Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW F30 340i M Performance
Re: BMW F30 340i M Performance
Tak zpět, spletl jsem si ji s Yas Marina blue.. takovou tu pastelovkou co má skoro každá M3/4 ted. Jinak se koukám do konfigurátoru na 340i, a Laguna Seca není ve standartní nabídce, čili se k ní pristupuje jako k Individual laku .. tj za to kilo. ... tot vse, hotovo. Proste pokud chces jinou barvu nez je v nabidce, automaticky to spada do tohoto segmentu....
Re: BMW F30 340i M Performance
Ja tu 340i videl nazivo a ta barva je fajn, ale rozhodne ne za kilo. Klasicka estoril blue mi prijde hezci. Za me bych misto automatu investoval do samosvoru. Ten vylepsi jizdni vlastnosti. Autu poskytne trakci pri vyjezdu z utazenych zatacek
a doda ovladatelnost.
a doda ovladatelnost.
Re: BMW F30 340i M Performance
Tak mistr tady píše, že chce rozhodně manuál.. myslím že není dále třeba řešit automat 

Re: BMW F30 340i M Performance
Nerad bych aby došlo k omylu, já jsem nikdy o Laguna Seca Blue neuvažoval, asi bych jí nechtěl ani kdyby byla bez příplatku, moc se mi nelíbí ikdyž zajímavá je. Ohledně barev váhám mezi bílou standard a modrou Estoril Blue za příplatek 24tis. V ceně toho auta se tahle cena ztratí, takže bude rozhodovat jenom dojem. V pátek se jdu konečně podívat do salonu, kde mají obě varianty barev.
Jinak chci manuál a věci z M performance (samosvor, power&sound kit, brzdy, vzhled) jinak to nemá cenu. Pokud tohle neklapne, tak to bude automat bez M performace, nebo úplně jiné auto, ale teď o ničem jiném neuvažuji a kdyby záleželo jen na mě, tak už je 340i objednaná.
Jinak chci manuál a věci z M performance (samosvor, power&sound kit, brzdy, vzhled) jinak to nemá cenu. Pokud tohle neklapne, tak to bude automat bez M performace, nebo úplně jiné auto, ale teď o ničem jiném neuvažuji a kdyby záleželo jen na mě, tak už je 340i objednaná.
Re: BMW F30 340i M Performance
Tak ber tu modrou Estoril. Bavorácký modrý jsou obecně pěkný a určitě re-sale value bude vyšší než u bílýho auta. Jak říkáš, ten příplatek za barvu v celkový ceně auta ztratí. Ještě k těm individuál barvám, počítej, že dodání auta by se automaticky prodloužilo min o 2 a více měsíců, ale je to zbytečný.
Re: BMW F30 340i M Performance
Koukam ze testovacka je na prodej.
http://www.tipcars.com/bmw-rada_3/bmw-3 ... 31046.html
Naspecifikovany to je perfektne, latkovy sedacky fajnove drzi. Nevim co dela sound pack, ale zvukove to nijak extra vyrazny nebylo.
http://www.tipcars.com/bmw-rada_3/bmw-3 ... 31046.html
Naspecifikovany to je perfektne, latkovy sedacky fajnove drzi. Nevim co dela sound pack, ale zvukove to nijak extra vyrazny nebylo.
Re: BMW F30 340i M Performance
To tommee: Zítra by měla být barva jasná. Ohledně prodejní ceny si nedělám moc iluze, že by to nějak barva zvedla, možná o pár tisíc což ani zdaleka nevyrovná příplatek. To samé bude u výbavy, příplatková výbava bude přes 500tis, to se při prodeji nikdy nevyplatí. Stejně mi o tohle nejde, plánuju si to auto nechat delší dobu. Co se týče čekací doby, tak to bude i bez individual barvy cca 3 měsíce. Prý když chci konfiguraci, která se neprodává, tak musím čekat, ale to mi zas tak nevadí, přizpůsobím tomu datum objednání.
To m1na: Myslím že sound kit je vždy v kombinaci s navýšením výkonu = power&sound kit. A měl by se měnit výfuk od katalyzátoru dál.
Těch 20tis km co to novinářské auto zkusilo muselo být hardcore i pan Koubek to ve videu zmiňoval. Nevím jestli to zacházení vyrovná sleva cca 500tis Kč oproti novému. Každopádně je fér, že je tam uvedeno předváděcí vůz. Nicméně kvůli té barvě by to asi stejně neschovali.
To m1na: Myslím že sound kit je vždy v kombinaci s navýšením výkonu = power&sound kit. A měl by se měnit výfuk od katalyzátoru dál.
Těch 20tis km co to novinářské auto zkusilo muselo být hardcore i pan Koubek to ve videu zmiňoval. Nevím jestli to zacházení vyrovná sleva cca 500tis Kč oproti novému. Každopádně je fér, že je tam uvedeno předváděcí vůz. Nicméně kvůli té barvě by to asi stejně neschovali.
Re: BMW F30 340i M Performance
ja som na M235 objednal komplet výfuk (od katu) od Remusu a bola tam hodne lepšia cena ako na M Performance.
M Per - aj tak ponúkal iba koncový tlmič
M Per - aj tak ponúkal iba koncový tlmič
Re: BMW F30 340i M Performance
Dokázal by někdo zjistit přes ETK jestli je manuální převodovka v M3 stejná jako v 340i? Případně na kolik jsou ty převodovky stavěné Nm.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: BMW F30 340i M Performance
Tak to bych řek stejná nebude resp. nikdy u ///M nebyla a není to problém rychle porovnat.
No vida už ji tady máme. No tak půl míče sleva by mě asi oslovila i kdybych pak měl kupovat nový diferák, brzdy nebo převodovku. Prošlo to Premium selection checkem takže i záruka, ne?m1na píše:Koukam ze testovacka je na prodej.
http://www.tipcars.com/bmw-rada_3/bmw-3 ... 31046.html
Naspecifikovany to je perfektne, latkovy sedacky fajnove drzi. Nevim co dela sound pack, ale zvukove to nijak extra vyrazny nebylo.
Re: BMW F30 340i M Performance
Mám dojem, že právě e39 měla stejnou 6q převodovku u 540i a M5 a všechny šeštiválce měly stejnou 5q (nafty nepočítám). Zajímalo by mě kolik druhů manuálů je u F30, do čeho se dávaly a na jakej jsou stavěný kroutící moment. Kde by se tohle dalo najít?Totic píše:Tak to bych řek stejná nebude resp. nikdy u ///M nebyla a není to problém rychle porovnat.
Naposledy upravil(a) ada540i dne sob 28.10.2017 10:00, celkem upraveno 1 x.
Re: BMW F30 340i M Performance
Něco jsem našel na realOEM, ale moc moudrej z toho nejsem.
F30 M3 - GS6-45BZ-SHBS 23007858800
F30 340i - GS6-45BZ-HAP 23008609423
F30 330i - GS6-17EG-SBBA
F30 320i - GS6-17EG-SBBB
F30 318i - GS6-17EG-SCCF
F30 316i - GS6-17EG-SBBA
Podle obrázku jsou převodovky pro 340i a M3 stejné i se skoro stejně jmenují, ale číslo dílu je jiné. Nicméně to číslo je jiné i u všech čtyřválců, které mají podle obrázku taky stejnou převodovku (ale odlišnou od 6-válců).
U e39 je to:
M5 - S6S 420G-TBAG
540i - S6S 420G-TBAF
šestiválce mají S5D něco
Pokud by někdo mohl potvrdit, že převodovky 540i a M5 jsou stejné, tak by se to dalo analogicky brát i u F30 = rozhodují první dvě skupiny čísel a třetí je nevím na co. Moc nevěřím tomu, že pro každý motor vyrábí vlastní převodovku. Jen ty kroutící momenty jsem zatím nenašel.
F30 M3 - GS6-45BZ-SHBS 23007858800
F30 340i - GS6-45BZ-HAP 23008609423
F30 330i - GS6-17EG-SBBA
F30 320i - GS6-17EG-SBBB
F30 318i - GS6-17EG-SCCF
F30 316i - GS6-17EG-SBBA
Podle obrázku jsou převodovky pro 340i a M3 stejné i se skoro stejně jmenují, ale číslo dílu je jiné. Nicméně to číslo je jiné i u všech čtyřválců, které mají podle obrázku taky stejnou převodovku (ale odlišnou od 6-válců).
U e39 je to:
M5 - S6S 420G-TBAG
540i - S6S 420G-TBAF
šestiválce mají S5D něco
Pokud by někdo mohl potvrdit, že převodovky 540i a M5 jsou stejné, tak by se to dalo analogicky brát i u F30 = rozhodují první dvě skupiny čísel a třetí je nevím na co. Moc nevěřím tomu, že pro každý motor vyrábí vlastní převodovku. Jen ty kroutící momenty jsem zatím nenašel.
Re: BMW F30 340i M Performance
Kdyby to někoho zajímalo, tak tady je klíč na rozluštění označení převodovek:
A5S 300J (old designation)
A Transmission type. S = Manual transmission. A = Automatic transmission
5 Number of forward gears
S Type of top gear. D = Direct gear. S = Overdrive gear
300 Max. input torque (Nm)
J Code letter of transmission manufacturer. G = Getrag. J = Jatco. R = GMPT (General Motors Powertrain). Z = ZF (Zahnradfabrik Friedrichshafen)
SMG SMG = Sequential M gearbox/transmission
GS6-37BZ (new designation according to BMW Group Standard GS 90007)
G drive
S Transmission type. S = Manual transmission. A = Automatic transmission
6 Number of forward gears
- = Standard with manual gearshift. HP = Hydraulic planetary gear
37 Transmission type. 26 = D-transmission. 31 = C-transmission. 39 = F-transmission. 37 = H-transmission. 53 = G-transmission
B Gear set. B = Petrol/gasoline gear ratio. D = Diesel gear ratio
Z Code letter of transmission manufacturer. G = Getrag. Z = ZF (Zahnradfabrik Friedrichshafen)
BMW designation.---- Manufacturer-----Manufacturer designation-------Remark
----S5D 200G-------------Getrag------------B transmission (220/5)
----S5D 200G-------------Getrag------------B transmission (221/5)-------for M41 engine only
----S5D 250G-------------Getrag------------B transmission (220/5)-------Reinforced design
----S5D 260Z-------------ZF-----------------C-transmission (S5-31 D)----for M51 engine only
----S5D 280Z-------------ZF-----------------C-transmission (S5-31)
----S5D 310Z-------------ZF-----------------C-transmission (S5-31)-------up to 9.95
----S5D 320Z-------------ZF-----------------C-transmission (S5-31)-------from 9.95 (reinforced design)
----GS5S31BZ(SMG)-----ZF-----------------C transmission SMG
----GS5-39DZ-------------ZF-----------------F transmission
----S6S 420G-------------Getrag------------D-transmission (226/6)
----S6S 420G(SMG)------Getrag------------D transmission SMG
----S6S 560G-------------Getrag------------E-transmission (286/6)
----GS6-37BZ-------------ZF-----------------H-transmission
----GS6S37BZ(SMG)-----ZF-----------------H-transmission
----GS6-37DZ-------------ZF-----------------H-transmission
----GS6-37BG-------------Getrag------------H-transmission
----GS6-53BZ-------------ZF-----------------G-transmission
----GS6-53DZ-------------ZF-----------------G-transmission
----GS6-17BG-------------Getrag------------I-transmission
Automatic transmission:
BMW designation.----Manufacturer----Manufacturer designation-------------Remark
----A4S 200R-------------GMPT-------------------GM4
----A4S 270R-------------GMPT-------------------THM-R1w-------------Transmission wide-stepped
----A4S 310R-------------GMPT-------------------THM-R1
----A5S 300J--------------Jatco-------------------Jatco
----A5S 310Z--------------ZF----------------------5HP-18
----A5S 325Z--------------ZF----------------------5HP-19
----A5S 440Z--------------ZF----------------------5HP-24
----A5S 560Z--------------ZF----------------------5HP-30
----A5S 360R/390R-------GM---------------------GM5
----GA6HP19Z-------------ZF----------------------6HP19
----GA6HP26Z-------------ZF----------------------6HP26
----GA6HP32Z-------------ZF----------------------6HP32
----GS7S47BG-------------Getrag-----------------SMG-------------------Motorsport M5
Takže by 340i měla mít stejnou převodovku jako M3 a stejně tak e39 540i jako M5
GS6-45BZ je na 470Nm
GS6-17EG je na 350Nm
S6S 420G je na 420Nm
A5S 300J (old designation)
A Transmission type. S = Manual transmission. A = Automatic transmission
5 Number of forward gears
S Type of top gear. D = Direct gear. S = Overdrive gear
300 Max. input torque (Nm)
J Code letter of transmission manufacturer. G = Getrag. J = Jatco. R = GMPT (General Motors Powertrain). Z = ZF (Zahnradfabrik Friedrichshafen)
SMG SMG = Sequential M gearbox/transmission
GS6-37BZ (new designation according to BMW Group Standard GS 90007)
G drive
S Transmission type. S = Manual transmission. A = Automatic transmission
6 Number of forward gears
- = Standard with manual gearshift. HP = Hydraulic planetary gear
37 Transmission type. 26 = D-transmission. 31 = C-transmission. 39 = F-transmission. 37 = H-transmission. 53 = G-transmission
B Gear set. B = Petrol/gasoline gear ratio. D = Diesel gear ratio
Z Code letter of transmission manufacturer. G = Getrag. Z = ZF (Zahnradfabrik Friedrichshafen)
BMW designation.---- Manufacturer-----Manufacturer designation-------Remark
----S5D 200G-------------Getrag------------B transmission (220/5)
----S5D 200G-------------Getrag------------B transmission (221/5)-------for M41 engine only
----S5D 250G-------------Getrag------------B transmission (220/5)-------Reinforced design
----S5D 260Z-------------ZF-----------------C-transmission (S5-31 D)----for M51 engine only
----S5D 280Z-------------ZF-----------------C-transmission (S5-31)
----S5D 310Z-------------ZF-----------------C-transmission (S5-31)-------up to 9.95
----S5D 320Z-------------ZF-----------------C-transmission (S5-31)-------from 9.95 (reinforced design)
----GS5S31BZ(SMG)-----ZF-----------------C transmission SMG
----GS5-39DZ-------------ZF-----------------F transmission
----S6S 420G-------------Getrag------------D-transmission (226/6)
----S6S 420G(SMG)------Getrag------------D transmission SMG
----S6S 560G-------------Getrag------------E-transmission (286/6)
----GS6-37BZ-------------ZF-----------------H-transmission
----GS6S37BZ(SMG)-----ZF-----------------H-transmission
----GS6-37DZ-------------ZF-----------------H-transmission
----GS6-37BG-------------Getrag------------H-transmission
----GS6-53BZ-------------ZF-----------------G-transmission
----GS6-53DZ-------------ZF-----------------G-transmission
----GS6-17BG-------------Getrag------------I-transmission
Automatic transmission:
BMW designation.----Manufacturer----Manufacturer designation-------------Remark
----A4S 200R-------------GMPT-------------------GM4
----A4S 270R-------------GMPT-------------------THM-R1w-------------Transmission wide-stepped
----A4S 310R-------------GMPT-------------------THM-R1
----A5S 300J--------------Jatco-------------------Jatco
----A5S 310Z--------------ZF----------------------5HP-18
----A5S 325Z--------------ZF----------------------5HP-19
----A5S 440Z--------------ZF----------------------5HP-24
----A5S 560Z--------------ZF----------------------5HP-30
----A5S 360R/390R-------GM---------------------GM5
----GA6HP19Z-------------ZF----------------------6HP19
----GA6HP26Z-------------ZF----------------------6HP26
----GA6HP32Z-------------ZF----------------------6HP32
----GS7S47BG-------------Getrag-----------------SMG-------------------Motorsport M5
Takže by 340i měla mít stejnou převodovku jako M3 a stejně tak e39 540i jako M5
GS6-45BZ je na 470Nm
GS6-17EG je na 350Nm
S6S 420G je na 420Nm
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: BMW F30 340i M Performance
No to sice jo přírubou na motor sedly, otázka už jsou jen poměry rychlostí vevnitř.
Re: BMW F30 340i M Performance
No zrovna jsem se na to díval u převodovky GS6-45BZ jsou údaje pro všechny modely následující (M2,M3,M4,M140i,335i,340i):
Maximum drive torque [Nm] 470
Wheelbase [mm] 80
Weight incl. oil [kg] 43.3
Gearbox length [mm] 646
Transmission ratio 1st gear 4.110
Transmission ratio 2nd gear 2.315
Transmission ratio 3rd gear 1.542
Transmission ratio 4th gear 1.179
Transmission ratio 5th gear 1.000
Transmission ratio 6th gear 0.846
Transmission ratio reverse gear 3.372
Je zajímavé, že převodovka je na max 470Nm, ale M3/4 má 550Nm. To samé platí u e39, kde je manuál na 420Nm, ale 540i má 440Nm a M5 500Nm.
Jde mi o to, že power kit zvedne kroutící moment u 340i ze 450Nm na 500Nm, ale pouze u automatu, který je stavěný na 500Nm. U manuální převodovky to zvednou jen na 470Nm, na které je stavěná. Ale u M3/4 se stejnou převodovkou nikomu nevadí, že už v základu má 550Nm.
Maximum drive torque [Nm] 470
Wheelbase [mm] 80
Weight incl. oil [kg] 43.3
Gearbox length [mm] 646
Transmission ratio 1st gear 4.110
Transmission ratio 2nd gear 2.315
Transmission ratio 3rd gear 1.542
Transmission ratio 4th gear 1.179
Transmission ratio 5th gear 1.000
Transmission ratio 6th gear 0.846
Transmission ratio reverse gear 3.372
Je zajímavé, že převodovka je na max 470Nm, ale M3/4 má 550Nm. To samé platí u e39, kde je manuál na 420Nm, ale 540i má 440Nm a M5 500Nm.
Jde mi o to, že power kit zvedne kroutící moment u 340i ze 450Nm na 500Nm, ale pouze u automatu, který je stavěný na 500Nm. U manuální převodovky to zvednou jen na 470Nm, na které je stavěná. Ale u M3/4 se stejnou převodovkou nikomu nevadí, že už v základu má 550Nm.
Re: BMW F30 340i M Performance
To je jen pro sichr, ta převodovka by měla dát 700nm bez problému...
Re: BMW F30 340i M Performance
Což to bych pochopil, že je to jen číslo, ale proč potom power kit limitují na těch 470Nm?
Re: BMW F30 340i M Performance
Protože si nemůžou konkurovat M divizi.. .. kdo by si Mko co je o mega dražší pak koupil, když by parametry byly skoro stejné jak nějaká 340i s oem vylepšením?
Re: BMW F30 340i M Performance
My si asi nerozumíme. Mě nejde do hlavy to proč jsou různý parametry power kitu 340i s automatem a manuálem (500Nm vs 470Nm). Kdyby nechtěli konkurenci, tak by to přece nezvyšovali ani u automatu. Podle vyjádření BMW je power kit u manuálu limitovaný převodovkou. Nicméně u Mka limit neplatí, přestože má stejnou převodovku.
Re: BMW F30 340i M Performance
Marketing... bmw má zájem prodávat automaty, když za ně oproti manuálu inkasuje navíc kilo... tak těm nebožákům, co si automat koupí, dají navíc Nm aby se jim nikdo nesmál... rozuměj - zákazníku - kup si to v automatu, sice zaplatíš o kilo víc, ale budeš mít rychlejší řazení, víc Nm atd... automat je přece moderní a IN 
