 1700 Kč. Replika neexistuje
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#366 Příspěvek od pavproch »

pavproch píše:rozsvěcující se kontrolky mazání při dostatku oleje....
pavproch píše:Servis proveden dle popisu výše, fčíl s tím budu normálně jezdit a uvidíme.....
Tak i po servisu sa ta kuntrolka při větším zápřahu proti kopci občas rozsvítila.... taxem ešče vyměnil i čidlo tlaku woleje. Od té doby 1500 km klid až neska sa při jednom předjíždění (ie dvojka v redline) rozsvítila. Po zhasnutí a nastartování zhasla, woleje je tam po max.

Hmmm, takže to asi fakt budou šály ojničních ložisek....

Kromě toho sa už pár desítek tisíc km (občas) po studeném startu objeví (pořád stejný) soubor chyb navázaných na opotřebený vanos, vytahané rozvody atd....

Musím si to teda důkladně promyslet, esli do teho gabat enem po kúskách nebo udělat "radikálnější řez"..... :twisted:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#367 Příspěvek od JaraX »

ty voe, to jako tak brzo umřelo ten motor jo?
zlata N62 fakt,
hele, ja bych nic po kouskách nedělal, tydle motory neumí nikdo udělat, né tak aby to vydrželo, aby to zas bylo jak novy, vždycky je to na chvilu, ty evidentně sereš peníze :D takže bych prostě sehnal fungl novej motor, jeden zakazník si sehnal fungl novou N55 za 130k tak něco takovyho, byla to bomba to tam montovat.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#368 Příspěvek od pavproch »

Neumřelo (prozatím, furt to jede a jede to hezky, ale...) halt 240tis km "mého zaníceného" ježdění sa na opotřebení všech/většiny částí motoru už začíná projevovat, no.... :twisted:

Enem nový motor ? .... a není to málo, Antone Pavloviči?
Naposledy upravil(a) pavproch dne čtv 07.09.2017 20:08, celkem upraveno 1 x.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#369 Příspěvek od starML Člen Klubu »

V Německu takové firmy existují. Za 150 Euro si auto naloží kdekoliv v Německu, dovezou do firmy, vyndají starý, namontují repasovaný motor se zárukou 2 roky. Potom Ti zavolají, že máš auto připravené, jestli si pro něj přijedeš, nebo ho chceš zase dovézt. Zaplatíš podle typu, u N53 cca 5.000 - 5.500 Euro.
:D
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#370 Příspěvek od matiz »

Po kuskach... Dej do poradku ten tlak a uvidis co vsecko ti zmizi... Treba i to, co je tlakem oleje ovladane... Novy si muzes koupit kdykoliv se ti zamane.

Na ten zbytek bych se vys.al uplne, az to prijde tak potom, ale preventivne je to nesmysl. Ja se spis divim ze jeste zije maly kardan.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#371 Příspěvek od JaraX »

pokud tlak mizí na šálách tak bych to nedělal, pokud je problém v dodávce nebo regulaci tlaku tak by se to dalo pořešit.
vanos je extrémně háklivý na pokles tlaku, nevím jak N53, ale třeba N62 má dvě olejový čerpadla kvuli dodávce oleje 4x vanosům v nizkých otáčkách, ale N62 má tlak oleje regulován mechanicky, kdežto N53 už to má beztak elektricky ne? není tam solenoid na regulaci tlaku? není zanesenej?
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#372 Příspěvek od pavproch »

Mám pocit, že ty solenoidy sou tam dva a esli sa pamatuju správně, tak tam už je třetí pár.... čili v nich to nebude... čerpadlo woleje je tam taky už druhé (a má za sebou teprve 80tis km).... rozvody taky....
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: N53B30O0

#373 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

U svojí N53 jsem solenoidy vyndal, vyčistil a prohodil mezi sebou, motor pak běžel klidneji... ale nejak extrémně špinavé nebyly, ihned po výměně to jde po prvním startu asi 2min hrubě (adaptace?).
“Ability is what you're capable of doing.”
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#374 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Já jsem taky ty solenoidy vyndal, ale nerozebíral. Ale nepochopil jsem, jak ten ventil při třepání má, nebo nemá správně cvakat. Na tomto videu to ten mechoš předvádí, cca od času 09:25 sec https://www.youtube.com/watch?v=7w4e_iBoM6w . Vysvětluje, že uvnitř je segment ovládaný proudem cívky a vratná pružina. A při tom třepání se ten segment má nebo nemá pohybovat? Pokud by ten segment byl zaseklý karbonem, tak se (asi) pohybovat nebude. Ale když bude prasklá ta pružina, tak se bude pohybovat taky - co je správně?

Další věcí je, kde jsou (a jestli vůbec u N53 jsou) filtry nebo sítka oleje. Na tomto videu jsou u e90 ukázány dva šrouby cca v čase 0:57 sec https://www.youtube.com/watch?v=OOm40EewTPw - "matiz" - je to ono?
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#375 Příspěvek od matiz »

je.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#376 Příspěvek od pavproch »

Chlapi, pomůžete někdo? Někde tady bylo téma ohledně nulování/nastavování servisního intervalu při ODO nad 300tis km, nemůžu to zaboha najít.... kuju.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#377 Příspěvek od pavproch »

Kdyby to někdo hledal, tak už sem si zpoměl a našel to....

tady
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#378 Příspěvek od matiz »

Musis vic couvat... :mrgreen:
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#379 Příspěvek od pavproch »

:twisted:

Ranoš mi zarputile tvrdí, že to bude servis woleje ukazovat i po 300tis km, taxem to hledal, abych mu to přeposlal... ještě neodpověděl, asi ho to zabilo.... :twisted:
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#380 Příspěvek od matiz »

Muze to byt davno opravene softem, nestresoval bych prozatim. Ja rict neumim, ono to vzdycky vsichni stoci a ja mam teprve 208k... A jak to tak vidim tak nez prelezu 210k km tak to par let potrva... Je to hnus, ja to asi fakt prodam... Od brezna do dnesniho dne mam najeto necelych 600km. Benzin mne v tom hnije. Taxik je levnejsi... Budu muset ty baworaky zredukovat.
Odpovědět