Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

M52B20 nepravidelny beh/chcipani za studena - hodnoty z INPA

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

M52B20 nepravidelny beh/chcipani za studena - hodnoty z INPA

#1 Příspěvek od honzabiker1 »

Zdravim vsechny.

Resim uz asi mesic problem, stale se mi nedari prijit na to, cim to je. Jedna se o e39 s motorem M52B20 (singlevanos, v aute je automat a LPG - ale to by snad na zavadu nemelo mit vliv).

Zavada se projevuje pri startu uplne studeneho motoru - motor bez problemu nastartuje, ale cca po 30s zacne motor bezet nepravidelne, snizi se otacky volnobehu a obcas i chcipne (nekdy pri opetovnem startu nenastartuje bez pridani plynu). Auto i hure jede, netahne. Ale vse se projevuje jen par minut/ cca 2km/ po startu, jakmile se ohreje aspon ke konci modreho pole na stupnici, motor bezi bez problemu, po ohrati bezi uplne pravidelne, tahne v celem rozsahu otacek jak ma.

Na aute jsou vymeneny tyto veci, zavada se ale projevuje stehne, bez jakekoliv zmeny:

volnobezny ventil
separator + hadice
lista vstriku s regulatorem + vstriky
tesneni na sani
gumovy vlnovec sani
kontrola podtlakovych hadic
palivova pumpa
vaha vzduchu (jeta, original)
civky, svicky
vzduchovy i palivovy filtr
spotreba benzinu v norme (cca 9-12l podle stylu jizdy), spotreba olej zrejme temer zadna (od vymeny cca 600km bez ubytku)
poslednich cca 300km najeto jen na benzin, bez zapinani plynu

INPA nezobrazuje zadnou chybovou hlasku, ale v zivem nahledu hodnot nektere presahuji dany rozsah:

Studeny start - teplotni cidla ukazuji spravne, hodnoty tykajici se spotreby vzduchu jsou vyrazne mimo rozsah:
Obrázek

Studeny start - roughnes
Obrázek

Ohraty motor
Obrázek

ohraty motor roughness
Obrázek

Lambdasondy - napeti na obou se stale meni mezi cca 0,6-0,8 a vice nez 4, i pri ohratem motoru je zaple vyhrivani
Obrázek
Obrázek

Po odpojeni vahy vzduchu (zavada se projevuje stale stejne)
Obrázek


Diky vsem za odpovedi..
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

Re: M52B20 nepravidelny beh/chcipani za studena - hodnoty z

#2 Příspěvek od johnyfly1 »

to co ukazuje inpa toho by som sa moc nedrzal :) mne inpa ukazovala vysoky predzapal ale podla DIS to bolo OK :) napoj to na dis a tam ti ukaze presne ake maju byt hodnoty :) jo este by to chcelo skontrolovat lambdu :)
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

Re: M52B20 nepravidelny beh/chcipani za studena - hodnoty z

#3 Příspěvek od honzabiker1 »

Jde DIS zprovoznit nejak s kabelem, co mam k INPA, nebo bych musel koupit jiny?

Lambdy mam pripravene original z jineho auta, ktere bezelo bez problemu, ale zatim jsem je nemenil, protoze pri odpojeni (mely by se nacist nejake zakladni univerzalni hodnoty) se po studenem startu zavada projevovala porad stejne..
Uživatelský avatar
ice.blade
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00
Bydliště: profiracing.sk BMW Diagnostika - predaj viac info na - www.diag.sk

Re: M52B20 nepravidelny beh/chcipani za studena - hodnoty z

#4 Příspěvek od ice.blade »

inpa v hodnotach neklame, to ze ma niekedy rozsah mimo reality alebo ma prepocitanu jednotku do odveci velicin je jedna vec ale je to realny udaj, ak si clovek nieje isty ci je ten udaj OK alebo nie, staci prebehnut test plan v ISTAD alebo jeho predchodcovi DIS a bude vediet... okrem toho livedata zapalovania maju zmysel azked motor prestane bezat na open loope... skor by som hladal problem preco ti koli linearite valcov ubera palivo a jazdi viac na benzin ak sa chces dozvediet viac

pri studenom starte ti auto kasle na lambdy, RJ ich berie do uvahy azked je auto zohriate a vtedy sa ti zkoriguje chod na zaklade spalovania
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

Re: M52B20 nepravidelny beh/chcipani za studena - hodnoty z

#5 Příspěvek od johnyfly1 »

áno tak som myslel ako hodnotu ukazovalo dobre ale v ich rozsahoch to bolo kus mimo a človek nevie všetky rozsahu spamäti :) preto je lepšie použiť dis či istu :)

ak ti ide inpa na všetkých jednotkách tak dis by nemal byť problém :)
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

Re: M52B20 nepravidelny beh/chcipani za studena - hodnoty z

#6 Příspěvek od honzabiker1 »

Tak zatim se mi stale nepodarilo problem vyresit.. Zmeril jsem komprese na vsech valcich, jsou v rozmezi 11,5-13,5 (studeny motor). Svicky jsou vsechny cerne - moc bohata smes, na vsech valcich cca stejne, minimalni rozdily..
Uživatelský avatar
ice.blade
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00
Bydliště: profiracing.sk BMW Diagnostika - predaj viac info na - www.diag.sk

Re: M52B20 nepravidelny beh/chcipani za studena - hodnoty z

#7 Příspěvek od ice.blade »

vymen vstreky a zresetuj adaptacie
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

Re: M52B20 nepravidelny beh/chcipani za studena - hodnoty z

#8 Příspěvek od honzabiker1 »

Vstriky jsem menil uz 2x, jednou i s listou na ktere je regulator, adaptace mazu po kazdem vymenenem dilu..
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

Re: M52B20 nepravidelny beh/chcipani za studena - hodnoty z

#9 Příspěvek od honzabiker1 »

Dneska jsem porovnaval hodnoty na vaze vzduchu s M54B30. Pri srovnatelnych podminkach mel 3l mensi hodnoty.. Takze ta bohata smes by mohla byt tim, jak si myslim od zacatku.. Je neco jineho, co muze ovlivnovat tuto hodnotu (vahu jsem menil za jinou, zmena zadna.. je divne, ze by se dve vadne vahy projevovaly uplne stejne)?
Odpovědět