Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

N53B30O0

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#461 Příspěvek od pavproch »

pavproch píše:Tak během dnešních 600 km s 3er sa 4x rozsvítala kontrolka mazání a zároveň to zežralo asi 1/2litru woleje.... to sem kura zvědav co nastane dříff: esli preventivní výměna drivetrainu nebo odtah z důvodu zadření a nucená výměna drivetrainu..... :twisted:
Protože se mi červená wolejnička rozsvěcí čímdálčastějš, i dyž je tam woleje furt po horní rysku (to hlídám a olívám), tak:

a) GO výměnným způsobem se blíží

b) asi do doby než to budu generálkovat zkusím něco hustšího (10w-60, neska tam je 5w-40 CFS)

Otázka je esli enem dolívat po troškách (litr na tisíc) nebo rovnou vycucnout a nalít novou (hustší) celou náplň (6,5lt) ?!?

... a pod-otázka: čím to dolít/vyměnit? (bude jen 10 tis km, pak bude GO, čili nemusí to být hajpr-súpr-top qualita.....)
MMM123
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: sob 11.04.2015 00:00

Re: N53B30O0

#462 Příspěvek od MMM123 »

pavproch píše:
pavproch píše:Tak během dnešních 600 km s 3er sa 4x rozsvítala kontrolka mazání a zároveň to zežralo asi 1/2litru woleje.... to sem kura zvědav co nastane dříff: esli preventivní výměna drivetrainu nebo odtah z důvodu zadření a nucená výměna drivetrainu..... :twisted:
Protože se mi červená wolejnička rozsvěcí čímdálčastějš, i dyž je tam woleje furt po horní rysku (to hlídám a olívám), tak:

a) GO výměnným způsobem se blíží

b) asi do doby než to budu generálkovat zkusím něco hustšího (10w-60, neska tam je 5w-40 CFS)

Otázka je esli enem dolívat po troškách (litr na tisíc) nebo rovnou vycucnout a nalít novou (hustší) celou náplň (6,5lt) ?!?

... a pod-otázka: čím to dolít/vyměnit? (bude jen 10 tis km, pak bude GO, čili nemusí to být hajpr-súpr-top qualita.....)
Mobil 1 FS X1 Rally Formula 5W-50 (starý názov Mobil 1 Peak Life 5W-50). Toto by mohol byť ideál olej pre N53B30.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#463 Příspěvek od pavproch »

Sem nad tím od fčera uvažoval a.... hustší wolej do teho lít nebudu (ref. studené starty v zimě), budu s tím halt jezdit taky, aby se to nerozscěcovalo (ie. zakážu si redline)

ale zkusím sračku od liqui moly na zahuštění woleje....

a pak už vzhůru na GO
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#464 Příspěvek od MattyX Moderátor »

tak než sračku do oleje, tak leju 5w50 ... toho Mobila1 leju do N54 - 5w50 ;) Díky viskozitě 5w za studena má dobrou čerpatelnost snad i v -30" , žáden stress ;)
imho já mám spotřebu 0L na 7000km - déle na olej nejezdím, tak nevím zatím :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#465 Příspěvek od pavproch »

pavproch píše:Neska asi 350 km po ty kuwa klouzavym (jednou mi to teda šklihlo fest, už sem se viděl v příkopě a to sem jel sotva 20kmph) a rozsvítilo sa enem raz, dyž sem se zapoměl a pohnal to do (rozsolené a vyschlé) dálnici k redline.... po dojezdu domů sem tam nalil nějaký utěsňovač elejových netěsností od liqui-moly (3decy hustého sračkólu)..... a uvidíme....
:idea:
MMM123
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: sob 11.04.2015 00:00

Re: N53B30O0

#466 Příspěvek od MMM123 »

pavproch píše:
pavproch píše:Neska asi 350 km po ty kuwa klouzavym (jednou mi to teda šklihlo fest, už sem se viděl v příkopě a to sem jel sotva 20kmph) a rozsvítilo sa enem raz, dyž sem se zapoměl a pohnal to do (rozsolené a vyschlé) dálnici k redline.... po dojezdu domů sem tam nalil nějaký utěsňovač elejových netěsností od liqui-moly (3decy hustého sračkólu)..... a uvidíme....
:idea:
Nič neutesníš, viac škody ako osohu. Na 90% to bude nefunkčná PCV membrána napevno osadená v kryte hlavy vlacov. Ja som ho dnes objednával...
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#467 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Není nic horšího než do oleje nebo fridexu nalít něco jako utěsňovač :D
To mám hroznou radost, vždycky když do motoru tuhle šlichtu někdo nasral :)

PCV ventil je varianta - ale ten neřeší příčinu, ten jen buď pouští do sání olejové výpary a nebo nepouští (dle podtlaku v sání). Potom to jak motor "funí" do oleje je dáno těsností válce - takže kroužky. Pokud jsou zarostlé (zakarbonované), tak ani stírat olej nebudou a pokud ani tlakový kroužek nepodrží tlak, tak to profuní i do klikového mechanismu, ten se pak tlakuje a potom přes PCV to motor zase zpět sežere.
V případě N53 pokud půjde olej a výpary skrz odvětrání tak to poznáš na sacích ventilech - budou na nich krápníky karbonu jako prase, s obtíží poznáš tvar ventilu - odstranění pomocí walnutblastingu - ale opět je potřeba najít příčinu.
Pokud jsou zarostlé kroužky a těsnost válce je špatná - tak to jde vidět i na svíčce že je obalená olejem.

Otázka je, která z těch variant to je a nebo taky kombinace obojí atd ...
Každopádně utěsňovač to nevyřeší :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
MMM123
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: sob 11.04.2015 00:00

Re: N53B30O0

#468 Příspěvek od MMM123 »

MattyX píše:Není nic horšího než do oleje nebo fridexu nalít něco jako utěsňovač :D
To mám hroznou radost, vždycky když do motoru tuhle šlichtu někdo nasral :)

PCV ventil je varianta - ale ten neřeší příčinu, ten jen buď pouští do sání olejové výpary a nebo nepouští (dle podtlaku v sání). Potom to jak motor "funí" do oleje je dáno těsností válce - takže kroužky. Pokud jsou zarostlé (zakarbonované), tak ani stírat olej nebudou a pokud ani tlakový kroužek nepodrží tlak, tak to profuní i do klikového mechanismu, ten se pak tlakuje a potom přes PCV to motor zase zpět sežere.
V případě N53 pokud půjde olej a výpary skrz odvětrání tak to poznáš na sacích ventilech - budou na nich krápníky karbonu jako prase, s obtíží poznáš tvar ventilu - odstranění pomocí walnutblastingu - ale opět je potřeba najít příčinu.
Pokud jsou zarostlé kroužky a těsnost válce je špatná - tak to jde vidět i na svíčce že je obalená olejem.

Otázka je, která z těch variant to je a nebo taky kombinace obojí atd ...
Každopádně utěsňovač to nevyřeší :D
Tak samozrejme, všetko čo si vymenoval platí. Ja som mal spotrebu oleja 1L na cca 3000km, dal som tam pri výmene oleja nejakú sračku ala Engine Flush, a odvtedy je to 1L na 1500km. Snažím sa to riešiť postupne, metódou od najlacnejšieho riešenia po najdrahšie, čiže najprv pôjde Peak Life 5W-50, potom nové veko s PCV. Tá PCV u mňa bude asi kaput, už podľa laického testu (po otvorení naliavacieho viečka oleja motor cuká, niekedy zakape..). Výmenu piestnych krúžkov, odkarbónovanie a pretesnenie ventilov už kašlem, to by auto asi išlo preč, aj keby som sa s ním nerád lúčil:)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#469 Příspěvek od pavproch »

Musím znova opakovat: snažím se o jediné - aby se ten motor "dožil" 250 tis km, o nic jiného mi nejde a že mu těma sračkama uškodím pochybuju, že mu nepomůžu věřím.... :twisted:

Proč bych fčíl dělal na něm jakékoli opravy, když za 9 tis km pude pryč a s ním vše okolo něj a pude tam úplně nový drivetrain ?!?
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Re: N53B30O0

#470 Příspěvek od RomanM3 »

MMM123 píše:
MattyX píše:Není nic horšího než do oleje nebo fridexu nalít něco jako utěsňovač :D
To mám hroznou radost, vždycky když do motoru tuhle šlichtu někdo nasral :)

PCV ventil je varianta - ale ten neřeší příčinu, ten jen buď pouští do sání olejové výpary a nebo nepouští (dle podtlaku v sání). Potom to jak motor "funí" do oleje je dáno těsností válce - takže kroužky. Pokud jsou zarostlé (zakarbonované), tak ani stírat olej nebudou a pokud ani tlakový kroužek nepodrží tlak, tak to profuní i do klikového mechanismu, ten se pak tlakuje a potom přes PCV to motor zase zpět sežere.
V případě N53 pokud půjde olej a výpary skrz odvětrání tak to poznáš na sacích ventilech - budou na nich krápníky karbonu jako prase, s obtíží poznáš tvar ventilu - odstranění pomocí walnutblastingu - ale opět je potřeba najít příčinu.
Pokud jsou zarostlé kroužky a těsnost válce je špatná - tak to jde vidět i na svíčce že je obalená olejem.

Otázka je, která z těch variant to je a nebo taky kombinace obojí atd ...
Každopádně utěsňovač to nevyřeší :D
Tak samozrejme, všetko čo si vymenoval platí. Ja som mal spotrebu oleja 1L na cca 3000km, dal som tam pri výmene oleja nejakú sračku ala Engine Flush, a odvtedy je to 1L na 1500km. Snažím sa to riešiť postupne, metódou od najlacnejšieho riešenia po najdrahšie, čiže najprv pôjde Peak Life 5W-50, potom nové veko s PCV. Tá PCV u mňa bude asi kaput, už podľa laického testu (po otvorení naliavacieho viečka oleja motor cuká, niekedy zakape..). Výmenu piestnych krúžkov, odkarbónovanie a pretesnenie ventilov už kašlem, to by auto asi išlo preč, aj keby som sa s ním nerád lúčil:)

na mojem N53 jsem PCV měnil a motor šel chcipnout když jsem otevřel víčko oleje před i po. samozřejmě původní pcv byla ok. a psal to tu ještě někdo, že když otvírá víčko oleje tak to jde chcípnout už když ho pootevře...tuším StarML...ale už si nejsem jistý
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

Re: N53B30O0

#471 Příspěvek od tommee »

Ja bych lil jenom prubezne neco hustsiho. Jak pises, jde ti o ujeti 9tis km ke kompletni vymene, takze asi nema cenu s cimkoli laborovat.

Na druhou stranu smekam, protoze takhle zmapovat vydrz motoru od sameho zacatku (jeden majitel a prubezne info zde na klubu) se jen tak nevidi ;)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#472 Příspěvek od pavproch »

Dík za pochopení i ocenění.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: N53B30O0

#473 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Teď jsem byl na STK s N53 - 248tis najeto, vse cajk... spotřeba oleje je litr na 6tis km... dlouhodobá spotřeba mezi 7,5-8,5 litry... M6q e60 Lci sedan... Kdyz čtu, kterak jim během testu Okta s "revolučním_třepu_se_mokrý_pes_1,0TSi" bere při 130km/hod pouhých 7,0 musím se usmívat...
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#474 Příspěvek od pavproch »

Hanz píše:Teď jsem byl na STK s N53 - 248tis najeto, vse cajk... spotřeba oleje je litr na 6tis km... dlouhodobá spotřeba mezi 7,5-8,5 litry...
Já mám 241tis km žere mi fčíl litr woleje na tisíc a dlouhodoá je asi 14 na sto - a to bude asi ten hlavní důvod, proč ten můj motor už cajk prostě není a nemůže být..... :twisted:
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Re: N53B30O0

#475 Příspěvek od RomanM3 »

Jj tím to asi bude... :twisted:
Uživatelský avatar
kawaman
Registrovaný
Příspěvky: 1146
Registrován: čtv 25.09.2014 00:00
Bydliště: Český Těšín

Re: N53B30O0

#476 Příspěvek od kawaman »

[quote="pavproch"] 14 na sto

Tady je vidět, že tě tvé auto prostě baví
Ex - Bmw E66 750Li 2007 individual
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#477 Příspěvek od MattyX Moderátor »

A nebo prochcávají vstřiky, dostal se do oleje a pak to hezky vydírá valec a žere to olej jak prokoplý - častá příčina n53/n54 při netěsnosti vstřiků... nafta ta aspon trochu maže :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: N53B30O0

#478 Příspěvek od TANN3R »

Pavproch: jak to nakonec budeš řešit? Půjdeš do nového motoru výměnným způsobem z Německa? Co sem viděl takhle dovezenou N55, tak ten motor mi přišel prostě novej, ne repasovanej. Ale těžko říct, kde to berou. Původní rozpadlej si vzali..
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#479 Příspěvek od JaraX »

Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#480 Příspěvek od pavproch »

Takže přeju fšem: pěkné svátky, klid a pohodu a hlavně zdraví, zdraví, zdraví (nejen 2018 ale nafurt).

(PS: zbytek sa dá kupiť nebo dyžto nejde jinak, ukrásť)

@tanner: komplet nový drivetrain (motor, spojka, dvouhmota, převodovka, VTG a veškerá "bižuterie" na tom navěšená) koupený v autorizáku
Odpovědět