Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

N53B30O0

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#401 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Přečíst a pochopit, proč nemusím kupovat ventildekl http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=33&t=80430
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#402 Příspěvek od JaraX »

jenže tadle oprava je vždy bastl, prostě to už nikdy nebude jak z výroby a prostě ta neorigo membrána nemá nikdy ty vlastnosti origo, sám vím jakou paseku udělá když lidi šetří 100kč dají na N62 místo origo membrány za 550kč neorigo za 400kč.
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Re: N53B30O0

#403 Příspěvek od RomanM3 »

hm nevím. já to měnil na N53 včetně toho alu víčka pro jistotu a pohoda
měnil jsem preventivně
původní membrána byla ok
motor jede furt stejně...blbě :lol:
holt N53. za studena je to hrubé. za tepla pohoda
jiriik
Registrovaný
Příspěvky: 655
Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#404 Příspěvek od jiriik »

JaraX píše:jenže tadle oprava je vždy bastl, prostě to už nikdy nebude jak z výroby a prostě ta neorigo membrána nemá nikdy ty vlastnosti origo, sám vím jakou paseku udělá když lidi šetří 100kč dají na N62 místo origo membrány za 550kč neorigo za 400kč.
Koupil jsem raději celý originál, nemá čas to někde hledat a objednávat:-)) A proč to praská? Může za to něco nebo je to běžně stářím a opotřebením?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#405 Příspěvek od JaraX »

tak je to guma vystavená tlaku, teplu, atd. prostě to jednou praskne.
navíc prostě ta guma musí mít přesný vlastnosti, jinak tuhá guma, jinej tlak v klikové skříni a vzduch co jde do sání muže pak moc ochuzovat směs nebo naopak ho nebude dost a směs bude chudá. oni to v BMW nějak vymysleli a přesně spočítali u jaderné elektrárny jako je N53 která je 3x tak složitá jak osmiválec N62 bych zas tak neexperimentoval. nehledě na to že je jistota že člověk nasype další statisíce do vstřiků, katů, noxů, čerpadel, lambd, a podobných kravin, tak bych nějakou 10ku za ventilvíko vůbec neřešil. navíc ventilvíka se po letech kroutí a mají tendenci nedolíhat dobře na hlavu, takže nové víko bude vždy dobře těsnit.
Pajk85 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2873
Registrován: úte 26.04.2016 00:00

Re: N53B30O0

#406 Příspěvek od Pajk85 Člen Klubu »

Já si nemyslím, že je to až tak, jak píšeš. Guma, podle mýho názoru, nemusí mít až tak přesný vlastnosti, protože je rychle ztrácí. Po 10ti letech ta guma bude úplně jiná, než když byla nová. To je jak pneumatiky.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#407 Příspěvek od JaraX »

tak mi vysvětli čím je teda dáno že když dáš neorigo membránu (Vaico třeba) tak to pískrá, dělá to kačenu atd.
vzhledem k tomu že ty membrány se mají po 100-150tkm tak se 10let většinou nedožijou.
Pajk85 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2873
Registrován: úte 26.04.2016 00:00

Re: N53B30O0

#408 Příspěvek od Pajk85 Člen Klubu »

Jsem to trochu blbě napsal. Já to vztahoval k tomu repair kitu, který je jak chápu odzkoušenej a Tobě se nelíbí.
Vaico membrány asi nejsou rozměrově přesný anebo naprosto odlišná guma. Co já vím... Pak chápu, že mluvíš o přesných vlastnostech.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#409 Příspěvek od JaraX »

ne ne, ty mě nechápeš.
objednám mebránu origo bmw
https://images-na.ssl-images-amazon.com ... SX355_.jpg
a objednáš tu samou stejně vypadající ale Vaico, možná ta guma má malinko jinej odstín barvy, ale vše vypadá stejně, barva všecko. jenom to nefunguje.

a ty víš že když dáš na N53 neorigo membránu že to funguje dobře? tím nemyslím že to auto funguje dobře, ale že funguje ta membrána, že třeba není o pár procent bohatší nebo chudší směs, což jako user nepoznáš, možná po startu že může být motor hrubší než použije lambdy, ale jinak nepoznáš nic, jenže když se v tom motoru zhorši nějakej jinej parametr, vstřiky, čerpadla, váha, lambdy, prostě něco. tak už kombinace těchto věcí může vyvolat problém kterej se bude těžko řešit. netvrdím že neorigo membrána na N53 nefugnuje, tvrdím že na N62 to prostě nefunguje, ale tam není proč přemýšlet když rozdíl v ceně je asi 150kč, tady se bavíme o X-tisících takže každej chce ušetřit, ale prostě to není origo BMW díl kterej je nějak navrženej, vyvinutej, vytestovanej a já mám dost strach do motoru dávat neorigo díly.
Pajk85 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2873
Registrován: úte 26.04.2016 00:00

Re: N53B30O0

#410 Příspěvek od Pajk85 Člen Klubu »

Už rozumím. Né nadarmo se říká, "nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné věci" a asi to platí i tady.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: N53B30O0

#411 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Třeba Beisan poskytuje kroužky na Vanos (který si myslím, že se dají vyrobit do 50kč) - neorigo BMW a taky je každej spokojenej. Zas když někdo něco produkuje, měl by to mít odzkoušené k tomu trochu uživatelských referencí což může člověka nějak ujistit. Tak aspoň víme, že Vaico prcat. Kdo tu membránu vyrábí lepčí? (a stejně ju BMW nevyrábí jen zas přeprodává).
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#412 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Tak u N62, kde je ten rozdíl sotva pár korun asi nemá cenu se vůbec o nějaké alternativě bavit - to je jasný.
U N53 kdy je ten rozdíl několik tisíc je určitě zajímavé o tom popřemýšlet. Směs bych v tomhle případě úplně asi úplně nepočítal, protože PCV ventily obecně pracují dle tlaku v sání a jejich správně funkce bývá až od plného plynu - na volnoběh by membrána neměla nic pouštět do sání. Každopádně množství vzduchu z odvětrání klikové hřídele je tak zanedbatelné v celkové součtu CFM co proteče přes sání, že v tu chvíli je reálný rozdíl na AFR (TPS 80-100% většinou) možná mezi 12.3:1 vs 12,6:1, což při těchto hodnotách než vůbec nastane mechanicky ta změna, tak lambdy + vysokotlaký vstřik udělá tu korekci tak rychle, že nemůže ani dojít k nějakým problémům. K chudobě by došlo v případě, že by byla díra do sání jak doprdele a motor by jel na motronicu ještě tak možná ale to už by asi stejně nejelo, protože by to s takovým množství vzduchu navíc neumělo pracovat ... :D
U N54 je ten problém obdobný v případě PCV ventilu na ventil víku a určitě půjdu cestou náhrady od Turnera a nebo JB...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#413 Příspěvek od JaraX »

tak u N62 je navíc valvetronic který je megacitlivý na jakýkoliv vzduch, neříkám že se to nemá dělat nějaké opravné sady atd. ale 100procentní řešení je vždy jen origo. stejně jako je to s těma beisan sadama na vanos, všichni to děláme, funguje ale to, ale novej vanos je novej vanos.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#414 Příspěvek od pavproch »

Hmmm, tak N53B30 v bramborovi už má asi fakt nejlepší roky za sebou.... už sem to tu myslím psal, začal žrát wolej..... do 220tis mu stačil litr na servisní interval (15tis), fčíl sem od posledního servisu dolil už čtvrtý litr za 7tis km. Chjo no, bude třeba to dřív nebo později radikálně řešit...... :idea:
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

Re: N53B30O0

#415 Příspěvek od tommee »

4litry na 7tis km, to za chvilu nebudes muset ten olej ani menit, prubezne se to proplachuje:))

Ted vazne, uz jsi se rozhodl co s tim? Komplet vymena, generalka?
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#416 Příspěvek od pavproch »

Komplet výměna. Otázka je kdy (ještě letos nebo 2018- musím to vymyslet v souvisloti "s optimalizací hosp. výsledku 2017".
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: N53B30O0

#417 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Ono se nabízí prodat auto tak jak je, pokud do něho člověk není úplně zamilovanej, v souvislosti s nepadáním otáček se tak zbavit obou problémů a koupit z Germánie nějaký jiný, novší s N53 (N54) s intecem, výbavou dle libosti ? Výkon má motor pořád asi gut.

Ale ten ostatní HW co se do toho postupem nainstaloval jak tady čtu (brzdy, LSD, podvozky) to by měli mechoši už hodně práce.. :P
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: N53B30O0

#418 Příspěvek od TANN3R »

Jenže Pavproch chce jen atmosféru, R6, manuál, kombi... Takže z dnešní produkce si nic nevybere.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#419 Příspěvek od pavproch »

Jj, sem ochoten slevit z toho kombi, jinak ne... máš pravdu, nevyberu... takže budu co nevidět generálkovat výměnným způsobem... enem musím vymyslet, co bude z hlediska účetnictví lepčí - esli letos nebo až 2018
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#420 Příspěvek od JaraX »

proto bych si vybral
-coupe
- V8 amtosfera
- SMG
- dynamic drive
Odpovědět