Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW e39 klepani volantu pri brzdeni
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 22
- Registrován: sob 23.10.2010 00:00
- Bydliště: Třinec
- Kontaktovat uživatele:
BMW e39 klepani volantu pri brzdeni
Zdarec borci.
Vim ze uz se to tu resilo, a prosel jsem si predesle temata ale nikde sem nenasel odpoved na muj problem.
Mam e39 530d touring rv 2002 142kw automat, mechy v zadu, originalni M-Paket
Potiz je v tom ze kdyz jedu 100km/h a rychleji a najednou zacnu brzdit tak se mi zacne klepat volant,no ono vice mene bych rekl ze cely predek..ale klepe zase jen do 100km/h pak uz to ustane..dela to jen ve vyssich rychlostech, a jen ciste pri brzdeni, za jizdy nic ani tuk,nikam netahne proste parada.
Kotouce jsem nechal stahnout, vymenil jsem : pricne ramena, podelne ramena, ulozeni stabilizatoru, tycky stabilizatoru, cepy rizeni i kompletni geometrii. Vsechyn pouzite dily jsou Lemforder.
Navic mam servotronic po repasu, ale delalo to pred i po nem..
Zkousel jsem i nechat prevazit a prerovnat kola, dela to porad, myslel jsem jestli nejsou gumy v pejru tak jsem si pucil od kolegy kola z jeho e39 nove obute zimaky trepani volantu neustalo.
Muzete mi nekdo poradit uz jsem z toho fakt v pasti.
Diky vsem moc za rady.
Vim ze uz se to tu resilo, a prosel jsem si predesle temata ale nikde sem nenasel odpoved na muj problem.
Mam e39 530d touring rv 2002 142kw automat, mechy v zadu, originalni M-Paket
Potiz je v tom ze kdyz jedu 100km/h a rychleji a najednou zacnu brzdit tak se mi zacne klepat volant,no ono vice mene bych rekl ze cely predek..ale klepe zase jen do 100km/h pak uz to ustane..dela to jen ve vyssich rychlostech, a jen ciste pri brzdeni, za jizdy nic ani tuk,nikam netahne proste parada.
Kotouce jsem nechal stahnout, vymenil jsem : pricne ramena, podelne ramena, ulozeni stabilizatoru, tycky stabilizatoru, cepy rizeni i kompletni geometrii. Vsechyn pouzite dily jsou Lemforder.
Navic mam servotronic po repasu, ale delalo to pred i po nem..
Zkousel jsem i nechat prevazit a prerovnat kola, dela to porad, myslel jsem jestli nejsou gumy v pejru tak jsem si pucil od kolegy kola z jeho e39 nove obute zimaky trepani volantu neustalo.
Muzete mi nekdo poradit uz jsem z toho fakt v pasti.
Diky vsem moc za rady.
Re: BMW e39 klepani volantu pri brzdeni
Po vymene kotoucu byl chvili klid?
Re: BMW e39 klepani volantu pri brzdeni
U mě to dělalo ložisko kola, resp. náboj s ložiskem.
Ja taky vyměnil půl auta a pořád se třáslo.
Ložiska jsem neřešil, protože je měnil borec přede mnou.
Pak jsem si půjčil úchylkoměr (neznám přesný název méřidla, ale má ho každý soustružník)
A ejhle, ložisko ukazovalo nepřesnost i když nehučelo a tvářilo se že je nový. Po vymontování na mě vypadlo to nejlevnější lóžo co se da koupit.
Toť moje zkušenost
Ja taky vyměnil půl auta a pořád se třáslo.
Ložiska jsem neřešil, protože je měnil borec přede mnou.
Pak jsem si půjčil úchylkoměr (neznám přesný název méřidla, ale má ho každý soustružník)
A ejhle, ložisko ukazovalo nepřesnost i když nehučelo a tvářilo se že je nový. Po vymontování na mě vypadlo to nejlevnější lóžo co se da koupit.
Toť moje zkušenost
Bmw e39 528i touring
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 22
- Registrován: sob 23.10.2010 00:00
- Bydliště: Třinec
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW e39 klepani volantu pri brzdeni
HORAN :
No prave ze nebyl klid.
Jelikoz sem zjistil ze mi jedeno kolo lehce hreje hned jsem brzdic rozhybval, ted maji vsechna kola stejnou teplotu/vlaznost kdyz zastavim.
Pak sly kotouce na soutruh lehce se stahly a sly zpatky na auto po rozjeti a naslednem zabrzdeni byl problem porad a neustale stejny..
LUBEC :
Na loziska kol se taky chystam je zkontrolovat.
Jak se to prosim te meri kdyz uz si to delal.
Bud te lasky a zasvet mne
No prave ze nebyl klid.
Jelikoz sem zjistil ze mi jedeno kolo lehce hreje hned jsem brzdic rozhybval, ted maji vsechna kola stejnou teplotu/vlaznost kdyz zastavim.
Pak sly kotouce na soutruh lehce se stahly a sly zpatky na auto po rozjeti a naslednem zabrzdeni byl problem porad a neustale stejny..
LUBEC :
Na loziska kol se taky chystam je zkontrolovat.
Jak se to prosim te meri kdyz uz si to delal.
Bud te lasky a zasvet mne

Re: BMW e39 klepani volantu pri brzdeni
tady toto si pozorně přečti
http://www.mjauto.cz/instalace-brzdovych-kotoucu
a tady je házivost měření jak kotouče tak ložiska bude uplně stejný postup
https://www.youtube.com/watch?v=_Ukxu_G321g
http://www.mjauto.cz/instalace-brzdovych-kotoucu
a tady je házivost měření jak kotouče tak ložiska bude uplně stejný postup
https://www.youtube.com/watch?v=_Ukxu_G321g
Re: BMW e39 klepani volantu pri brzdeni
Ano přesně tak.
Diky Filozof
Diky Filozof
Bmw e39 528i touring
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 22
- Registrován: sob 23.10.2010 00:00
- Bydliště: Třinec
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW e39 klepani volantu pri brzdeni
LUBEC , FILOZOF : diky za cenne tipy.. s tim uchylkometrem na to urcite vlitnu.
Jak poznam ze mam v pejru ulozeni tlumicu ???
Nemuze to delat treba i ono ?
Jak poznam ze mam v pejru ulozeni tlumicu ???
Nemuze to delat treba i ono ?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 173
- Registrován: sob 20.10.2007 00:00
- Bydliště: jak kdy
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW e39 klepani volantu pri brzdeni
Tak ja mam lautr to stejný,530d tour rv.2002 od 130- 95km klepe ,jinak nic... Nove brzdy kotouce,ramena tlumice ulozeni,chvilku klid a pak pomalu vic a vic. Pred rokem zase,nove kotouce,desky,loziska,opravna sada brzdičů a kurva za, uplne minimalne od nova a cim dal tim víc. Ted jsem nalozil auto vercajkem na potapeni pro 3 lidi a 3 v aute,tak ze fakt těžký auto a delalo to brutálně ze jsem.se lekl pri brzdění jak me kmital volant. Auto ted stalo,tak jak se vratim z práce, jedu na Stk at to rozkmitají a pokud nic nenajdou,tak fakt uz nevim...jo a mam ted original kotouce a desky Bmw.
Muze na to mit vliv zadni naprava? Ta ma uz 400 tis za sebou?
Muze to delat hreben řízení? Sice je bez vule a ani jinych znamek opotrebeni,ale přeci?
Muze na to mit vliv zadni naprava? Ta ma uz 400 tis za sebou?
Muze to delat hreben řízení? Sice je bez vule a ani jinych znamek opotrebeni,ale přeci?
Re: BMW e39 klepani volantu pri brzdeni
zkoušel jsi měřit kotouče zda tam není nános z destiček ?
Dost blbej zvyk je po prudším brždění stát na brzdě a desky se spékají na kotouč kde se následně zažehluje slabá vrstva desky a vypadá pak jakoby zvlněný.
Mám ale pocit že mluvíš o rychlosti kdy se auto samo celé chvěje.
Pokud máš zadek 400tis km bez opravy budou jistě ramena KO. mohou taky dělat všelijaké neduhy ale spíše tancování zadku při přejezdech a rozbitých silnicí...
Jak jsou na tom stabilizátory na předku a silentbloky a ramena co to bylo za značku byl to lemforder LMI nebo něco obyč ? Ony se dost některé značky po pár desítkách tisíc serou.
Jinak pokud to dělá i při jízdě 130-90km jak píšeš nebudou to asi kotouče. ty by vibrovali vždy pouze při brždění ....prostě v jakékoliv rychlosti. Spíš tipuji ramena čepy a stabíky něco z toho případně siláče a na horší silnici se auto rozvibruje do volantu je to hodně cítit.
Další věc co řešil borec a vyřešil byla rozvodovka. Vlez pod auto na zvedaku a zkus zalomcovat libovolne prednim kardanem do stran. Nesmi tam.byt vule zadna, kdyz je tak je to jasné.
a poslední možnost zkus vyměnit kola. Bud pneu nebo alu taky mohou dělat problémy ikdyž vyvažovačka ukazuje nulu.
https://www.youtube.com/watch?v=nbL9vMRbMCA
Dost blbej zvyk je po prudším brždění stát na brzdě a desky se spékají na kotouč kde se následně zažehluje slabá vrstva desky a vypadá pak jakoby zvlněný.
Mám ale pocit že mluvíš o rychlosti kdy se auto samo celé chvěje.
Pokud máš zadek 400tis km bez opravy budou jistě ramena KO. mohou taky dělat všelijaké neduhy ale spíše tancování zadku při přejezdech a rozbitých silnicí...
Jak jsou na tom stabilizátory na předku a silentbloky a ramena co to bylo za značku byl to lemforder LMI nebo něco obyč ? Ony se dost některé značky po pár desítkách tisíc serou.
Jinak pokud to dělá i při jízdě 130-90km jak píšeš nebudou to asi kotouče. ty by vibrovali vždy pouze při brždění ....prostě v jakékoliv rychlosti. Spíš tipuji ramena čepy a stabíky něco z toho případně siláče a na horší silnici se auto rozvibruje do volantu je to hodně cítit.
Další věc co řešil borec a vyřešil byla rozvodovka. Vlez pod auto na zvedaku a zkus zalomcovat libovolne prednim kardanem do stran. Nesmi tam.byt vule zadna, kdyz je tak je to jasné.
a poslední možnost zkus vyměnit kola. Bud pneu nebo alu taky mohou dělat problémy ikdyž vyvažovačka ukazuje nulu.
https://www.youtube.com/watch?v=nbL9vMRbMCA
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 173
- Registrován: sob 20.10.2007 00:00
- Bydliště: jak kdy
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW e39 klepani volantu pri brzdeni
Kolama to nebude,dělá to na obou sadách,je pradva ze na 16 to dělá trochu míň,nez na 17. Desky,vim ze se nema stat na brzde kdyz se hodně zahřejí. Uvidim v pátek, jedu na stk to nechat rozklepat,tak snad neco zjistime
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 22
- Registrován: sob 23.10.2010 00:00
- Bydliště: Třinec
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW e39 klepani volantu pri brzdeni
Hoi.
Takze problem vyresen.
Vymeneny kompletne brzdy i s deskama predek+zadek - lanovody,pruzinky. Vsude i zrepasovane brzdice, kopletnima sadama (ve predu byly vyrezle valecky, nikterak pri otaceni kolem odpor nevyvijely ale lehce asi pribrzdovat musely kdyz se kotouce pokazde zvlnily..
Ted uz je problem odstraneny volant se ani nehne brzdi to jako das, od vymeny mam najeto asi 800km a mam fakt svaty klid
Doufam ze tento navod nekomu pri obobnych potizich pomuze, samozdrejmne idelane mit uchylkomer.a pri vymene kotoucu a desticek udelat i repas brzdicu clovek si usetri hromadu budouciho trapeni jen POZOR na repasni sady je v tom strasny bordel poslali mi spatnou sadu tak kontrolujte..
Takze problem vyresen.
Vymeneny kompletne brzdy i s deskama predek+zadek - lanovody,pruzinky. Vsude i zrepasovane brzdice, kopletnima sadama (ve predu byly vyrezle valecky, nikterak pri otaceni kolem odpor nevyvijely ale lehce asi pribrzdovat musely kdyz se kotouce pokazde zvlnily..
Ted uz je problem odstraneny volant se ani nehne brzdi to jako das, od vymeny mam najeto asi 800km a mam fakt svaty klid

Doufam ze tento navod nekomu pri obobnych potizich pomuze, samozdrejmne idelane mit uchylkomer.a pri vymene kotoucu a desticek udelat i repas brzdicu clovek si usetri hromadu budouciho trapeni jen POZOR na repasni sady je v tom strasny bordel poslali mi spatnou sadu tak kontrolujte..
Re: BMW e39 klepani volantu pri brzdeni
Ahoj. Mám stejný problem u moji e39 540i. Komplet sadu ramen lemförder mam na stole, tak snad to pomůže. A kdyby náhodou, kde jsi kupoval tu sadu na repas brzdičů? Díky za odpověď.
Re: BMW e39 klepani volantu pri brzdeni
Jinak kotouče a desky jsou novy a nepomohlo. Stejne to na brzdach drbe do volantu.
- LampionakE39
- Registrovaný
- Příspěvky: 147
- Registrován: ned 13.09.2015 00:00
- Bydliště: totally influenced by BMW
Re: BMW e39 klepani volantu pri brzdeni
Řeším úplně stejný problém a je to opravdu nepříjemný ty vibrace, je tam tolik symptomů.....
To tak vyměnit všechno za nové najednou. Vím, většině co nám na tom záleží, prostě chceme, aby to fungovalo a sloužilo jako za časů, když byl vůz nový, tak to měníme včetně mě postupně.
Mně se to rozkmitá i bez brždění. Měnil jsem ramena, kosti - LMI, komplet brzdy, perfektně očištěno, rozhýbáno, ovšem s tím úchylkoměrem, na autě, to mě nenapadlo. Dvakrát mi stáčeli nové přední kotouče, vše ok. Nasadil jsem je a postupně se to začalo zhoršovat. Všiml jsem si jedné věci, po stočení kotoučů a následné montáže na náboj jsem zkoušel pootáčet a točit ručně z kotoučem a bylo slyšet chytání o desky, střídavě slaběji a silněji. Zkrátka jakoby to špatně stočil, ale to samé u druhého soustružníka, tak kotoučem to asi nebude...
Náboj ložiska může taky rozkmitat řízení i když ložisko nemá znatelnou vůli nebo nehučí ne? A stejně se to může chovat i při brždění si myslím? Je fakt, že jsem měl gumy v ramenech potrhané, takže teď je to o něco lepší, ale stále znatelné nepříjemné vibrace do volantu. Doporučil by někdo náboj s ložiskama na moji e39? Jo a výrobce úchylkoměru nebo alespoň v jaké cenové relaci by seměl pohybovat a dobře načítal ty setiny mm.
To tak vyměnit všechno za nové najednou. Vím, většině co nám na tom záleží, prostě chceme, aby to fungovalo a sloužilo jako za časů, když byl vůz nový, tak to měníme včetně mě postupně.
Mně se to rozkmitá i bez brždění. Měnil jsem ramena, kosti - LMI, komplet brzdy, perfektně očištěno, rozhýbáno, ovšem s tím úchylkoměrem, na autě, to mě nenapadlo. Dvakrát mi stáčeli nové přední kotouče, vše ok. Nasadil jsem je a postupně se to začalo zhoršovat. Všiml jsem si jedné věci, po stočení kotoučů a následné montáže na náboj jsem zkoušel pootáčet a točit ručně z kotoučem a bylo slyšet chytání o desky, střídavě slaběji a silněji. Zkrátka jakoby to špatně stočil, ale to samé u druhého soustružníka, tak kotoučem to asi nebude...
Náboj ložiska může taky rozkmitat řízení i když ložisko nemá znatelnou vůli nebo nehučí ne? A stejně se to může chovat i při brždění si myslím? Je fakt, že jsem měl gumy v ramenech potrhané, takže teď je to o něco lepší, ale stále znatelné nepříjemné vibrace do volantu. Doporučil by někdo náboj s ložiskama na moji e39? Jo a výrobce úchylkoměru nebo alespoň v jaké cenové relaci by seměl pohybovat a dobře načítal ty setiny mm.
- LampionakE39
- Registrovaný
- Příspěvky: 147
- Registrován: ned 13.09.2015 00:00
- Bydliště: totally influenced by BMW
Re: BMW e39 klepani volantu pri brzdeni
Snad to nebude stejný jako u mě, ale když jsem vibrace zpozoroval, tak jsem okamžitě šel no nových brzd od pana Bosche i s deskama samo a vzpomínám si, že byl klid cca 3měsíce, no zkrátka okolo 4 tis. km kdy jsem najel na nových brzdách začalo to peklo a od te doby 2x stočeny kotouče - zbytečně, tlumiče, uložení nahoře, ted ramena , kosti od LMI, disky s gumama ok, tak mě fakt napadají, zkusím lnáboje s ložisky, opravdu je to alchymie.....a nervy, že se kurví ty nové věci těmi starými, který jsou potřeba snad vyměnit a konečně se to ztratí ty vibrace.Rum1 píše:Hoi.
Takze problem vyresen.
Vymeneny kompletne brzdy i s deskama predek+zadek - lanovody,pruzinky. Vsude i zrepasovane brzdice, kopletnima sadama (ve predu byly vyrezle valecky, nikterak pri otaceni kolem odpor nevyvijely ale lehce asi pribrzdovat musely kdyz se kotouce pokazde zvlnily..
Ted uz je problem odstraneny volant se ani nehne brzdi to jako das, od vymeny mam najeto asi 800km a mam fakt svaty klid![]()
Doufam ze tento navod nekomu pri obobnych potizich pomuze, samozdrejmne idelane mit uchylkomer.a pri vymene kotoucu a desticek udelat i repas brzdicu clovek si usetri hromadu budouciho trapeni jen POZOR na repasni sady je v tom strasny bordel poslali mi spatnou sadu tak kontrolujte..
- LampionakE39
- Registrovaný
- Příspěvky: 147
- Registrován: ned 13.09.2015 00:00
- Bydliště: totally influenced by BMW
Re: BMW e39 klepani volantu pri brzdeni
Přesně jako u mě. Zkusím si alespoň půjčit ten úchylkoměr, nejraději bych ho koupil...Honza84 píše:Jinak kotouče a desky jsou novy a nepomohlo. Stejne to na brzdach drbe do volantu.
Re: BMW e39 klepani volantu pri brzdeni
Ahoj. Neutrácej zbytečně za generálku nápravy, ty projevy, co píšeš po cca 4 tis. km jsou špatnejma destičkama. Dej tam jakýkoliv (klidně i starline) rovný kotouče a originál !!! desky (Jurid a nebo Textar). Zapomeň na aušus typu Bosch, ATE, EBC, Meyle a podobně a budeš mít klid... Použitý kotouče nestáčej, na to je třeba opravdu extrémní machr, normální soustružník to nedá, resp. budou házet. Někde je tu o tom téma, taky jsem to dlouho řešil...
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: BMW e39 klepani volantu pri brzdeni
Já si nechal zánovní kotouče stočit neb škoda ATE powerdisků. Pak to nějakej čas trochu kopalo od 80km/h, vím že to začalo min. zimu za mlhy a nízké teplotě po ránu když jsem z táhlýho kopce lehce brzdil (lechtal), nějak to dostalo teplotní šok tím dlouhým třením. Pak někdy nevibrovaly, někdy po delší cestě zase ano, známe ty příběhy chová se to vlastním životem. Takže brzdění spíš opatrně, dávkama aby to moc nemrdalo do volantu. To jsem teda nemusel investovat do dražších brzd, že jo..
Při měnění kol jsem zkoušel supitem házivost (sotva jde s kotoučem otočit) a celkem v poho do těch 0,05mm.
Pak během podzimu jsem zvolil opačnou taktiku (víc je zkurvit už nezamrzí) a těm křivým sviním dal párkrát kumite (jako když zajíždíš brzdy) a ejhle zjistil nachvilu zlepšení a zklidnění. Párkrát v provozu s naloženým autem jsem musel taky nouzově brzdit a časem se to úplně zklidnilo.
Takže řešení může být to na prázdné dálnici rozjet na 140km/h, třeba cenťák dva našlápnout pedál, aby mě volant úplně nepoliskal a pak ZADUPNII TOOO ! a silou držet volant jak Krpálek v ringu borca. Zkusit zopakovat. To potvrzuje teorii co jsem čet, že křivý kotouče moc nebývají, spíš nestejnoměrně nauhličený a nakrmený od destiček. Tím se postupně nápek odstraní a srovná. Další věc jsou zarezlé zatuhlé pístky/válečky i tímto se to může taky trochu probrat.
Při měnění kol jsem zkoušel supitem házivost (sotva jde s kotoučem otočit) a celkem v poho do těch 0,05mm.
Pak během podzimu jsem zvolil opačnou taktiku (víc je zkurvit už nezamrzí) a těm křivým sviním dal párkrát kumite (jako když zajíždíš brzdy) a ejhle zjistil nachvilu zlepšení a zklidnění. Párkrát v provozu s naloženým autem jsem musel taky nouzově brzdit a časem se to úplně zklidnilo.
Takže řešení může být to na prázdné dálnici rozjet na 140km/h, třeba cenťák dva našlápnout pedál, aby mě volant úplně nepoliskal a pak ZADUPNII TOOO ! a silou držet volant jak Krpálek v ringu borca. Zkusit zopakovat. To potvrzuje teorii co jsem čet, že křivý kotouče moc nebývají, spíš nestejnoměrně nauhličený a nakrmený od destiček. Tím se postupně nápek odstraní a srovná. Další věc jsou zarezlé zatuhlé pístky/válečky i tímto se to může taky trochu probrat.
Re: BMW e39 klepani volantu pri brzdeni
Jasný, ale bude se ti to stávat pořád dokola a většinou už to nikdy nebude dobrý, jen horší a nebo chvilku lepší... Stejně skončíš u nových rovných kotoučů a špičkových destiček. Otázka je, kolik tě to před tím bude stát (resp. jak rychle uvěříš tisíckrát vyzkoušenému)
E39 je holt na přední brzdy citlivější...

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: BMW e39 klepani volantu pri brzdeni
Zkušenost taky na 5er třílitru. No ještě je tady jeden fucktor a to opotřebení desek. Nové jsou jakoby obrácená pyramida a tím ze začátku slabě brzdí, ale po pár tis.km se plocha zvětší, líp zakusujou a podle mě to celý dostane větší stabilitu a eliminuje házení. Toť moje zkušenost, ale renovace starých zatuhlých brzdičů je často řešení.