Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW F30 340i M Performance

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
ada540i
Registrovaný
Příspěvky: 550
Registrován: pon 16.04.2012 00:00

BMW F30 340i M Performance

#1 Příspěvek od ada540i »

Zdravím,

chtěl bych vyměnit stávající e39 540i 2001 manuál za něco nového a dost se mi líbí F30 po FL, konkrétně model 340i. Je pro mě po delší době konečně zajímavé auto. Pravděpodobně poslední co si chci koupit před elektromobilem, a proto bych ho chtěl ještě s manuální převodovkou. Hodně mě zaujal i program M performance, a sice samosvor, power and sound kit a nějaké vizuální doplňky. Byl jsem v BMW a nechal si udělat nabídku a vysvětlit všechny detaily, ale stejně bych to ještě rád slyšel od někoho dalšího:

1) Už jsou nějaké informace ohledně spolehlivosti motoru? Je to lepší/horší než starší 35i?
2) Jak je na tom F30 obecně s kvalitou? Četl jsem něco od Jaraxe a nic moc to asi nebude
3) Dověděl jsem se, že prvky M Performance montují až u dealera, je lepší motor zajet bez power kitu, nebo rovnou s? Případně nějaké tipy jak s autem zacházet první kilometry.
4) Výfuk se tedy nejspíš mění také až u dealera, ale cenu mi za něj nejspíš neodečtou. Tak si můžu ten starý odnést? (zapomněl jsem se na to zeptat v BMW)
5) Alcantara se mi moc nelíbí, ale obyč kůže, kterou jsem si prohlížel mi také nepřijde jako žádný zázrak. Merino tam nebylo, vyplatí se za to připlatit 27 tis.Kč? Jak je to s odolností?
6) Nerad bych, aby se tu zase rozhořela přestřelka automat/manuál. S e39 jsem byl vždycky spokojený, mám jí spíš na víkendové ježdění, dovolené (Alpy v létě, Chorvatsko, Francie atd.), a delší pracovní trasy když nechci jet služebákem. Manuál mi v ní absolutně vyhovoval a nepředpokládám, že by se něco změnilo. Navíc F30 bude mnohem sportovnější než e39. Nový automat jsem už zkoušel několikrát, nedávno jsem byl v USA a 14dní jezdil s 430i Cabrio se sportovním automatem. Je to rozhodně fajn, ale mě prostě vyhovuje manuál. Nic víc v tom není.

Předem děkuju za Vaše rady a názory
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

Re: BMW F30 340i M Performance

#2 Příspěvek od xyron »

1) B58 je obecně evoluce motoru N54 potažmo N55 ... je to asi nejlepší, co si můžeš aktuálně do BMW koupit... kor když to bude nový... TOP VOLBA
6) Manuál - konečně zas chlap, ne žádná pojebaná buzna co potřebuje automat.. HUREJ :lol:
thomas
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: pon 21.11.2005 01:00

Re: BMW F30 340i M Performance

#3 Příspěvek od thomas »

bod 2 - toho pána je třeba brát s rezervou, pro něj je absolutní modla E65, dříve byla E38, předpokládám že behěm dalších let to budou generace F a pak G

jinak si myslím že volba výborná.
za merino bych určitě připlatil, ten rozdíl oproti základní kůži je velký. Nicméně bude choulostivější na poškození
zajíždění dnes v podstatě neexistuje, prvních pár set/tisíc km to nedrtit. Vzhledem k tomu že je to originál příslušenství bych to nechal dát hned, problém tam nehledej
Uživatelský avatar
ada540i
Registrovaný
Příspěvky: 550
Registrován: pon 16.04.2012 00:00

Re: BMW F30 340i M Performance

#4 Příspěvek od ada540i »

xyron píše:1) B58 je obecně evoluce motoru N54 potažmo N55 ... je to asi nejlepší, co si můžeš aktuálně do BMW koupit... kor když to bude nový... TOP VOLBA
6) Manuál - konečně zas chlap, ne žádná pojebaná buzna co potřebuje automat.. HUREJ :lol:
Hodně mě překvapil i ten dvoulitr v 430i, jelo to celkem pěkně, ale jak všude píšou o minimální turbodíře, tak mně minimální nepřišla, občas to bylo až rušivé. Oproti V8 v e39 propastný rozdíl v reakci na plyn. Navíc ten zvuk studeného motoru na volnoběh je fakt hnus. Takže 40i je v podstatě jediná volba, protože na M3 nemám, stejně jako na větší 5er. Ještě jsem ale ten motor neslyšel ani neřídil auto s ním. Jdu to zkusit až příští týden, tak snad na tom bude líp. Samozřejmě to bude automat, manuál tady nikde v okolí není, škoda... Ještě se zkusím podívat třeba do Prahy, jestli někde není na showroomu 340i manuál.

thomas píše:bod 2 - toho pána je třeba brát s rezervou, pro něj je absolutní modla E65, dříve byla E38, předpokládám že behěm dalších let to budou generace F a pak G

jinak si myslím že volba výborná.
za merino bych určitě připlatil, ten rozdíl oproti základní kůži je velký. Nicméně bude choulostivější na poškození
zajíždění dnes v podstatě neexistuje, prvních pár set/tisíc km to nedrtit. Vzhledem k tomu že je to originál příslušenství bych to nechal dát hned, problém tam nehledej
Ten příplatek není zas tak velký, ale taky to něco vypovídá o kvalitě. V e39 budu mít brzy 300tis km, ale nikdo mi to nevěří když si dovnitř sedne. Vzhledově je ale Merino kůže mnohem hezčí i kvůli tomu prošívání, tak je to asi jediná volba.

Původně jsem myslel, že ty prvky M performance namontují rovnou na výrobní lince, nebo alespoň někde ve fabrice BMW. Tohle mě docela zarazilo a úplně mně netěší ta představa šťourat v servisu do úplně novýho auta, ale když to jinak nejde...

Hned to nedrtit to je rozumný, ale konstantní jízda po dálnici asi taky nebude úplně fajn. Takže prostě normální okresky jako jezdím většinou. No a třeba uspíšit první výměnu oleje? Tím se asi nic nezkazí ne? Předpokládám, že si to auto nechám jak nejdéle to půjde. Třeba deset let, nebo víc pokud to vydrží.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW F30 340i M Performance

#5 Příspěvek od JaraX »

- E65 propaguju protože je to nejlepší auto za 200k-300k prostě s tímdle budgetem není lepšího auta na cestování, fantastickej podvozek, fantasticky sedačky, a ještě fantastictější audio,který už nemá žádný jiný bmw. za vyšší budget bych vybíral jiné auto, ale to už by nebylo BMW
- 340i proč ne, já bych do 3er nešel, mě to auto prostě přijde strašně chudé, všecko je takové nekvalitní, ale už jsem moc zkaženej tou 7er, při přesednutí z E39 proč ne. navíc je to nejlepší motor co tam můžeš mít,takže ok
- ten manual a automat bych zvažoval, jakože manual proč ne, ale přijde mi že to s tím automatem je víc laděné, pujčil bych si automat na víkend, abych pak byl nelitoval volby manualu, a nekoumal jaký by to bylo s automatem atd. DCT se asi mimo M nedava že?
- jak to s montáží performance nevím, informuj se u dealera
- to auto tak nějak vydrží 200k, do 200k nebudeš řešit celkem nic, sem tam drobnost, pak se to začne srát.
- jinak mam F30 rád, najel jsem s ní pár tisíc, není to špatné auto, ale ničím mě neoslovilo
- určitě bych bral merino, odolnost je menší než základní kůže, komfort je ale o 1000 procent lepší. u F řady ty kůže nějak hrozně ošidily a hrozně se odíraj, ale u Merina to snad bude lepší.
- výbavu si přispůsob dle svého, ale jsou věci co nejdou k sobě, např mi nejde dohromady aktivní tempomat s manualem, funguje to divně, stejně tak jako si jeden můj zákazník nakonfigruoval Nightvision bez navigace, tzn že ho má na malé obrazovečce, taky blbost.
- zajíždění, olej bych měnil 2-10-25 tkm a pak prostě po 15k nebo 1x ročně. točit do 5 tisíc první 2000tkm, a pak přidávat 1k rpm každých 1k km.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: BMW F30 340i M Performance

#6 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Předpokládám, že tuhle recenzičku potažmo projížďku jste viděli: https://www.stream.cz/meziplyn/10018977 ... ho-receptu

Docela s borcem souhlasím, i když ty pádla pod volantem už bych možná taky snesl. ;)
Uživatelský avatar
ada540i
Registrovaný
Příspěvky: 550
Registrován: pon 16.04.2012 00:00

Re: BMW F30 340i M Performance

#7 Příspěvek od ada540i »

To Jarax: Díky za vyjádření, líbí se mi, že to napíšeš bez ostychu jak to vidíš. Ve výbavě mám celkem jasno a protože v nabídce toho zas tak moc není, dal jsem tam skoro všechno. Váhám akorát jestli nezrušit elektricky ovládané sedačky kvůli rozsahu nastavení a hmotnosti (kvůli váze tam nemám ani střešní okno, ale zároveň mám rád hudbu, tak jsem tam dal H&K). S autem budu jezdit v podstatě jen já, manželka by řídila jen kdyby mělo automat. No a tím se dostáváme k tomu problému s převodovkou. Mě prostě ten manuál baví, ani e39 není úplně auto pro manuál zvlášť s V8, ale když jsem si jednu projel s automatem, tak bych jí nechtěl. Nový 8st automat znám dobře, před měsícem jsem jezdil v půjčené 430iA 14dní každý den (2500km) a tenhle automat už si představit dokážu. Auto s ním by bylo univerzálnější a mohla by ho řídit i manželka. Pokud bych se nakonec rozhodl pro automat, tak bych ale změnil i tu konfiguraci a nedělal to tak sportovní (M performance, ta redukce váhy apod.). Jenomže jsem chtěl kupovat auto hlavně pro radost a kompromisy nemám rád. No ještě se uvidí.

To Totic: Nedávno jsem se na to díval a říkal jsem si, že to musí být znamení, protože pán to vidí jako já.

Pádla jsou celkem fajn, ale těch osm stupňů mi přijde už trochu moc na ruční řazení. Ta převodovka je fakt dobrá, v comfortu to řadí hladce a ve sportu zas strašně rychle. Ale pořád si říkám, že je to takový mezistupeň. Mě prostě ke spalovacímu motoru pasuje manuál, celý auto je takový mechanický a ladí mi to. Až nebudu chtít řadit volil bych nejradši elektromobil, protože tam mi to dává smysl. Zátah všude a stálý převod a nemusíš už řešit ani pádla.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW F30 340i M Performance

#8 Příspěvek od JaraX »

tak jsou to dvě ruzná auta, ja když přijedu někde do kolony tak bych auto s manuálem ideálně zapálil, na druhou stranu zadivočit někdy o víkendu s manualem je taky fajn. Ale já prostě sedím furt v těch autech a tam vede automat.
šíbr dělá strašně moc, je to prostě váha na nejhorším míště kde může být. naopak sedačky zas tolik nepoznáš, ale pokud se nebudou střídat řidiči, tak je to asi jedno jeslti manual nebo elektricky, já bych se díky tomu jak se furt střídáme v ruzných autech bez elektriky neobešel.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: BMW F30 340i M Performance

#9 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Jo když 3trojka Sport v Mpaketu / Performance tak klidněi bez šíbru (Mka ho taky nemají), manual sicny i řazení, to dává smysl. Čistě s automatem by to bylo takový sterilní sportování po okreskách, leda si furt kvedlat pádlama, ale 8 kvaltů je už fakt dost. Nejvíc prostě záleží kde se bude jezdit, zacpaný město denně to je zase jiná.

Jinak ty příplatky dnes letí fest nahoru. Nechápu tu video "základovku" Laguna Seca Blue za sto litrů ?? To je nějakej spešl lak testovanej v NASA ? :)
speedfred
Registrovaný
Příspěvky: 268
Registrován: sob 16.07.2005 00:00

Re: BMW F30 340i M Performance

#10 Příspěvek od speedfred »

mám 235i v automate a čím dalej mám vačšiu chuť na manual v takomto aute,tak ti plne rozumiem.
Ja chcem meniť diferencial (obyč) za špéru v BMW a pôvodný diff mi normálne vrátia. Výfuk som si menil sám doma.
Buď sa dohodni na vrátení dielov pred kúpou alebo kúp auto a všetko daj domontovať neskôr a diely ti vrátia.
Uživatelský avatar
ada540i
Registrovaný
Příspěvky: 550
Registrován: pon 16.04.2012 00:00

Re: BMW F30 340i M Performance

#11 Příspěvek od ada540i »

To Jarax a Totic: Já žiju v jižních Čechách a naštěstí tady kolony moc neznáme. V Praze by to bylo těžší rozhodování. Manželka chce stejně jiné auto, takže na 90% manuál.

To Totic: Tyhle mechanické díly bych asi zvládnul namontovat sám, neni to vůbec špatný nápad, ale spíš jde o záruku. Navíc power kit asi v servisu dělat musí.

Zatím bych chtěl, aby vypadalo asi takhle. Ty prvky M performance bych chtěl v kombinaci černé s barvou auta jako na obrázku. Jediný rozdíl co bych chtěl jsou černá zrcátka. Ve hře je ještě bílá barva, jinak stejné.

Obrázek
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

Re: BMW F30 340i M Performance

#12 Příspěvek od xyron »

Mka samozřejmě šíbr v příplatkovce mají :roll:
Totic píše:Jo když 3trojka Sport v Mpaketu / Performance tak klidněi bez šíbru (Mka ho taky nemají), manual sicny i řazení, to dává smysl. Čistě s automatem by to bylo takový sterilní sportování po okreskách, leda si furt kvedlat pádlama, ale 8 kvaltů je už fakt dost. Nejvíc prostě záleží kde se bude jezdit, zacpaný město denně to je zase jiná.

Jinak ty příplatky dnes letí fest nahoru. Nechápu tu video "základovku" Laguna Seca Blue za sto litrů ?? To je nějakej spešl lak testovanej v NASA ? :)
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: BMW F30 340i M Performance

#13 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Mám za to, že standart střecha je karbonová a bez šíbru. S příplatkem lze lecos, to už je pak ale plechová ne?

Oboje barvy modrá i bílá jsou pecka, sám nevím pro co bych se rozhodl. 8-) Za tu metlu se pak připlácí kolik?
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

Re: BMW F30 340i M Performance

#14 Příspěvek od tommee »

U Mka je standard karbonová střecha. Normální se šíbrem je kliknutí v konfigurátoru bez příplatku! Nevýhoda tý karbonový střechy je, že na ní nedáš střešní nosič (jo, jsou lidi, co na střeše chtějí vozit kola apod) a nevýhoda tý šíbrový bych viděl, že je nižší. Tedy stropnice je níže, což v kombinaci s elektrickejma sedačkama (který zase nejdou pustit tak nízko jako manuální), může některejm vysokejm postavám činit třeba potíže.

To se ale netýká standard trojkovýho modelu, což pořád 340i s M Performance doplňkama je. Sympatický je, že si můžeš nakliknout svor, manuál a pár příjemnejch doplňků. Na denní použití bych řekl rozhodně lepší než Mko. Ta cena za barvu mě ale dostala na kolena, Laguna Seca za kilo? Za individualku u Mka jsem platil míň a za kilo u Mka dostaneš jakoukoli individual si naporoučíš.

Ad převodovka- pokud se do toho nedává DCT, tak manuál
Uživatelský avatar
ada540i
Registrovaný
Příspěvky: 550
Registrován: pon 16.04.2012 00:00

Re: BMW F30 340i M Performance

#15 Příspěvek od ada540i »

Totic píše:Mám za to, že standart střecha je karbonová a bez šíbru. S příplatkem lze lecos, to už je pak ale plechová ne?

Oboje barvy modrá i bílá jsou pecka, sám nevím pro co bych se rozhodl. 8-) Za tu metlu se pak připlácí kolik?
Příplatek je 24 000,-Kč
Uživatelský avatar
ada540i
Registrovaný
Příspěvky: 550
Registrován: pon 16.04.2012 00:00

Re: BMW F30 340i M Performance

#16 Příspěvek od ada540i »

tommee píše:Ad převodovka- pokud se do toho nedává DCT, tak manuál
DCT tam na výběr není.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: BMW F30 340i M Performance

#17 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Aha Mkový střechy vyjdou nastejno.. no tak to je fér, to jsme trochu odbočili.

Sedačky podle postavy, klidně manualy ale vyhřvaný a pokud jde s dofukama (nebo i přivíráním?). Je fajn mít vše s volantem i mirorama elekt. seříditelný na klíček bo jedno tlačítko, ale tohle už spíš do 5er tanku.

Farbe klidně bílou Alpine ta je myslím standart aj bez příplatku i když tady není velkej. Je to pořád taková sportovní uniforma co tomu sportpaketu sluší.
Pusťte si video od Koubka, taky nevím kde na to byl, ale je to myslim nějaká Blue edition..

LSD no konečně opět, to nebylo ještě ani u E90/E92 ?

Co kola? Taky tam maj skladem něco lehkýho a ne přefouklýho.. :)
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

Re: BMW F30 340i M Performance

#18 Příspěvek od xyron »

Ještě osvětlení k těm barvám, protože mi to připadá že si tu pletete pojmy s dojmy.

Každý model v určitém životním cyklu má seznam barev, které jsou bez příplatku (pár barev), s příplatkem (pár barev) a individuál s příplatkem (opět pár barev). Je to v ceníku odstupnované... vedle toho si mimo ceník můžete zvolit jakoukoliv jinou barvu (asi bude lidi zajímat jen něco výjimečného, tj. ze vzorníku individual, které kdy byly použity) a tam je ta cena 5000 USD celosvětově.. což u nás vycházi v přepočtu na to kilo cca. Kolik stojí vytvoření uplně nové barvy pro individuál, to už netuším, ale asi to bude ještě víc... každopádně v tom individuál barevném vzorníku existujících barev jich jsou desítky až stovky (jenom modrých je tam asi skoro 20).. tam si snad vybere každej.

Čili k té zminované Laguna Seca blue... ta byla vybrána do standartního ceníku pro M3/4, za zvýhodněnou cenu .. myslím ze cca kolem 60k czk. Pro jiné modely, jež ji nemají v standratním ceníku a chce si ji dát, je to ten individuální požadavek za to kilo. Výhodou je to, že zatímco M3/4 v ní jezdí 3 prdele (logicky), tak pokud si člověk vybere nějakou co nebyla v ceníku, pak druhé takové auto v ČR asi nepotká a bude mít výjimečnou barvu...
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: BMW F30 340i M Performance

#19 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Ledatak o individual se tam nezmiňuje, spíš nějaká ta edice.. Jo je to barva co se prezentují na M3/M4 spolu s tou "zlatožlutou" 8-) Mě u ceny jen spadla brada, že to není ani metalika, perleť ani dvojodstín, frozen atd. nevím co má mít za vlastnosti, přijde mi jak obyč rozředěná plničem :) Ale pěkná je, jenom mi působí tak za 30tis.max. Takže bych vzal bílou zadax a za stovku radši výbavu no..

Opačnej extrem jsou drahý káry za melouny super laky, perleť leštěnky atd. který se po koupi oblepí blitka matnou folií, nebo karbonem jakože to má vypadat asi hustě, to na mě dělá dojem zanedbané špinavé bídy. :roll:
Naposledy upravil(a) Totic dne úte 24.10.2017 21:55, celkem upraveno 2 x.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW F30 340i M Performance

#20 Příspěvek od JaraX »

já jsem asi uplně zdegenerovanej komfortem toho auta, ale obecně bych se asi vysral přiíplacet za barvu auta, prostě to umí furt to samý i když ta modrá je nádherná,
Odpovědět