Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e60 benzin vs diesel? manuál nebo automat?
e60 benzin vs diesel? manuál nebo automat?
Ahoj,
ještě letos si chci pořídit bmw a přemýšlím nad více variantami.
Obecně chci buď e92 nebo e60. Když se pak mrknu na e60, tak popravdě nevím jakou motorizaci. Dnes jsem si vyzkoušel 520i, 525i (oba r.v. 2004) a nakonec 520d Mpacket r.v. 2008.
Co se stavu týče, tak se mi nejvíc líbilo 520d a i motorově to nebylo špatné. Ale nejlepš pocit z motoru jsem měl u 525i.
Ještě chci určitě vyzkoušet další modely, než něco pořídím, ale bude to celkem oříšek si vybrat.
Auto si kupuju, protože se chci dobře povozit a jde mi primárně o super svezení, ale zároveň musím bohužel koukat i na rozpočet a nechci, aby mě to sežralo.
A nyní otázky, které se mi hodní hlavou:
1) benzin nebo diesel?
2) manuál nebo automat?
3) šestiválec nebo čtyřválec?
3) kolik co žere?
4) jezdim spíš kratší až střední tratě 30 - 130 km - má smysl diesel?
5) co opravy? když se podělá automat, kolik zahučim? a rozdíl v cenách oprav mezi čtyřválcem a šestiválcem?
No a nakonec úplně, když si chci hlavně zablbnout, nemam vzít spíš to e92? A tam budu zase řešit otázky viz výše. No není to jednoduché.
Takže budu hrozně moc rád za každou radu od zkušených majitelů. .)
Díky moc
L.
ještě letos si chci pořídit bmw a přemýšlím nad více variantami.
Obecně chci buď e92 nebo e60. Když se pak mrknu na e60, tak popravdě nevím jakou motorizaci. Dnes jsem si vyzkoušel 520i, 525i (oba r.v. 2004) a nakonec 520d Mpacket r.v. 2008.
Co se stavu týče, tak se mi nejvíc líbilo 520d a i motorově to nebylo špatné. Ale nejlepš pocit z motoru jsem měl u 525i.
Ještě chci určitě vyzkoušet další modely, než něco pořídím, ale bude to celkem oříšek si vybrat.
Auto si kupuju, protože se chci dobře povozit a jde mi primárně o super svezení, ale zároveň musím bohužel koukat i na rozpočet a nechci, aby mě to sežralo.
A nyní otázky, které se mi hodní hlavou:
1) benzin nebo diesel?
2) manuál nebo automat?
3) šestiválec nebo čtyřválec?
3) kolik co žere?
4) jezdim spíš kratší až střední tratě 30 - 130 km - má smysl diesel?
5) co opravy? když se podělá automat, kolik zahučim? a rozdíl v cenách oprav mezi čtyřválcem a šestiválcem?
No a nakonec úplně, když si chci hlavně zablbnout, nemam vzít spíš to e92? A tam budu zase řešit otázky viz výše. No není to jednoduché.
Takže budu hrozně moc rád za každou radu od zkušených majitelů. .)
Díky moc
L.
Re: e60 benzin vs diesel? manuál nebo automat?
kolik najedeš a kde auto budeš provozovat ?
Kolik máš rozpočet na auto a jakou si představuješ spotřebu ?
Pokud chceš auto pro radost je tady 330i 335i nebo 550i v manuálu mpaketu.
Automat je super ale už to není tak ryzí a je to spíše pro lidi co jezdí denně aby nemuseli kvedlat. Osobně mám automat a užívám si to protože jezdím denně hodně a i po městě a manuál mě bavil prvních 8let ted už jsem vyrostl a potřebuji automat.
Do BMW patří jedině 6válec a víc 4válec je opravdu pro spořílky a pro dámy a duchodce a velice klidné řidiče.
Takže minimum za mě je 200koní a 6válec. Měl jsem 525i v manuálu a fajn auto jako první BMW. Ted mám druhé ekonomické třílitr s LPG automat to není pro radost ale spíše na běžné ježdění má to 1900kg a je to 7er.
Kdybych chtěl maximální radost tak ekvivalent M3 nebo M5 případně se k tomu přiblížil a to je 3litr benzín v 3er a 4,4 stará m62 nebo v e60ce 550i mpacket manuál (automat dle nájezdu)
Ono ty náklady na dvě svíčky a 1-2litry benzínu v pruměru 4vál vs 6vál není žádnej rozdíl.
Každej ti poví že do BMW prostě minimálně 6válec a od 2,5i nahodu. V 3er to jde ale zážitek je u 330i a 190-200kw už uplně jinde.
No a pokud chceš bejt uplně happy a smát se od ucha k uchu tak se podívej na 335i je to twinturbo 6válec benzín ... nastuduj si něco a to auto tě bude nesmírně bavit. Zrychlení a pružnost motoru je prostě fantastická.
Náklady budou u 3er pokud bude v pěkném stavu asi nejnižší. Jen opatrně na motory neplatí pravidlo že čím mladší tím lepší. Verze 190kw 3litry byli ještě spolehlivé a měli pěkný zvuk ale novější 200kw už měli řadu problémů.
No a 335i to je opravdu jiná liga.
Spotřebu manuál benzín u 3er běžně kolem 9-11L dle nohy ale umí i za 7 dálky v extrému nebo 15+ při blbnutí.
5er už není tolik na blbnutí ale dokážu si představit 550i v manuálu mpaketu ... ale tam náklady budou o trochu víš. A spotřeba kolem 12-14L průměr
Kolik máš rozpočet na auto a jakou si představuješ spotřebu ?
Pokud chceš auto pro radost je tady 330i 335i nebo 550i v manuálu mpaketu.
Automat je super ale už to není tak ryzí a je to spíše pro lidi co jezdí denně aby nemuseli kvedlat. Osobně mám automat a užívám si to protože jezdím denně hodně a i po městě a manuál mě bavil prvních 8let ted už jsem vyrostl a potřebuji automat.
Do BMW patří jedině 6válec a víc 4válec je opravdu pro spořílky a pro dámy a duchodce a velice klidné řidiče.
Takže minimum za mě je 200koní a 6válec. Měl jsem 525i v manuálu a fajn auto jako první BMW. Ted mám druhé ekonomické třílitr s LPG automat to není pro radost ale spíše na běžné ježdění má to 1900kg a je to 7er.
Kdybych chtěl maximální radost tak ekvivalent M3 nebo M5 případně se k tomu přiblížil a to je 3litr benzín v 3er a 4,4 stará m62 nebo v e60ce 550i mpacket manuál (automat dle nájezdu)
Ono ty náklady na dvě svíčky a 1-2litry benzínu v pruměru 4vál vs 6vál není žádnej rozdíl.
Každej ti poví že do BMW prostě minimálně 6válec a od 2,5i nahodu. V 3er to jde ale zážitek je u 330i a 190-200kw už uplně jinde.
No a pokud chceš bejt uplně happy a smát se od ucha k uchu tak se podívej na 335i je to twinturbo 6válec benzín ... nastuduj si něco a to auto tě bude nesmírně bavit. Zrychlení a pružnost motoru je prostě fantastická.
Náklady budou u 3er pokud bude v pěkném stavu asi nejnižší. Jen opatrně na motory neplatí pravidlo že čím mladší tím lepší. Verze 190kw 3litry byli ještě spolehlivé a měli pěkný zvuk ale novější 200kw už měli řadu problémů.
No a 335i to je opravdu jiná liga.
Spotřebu manuál benzín u 3er běžně kolem 9-11L dle nohy ale umí i za 7 dálky v extrému nebo 15+ při blbnutí.
5er už není tolik na blbnutí ale dokážu si představit 550i v manuálu mpaketu ... ale tam náklady budou o trochu víš. A spotřeba kolem 12-14L průměr
Re: e60 benzin vs diesel? manuál nebo automat?
Ahoj,
díky moc za info.
Chci se dostat do 300k, ideálně 250k. Proto právě všechny motory co jsou lepší než 330/530 je bohužel moc.
A s autem jezdim nyní x krát týdně 60km (práce a zpět) a cca 1x za 14 dní 100 + km (zahrada, výlety atp.)
A pak dvakrát a třikrát do roka dovča tak 1000 km.
Za rok najezdim cca 10 tis.
Moc dík, L.
díky moc za info.
Chci se dostat do 300k, ideálně 250k. Proto právě všechny motory co jsou lepší než 330/530 je bohužel moc.
A s autem jezdim nyní x krát týdně 60km (práce a zpět) a cca 1x za 14 dní 100 + km (zahrada, výlety atp.)
A pak dvakrát a třikrát do roka dovča tak 1000 km.
Za rok najezdim cca 10 tis.
Moc dík, L.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 91
- Registrován: ned 29.01.2017 19:18
- Bydliště: Praha
Re: e60 benzin vs diesel? manuál nebo automat?
Ahoj
Za mě bych s ročním nájezdem kolem 10 000 km o dieselu vůbec neuvažoval, když jsou k dispozici relativně spolehlivé benzíny.
Rozhodně si ten diesel na sebe nevydělá a naopak takové auto si nikdo na couračky nekupoval, takže budou obecně víc olítaná.
Toť můj názor, zdar
Za mě bych s ročním nájezdem kolem 10 000 km o dieselu vůbec neuvažoval, když jsou k dispozici relativně spolehlivé benzíny.
Rozhodně si ten diesel na sebe nevydělá a naopak takové auto si nikdo na couračky nekupoval, takže budou obecně víc olítaná.
Toť můj názor, zdar
Re: e60 benzin vs diesel? manuál nebo automat?
1) benzin nebo diesel?
2) manuál nebo automat?
3) šestiválec nebo čtyřválec?
3) kolik co žere?
4) jezdim spíš kratší až střední tratě 30 - 130 km - má smysl diesel?
5) co opravy? když se podělá automat, kolik zahučim? a rozdíl v cenách oprav mezi čtyřválcem a šestiválcem?
1) diesel se v 5er nevyplatí a už vůbec ne při takovém nájezdu
2) určitě automat, ale s motorama 3.0 a víc, u dvoulitru je automat spíš trápení. 5er je hodně těžka na sportovní svezení, takže manual v tom smysl nemá
3) určitě šestiválec
4) 530i žere kolem 7 dálky, kombinace tak 9 mrkni na www.spritmonitor.de tam si mužeš najít realná data i dle stylu jízdy
5) automat u těchto benzínu prakticky neodchází, u dieselů odchází. E60 je hodně poruchové BMW ale spíš budeš investovat do elektriky než do motoru a převodovky, hodně se kazí CCC, IBS, občas ELV, aktivní řízení když to má, často se lámou dráty do kufru, odchází diverstní jednotky nebo do velmi často zateče a poškodí to nějakou elektriky, hnijou el. svazky v nárazníkách.
2) manuál nebo automat?
3) šestiválec nebo čtyřválec?
3) kolik co žere?
4) jezdim spíš kratší až střední tratě 30 - 130 km - má smysl diesel?
5) co opravy? když se podělá automat, kolik zahučim? a rozdíl v cenách oprav mezi čtyřválcem a šestiválcem?
1) diesel se v 5er nevyplatí a už vůbec ne při takovém nájezdu
2) určitě automat, ale s motorama 3.0 a víc, u dvoulitru je automat spíš trápení. 5er je hodně těžka na sportovní svezení, takže manual v tom smysl nemá
3) určitě šestiválec
4) 530i žere kolem 7 dálky, kombinace tak 9 mrkni na www.spritmonitor.de tam si mužeš najít realná data i dle stylu jízdy
5) automat u těchto benzínu prakticky neodchází, u dieselů odchází. E60 je hodně poruchové BMW ale spíš budeš investovat do elektriky než do motoru a převodovky, hodně se kazí CCC, IBS, občas ELV, aktivní řízení když to má, často se lámou dráty do kufru, odchází diverstní jednotky nebo do velmi často zateče a poškodí to nějakou elektriky, hnijou el. svazky v nárazníkách.
Re: e60 benzin vs diesel? manuál nebo automat?
Jaraxi vše super ale měl tam ještě jednu duležitou otázku:
Cituji: No a nakonec úplně, když si chci hlavně zablbnout, nemam vzít spíš to e92?
Já bych na blbnutí a pro radost viděl 330i 190kw nebo 335i. Kupéčko je sice super ale nepraktické a sedan vyjde líp finančně. roky kolem 2005 a klidně možnost 325i stejný motor 3litr benzín přiškrcen sáním na 160kw. Hodně lidí pak upravou mají stejný vykon jako u 330i dle uprav.
https://www.turnermotorsport.com/p-3402 ... k=BwQAAQED
např zde o tom mluví dají se koupit sety tady v EU možná i čr nějaké firmy ale v německu počítám to bude levnější.
Cituji: No a nakonec úplně, když si chci hlavně zablbnout, nemam vzít spíš to e92?
Já bych na blbnutí a pro radost viděl 330i 190kw nebo 335i. Kupéčko je sice super ale nepraktické a sedan vyjde líp finančně. roky kolem 2005 a klidně možnost 325i stejný motor 3litr benzín přiškrcen sáním na 160kw. Hodně lidí pak upravou mají stejný vykon jako u 330i dle uprav.
https://www.turnermotorsport.com/p-3402 ... k=BwQAAQED
např zde o tom mluví dají se koupit sety tady v EU možná i čr nějaké firmy ale v německu počítám to bude levnější.
Re: e60 benzin vs diesel? manuál nebo automat?
Blbý u těch E90 (sedan) je, že jich je s motorama (330i nebo 335i) obecně dost málo. A s dobrou výbavou ještě míň. Když bral někdo tenhle motor do novýho, vetšinou to bylo pro E92 nebo E93, protože pro zábavu.
JaraXy, proč by jsi upřednostnil automat před manuálem? Dokážeš ze zkušeností říct, co má větší životnost (pro 30i/35i)?
JaraXy, proč by jsi upřednostnil automat před manuálem? Dokážeš ze zkušeností říct, co má větší životnost (pro 30i/35i)?
Re: e60 benzin vs diesel? manuál nebo automat?
většinou spíš automat, protože s manuálem většina lidi neumí jezdit, paradoxně nejvíc takoví ti co zarputilí zastánci manualu. a já psal do 5er, né do E9x, nějakou 335i bych chtěl idealně v nějaké sekvenci nebo manualu, automat spíš na běžné ježdění.
Re: e60 benzin vs diesel? manuál nebo automat?
Filozof: Výkon může mít 325i a 330i stejný, nicméně 25i má, minimálně u manuálu, ŠÍLENĚ dlouhý převody. O dost delší než 330i. O nějaké zábavě za volantem nemůže být ani řeč, je to líný krám.
Re: e60 benzin vs diesel? manuál nebo automat?
ja myslím že ten převod je stejnej, i 3.0i má šileně dlouhé převody, u E90 se nějak zbláznili a super krátké převody z E46 nahradili super dlouhýma
Re: e60 benzin vs diesel? manuál nebo automat?
vyměníme diff a bude zase líp ...
Je to škoda s těma převodama ...pamatuji jak 525i měla krátké převody a točila 3,2tis při 130ti což mě štvalo ted 728i má 2200ot na 130km/h což je zase málo a musí podřadit pokud potřebuje vyjet rychleji.
No u e92 je to stejné nebo jiné ? Diff kratší by tomu dost pomohl.

Je to škoda s těma převodama ...pamatuji jak 525i měla krátké převody a točila 3,2tis při 130ti což mě štvalo ted 728i má 2200ot na 130km/h což je zase málo a musí podřadit pokud potřebuje vyjet rychleji.
No u e92 je to stejné nebo jiné ? Diff kratší by tomu dost pomohl.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: e60 benzin vs diesel? manuál nebo automat?
To by měli bejt v podstatě stejný 5tikvalty ne? Difec dělá takovej rozdíl, njn. říká se že difec z automatu má vyšší poměr tak to pak celý zkrátí. Uvažuju vyměnit 2,95 za 3,05 z matu co to udělá s dynamikou?
Nějak ty nízký spotřeby takovýma převodama dohnat museli (jestli tomu chápu dobře).
Nějak ty nízký spotřeby takovýma převodama dohnat museli (jestli tomu chápu dobře).
Re: e60 benzin vs diesel? manuál nebo automat?
to je malý rozdíl ...spíše 3.23 apod to už stojí za řeč... a tam je to pěkně poznat a není to nic extrémního.
Re: e60 benzin vs diesel? manuál nebo automat?
Naftu ne, ta uspora versus naklady na servis to vyvazi lidem, co najezdi desitky tisic km rocne.
4 valce jsou podle me malo, do trojky 6 valu, v petce 8 valu
automat je fajn, ale na sportovni jizdu to neni takova legrace, spis to pripomina Playstation
Je to zvlastni, ale 3ky stoji vic nez 5ky byt jsou hure vybaveny
Co do pozitku ze sportovni jizdy je pro me nejvic Zko, pak 3ka, pak 5ka
Jinak to chce hlavne trpelive cekat a neskocit po prvnim (bezne tak pul roku).
4 valce jsou podle me malo, do trojky 6 valu, v petce 8 valu
automat je fajn, ale na sportovni jizdu to neni takova legrace, spis to pripomina Playstation
Je to zvlastni, ale 3ky stoji vic nez 5ky byt jsou hure vybaveny
Co do pozitku ze sportovni jizdy je pro me nejvic Zko, pak 3ka, pak 5ka
Jinak to chce hlavne trpelive cekat a neskocit po prvnim (bezne tak pul roku).
Re: e60 benzin vs diesel? manuál nebo automat?
z meho pohledu si musis nejdrive ujasnit co od toho auta ocekavas, zda jen ze budes mit na kapote vrtulku, a nebo ze litas po dalnici a dalky a nebo neco hezkeho pro poteseni.....
to jak se ptas je dost spatne......, benzin / nafta /...... model
tohle si ujasni sam.......
me zabralo cca 2 roky nez jsem si poridil E61 / 550
a rozhodovani bylo nasledujici:
- model, rd3 pro me mala / rd7 moc velka a moc to drazdi / a v neposledni rade manzelcina podminka byla ze kdyz BMW tak kombi takze E61 byla jasna volba
- dale motorizace...vedel jsem ze BMW nechci abych jezdil predpisove...takze motorizace od 3l a vyse a vyse....a 530i sice dobry motor ale....530d to same......rozhodovani bylo 535d a nebo 545i/550i......nafta moc v oblibe nemam takze se to zuzilo na 545i/550i....po precteni par clanku a svezeni se v obou modelech bylo rozhodnuto......550i a nasledovalo cca 3/4 roku nez jsem nalezl motorizaci/vybavu/najezd/cenu.....pak jem si pro neho jel do danska k severnimu mori....1.500km od prahy....
jinak naklady.....je to podle me vsude stejne.....ty proste budou...tomu se nevyhnes.....
preji dobre rozhodovani
Tomas
to jak se ptas je dost spatne......, benzin / nafta /...... model
tohle si ujasni sam.......
me zabralo cca 2 roky nez jsem si poridil E61 / 550
a rozhodovani bylo nasledujici:
- model, rd3 pro me mala / rd7 moc velka a moc to drazdi / a v neposledni rade manzelcina podminka byla ze kdyz BMW tak kombi takze E61 byla jasna volba
- dale motorizace...vedel jsem ze BMW nechci abych jezdil predpisove...takze motorizace od 3l a vyse a vyse....a 530i sice dobry motor ale....530d to same......rozhodovani bylo 535d a nebo 545i/550i......nafta moc v oblibe nemam takze se to zuzilo na 545i/550i....po precteni par clanku a svezeni se v obou modelech bylo rozhodnuto......550i a nasledovalo cca 3/4 roku nez jsem nalezl motorizaci/vybavu/najezd/cenu.....pak jem si pro neho jel do danska k severnimu mori....1.500km od prahy....
jinak naklady.....je to podle me vsude stejne.....ty proste budou...tomu se nevyhnes.....
preji dobre rozhodovani
Tomas