Ahoj,
potřeboval bych se zeptat, jaká by měla být provozní teplota vody u 118d M47 (2005)?
Jedna známá uvažuje o koupi, všechno včetně DPF se tváří v pohodě, jen mi nějak za jízdy nesedí teplota vody, podle mě příliš nízká. A je mi jasný, že hodně lidí si kvůli vadným termostatům oddělalo DPF.
Za jízdy se teplota pohybuje kolem 75st, vyřazeno z kopce klesne i jen na 69st a nejvýš se nedostala přes 80 (na volnoběh).
Je to u M47 optimální nebo málo a bude potřeba to řešit? Termostaty, čislo vody, aj...
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Provozní teplota vody u 118d M47
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Provozní teplota vody u 118d M47
U benzínů s řízeným termostatem má být teplota chladící kapaliny nad 90 stupňů, v nízkém zatížení 103-105 stupňů, jak jsi psal v jiném vlákně. Při vysokém zatížení ŘJ motoru ten termostat pootevře více, takže se kapalina zchladí na 85-80 stupňů.
U všech dieselů by měla být provozní teplota nad 80 stupňů, protože mají termotaty 85-88 stupňů. Je to výhodné v zimě kvůli topení a jako podmínka pro zahájení regenerace DPF. Více jsou ty podmínky popsány zde http://cz.diagwiki.com/bmw-regenerace-f ... ych-castic

U všech dieselů by měla být provozní teplota nad 80 stupňů, protože mají termotaty 85-88 stupňů. Je to výhodné v zimě kvůli topení a jako podmínka pro zahájení regenerace DPF. Více jsou ty podmínky popsány zde http://cz.diagwiki.com/bmw-regenerace-f ... ych-castic

Re: Provozní teplota vody u 118d M47
Ahoj diky moc za informace, tak nějak jsem tušil, že u těch dieselů to bude celé posunuté níž, ale zase tak, jak jsem psal: mezi 2-3tis ot. 75st, vyřazeno z kopce 69st a přes 80st vůbec nešlo, to mi přijde fakt málo a chápu to tak i toho, co popisuješ.
Auto je nádherný, najeto 180 s německým servisem do konce a všechno sedí, v česku něco takovýho těžko pohledat, i diag včetně dpf bez chyb. Jen toto mi tam trochu smrdí a obávám se, že to zas bude hledání, chyby totiž žádné.
Zrovna teď to řeším na N46, kde je zase opačný problém, že je tam moc velký rozsah za jízdy 75-109 a v kolonách vyskakuje oranžová kontrolka občas.
1) No zpátky k tý 1er, myslíš, že ty teplot co píšu můžou být ještě v normě nebo je potřeba to řešit? Pokud ano, kde zase začít? Oba termostaty? Zase čidlo teploty? A nebo se ne na to vyprdnout a čekat, jak dlouho to dpf vydrží? na svým autě bych to řešil, ale jestli to můžu někomu doporučit, nevím, podle toho mechanika, co to prodává je to ok.
2) A ještě jeden dotaz, co vířívé klapky? Bylo by vhodný to prozkoumávat u týhle poslední M47TU2D20 z roku 2005? Napsalo se o tom hodně, ale ty názory se různí. Obecně se pohybuju v benzínech.
Auto je nádherný, najeto 180 s německým servisem do konce a všechno sedí, v česku něco takovýho těžko pohledat, i diag včetně dpf bez chyb. Jen toto mi tam trochu smrdí a obávám se, že to zas bude hledání, chyby totiž žádné.
Zrovna teď to řeším na N46, kde je zase opačný problém, že je tam moc velký rozsah za jízdy 75-109 a v kolonách vyskakuje oranžová kontrolka občas.
1) No zpátky k tý 1er, myslíš, že ty teplot co píšu můžou být ještě v normě nebo je potřeba to řešit? Pokud ano, kde zase začít? Oba termostaty? Zase čidlo teploty? A nebo se ne na to vyprdnout a čekat, jak dlouho to dpf vydrží? na svým autě bych to řešil, ale jestli to můžu někomu doporučit, nevím, podle toho mechanika, co to prodává je to ok.
2) A ještě jeden dotaz, co vířívé klapky? Bylo by vhodný to prozkoumávat u týhle poslední M47TU2D20 z roku 2005? Napsalo se o tom hodně, ale ty názory se různí. Obecně se pohybuju v benzínech.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Provozní teplota vody u 118d M47
- 2017-2005= 12 let staré auto, ale pokud je zachovalé a nebude to nikomu vadit ...
- dieselový motor se musí ohřát a potom nějakou dobu pracovat => ale pokud s tím chce jezdit z domu do školky, do práce, do školky, do krámu a domů, tak ať si určitě koupí benzín, protože ten diesel neohřeje, ani nezregeneruje,
- čidlo teploty preventivně vyměnit, co když kecá jen to čidlo, potom ..
- pokud bude ta provozní teplota nízká, nebude to regenerovat a nové DPF stojí desítky tisíc korun,
- určitě vyměnit ten termostat, který otevírá dříve, dá se to zjistit osaháním, při které teplotě začně otevírat,
- motor M47 je v pohodě, průserové jsou N47,
- problémem byla síla osiček a jejich praskání u vířivých klapek motorů M57, odstraněno ve verzi M57Tü2, o problémech s vířivými klapkami u 4-válců nějak nevím, je to dobrá věc pro kroutící moment,

- dieselový motor se musí ohřát a potom nějakou dobu pracovat => ale pokud s tím chce jezdit z domu do školky, do práce, do školky, do krámu a domů, tak ať si určitě koupí benzín, protože ten diesel neohřeje, ani nezregeneruje,
- čidlo teploty preventivně vyměnit, co když kecá jen to čidlo, potom ..
- pokud bude ta provozní teplota nízká, nebude to regenerovat a nové DPF stojí desítky tisíc korun,
- určitě vyměnit ten termostat, který otevírá dříve, dá se to zjistit osaháním, při které teplotě začně otevírat,
- motor M47 je v pohodě, průserové jsou N47,
- problémem byla síla osiček a jejich praskání u vířivých klapek motorů M57, odstraněno ve verzi M57Tü2, o problémech s vířivými klapkami u 4-válců nějak nevím, je to dobrá věc pro kroutící moment,

Re: Provozní teplota vody u 118d M47
Tak uvidíme, buďto to zítra koupí nebo ne. Pokud ano, podoručím jí vyměnit čidlo a termostat a uvidí se (ono by jí to za další roky asi stejně neminulo). Má smysl v týhle souvislosti měnit i ten druhej termostat, co je u EGR? (popravdě nevím, zdali tyhle 2 termostaty mají nějakou souvislost a nebo to nechat bejt prozatím).
Za ty vířivý klapky jsem rád, že snad ok. Ptal jsem se v reakci na článek z aj wikipedie, kde je docela jasně popsáno, že je to průserový a že to bmw definitivně vyřešilo až novejma klapkama v r.2006, tohle je ale 2005 ještě, tak proto jsem to radši ověřoval.
The M47TUD20 introduced new common failure points. Chief among these was a new 'swirl flap' mechanism embedded in the inlet manifold. This consisted of a number of butterfly valves within each individual inlet tract, which are secured to an actuating rod via two small screws. It has become clear that over time these screws can come loose via vibration etc. When this happens they can end up being drawn into the respective cylinder, causing significant damage to piston, cylinder head and valves. If unlucky further damage can be caused to the turbo if the screw then makes its way through the exhaust valve into the manifold and subsequently into the turbo. These failures have occurred in such quantity that a number of specialist BMW magazines have featured articles on the problem including information on how to remove the swirl flaps.[1][2] For those who wish to perform some preventive maintenance on the M47TUD20 engine, there are companies who supply and/or fit blanking plugs to allow the removal of these swirl flaps altogether. BMW addressed the problem by introducing stronger swirl flaps and larger diameter spindles - made from plastic - in 2006.
Za ty vířivý klapky jsem rád, že snad ok. Ptal jsem se v reakci na článek z aj wikipedie, kde je docela jasně popsáno, že je to průserový a že to bmw definitivně vyřešilo až novejma klapkama v r.2006, tohle je ale 2005 ještě, tak proto jsem to radši ověřoval.
The M47TUD20 introduced new common failure points. Chief among these was a new 'swirl flap' mechanism embedded in the inlet manifold. This consisted of a number of butterfly valves within each individual inlet tract, which are secured to an actuating rod via two small screws. It has become clear that over time these screws can come loose via vibration etc. When this happens they can end up being drawn into the respective cylinder, causing significant damage to piston, cylinder head and valves. If unlucky further damage can be caused to the turbo if the screw then makes its way through the exhaust valve into the manifold and subsequently into the turbo. These failures have occurred in such quantity that a number of specialist BMW magazines have featured articles on the problem including information on how to remove the swirl flaps.[1][2] For those who wish to perform some preventive maintenance on the M47TUD20 engine, there are companies who supply and/or fit blanking plugs to allow the removal of these swirl flaps altogether. BMW addressed the problem by introducing stronger swirl flaps and larger diameter spindles - made from plastic - in 2006.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Provozní teplota vody u 118d M47
- já jsem nenapsal hlavní termostat, ale ten, který začne otevírat jako první, tj. buďto ERGRový, nebo hlavní,starML píše:.. určitě vyměnit ten termostat, který otevírá dříve, dá se to zjistit osaháním, při které teplotě začně otevírat,
- podle toho textu v angličtině problém u M47TUD20 existuje, buďto namontovat záslepky, nebo to předělat na ty novější klapky z umělé hmoty - ty asi motor zblafne bez poškození.

Naposledy upravil(a) starML dne ned 01.10.2017 23:12, celkem upraveno 1 x.
Re: Provozní teplota vody u 118d M47
Vyměníš jeden a za chvíli odejde druhej. Vyměň oba najednou+kontrola vodní pumpy
Re: Provozní teplota vody u 118d M47
Mám stejný motor i stejný problém, vyměnil jsem oba, spravilo se to, ale vydržel cca 1,5roku a problém je opět stejný, při normální jízdě teplota kolem 70°C
Budu měnit znovu hlavní termostat
Budu měnit znovu hlavní termostat
